14 december 2014 om 00:04
iBOOD

Verbatim Gigabit one-bay NAS behuizing

Verbatim NAS

Met de Verbatim NAS-behuizing (Network Attached Storage) kun je je bestanden en mappen verspreid over een netwerk opslaan. Dit is het perfecte apparaat voor reservekopieën voor kleine bedrijven of voor een thuiskantoor.

Verbatim NAS biedt een mediaspeler van TwonkyMedia, waarmee je je media-inhoud (foto's/muziek/video's) kunt ordenen en afspelen via een compatibel apparaat dat is aangesloten op het netwerk. Met de iTunes-server sla je jouw muziekcollectie centraal op een schijf op en beheer je je muziekbestanden via bijvoorbeeld iTunes vanaf elke computer binnen je netwerk.

De NAS-behuizing bevat twee USB-poorten. Sluit een printer aan op een van de USB-poorten om aan te wijzen als netwerkprinter en druk bestanden vanaf een willekeurige computer op het netwerk af. De andere USB-poort kan worden gebruikt om een aanvullende USB-harde schijf aan te sluiten, waarmee je de opslagcapaciteit van het netwerk uitbreidt.

De Verbatim bevat ook een FTP-server waarmee je grote bestanden via het internet kunt verplaatsen. Daarnaast kun je een BitTorrent-client configureren voor de veilige, eenvoudige peer-to-peer-overdracht en -deling van grote gegevensbestanden via een webinterface in je webbrowser.

Bescherm je films, muziek, muziek, foto's enzovoort met Nero's BackItUp 4 Essentials-software, dat functies voor volledige reservekopie en herstel van systeem bevat met optionele wachtwoordbeveiliging.

De Verbatim Gigabit NAS-behuizing is compatibel met de nieuwste generatie kabelnetwerken met hoge snelheid en heeft een efficiënte schijfmodus die energie bespaart wanneer de schijf niet wordt gebruikt. De Verbatim NAS-behuizingis perfect voor het uitbreiden van je bestaande netwerkopslagmogelijkheden en maakt zowel veilige reservekopieën als populaire mediafuncties mogelijk.

Specificaties

Merk: Verbatim
Type: Gigabit NAS (Nieuw, maar in bruine doos)
Garantie: 2 jaar

• Gebruik de NAS als Mediaserver
  • Ideaal als printserver of voor backups
  • Download direct op de NAS via Bittorrent

Externe voedingsbron: -/+12VDC-input
Interface: 1 x ethernet-poort / 2 x USB-poorten
Gegevensoverdrachtsnelheid: LAN: 1000 Mb/sec (max)
USB: 480 Mb/sec (max)

Netwerkfuncties:
Network Attached Storage (NAS)-toepassing
Configuratiehulpprogramma via browser
IEEE 802.3i, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab (10/100/1000)
SMB / CIFS (Samba)
Apple Bonjour
Apple iTunes-server
Printserver
UPnP
Windows Internet Name Server (WINS)
FTP-server
DHCP-server en client
NFS-server
Network Time Protocol (NTP)
HDD Power Management
HDD-codering
Gebruikers- en groepsbeheer
UPnP AV-mediaserver (Twonky)
BitTorrent-functie (TorrentFlux)
Door batterij aangedreven klok

Inhoud verpakking:
Gigabit NAS-behuizing
Europese en Britse voedingskabels
Ethernetkabel
Snelstartgids
CD-ROM

Afmetingen: 200 x 115 x 50mm (l x b x h)
Gewicht: 1 kg

14 december 2014 om 00:10
chiragsmehta Gebruiker

Can I insert internal SATA harddisk in NAS? or it is only for external harddisk?

14 december 2014 om 00:19
Moderator Sietse Moderator

Hello, This device is a case for an internal hard disk. This way you make in internal hard disk an external one! And with this case you can even connect to the data using an existing internet connection at your place without the need of connect it to only one computer and when you want the data on another computer, you need to move the hard disk.

14 december 2014 om 03:28
Amanoo Gebruiker

If you have an external hard drive, you could open it and take the hard drive out. External hard drives are essentially internal SATA ones with a USB controller and some plastic added.

14 december 2014 om 03:29
Amanoo Gebruiker

I just read this part:

De NAS-behuizing bevat twee USB-poorten. Sluit een printer aan op een van de USB-poorten om aan te wijzen als netwerkprinter en druk bestanden vanaf een willekeurige computer op het netwerk af. De andere USB-poort kan worden gebruikt om een aanvullende USB-harde schijf aan te sluiten, waarmee je de opslagcapaciteit van het netwerk uitbreidt.

So you can even attach a USB hard drive, and use that as well as use the internal one.

14 december 2014 om 12:43

@Amanoo: Thanks for the update. But some external hard disks can’t be used as an internal one. First of all, you need to make sure it is a big hard disk (3.5″). Most have an external power source. But if you have, for example, a Western Digital hard disk, there is a possibility that there is no SATA connector on the hard disk itself. This is a build-in security so people can’t surpass the Smartware software used by Western Digital. For an example of the 2.5″ hard disk: http://lh4.ggpht.com/-6jcSZccxdZ8/UN3rfle4WCI/AAAAAAAAIIM/0DObUfsRxR8/image_thumb%25255B1%25255D.png?imgmax=800

The NAS has indeed two USB ports, but I wouldn’t know if you can use them without an internal hard disk. Some, if not most, NAS systems install a little software on the internal hard disk needed to run properly. It is a risk to take. You can always insert a small hard disk laying around and attach the external one through USB.

14 december 2014 om 12:46

A better picture: http://community.wd.com/t5/image/serverpage/image-id/2118iA484568C1C75AB85/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

I didn’t take it… But I do have one laying around which also state it is an serial ATA disk but with a Micro USB 2.0 cable. The question asked on the picture: Those are jumpers ;-)

14 december 2014 om 00:11
stefancosman1977 Gebruiker

Kan ik bestanden ook via mijn iPhone bekijken/downloaden als die op hetzelfde netwerk aangesloten zit?

14 december 2014 om 00:20

Dit zou geen probleem moeten zijn. Ik weet echter niet of het standaard in iOS ingebouwd zit, maar anders een potentieel interessant linkje: http://appadvice.com/appguides/show/dlna-streaming.

14 december 2014 om 00:12
hazeshazes Gebruiker

Kan ik hiermee overal in Nederland, via een browser contact maken met dit apparaatje thuis?

14 december 2014 om 00:21

Ik durf niet te zeggen of het via een browser kan… Je kunt natuurlijk, mits je thuis de juiste poorten open hebt staan, wel op het apparaat komen. Bijvoorbeeld voor FTP kun je het programma Filezilla gebruiken om via poort 21 bij je bestanden te komen.

14 december 2014 om 00:56
hazeshazes Gebruiker

bedankt! ik neem um.

14 december 2014 om 01:33
hazeshazes Gebruiker

hmm wellicht had ik beter eerst het topic kunnen lezen van de vorige keer toen deze in de aanbieding was.

er schijnen nog al wat probleempjes mee te zijn?!

http://nl-nl.forum.ibood.com/products/384-141118/verbatim-2tb-nas/

14 december 2014 om 00:50
shadowjack Gebruiker

Model is w/s een uit 2010, refurbished, oftwel gestript van de originele hdd… Wat is de max. capaciteit hdd die er in gaat, 1tb of ook 2,3 of 4tb disks?

14 december 2014 om 00:54
florisks Gebruiker

Allen, veel vragen & antwoorden bij de vorige ronde : http://nl-nl.forum.ibood.com/products/384-141118/verbatim-2tb-nas/

14 december 2014 om 00:58
shadowjack Gebruiker

Aha thnx, oftewel, er kunnen 2TB drives in??? Wil er 2 nemen maar 2 x 1TB is wat aan de lage kant, 2 x 2TB heb ik voorlopig genoeg aan, zeker voor die prijs ;)

14 december 2014 om 01:04
psycho202 Gebruiker

‘t is een single bay nas, een enkele HDD dus.

14 december 2014 om 01:13
psycho202 Gebruiker

‘k vraag me ook wel af wat de maximale capaciteit is.

Ik heb hier mooi een 3TB WD Red liggen, maar als ik niet weet of ik deze er nu in kan gebruiken …

14 december 2014 om 01:25
shadowjack Gebruiker

precies… heb een paar 2TB schijven liggen en wil evt. nog wat groter bijhalen, maar als ie niet meer aankan dan bijv. 1TB ga ik hier geen 2 exemplaren van aanschaffen…

Dat het single bay is lijkt me wel duidelijk…

14 december 2014 om 17:02
Koensibood Gebruiker

Niet elke harde schijf werkt er in. 
De vorige deal was met een 2TB. 
De schijf werkt, maar niet in de NAS. 
Andere schijven (ik had er nog één van 25 GB) werken er wel in.

14 december 2014 om 02:12
medionsux Gebruiker

Vraag aan IBOOD:

In de topic van een vorige aanbieding van dezelfde behuizing http://nl-nl.forum.ibood.com/products/384-141118/verbatim-2tb-nas/

wordt door verschillende kopers gemeld dat er problemen zijn met formatteren en mounten, en er geen gebruikers kunnen worden toegevoegd.

Vervolgens lees ik in een post van 12-12-2014 door moderator Tom:

“Dag Ibood’ers ,

als ik dit zo lees , zijn het toch gezamelijke problemen.Ik geef dit door aan het kantoor en misschien kunnen zij de leverancier bereiken om dit probleem op te lossen.

Let wel op , het is nu weekend dus het kantoor zal hier pas maandag mee aan slag kunnen gaan.

Met vriendelijke groeten,

Tom”

Hmm. Dus pas na dit weekend kan er aan een oplossing gewerkt worden voor de problemen met deze NAS (die nu weliswaar zonder schijf wordt aangeboden maar desalniettemin dezelfde NAS). Tóch worden ze nu te koop gezet, terwijl er problemen mee zijn waarvoor nog geen oplossing is. Graag uitleg.

14 december 2014 om 02:19
medionsux Gebruiker

PS dit is een oude account uit een grijs verleden, ik merk dat ik met m’n huidige account Supermarktpc gewoon niet meer kan posten. Toeval of gehinderd? (“You do not have sufficient permissions to comment”)

en correctie het citaat in bovenstaand bericht is van 13-12-2014 niet 12-12-2014

14 december 2014 om 03:05
shadowjack Gebruiker

..  k zou zeggen dan wachten we nog even af maar als ik de verhalen over de 2TB uitvoering in de forum link hierboven lees (met reactie van 13-12-2014 btw);

http://nl-nl.forum.ibood.com/products/384-141118/verbatim-2tb-nas/

bieden ze nu VOORAF al de geretourneerde failures aan van al die mensen die 1) sowieso al te lang hebben zitten wachten, 2) kapotte oude refurbished troep hebben ontvangen en 3) die dat nu massaal aan het terugsturen zijn.

Geen slimme move ibood, terwijl de ene partij nog diep in de probleemfase zit, nog geen halve dag later hetzelfde product opnieuw aanbieden maar dan ‘uitgekleed’. MI gaat het dan niet meer om kwaliteit maar om ‘hoe raken we die ouwe zooi zsm weer kwijt zonder (al te veel) verlies’!

Goed dat ik ff ben gaan lezen, was net op zoek naar 1 of meer van dit soort dingen en wilde er lukraak twee gaan bestellen… niet dus… ik wist dat er een reden was dat ik hier bijna nooit meer kwam, die is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden.

Denk da’k m’n ouwe core2quad maar uit het stof trek en daar een server van bouw, verbruikt meer stroom maar is iig betrouwbaarder, losse HDD’s genoeg hier.

14 december 2014 om 04:46
medionsux Gebruiker

*knip*
Edited by: Dees
Helaas is het niet toegestaan prive informatie op het forum te posten.

14 december 2014 om 09:58
Moderator Arthur iBOOD Moderator

@medionsux: dat is toeval, want je hebt geen ban. Kan je het later nog een keer proberen? Dank je.

14 december 2014 om 02:51
groeiers Gebruiker

Hallo,
een vraag, kan ik op deze NAS gebruiken om een website’tje te plaatsen????

14 december 2014 om 03:27
shadowjack Gebruiker

In theorie; ja. In de praktijk: lees voorgaande berichten…

14 december 2014 om 03:31
shadowjack Gebruiker

oops foutje, in theorie niet, tis ftp, geen http. zal vast wel een workaround voor zijn maar daar treedt dan punt b, de praktijk, in werking :)

14 december 2014 om 08:54
paulcl Gebruiker

Hier de manual in het engels www.verbatim.com/UserFiles/File/UserGuide_en.pdf

en een review filmke https://www.youtube.com/watch?v=5NLphQMOywM

14 december 2014 om 09:47
Admin iBOOD Admin

Dag allemaal, ik ga de antwoorden op jullie vragen proberen te achterhalen.

14 december 2014 om 10:01
Bertvr58 Gebruiker

Vraag: hoe groot is de opslag… hoeveel TB ? graag bij specificatie aanvullen en bij de “hoofd-advertentie” – welk type-nr NAS is het, .. ?

14 december 2014 om 10:06
Bertvr58 Gebruiker

Vraag is het USB 2.0 of USB 3.0 ?

14 december 2014 om 10:19
MBallo Gebruiker

Ik heb uit de vorige post een nas met schijf besteld, maar helaas gaat het allemaal niet werken. Ik denk dat het voor iBood verstandig is om de aanname van bestellingen te stoppen.

14 december 2014 om 10:41
wingman Gebruiker

Ik heb een USB hub. Kan die er ook op aangesloten worden? Is belangrijk, want ik heb vijf USB-schijven op die hub zitten en die zijn dan in een klap draadloos.

14 december 2014 om 11:50
mrdummy Gebruiker

Ja, je kan hub aansluiten op de NAS, om meerdere USB externe drives aan te kunnen sluiten. Dit is mogelijk op alle NAS met USB poort.
Opnieuw formatteren hoeft niet met USB, maar intern erin plaatsen helaas wel.

14 december 2014 om 11:45

Dag allemaal, ik begrijp de verwarring, maar deze NAS zonder schijf is gewoon nieuw en komt direct bij Verbatim vandaan.

Het is deze http://www.verbatim-europe.nl/nl_26/product_gigabit-nas-external-hard-drive-500gb_61_0_19782.html?con=48, maar dan zonder de harde schijf.

Helaas hebben we geen Product Expert om jullie vragen te beantwoorden.

14 december 2014 om 11:56
mrdummy Gebruiker

Een tip voor jou: Vermeld gewoon DUIDELIJK in de beschrijving dat het zonder harde schijf is geleverd.

Ik lees nergens over dat het wel of geen schijf bevat, gewoon algemene praatje en eigenschappen.
Door duidelijk te vermelden in de tekst voorkom je dus hoop vragen van de mensen hier.

Zo simpel is het. Duidelijk zeggen voorkomt hoop onzekerheid.
Eigenlijk moeten mensen ook wel zien aan de erg lage prijs, dat kan nooit mét schijf zijn. Er is ook geen opslag capaciteit vermeld, dat zou je moeten weten als bezoeker. Zonder capaciteit vermelding is zeker zonder harde schijf.

Maar inderdaad iBood moet gewoon beetje meer meehelpen om misverstanden weg te nemen. Er komen hier ook geregeld mensen met weinig verstand. Daarom moet men niet zo zuinig zijn met de eigenschappen, en meld erbij wat wel en niet heeft. Dan is het helemaal goed.

14 december 2014 om 12:17
hazeshazes Gebruiker

Nou Admin doe je best, want als dit de identieke NAS is met dezelfde nukken en kuren als de vorige aanbieding, zul je of met een goeie uitleg moeten komen of ik cancel/retourneer deze aanbieding.

14 december 2014 om 14:05
shadowjack Gebruiker

http://www.verbatim-europe.nl/nl_26/product_gigabit-nas-external-hard-drive-500gb_61_0_19782.html

500GB, hmmmzzz..

… dus voor de onduidelijkheid; eigenlijk ook weer niet echt een bestaand product – dwz een NAS behuizing ZONDER HDD – maar 1 waar de HDD uitgesloopt/weggelaten is, verder identiek aan de exemplaren die reeds verstuurd zijn en waar nu zoveel problemen mee zijn.

Op de site kan men namelijk kiezen tussen een 500GB, 1TB of 2TB harddisk, de behuizing blijft steeds hetzelfde, wat is er dan nieuw aan? Nieuw uit de fabriek? Pfff.. yup…

De max. HDD capaciteit laat zich uit de geboden info raden; max. 2TB, da’s ook al niet meer van deze tijd waar 3TB en 4TB schijven standaard beginnen te worden.. ik ga me toch serieus afvragen wat het bestaansrecht van deze ‘Franken-NAS’ nog is?

En persoonlijk vind ik het wel héél erg toevallig (en twijfelachtig) dat jullie op dit moment een hele zwik van dit spul RMA krijgen en dat het dan de volgende dag weer net zo makkelijk in de aanbieding staat, maar zónder de opgelapte HDD en met leverdatum 29 december, dus 2 weken tijd om de hele boel te herpakken… had ze dan weggedaan voor een symbolische euro plus verzendkosten ;) (ook dan zou ik geen willen, voor de duidelijkheid)

Afijn, dus alsnog m’n ouwe quadcore van zolder halen en een tijdelijke (extra) server bouwen, tot zich -elders- wat beters aandient…

Zonde voor de minder ervaren mensen die nu blij worden van een goedkope NAS behuizing maar eigenlijk bij voorbaat al een kat in de zak en een hoop frustratie kopen, een enkele uitzondering (zoals onderin beschreven) daargelaten.

Succes er mee…

14 december 2014 om 11:48
mrdummy Gebruiker

Hou rekening mee, dat je harde schijf eerst moet formatteren om te kunnen gebruiken voor de NAS functie.

Je kan niet bestaande, reeds geformatteerde (en gevulde) schijf erin doen. NTFS zal niet ondersteund worden intern, alleen via USB extern kan het meestal wel.
Het zal geformatteerd worden in eigen linux indeling.

Wil je bestaande geformatteerde schijf erin doen en die aan netwerk hangen, dan kun je beter een kleine atom pc voor nemen met Windows, of iets makkelijker, een IOCell NDAS nemen. NDAS is zelf niet NAS, maar kan direct verbinden met Windows via netwerk en speciale driver. Hierdoor is elke reeds geformateerde en gevulde schijf meteen te gebruiken zonder opnieuw in te delen.

Dat is wat je moet weten over NAS. Meeste NAS is linux based, en zal dus bijna altijd eerst geformatteerd moeten worden. In Windows based NAS (ze zijn duurder) hoeft dat meestal niet.

14 december 2014 om 14:32
shadowjack Gebruiker

Hier zal een beginner écht wat aan hebben lol!

14 december 2014 om 11:59
Kleuter Gebruiker

Sorry Ibood, maar dit is prutswerk van de bovenste plank.

Zoals al eerder gemeld, hebben jullie een flater geslagen met deze NAS met “rectified HD” waar enorm veel klachten en retourneringen over kwamen.

Nu gaan jullie gelijk na de erste probleemverkoop, de ingeruilde (of overblijvende) behuizingen van de Hand doen.

Lijkt een beetje paniekvoetbal en redden wat ervoor jullie te redden valt…. ten koste van de klant..

Dit soort stunts tast jullie naam enorm aan..

14 december 2014 om 15:26
florisks Gebruiker

Ik denk niet dat ze zo werken… dat kost allemaal te veel tijd en coördinatie. Die niet-werkende dingen gaan retour Verbatim en die verwerkt dat. En dan zou het inderdaad zo maar kunnen zijn dat een ingeruilde NAS weer aan iBood aangeboden wordt maar dan zonder disk.

14 december 2014 om 13:12
opethian Gebruiker

Ik heb de vorige aanbieding (NAS mét harde schijf) reeds ontvangen, en deze zonder problemen in mijn netwerk kunnen opnemen. Dus ik kan de vermeende problemen (voorlopig) niet onderschrijven, vooralsnog geen aanloopproblemen hier. Het enige waar ik tegenaan liep was: hoe maak ik de behuizing open zodat ik de harde schijf kan inbouwen? In de bijgeleverde handleiding stond er niks over in. Uiteindelijk gaf Youtube de oplossing waar een filmpje te vinden is. De voorkant moet je openschuiven (even wrikken met een platte schroevendraaier in de uitsparingen), zodat je de bovenkant ook kunt openschuiven. Voilà! Vervolgens wist ik niet hoe je de bijgeleverde stootkussentjes moest benutten, maar ik vertrouw erop dat het vastschroeven van de harde schijf voldoende fixatie biedt.

14 december 2014 om 17:22
Koensibood Gebruiker

Welk type schijf zat er bij jou bij? Bij mij werkt het toestel perfect met een andere schijf.

Zelfs al maak ik de schijf volledig proper. De nas vraagt om te formatteren en dan loopt het mis.

Het toestel lijkt te werken maar ik krijg er geen bestanden op.

Met een andere schijf (oude pc-250gb WD) maakte het toestel de schijf leeg en formatteerde zonder probleem.

Vervolgens werken alle knoppen in de interface en krijg ik er bestanden op zoals het zou moeten.

De meegeleverde schijf werkt niet in de nas. De schijf(zwarte WD 2tb) zelf werkt.. in een andere behuizig.

14 december 2014 om 14:15
emola Gebruiker

Jammer…kreeg weer wat vertrouwen in ibood maar met al deze reacties!!! Heb een nas nodig maar ben bang dat ik weer dan via een vertrouwde dealer moet aanschaffen…jammer, maar dan maar meer geld uitgeven.

14 december 2014 om 14:43
MBallo Gebruiker

Je krijgt de nas niet aan het draaien! Ik heb contact gehad met de support afdeling van Verbatim. Het is ons niet gelukt. Ze hebben de producten ook nooit op deze manier verkocht. Hij vertelde mij dat ze stoppen met dit product, dat zal wel de reden zijn dat er nu een hele zwik losse behuizingen al dan niet met een schijf wordt aangeboden. Zijn advies was, niet doen / terug sturen!

14 december 2014 om 15:31
gti73 Gebruiker

Wat ik me afvraag bij deze aanbieding.

Vanwaar heeft iBood de adviesprijs gehaald?

Want dit product heeft namelijk geen adviesprijs omdat deze behuizing door de producent/leverancier nooit afzonderlijk verkocht geweest is. Daarom zit dit product waarschijnlijk ook in een bruine doos, omdat er geen officiële dozen bestaan voor dit product maar enkel dozen waar de capaciteit van de schijf (500GB, 1TB of 2TB) op staat….

14 december 2014 om 20:31
ambulance23 Gebruiker

Als ik de bovenstaande berichten goed heb gelezen is het dus wel mogelijk om in deze behuizing een andere NAS schuif in te klikken met een maximale grote van 2tb.

Klopt dit?

14 december 2014 om 23:45
shadowjack Gebruiker

NAS -schijven- (zul je bedoelen) bestaan niet. Harddisks wel, speciale behuizingen/software die van jouw harddisk een NAS maken ook. Als ik je vraag lees zou ik deze mooi links laten liggen, het is een miskleun, zelfs ervaren mensen sturen hem retour….

14 december 2014 om 22:29
hazeshazes Gebruiker

iBooD, kan ik deze nog cancellen voordat ie verzonden wordt??!?

gaat me een hoop frustratie schelen denk ik.

14 december 2014 om 23:06
mrdummy Gebruiker

Je kunt orders annuleren voordat het verstuurd wordt. Je krijgt dan hele bedrag terug.

Als het al verstuurd is, mag je niet bij deur aannemen. Anders ben je de verzendkosten kwijt.
Dan krijg je alleen prijs van product zelf terug, mits onaangebroken en onbeschadigd terug in verpakking binnen 14 dagen.

Lees hier http://www.ibood.com/extra-nl/nl/pages/cancellation-return/

29 december 2014 om 08:48
Tommyboy Gebruiker

Ik ben benieuwd of onze NASjes vandaag verzonden worden zoals beloofd was…

2 januari 2015 om 12:30
herdine Gebruiker

wanneer is het de juiste levering datum

groetjes

2 januari 2015 om 14:16

Dag herdine, de nieuwe verwachte verzenddatum is de tweede week van januari.

7 januari 2015 om 14:23
metaa002 Gebruiker

Ik ben nu al ruim vier weken bezig om dit prut ding aan de praat te krijgen. ik zie wel mijn individuele mappen maar als ik er iets naartoe schrijf is de map gelijk gevuld, er gaat namelijk niet meer dan 13,5 Mb op. Ik kan nergens mijn quotem aangeven in die webgui. De user manual is bedoeld voor een vooraf geinstalleerde schijf en deze zat er los bij. Ik begin een beetje radeloos te worden. Heeft iemand dit onding werkend gekregen? ik lees namelijk alleen de negatieve berichten.

Groet,

Ed

9 januari 2015 om 20:54
davidmertens321 Gebruiker

Beste Moderator,

Ik heb een interne harddisk geinstalleerd en ingelogd via admin. Als ik iets wens aan te passen krijg ik steeds “Deze pagina kan niet worden weergegeven”.

Wat moet ik doen?

David

12 januari 2015 om 14:38
davidmertens321 Gebruiker

Ondertussen alles aan de praat gekregen. Het gekke is dat ik alles kan wijzigen via mijn tablet maar niet met de PC.

Anyway… volgende probleem blijft: Ik kan niet verderspoelen, terugspoelen en pauzeren wanneer ik een film bekijk op mijn tv via de NAS.

Iemand een idee?

14 januari 2015 om 13:53
Tommyboy Gebruiker

Fatsoenlijke mediaplayer gebruiken?

14 januari 2015 om 13:54
Tommyboy Gebruiker

De NASjes werken hier prima. Na wat softwarematig ha(c)k- en breekwerk ondersteunen ze zelfs telnet, SSH, SCP, extra cronjobs, et cetera. Ideaal, voor die €20!

16 januari 2015 om 12:12
EagleMax Gebruiker

Kan je wellicht uitleggen wat je precies gedaan hebt? Ik krijg ze niet aan de praat, kan 2MB kopieren en als ik dan weer ga formateren is het feest helemaal voorbij.

Voor ik ze terugstuur heb ik liever een oplossing namelijk.

16 januari 2015 om 14:13
Tommyboy Gebruiker

Ik heb er een 1TB disk van Seagate in gedaan die ik toch al had liggen, deze disk unencrypted geformatteerd als ext3, een share aangemaakt, en that’s it. Als test een bestand van een ongeveer 300MB ernaar weggeschreven, en dit werkte gewoon. Het verdere hackwerk was alleen maar nodig omdat ik wilde dat de NAS meer ging doen dan hij oorspronkelijk kan.

16 januari 2015 om 16:05
EagleMax Gebruiker

Ik denk dat 1TB de max is ofzo, heb een hele zooi Seagate 1,5TB geprobeerd, echt niet aan de gang te krijgen.

Nog ergens een 1TB seagate gevonden, die werkt meteen……lekker vaag, nou ja ik stop er wel 1TB schijfjes in, nog 3 te gaan.

18 februari 2015 om 17:18
Tinda Gebruiker

weet iemand hoe je de kussentjes moet plakken in de nas

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.