8 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Imperial BluTC 2 Bluetooth On-Ear Koptelefoon

Product expert aanwezig

Imperial BluTC 2 Bluetooth Koptelefoon

Bombastisch geluid, een elegant ontwerp en geschikt voor elk genre: dit is een juweeltje van een Bluetooth koptelefoon.

Specificaties

Merk: Imperial
Type: BluTC 2
Garantie: 2 jaar

• Bereik van 20-20000 Hz
  • Chromen en lederen afwerking
  • Inclusief accessoires

Draadloos signaal: Bluetooth 4.0 + EDR
Bereik: 10 m
Ondersteunde codecs: Apt-X, A2DP (1.2), AVRCP (1.4), HFP, HSP

Besturing: touch control
Besturingsmogelijkheden: play/pause, vol +/-, volgende/vorige track, telefoon opnemen/afwijzen, terugbellen

Batterijtype: 3.7V Li-polymer (oplaadbaar)
Batterijduur: 12 uur
Oplaadtijd: 2.5 uur
Standby: 200 uur

Micro-USB voor opladen
Ingebouwde microfoon
/ 3.5 mm-ingang voor bedraad aansluiten (135 cm)

Bijgeleverde accessoires: 3.5 mm-kabel, micro-USB oplaadkabel, nylon tasje, EVA case, 

Gewicht: 285 g

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Imperial-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

8 juni 2017 om 07:17
RabanePaco Gebruiker

Iemand ervaringen met deze koptelefoon?

Overigens 20 – 20.000 Hz is leuk, maar Bluetooth knaagt hier waarschijnlijk wel wat van af. Bluetooth is a lossy overdrachtsmethode. Goed genoeg voor Spotify, maar niet voor 24 bits audio. Nog nooit een goede vergelijking gevonden.

Maar deze koptel. kan natuurlijk ook aan een draadje.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 07:21
menno73 Gebruiker

We hebben deze nu een jaar. Erg mooi geluid, ook met bluetooth. Zit ook comfortabel op het hoofd. Aanrader!

Beantwoorden

8 juni 2017 om 09:24
Official Product Expert Imperial-Expert Official Product Expert

Beste RabanePaco,

wat wellicht nog interessant is om te weten mbt de Bluetooth functie… de BluTC2 beschikt over de nieuwe Bluetooth 4.0 standaard (+EDR) met zeer goede overdrachtskwaliteit en energiebesparende eigenschappen. De Apt-X codec ondersteuning zorgt ook voor zeer goede digitale audio kwaliteitsoverbrenging.

Mvg

Beantwoorden

8 juni 2017 om 11:46
RabanePaco Gebruiker

Besteld. Als ‘ie niet bevalt retour. Sorry Ibbod.

Prijs is erg goed, alhoewel Duitse Amazon niet veel duurder.

Koptelefoon kom behoorlijk goed uit diverse Duitse tests. Ik hoop dat die Apt-X het nu wel doet met mijn Sony Xperia 3 Compact telefoon. Eerdere koptelefoon (Denon?) kreeg ik geen geluid uit (wel met iPhone). Zeer sterk vermoeden dat Sony Apt-X niet (goed) had geïnplementeerd.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 19:57
Jerry85 Gebruiker

Bt 4.0 zit zelfs op me note 10.1 tablet van 4+ jaar oud das dus niet nieuw.

Bt is wel knap geluid voor de standaard gebruiker maar de audiofiel verafschuwd het gecomprimeerde geluid van bt audio codec.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 08:26
adonis30 Gebruiker

Top offer iBood :)

Touch control headset en ook nog eens de BluTC2 met verbeterde specs.

Goede kwaliteit tegen scherpe prijs.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 08:58
TS79 Gebruiker

Ik heb deze ook en zeg AANRADER! De touchcontrol bediening is echt super en als je hier eenmaal aan gewend bent wil je niet meer anders. Volgens mij is IMPERIAL ook de enige (samen met Parrot) welke dit aanbiedt in hun line up.

High quality en zeer innovatief.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 09:27
victorjagerman Gebruiker

het is mij niet geheel duidelijk: Zit er nu wel of geen microfoon in?

Beantwoorden

8 juni 2017 om 10:03
jimmyvoskuil Gebruiker

e Imperial bluTC 2 is van het Duitse “Telestar”, wellicht een bekendere naam. Ze produceren verschillende multi-media apparatuur. Deze bluTC 2 is een full-sized gesloten hoofdtelefoon met ingebouwde accu, bluetooth en microfoon. Dit betekent dat hij over (dus niet -op-) je oren zit, je hem draadloos kunt gebruiken, en ermee bellen.

Bron:
https://tweakers.net/productreview/162757/imperial-blutc-2-(zwart).html

Beantwoorden

8 juni 2017 om 10:05

Beste Victorjagerman,

ja er zit een microfoon in de BluTC 2 geintegreerd, wat het bijvoorbeeld ook mogelijk maakt om telefoongesprekken te voeren via de Headset.

Zeer handig hierbij is ook het aannemen en beeindigen van het gesprek via de touch control bediening op de oorschelp van de telefoon.

Hopende zo naar wens verder geholpen te hebben.

Mvg

Beantwoorden

8 juni 2017 om 10:01
jimmyvoskuil Gebruiker

Iemand ervaring met het gebruik van deze headset tijdens het sporten? Dit is iets waar ik hem voornamelijk zal voor gebruiken, zoals hardlopen / sportschool. 
Misschien dat de product expert hier ook iets meer over kan zeggen?

Bij voorbaat dank :)

Beantwoorden

8 juni 2017 om 10:14

Beste Jimmyvoskuil,

ja deze Headset kun je ook goed gebruiken tijdens sportieve activiteiten gezien het relatief lichte gewicht van 285 gram en goede houvast. Wel zijn on-ear Headsets gevoeliger mbt transpiratie gezien ze over het oor zitten. Mocht je veel last hebben van transpiratie (wat natuurlijk kan zijn tijdens het sporten) dan zal een in-ear Headset beter geschikt zijn voor het sporten. Doordat er geen oorschelp (van de headset) over het oor zit.

Hopende zo naar wens verder geholpen te hebben en een hele fijne dag!

Mvg

Beantwoorden

8 juni 2017 om 11:53
mppadvies Gebruiker

In de titel staat ‘on-ear’, maar in de omschrijving evenals in de reactie van de expert wordt gesproken over ‘over het oor’. Dit is verwarrend. Welke omschrijving klopt?

Beantwoorden

8 juni 2017 om 12:06
mppadvies Gebruiker

niet meer van toepassing

Beantwoorden

8 juni 2017 om 12:06
dr_max Gebruiker

Ik heb deze koptelefoon (witte model) sinds 2015.

Ik ben er erg gehecht aan geraakt. Hij klinkt erg goed en zit lekker ondanks zijn gewicht. De Product expert spreekt van een ‘relatief licht gewicht’, maar ik vind hem vrij zwaar. Ondanks dat zit hij goed door de zacht beklede beugel en de zachte kussens die over de oren zitten. Ik kan hem makkelijk een paar uur dragen om in de trein naar radio of muziek te luisteren zonder dat hij gaat irriteren.

Hij geeft een flinke, maar niet overdreven bas, en de hoge tonen zijn ook rijk aanwezig. Het middengebied is wat zwakker, maar vanwege mijn achteruitgaande gehoor vind ik dat alleen maar prettig. Het geluid is goed gedetailleerd. Kortom, ik vind hem fantastisch klinken. De touch bediening is ideaal om volume te regelen of van nummer te wisselen. De accu gaat lekker lang mee.

Hij heeft een paar kleine nadelen: het zachte kunst(?)leer van een van de oorkussens vertoont sinds kort een klein scheurtje. Hij doet er bij mij vrij lang over om een connectie te maken  met telefoon of tablet. Wanneer ik ermee wandel en ik plotseling mijn hoofd draai bij bijvoorbeeld het oversteken, valt af en toe de BT verbinding kortstondig weg. Ik weet niet of dit exemplarisch is.

Ik heb zonet dit zwarte model besteld, voor het geval mijn oude kapot gaat, ik wil deze koptelefoon absoluut niet missen.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 13:59

Beste dr_max,

hartelijk dank voor uw reactie. We vernemen het natuurlijk altijd graag als klanten tevreden zijn met onze producten en tips worden altijd meegenomen in toekomstige ontwikkelingen van nieuwe producten.

Het model waar u naar verwijst en in het bezit hebt is de BluTC 1, dit is de voorganger van het model welke in deze EXTRA deal wordt aangeboden. In deze extra deal wordt nl. de IMPERIAL BluTC 2 aangeboden (alleen in zwart verkrijgbaar). Groot voordeel tov de voorganger, diverse optimalisaties, nog betere geluidskwaliteit mede door een bass sound verbetering, een carbon membraan en additionele equalizer met 3 presets (treble boost, bass boost en equilibrium).

Verder wensen wij u heel veel plezier met de nieuwe hoofdtelefoon en natuurlijk nog een hele fijne dag!

Mvg

Beantwoorden

8 juni 2017 om 13:19
Blackmagic Gebruiker

Waarom worden de headsets van tegenwoordig niet meer met van die fijne (vervangbare) spons-achtige kussentjes gemaakt? De (nep)leren kussentjes zijn heel oncomfortabel bij het sporten, vanwege het zweten. 

Volgens mij hadden jullie laatst wel een headset met zulke kussentjes, maar die was weer niet draadloos.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 14:16
jvanderkeur Gebruiker

Geachte expert,

Zit er actieve noise cancelling op deze koptelefoon?

Beantwoorden

8 juni 2017 om 14:34

Beste jvanderkeur,

actieve noice cancelling is niet geimplementeerd. Wel geimplementeerd BT 4.0+EDR, ondersteuning van Apt-X, A2DP (1.2), AVRCP (1.4), HFP en HSP.

Mvg

Beantwoorden

8 juni 2017 om 14:44
Briejanus Gebruiker

@Imperial-Expert
is deze koptelefoon geschikt om mee te draaien (als dj) de headset zal dus bekabeld zijn, of is de vertraging die bij deze koptelefoon komt kijken te groot om dit fatsoenlijk te kunnen doen?

Beantwoorden

8 juni 2017 om 16:27

Beste Briejanus,

deze hoofdtelefoon is ook geschikt voor dj doeleinden.

Zoals je aangeeft wordt deze dan bedraad aangesloten en is de vertraging/latency minimaal (niet merkbaar).

Mvg

Beantwoorden

8 juni 2017 om 16:43
MarkvB1978 Gebruiker

Doe mij een coupon voor de verzending en ik bestel er 1.

Beantwoorden

8 juni 2017 om 22:44
em12 Gebruiker

Ben heel benieuwd of het kijken van Netflix via mijn iPad met Bluetooth ook goed gaat en geen vertraging qua geluid oplevert.

Beantwoorden

9 juni 2017 om 08:23
em12 Gebruiker

Het is mij nu niet geheel duidelijk of dit nu een ON-EAR of een OVER-EAR koptelefoon betreft. (Ik wil alleen maar OVER-EAR)
In de titel staat ON-EAR maar in alle reviews zie en lees ik OVER-EAR.
Kan iemand mij daar nog over berichten!

Thx.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.