21 april 2017 om 00:00
iBOOD

Pioneer High Res Audiospeler

Product expert aanwezig

Pioneer High Res Audiospeler

Geniet van je muziek en (video) in de hoogste kwaliteit met deze Pioneer High Res Audiospeler.

Specificaties

Merk: Pioneer
Type: High Res Audiospeler (XDP-100R)
Kleur: Zwart
Garantie: 2 jaar

• Voor hi-res audioformaten
  • Bijna studio-masterkwaliteit
  • Meerdere lossless luisteropties

Besturingssysteem: Android OS 5.1
Display: 4.7 inch (1280x720) capacitive touchscreen
Intern geheugen: 32 GB (inclusief besturingssysteem)
Geheugenuitbreiding: microSD (SDXC) sleuven, twee stuks
Wifi: 802,11 a/b/g/n/ac (WiFi Direct / WPS)
Bluetooth Profiel: A2DP / AVRCP / HSP / OPP / HID / PAN
Codecs: SBC / aptX

Ondersteunde audioformaten: DSD (DSF/DSDIFF) / FLAC / ALAC / WAV / AIFF / MQA / Ogg-Vorbis / MP3 / AAC
Samplingfrequentie en bitrate: 44,1 kHz / 48 kHz / 88,2 kHz / 96 kHz / 176,4 kHz / 192 kHz / 352,8 kHz / 384 kHz 16 Bit/24 Bit (32 Bit float/integer geconverteerd naar 24 Bit) 2,8 MHz/5,6 MHz/11,2 MHz (1 Bit) PCM convertering
Ondersteunde playlist formaten: M3U / PLS / WPL
Ondersteunde videoformaten: H.263 / H.264 AVC / H.265 HEVC / MPEG-4 SP / VP8 / VP9
Ondersteunde beeldformaten: JPEG / GIF / PNG / BMP / WebP

Max. uitgaand vermogen: 75 mW + 75 mW
THD (totale harmonische oversturing): minder dan 0.006%
Gevoeligheid: groter dan 115dB
Frequentierespons: 20 Hz - 80,000 Hz
Impedantie: 16 - 300 Ω

Aansluitingen: "3.5 mm koptelefoon output (m/LINE OUT modus) Micro USB/OTG output (opladen & Data-overdracht)
Gain-instelling: Laag/Normaal/Hoog
Afspelen: ongeveer 16 uur (96 kHz/24 bit, FLAC afspelen)
Afmetingen: 128.9 (H) × 75.9 (B) × 13.0 (D) mm 
Gewicht: 198 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Pioneer-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

21 april 2017 om 00:06
albertbreed Gebruiker

Leuk apparaat.

Voor High Res audio ia 32 Gb aan de magere kant. Ik lees, dat je kunt uitbreiden door middel van extra kaartjes, maar dat maakt het wel een stuk duurder.

Beantwoorden

21 april 2017 om 00:20
107881 Gebruiker

Wel heel duur voor een moderne mp3 speler.. Mensen doen dit tegenwoordig toch gewoon via hun telefoon. Is hier wel een markt voor?

Beantwoorden

21 april 2017 om 00:27
Kartelschaar Gebruiker

Zeker. De kwaliteit uit zo’n apparaat is totaal niet te vergelijken met een telefoon.

Beantwoorden

21 april 2017 om 00:58
ruwepit Gebruiker

mp3 speler???? Hier zakt mijn broek wel ff van af. Als je er geen verstand van hebt, prima maar soms is zwijgen dan beter.

Voor mensen dien DIT tegenwoordig via hun telefoon doen is dit waarschijnlijk inderdaad geen iBood.

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:02
Hekkie Gebruiker

De meeste Ibood bezoekers luisteren muziek via hun telefoon. Zo’n reactie is toch niet zo gek als er zo’n vaag niche product aangeboden wordt waarvan toevallig 1 of 2 lezers hier wél wat weten (en dat graag laten zien aan de rest ;-)).

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:58
ruwepit Gebruiker

Hekkie, waar haal jij de informatie vandaan dat de meeste iBood bezoekers muziek luisteren via hun telefoon? ;-))

En inderdaad…iets over referentiekader :-)

Beantwoorden

21 april 2017 om 18:56
lhrramakers Gebruiker

ik vraag me trouwens af hoeveel van de mensen die wel het verschil weten, ook daadwerkelijk het verschil geblinddoekt zouden kunnen horen.

Beantwoorden

21 april 2017 om 00:31
ginopetra Gebruiker

Kan je deze speler eenvoudig koppelen met Bluetooth headphones?

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:38
Official Product Expert Pioneer-Expert Official Product Expert

Ja hoor, geen probleem

Beantwoorden

21 april 2017 om 00:43
phidelphi Gebruiker

Ik heb deze Pioneer vorige keer gekocht. De geluidskwaliteit van deze speler is echt veel beter dan een gewone MP3-speler. Je kan de muziek afspelen via je koptelefoon (met stekker of draadloos) of de speler aansluiten op je stereo; het kwaliteitsverschil met een MP-3 speler hoor je direct.

Ik heb alleen wel een probleem ervaren met de Bluetooth-verbinding met aptX; deze valt spontaan uit na ca. 3 minuten terwijl de XDP-100R wel doorspeelt. Heeft de Product Expert hier wellicht een oplossing voor?

Beantwoorden

21 april 2017 om 00:59
ruwepit Gebruiker

Heb je daarvoor geen contact gezocht met Pioneer?

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:54

Goed te horen dat je tevreden bent over de geluidskwaliteit van de XDP-100. Zoals je al aangeeft, het verschil met een MP3-speler of telefoon is direct hoorbaar. Voor je probleem met de hoofdtelefoon heb ik niet zo 1-2-3 een oplossing. Je bent er zeker van dat jouw hoofdtelefoon aptX ondersteund? Heb je al een geprobeerd de twee opnieuw te pairen?

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:11
phidelphi Gebruiker

Opnieuw pairen heb ik inderdaad geprobeerd, maar lost niks op. De ontvanger heeft ook aptX; ik kan zelfs zien dat de verbinding nog overeind blijft. Maar toch komt er geen geluid meer aan bij de ontvanger terwijl de XDP-100R wel doorspeelt. Wat suggereer je mij om dit op te lossen (mag ook off-topic)? Als hier geen oplossing voor moet ik het apparaat helaas terugsturen

Beantwoorden

21 april 2017 om 02:36
aardvarken Gebruiker

Gaaf Ibood .in het begin 500 euro vond ik te duur .. het is niet alleen high res en flac wat mooi is .ook o.a.  1 line out ..net wat minder neuzelig als koptelefoon uitgang (voor afspelen op serieuze geluidsinstalaties ) 2 keer sd kaartje (ideaal ivm dj achtige praktijken .even snel nieuw kaartje er in .of van iemand anders ) ben benieuwd ga hem zo bestellen

Beantwoorden

21 april 2017 om 07:17
ErikDS Gebruiker

Ik vind het niet terug in de specs maar kan je met dit toestel ook audio opnemen?

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:39

Je kan hiermee NIET opnemen.

Beantwoorden

21 april 2017 om 07:47
dirk_n Gebruiker

Airplay?

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:58

Nee, geen Airplay.

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:17
henkverdoorn Gebruiker

@Pioneer-Expert

Kan ik dit toestel als een normaal android systeem gebruiken?

Dus gebruikelijke app-jes installeren die onder android 5.1 lopen, zoals mijn TOMTOM voor navigatie?

Kan niet vinden of deze ook GPS heeft zoals de meeste phones.

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:43

Ja hoor, je kan hiermee gewoon in de Google Play store app downloaden. Er is geen GPS ingebouwd.

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:49
mompel Gebruiker

Heb deze ook laatst gekocht wat een heerlijk apparaat er komt zo veel beter geluid uit dan uit een telefoon zeker het geld waard

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:18

Dank je voor je bericht. Heel veel luistergenot van je XDP-100.

Beantwoorden

21 april 2017 om 08:54
Erikkie7 Gebruiker

@Pioneer-Expert

Een aantal vragen nav. de omschrijving en reactie:

Er wordt aangegeven dat je het apparaat ook aan je versterker kan aansluiten.
- Kan je deze dan als een streamer (content vanaf een NAS bijvoorbeeld) gebruiken en als dat kan hoe bedien je het apparaat dan (bijv. een app op je telefoon of moet je steeds naar de XDP-100R lopen)?
- Wat voor soort aansluiting is dan aan te bevelen en wat voor soort kabel (suggestie merk / type)? De echte audiofielen geven goud geld uit aan kabels omdat ook daar geluidsverschil kan ontstaan zo zegt men. 

De beschrijving van Ibood geeft aan dat je hem kan aansluiten op je telefoon met Wifi en dan via bluetooth audio kan streamen. Ik begrijp deze constructie van aansluiten niet. Waar is wifi in dit verhaal nodig bij het streamen via bluetooth?

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:13

Je kan de XDP-100 aansluiten op je installatie via een 3.5mm jack plug kabel. Op die manier kan alles streamen en op je stereo-installatie beluisteren. Zo maak je optimaal gebruik van de hoogwaardige DAC en AMP van het toestel en zal je merken dat zelf een streamingsdienst als Spotify maar zeker Tidal veel beter tot zijn recht komt.

De XDP-100 is DNLA gecertificeerd en dus kun je via Wifi, muziek vanuit je NAS streamen. Mocht je NAS hiervoor een app nodig hebben, dan is die in de Play store te downloaden.

Er is geen App om de XDP-100 op afstand te bedienen. Je kan natuurlijk gewoon je playlistt starten. Als je elk individueel nummer wil selecteren dan moet je dat op de XDP-100 doen

Je hoofdtelefoon kun je niet via Wifi, maar alleen via Bluetooth koppelen.

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:13
Erikkie7 Gebruiker

Bedankt voor de antwoorden!

Mooi apparaat. Jammer dat er geen app is om hem te bedienen als streamer.
En ik concludeer dus uit het laatste deel van het antwoord dat deze passage in de tekst “Koppel de XDP-100R bijvoorbeeld via Wifi met je smartphone om audio te streamen via Bluetooth en aptX.” niet echt logisch is.

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:20

Je kan je XDP-100 koppelen aan Wifi om zo bijvoorbeeld Tidal te streamen, en die stream kun je beluisteren via je hoofdtelefoon die je met bluetooth aptX aan de XDP-100 hebt gekoppeld. Zo heb je maximale vrijheid om in hoge kwaliteit muziek te beluisteren.

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:12
jordyhoutman Gebruiker

In deze speler wordt een ES9018K2M ESS Sabre DAC chip gebruikt. Die zijn niet goedkoop. Vandaar ook de prijs. Zijn een van de chips gebruikt in alle high-end spelers en DACS. Die zijn 5000+ euro. Aangezien deze ook op batterij gevoed wordt (dus consistentere stroomvoorziening) is je geluidskwaliteit behoorlijk goed :-)

‘t is dat ik niet muziek onderweg luister, maar dit lijkt mij wel een fijn apparaat!

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:22

Vergeet niet dat je behalve een portable Hi-Res speler, ook een streaming device van hoge kwaliteit in huis haalt dat je eenvoudig aan je bestaande installatie aansluit. De kwaliteit van muziek van Spotify, Deezer of TIDAL overtreft dankzij een top DA-converter en line out uitgang de kwaliteit van elke smartphone, tablet of laptop.

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:24
fennexpress Gebruiker

Voorzichtigheid geboden.  De laatste Pioneer die ik kocht bracht meer problemen dan genot met zich mee.  Eerste herstelling was reeds binnen de 14 dagen.  Vervanging of geld terug hebben ze nog nooit van gehoord …

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:09
Moderator Bas iBOOD Moderator

Heb je deze bestelling bij ons geplaatst? Dan help ik je uiteraard graag verder.

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:18

Om wat voor een product gaat het, en waar heb je het gekocht? Ik kan je misschien verder helpen.

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:53
maxxie85 Gebruiker

Kan je met dit soort muziek spelers ook voordeel halen als je gebruikt maakt van streaming? (in mijn geval Google Play Music Unlimited)

Ik heb namelijk ook wel verhalen gehoord over High-end muziek spelers die alleen maar gebruik kunnen maken van de high-end DAC met de meegeleverde muziekspeler van het apparaat zelf.

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:07

Elke digitale muziekbron moet worden omgezet naar een analoog signaal. Of het nu muziek betreft die je van de MicroSD kaart speelt, of muziek via een app van een streamingsdienst. De ingebouwde ESS SABRE DAC “ES9018K2M” zet elk digitaal signaal om naar een analoog signaal.

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:08
maxxie85 Gebruiker

Dat snap ik heel goed.

Ik weet van productreviews uit het verleden (specifiek even niet) met apparaten die ook een speciale DAC hadden voor superieur geluid dat de high-quality mode van de  DAC alleen aangesproken kan worden met de muzieksoftware die meegeleverd was door de fabrikant. En ik ben benieuwd hoe dat zit met dit apparaat.

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:43

Voor alle Pioneer apparaten geldt dat elk digitaal audiosignaal via de ingebouwde hoogwaardige DAC gaat om tot een maximale geluidskwaliteit van elke bron te komen. Alle digitale signalen moeten door de DAC om ze hoorbaar te maken via hoofdtelefoon, of via de lijnuitgang. En in alle gevallen is dat bij de XDP-100 een ESS SABRE DAC “ES9018K2M”

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:04
maxxie85 Gebruiker

top, helemaal duidelijk!

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:45
Derek83 Gebruiker

Ik heb deze net gekocht, maar ik denk dat ik mijn bestelling wil annuleren. Blijkbaar is de aanbieding niet zo heel geweldig aangezien je m met gratis verzending goedkoper elders kunt kopen

https://www.wifimedia.eu/nl/pioneer-xdp-100r-s.html?channable=e5112.MzkyOTY3MDY&utm_campaign=tweakers&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_source=tweakers&utm_content=

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:57
Derek83 Gebruiker

Bestelling geannuleerd, hopelijk wordt de deal nog aangepast, dan bestel ik m wel opnieuw

Beantwoorden

21 april 2017 om 11:43
dewinterschilder Gebruiker

Wifimedia heeft zn prijs gewoon even omlaag gegooid om hier gratis reclame te scoren. Leuke truc, maar ik ga gewoon voor Ibood.

Morgen is de prijs bij die shop van jou weer gewoon omhoog, let maar op.

Beantwoorden

21 april 2017 om 11:56
Derek83 Gebruiker

Bestel je m toch vandaag? Geen verzendkosten en bij ibood komt hij pas 11 mei binnen, dus waarschijnlijk nog een stuk sneller ook

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:15
wunders Gebruiker

Nou dat betwijfel ik qua verzending dan, want als je hem daar wil bestellen krijg je de melding dat hij niet op voorraad is…

Beantwoorden

21 april 2017 om 14:50
DornoD Gebruiker

Ik hoop voor Derek dat hij de bestelling ook binnenkrijgt en niet plotseling geannuleerd wordt omdat wifimedia (voor de lagere prijs) niet kan leveren.

Beantwoorden

21 april 2017 om 10:48
filipdirtymf Gebruiker

inderdaad, het lijkt me geen superdeal

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:01
Ranzino Gebruiker

Misschien een sukkelige vraag maar zit er ook een radiofunctie op dit apparaat?

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:34

Er zit geen FM-radio ingebouwd. Je kan bijvoorbeeld wel TuneIn of een andere radio app downloaden en via wifi internetradio luisteren.

Beantwoorden

21 april 2017 om 15:53
Ranzino Gebruiker

Dank je wel voor het antwoord. :-)

Beantwoorden

21 april 2017 om 12:25
mompel Gebruiker

de zwarte is wel gewoon op voorraad bij wifimedia  vandaag besteld morgen in huis

Beantwoorden

21 april 2017 om 14:48
DornoD Gebruiker

Niet mopperen als wifimedia na aankoop meldt dat het product niet leverbaar blijkt. 
Zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf de prijs tijdelijk omlaag doet en vervolgens niet kan leveren.

Beantwoorden

21 april 2017 om 15:00
DornoD Gebruiker

N.B.: als je bij wifimedia zoekt op XSP-100R krijg je als resultaat de S (silver) en K (black) waaronder staat: vanaf 299,00 en als je vervolgens op 1 vd 2 klikt is de prijs ineens net iets onder de iBOOD prijs. 
Voor mij een teken dat de normale verkoopprijs daar 299 is en tijdelijk verlaagd, dus wees opgepast. 
Morgen of overmorgen nog maar eens kijken wat de prijs dan is. :)

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:08
danielsl Gebruiker

Hmm, ik twijfel.  Ik las ergens dat de volume output best laag is en dat je hem vol open  moet zetten, wil je het goed kunnen horen als je buiten bent

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:41

De hoofdtelefoon output is 75 mW. + 75 mW. (32Ω). Afhankelijk van de impedantie van je hoofdtelefoon levert dat een bepaalde geluidsdruk op. Bij een hoofdtelefoon met een hoge interne weerstand zal het maximale volume lager liggen dan bij een hoofdtelefoon met een lage interne weerstand. Een eenvoudige vuistregel is dat laagohmige hoofdtelefoons (16 tot 50 ohm) beter geschikt zijn voor draagbare toestellen.

Daarnaast ligt het ook nog aan welke hoofdtelefoon je gebruikt. Als je buiten luistert en geen last wil hebben van het omgevingsgeluid zou je bijvoorbeeld voor een in-ear als de Pioneer SE-CH5T of SE-CH9T kunnen kiezen. Dit zijn beide HiRes gecertificeerde hoofdtelefoons die exact in je gehoorgang passen en buitengeluiden afsluiten. Gebruik je liever een over-ear model, dan is de SE-MS5 een goede keuze. Natuurlijk ook HiRes gecertificeerd.

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:14
1RoadRunner Gebruiker

Hoi, ik kom bij mijn zoek tocht ook deze type aanduiding tegen

XDP-100R-K
Wat is het verschil met deze versie, zonder  het -K aanduiding??

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:27

De K staat voor de kleur, zwart.

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:28
Kwabbernot Gebruiker

Ik heb deze in de laatste Hunt gekocht en ik moet zeggen: hij bevalt geweldig. Qua geluid echt zoveel beter dan een smartphone en zelfs beter dan een smartphone met een Dragonfly Red. Ik heb ook geen last van wegvallen van de Bluetooth verbinding met mijn koptelefoon. En het geluid met een bedraadde koptelefoon is daarnaast nog veel beter.

Er zijn wel een paar dingen die beter hadden gekund: bereik Bluetooth is niet geweldig maar als je hem op je draagt is er geen enkel probleem. Zo ook is de Wifi-ontvangst niet al te sterk en de batterij duur is ongeveer een uur of acht bij mijn gebruik. En een passend hoesje is ook erg duur. Voor mij zijn dit geen dealbreakers maar als je hem ergens wilt neerleggen en een paar kamers verder wilt lopen met je BT koptelefoon, heb je geheid storingen.

Ik ben heel blij met mijn aanschaf en gebruik hem dagelijks naar volle tevredenheid. Ik heb twee 128 GB kaartjes er in en dat loopt als een trein. Files zijn gemakkelijk over te zetten naar de XDP-100R door de slepen in Windows Verkenner.

De prijs bij Wifimedia is inderdaad tijdelijk aangepast naar deze prijs. Die gaat over een dag of twee gewoon weer naar 339 (dacht ik). Dat was tijdens de Hunt ook zo.

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:30
Kwabbernot Gebruiker

Ik vraag mij trouwens af of het wel in de Hunt was. Ik denk nu eerlijk gezegd van niet. Nah ja, maakt ook niet uit.

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:58

Dank je voor je positieve input. Goed te horen dat je erg tevreden bent over je XDP-100. Je maakte een paar bemerkingen waar ik graag op reageer.

Het bereik van bluetooth is maximaal 10 meter. Het bereik neemt af als er obstakels tussen de speler en de ontvanger zijn en zal in praktijk zal het maximale bereik alleen buiten in open veld worden gehaald. Zoals je al beschreef, binnen kom je in de best een paar kamers verder zonder storing.

Hetzelfde geldt voor het bereik van Wifi. Dit is sterk afhankelijk van de router die je gebruikt, de beschikbare bandbreedte op je router, en hoeveel apparaten hebt je verbonden met je router en hoe zijn die verdeelt over de verschillende kanalen. Het bekende wifi-infarct.

De speelduur is mede afhankelijk van hoeveel energie er gebruikt wordt voor het zoeken en in stand houden van een wifiverbinding, en natuurlijk van het gebruik van BT. Bovendien ligt het ook nog aan hoe hard je DAC moet werken. De opgave zoals ook Ibood die doet van een speelduur van ongeveer 16 uur is op basis van het afspelen een 96 kHz/24 bit, FLAC-bestand.

Nog heel veel pelzier van je XDP-100

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:04
JWZ Gebruiker

? Hoe zet je die DAC in je bluetooth koptelefoon ?

Beantwoorden

21 april 2017 om 14:35
Dacojuri Gebruiker

Hmm, ik heb momenteel een Oppo HA-2 die aan mijn gsm is verbonden. Voor zover ik kan zien zit dezelfde DAC in deze speler als in mijn Oppo. Kan de Expert even verduidelijken of er (op het gebied van geluidskwaliteit) dan nog voordelen zijn? Daarnaast, kunnen we niet beter wachten op de nieuwe XDP-30R die vroeg of laat hier ook zal passeren? :)

Beantwoorden

21 april 2017 om 16:38
rogier1976 Gebruiker

Ik verwacht geen schokkende verschillen. In mijn DX90 (iBasso) zit deze DAC ook (dubbel uitgevoerd). Als jouw Oppo die DAC aan boord heeft heb je weinig last van je GSM als stoorbron lijkt mij.

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:17

Verwacht WEL grote verschillen. Dat grote verschil zal zitten in het feit dat de bronbestanden die je op de DPX-100 kan afspelen van een vele hogere kwaliteit kunnen zijn dan die op je telefoon. Op je telefoon speel je maximaal een FLAC-bestand af. Op de XDP-100 speel naast FLAC-bestanden, ook DSD of MQA-bestanden af. HiRes audio brengt je zo dicht mogelijk bij de originele studio meesteropname, met een brede frequentie bandbreedte en een hoog dynamisch bereik dat de capaciteiten van Cd en lossy formaten zoals MP3 overschrijdt. Dit soort bestanden kun je niet op je telefoon afspelen. Natuurlijk is het belangrijk een goede DAC te hebben die zorgt voor een zo nauwkeurig mogelijk omzetting van de digitale informatie. Hoe goed je DAC ook is, informatie die er niet is, kan niet worden omgezet. Het gaat om de combinatie van de twee, een goed bronbestand en de juiste nauwkeurige omzetting.

Beantwoorden

21 april 2017 om 22:13
Dacojuri Gebruiker

Bedankt voor de uitleg, ik was mij bewust van de kwaliteitsverschillen in de bronbestanden. Anderzijds speel ik vooral FLAC af dus daar zal het verschil niet in zitten.

@expert. Is de adviesprijs van de XDP-30R al bekend?

@ibood. Is de XDP-300R hier al aangeboden?

In ieder geval, twijfel, twijfel, twijfel. Nog een kleine 2 uur.

Beantwoorden

21 april 2017 om 15:42
dr_max Gebruiker

@Pioneer-Expert,

Werkt de equalizer ook bij het gebruik van een Bluetooth koptelefoon? Bij de meeste Android equalizers is dat nl niet het geval.

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:36

Omdat ik het niet zeker wist, het geprobeerd. Alle equaliser instellingen waren perfect hoorbaar op de door mij geteste Pioneer SE-MJ771BT hoofdtelefoon. De echte Hi-Res geluidskwaliteit krijg je alleen via een bekabelde Hi-Res hoofdtelefoon. Die herken je aan het Hi-Res logo.

Beantwoorden

21 april 2017 om 16:43
rogier1976 Gebruiker

Lijkt mij voor dit bedrag een mooie speler. Investeer a.u.b. ook in een goede koptelefoon om goed van de CD en high res files te kunnen genieten. De DAC is een al wat ouder type maar voor dit prijsniveau en mogelijkheid van 2X microSD i.c.m. groot scherm geen slechte deal.

Beantwoorden

21 april 2017 om 17:01
gejolie2 Gebruiker

ik had een code voor gratis te verzenden,

er is iets fout gelopen bij betalen en ben nu mijn code kwijt

ik krijg de melding code is al gevalideerd

wat moet ik doen

dank

Beantwoorden

21 april 2017 om 17:05
Moderator Bas iBOOD Moderator

De code wordt over 2 uur automatisch vrijgegeven, zodat je je bestelling dan kunt afronden zonder te betalen voor de verzending.

Beantwoorden

21 april 2017 om 17:10
gejolie2 Gebruiker

ok,

merci

Beantwoorden

21 april 2017 om 19:52
gejolie2 Gebruiker

is het geluid van een gewone mp3 file daar ook beter op , of moet daar een ander formaat van mp3 voor gebruiken

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:23

Het geluid van een MP3 zal beter klinken op de XDP-100 dan op je telefoon, omdat de XDP-100 een beter DAC en hoofdtelefoon versterker aan boord heeft. Maar weet dat je dan een race auto op fietsbanden hebt, anders gezegd, je hebt een kwalitatief zeer hoogwaardige audiospeler, die je laadt met de laagste kwaliteit audiobestanden die er zijn. Zie het figuur in mijn antwoord op de vraag van  “Dacojuri”. Als je optimaal gebruik wil maken dan gebruik je minimaal FLAC bestanden. Dan heb je in ieder geval CD-kwaliteit of nog net iets beter.

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:16
gejolie2 Gebruiker

de code voor gratis verzenden is nog altijd niet vrij

hoelang nog wachten?

dank

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:41
Moderator Paul Moderator

Beste gejolie,

Als de geldigheid van de code niet verlopen is, en de code niet al eerder is gebruikt, zou de code weer vrijgegeven moeten worden. Helaas heb ik als moderator niet de mogelijkheid om het voor je op te lossen. 
Zou je de email waarin de code staat willen doorsturen naar webcare@ibood.nl met een korte toelichting dat de code niet werkt? Dan zal de klantenservice het voor je oplossen. Helaas zul je pas na het weekend een reactie krijgen en deze deal ‘moeten’ aanschaffen zonder code.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:25
Earplugz Gebruiker

Vorige keer bij iBood gekocht. Voor deze prijs krijg je een prachtig apparaat. Voelt degelijk en robuust aan.Het apparaat voelt hoogwaardig aan, de Bluetooth doet het bij mij feilloos, net als de WiFi. De geluidskwaliteit is heel, heel goed. Met Spotify streamen op “extreme kwaliteit “, of mijn FLAC collectie, of mp3 – het klinkt allemaal even rijk en mooi. Maar: garbage in, garbage out – met een matige kwaliteit mp3 is je telefoon ook prima. Ik zat al tijden te wachten op een betaalbare “iPod 2.0″ waar ik mijn FLAC collectie op kan afspelen als ik op reis ben, of in de auto. De eerste 200gb kaart zit er in, 256 moet ook werken. Als bonus ook nog de mogelijkheid om Spotify te gebruiken. Telefoon als WiFi hotspot, en hoppa de Pioneer kan lekker streamen via Spotify! Nog een bonus : mijn auto kan de controls gewoon overnemen van de app- voordeel van standaard Android.

Uitgangsvolume is hoog genoeg om een normale hoofdtelefoon goed te kunnen laten functioneren. Voor deze prijs, no brainer. Glass screenprotector kun je alleen in Japan kopen via EBay – da’s dan wel 35 euro…

Beantwoorden

21 april 2017 om 20:38

Dank je voor je input, en heel veel plezier nog met je XDP-100.

Beantwoorden

23 april 2017 om 16:37
1RoadRunner Gebruiker

Hoe kom je in vredenaam aan het bijpassende hoesje van deze speler??

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.