11 juni 2013 om 00:00
iBOOD

Asus CM6330 Desktop PC met 3,3 GHz Intel® Core™ i3-3220 Processor, 6GB RAM en Windows 8

Wanneer je een nieuwe computer nodig hebt, lijkt de keus soms erg makkelijk gemaakt: dat wordt een laptop! Want: neemt weinig ruimte in, kun je overal gebruiken en is meestal voldoende krachtig voor toepassingen als internetten, tekstverwerken, eenvoudige fotobewerking en games. Maar ook weer niet al te hoogstaande games want de meeste laptops zijn grafisch niet snel genoeg. Nee, foto- en videobewerking gaat toch écht prettiger op een desktop. Deze Asus CM6330 met zijn elegante glanzende oppervlakken en slim verborgen ODD-bay is misschien niet de allerkrachtigste, allersnelste, állertijden, maar het is wel een heel mooie basis om nog te tweaken naar jouw behoefte. Aan de binnenkant een (3.3GHz) Intel i3 processor met 2 kernen en Intel Turbo Boost technologie 2.0 die de processorkernen sneller laat werken dan de standaard werkingsfrequentie. De geïntegreerde Intel GMA en Intel Quick Sync videotechnologie of de NVIDIA GT 620 1GB grafische kaart zorgen voor hoge definitie beeld welke je middels de HDMI-aansluiting helemaal tot zijn recht kunt laten komen op een HD-scherm of TV. De ASUS is verder toegerust met het snelle USB 3.0, SATA 6Gb/s en Gigabit Ethernet. De optische drive is een SuperMulti DVD. De riante harde schijf van 500 GB roteert met 7200 rpm en het interne geheugen is 6 GB groot. Al dit geweld wordt beteugeld door het schitterende Windows 8. Wat ons betreft moet een goede computer eigenlijk een beetje als jezelf zijn: niet te statisch, en in staat om mee te groeien slash veranderen. Met de ASUS CM6330 heb jij een prima desktop waar jij in de toekomst nog alle kanten mee op kunt!
  • Merk: Asus
  • Type: CM6330-BN020S
  • Desktop PC met Windows 8 64-bit
  • Intel® Core™ i3-3220 Processor
  • Kloksnelheid: 3.3 GHz
  • Voorgeïnstalleerd RAM-geheugen: 6GB DDR3-SDRAM @ 1333 MHz (2x DIMM)
  • Maximaal RAM-geheugen: 8GB
  • Bekabelingstechnologie: 10/100/1000Base-T(X)
  • HDMI-aansluiting
  • Gigabit Ethernet
  • PCI: 1x PCI, 2x PCI Express x1, PCI Express x16 slot
  • 2x USB 3.0
  • 1x PS2
  • Luidspreker/koptelefoon/line-out
  • Microfoon/line-in
  • S/PDIF-uitgang
  • VGA (D-Sub) poort
  • Systeembus: 5 GT/s
  • On-board graphics adapter model: Intel HD Graphics 2500
  • Discreet grafisch geheugen: 1024 MB
  • Opslagmedia-type: HDD, 500GB, 7200 rpm
  • Discreet grafische adapter-model: NVIDIA GeForce GT 620
  • Compatibele geheugenkaarten: Memory Stick (MS), MMC, MS PRO, SD, SDHC, xD
  • Soort optische drive: DVD Super Multi
  • Chipset moederbord: Intel H61
  • Inclusief muis & toetsenbord
  • Afmetingen: 360 x 400 x 173 mm
  • Gewicht: 7.9 kg
  • Garantie: 2 jaar
11 juni 2013 om 09:54
DeneyerK Gebruiker

Dit kan je bezwaarlijk een topper noemen aan deze prijs.

11 juni 2013 om 10:03
_JT Gebruiker

Dacht ik dus ook tot ik de t.net pricewatch erop nasloeg. Dan blijkt het toch wel mee te vallen. Neemt niet weg dat je veel meer waar voor je geld hebt als je het zelf bouwt.

11 juni 2013 om 10:25
jonasRoss Gebruiker

Beetje naar de dure kant met de genoemde processor (i3), steek in hetzelfde systeem een goede i5 en je hebt voor 499 een goede aanbieding !

Kan me niet inbeelden dat deze veel gekocht zal worden.

11 juni 2013 om 10:36
pokey Gebruiker

@asus expert: noemen jullie dit een krachtige en snelle desktop??? de beschrijving van deze pc is erg misleidend en past niet bij het klantenrespect dat ik van asus gewend ben. Wellicht heeft de zogenaamde “expert” niet echt iets met asus te maken.

11 juni 2013 om 11:12
SDeath Gebruiker

Sorry hoor, maar een i3 krachtig te noemen gaat echt te ver. Dit is de goedkoopste instap serie van Intel. i3, i5 met i7 als de top lijn. specificaties van dit systeem zijn al redelijk verouderd.
Voor een top of the line systeem, met 6 core i7, 32GB, en redelijk goed moederbord ga je eerder richting de €2500,- met Tweakers.net prijzen van december 2012/januari 2013.

Laten we wel eerlijk blijven iBood!

11 juni 2013 om 12:43
stefan1984 Gebruiker

Niet helemaal waar wat je zegt; i3 is niet de instapprocessor, je hebt voor desktops namelijk ook nog de Pentium en Celeron serie die voor de i3 gepositioneerd zijn.

11 juni 2013 om 13:24
Whinertje Gebruiker

ik snap niet dat jij over pentium en celeron series begint,
wie koopt zoiets nog? :-o

11 juni 2013 om 13:50
stefan1984 Gebruiker

Ik begin erover, omdat SDeath niet helemaal correcte informatie geeft. Overigens is een Pentium van de laatste generatie niet echt verkeerd hoor, al is een i3 uiteraard weer een stapje hoger.

Zoals hier te vinden is kun je zien dat de Pentium G2130 prima mee kan komen en vergelijkbaar is met een 2e generatie i5 notebookprocessor: http://cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Pentium+G2130+%40+3.20GHz&id=1864

11 juni 2013 om 11:41
SideShow118 Gebruiker

Sorry jongens dit is in alle opzichten een basis, budget, instap-model desktop. Verder werken de grafische chipset op het moederbord en de losse videokaart zeker niet samen en kun je je afvragen of het uberhaupt zin heeft om deze losse videokaart in te stoppen. De GT620 is overigens een rebranded (lees: oude kaart opnieuw gereleased) kaart met een verouderde architectuur (Fermi architectuur uit 2010).

Om hier bijna €500 voor te vragen met de mededeling dat je er “in de toekomst nog alle kanten mee op kan” is een beetje overmoedig. Ik wil niet de term misleidend gebruiken maar iemand die deze computer koopt en een snelheidsmonster verwacht zit toch goed verkeerd.

Of de doelgroep moet liggen in onwetende oma’s met een 800×600 4:3 beeldscherm die upgraden van een MS DOS computer inclusief floppy drive. In vergelijking met dat is dit inderdaad een snelheidsmonster.

11 juni 2013 om 12:56
RDDR Gebruiker

Laten we wel even redelijk blijven: voor een groot deel van de gebruikers voldoet dit uitstekend. Zolang je gewoon wat wil internetten, mailen, muziek / video afspelen en niet al te zware games spelen gaat het wel goed. Prijs is inderdaad nogal stevig en voor de serieuze gamer (of Photoshop of video bewerking of autocad) is dit geen optie. i3 is dan vrij traag, maar vooral het grafisch deel zal vrij snel tekort schieten.

11 juni 2013 om 13:49
SideShow118 Gebruiker

zeer zeker voldoet dit uitstekend aan de gemiddelde gebruiker zonder zware eisen. Maar dan moet je het ook zo aanprijzen. Deze PC, voor deze prijs, is niets beter dan een laptop in dezelfde prijsklasse. Het wordt echter wel zo geadverteerd.

Mijn kritiek is dan ook niet zozeer op de PC zelf, afgezien dat de prijs aan de hoge kant is voor een “aanbieding” maar over de randzaken.

“Meneer, waarom rijdt u nou nog steeds motor? In de meeste gevallen biedt een auto meer voordeel, voor dezelfde prijs heeft u VIER in plaats van TWEE wielen wat zorgt voor extra stabiliteit tijdens het rijden! En voor de gevorderde gebruiker van de autosnelwegen in ons koude kikkerlandje zijn er zelfs nog mogelijkheden om op een regenachtige dag te kunnen rijden want als extra bonus is er zelfs een dak aanwezig! Dat hebben die motorrijders in de zonnige sahara niet, sukkels!”

Klinkt waarschijnlijk ook heel goed voor de mensen die voor het eerst van hun leven een voertuig zien. Heb je eindelijk die zwarte auto gesleten aan de nomaden van de woestijn, komen ze erachter dat zo’n extra functionaliteit in de vorm van het dak toch wel verdomde warm wordt. (uiteraard bedoeld als pun voor de videokaart…)

11 juni 2013 om 13:24
Rebert Gebruiker

Sorry maar voor deze prijs kan je even goed een laptop kopen met bijna dezelfde specs … moet je tenminste niet nog ene externe monitor gaan kopen en ergens een tafel gaan inpalmen .. ik zie totaal het nut niet van deze belachelijk slechte desktops.

11 juni 2013 om 13:31
DiViN3 Gebruiker

Nee, dit is inderdaad niet echt een aanbieding. ASUS maakt prima hardware daarom kan er nog wel wat bovenop 350 euro die het zou kosten om deze PC zelf te bouwen. Maar 150 euro is toch wat te veel van het goede. De GForce 620 voegt ook niet veel toe. Kost meer stoom dan de geintegreerde GPU en is niet heel veel sneller. Maar goed, die kun je er natuurlijk ook uit trekken.

Een prima PC voor de gemiddelde gebruiker of voor b.v. mediacenter doeleinden met XBMC, maar te duur om het label ‘aanbieding’ te dragen.

11 juni 2013 om 14:31
MrSkyline Gebruiker

Ik geloof dat je iets bent vergeten.

Moederbord 50
cpu 120
geheugen 50
videokaart 50
hdd 80

kast 40
optical 20
keyboard/muis 20

430 euro totaal, en toen kwam er nog windows bij a 99 euro

529 euro totaal voor een hoopje onderdelen, dan moet het nog in elkaar. Plus dat je in dit geval garantie krijgt op een compleet systeem, en dat is een uitgebreidere garantie dan op losse onderdelen.

Je kan zeggen wat je wilt maar 499 voor dit systeem is naar mijn idee een nette prijs, en het is een prima bak voor de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker.
En als je een gamemonster wilt van 2500 euro dan zit je volgens mij verkeerd op ibood.

11 juni 2013 om 15:02
SideShow118 Gebruiker

Even een aanvulling:

CPU kost 100 De harde schijf van 500gb is hoogstens 50euro. Waarschijnlijk is het geheugen 3x 2gb wat neerkomt op ongeveer 40euro. De toetsenbord/muis combinatie is verder niet gespecificeerd maar zal niet boven de 10 euro uitkomen voor de meest simpele versies. In totaal kom je dan op €350 met de berekening van jou. Een OEM versie van windows kost ongeveer 60 euro.

Een systeem voor de prijs die op deze ibood gegeven wordt is misschien acceptabel in een computer winkel die je uitgebreid kunnen voorzien van advies en dergelijke. Voor een systeem op een website als Ibood is het niet echt een aanbieding, hoogstens een markt comforme prijs.

Als laatste is de garantie op losse onderdelen meer als prima. Je krijgt niet meer garantie van Asus op deze PC als dat je krijgt van een los onderdeel van Asus.

Maar goed, wie ben ik.

11 juni 2013 om 15:19
MrSkyline Gebruiker

als je dan toch zo nodig moet corrigieren check dan even de prijzen voor je iets schrijft, de goedkoopste ddr3 modules van 2 gb zijn 16 euro per stuk in de tweakers pricewatch, een windows 8 oem licentie kost 80 euro.

Met jouw prijzen komen we op het volgende:

Moederbord 50
CPU 100
geheugen 48
videokaart 50
HDD 50
kast 40
optical 20
keyboard en muis 10
windows 80

totaal 448 euro excl het bouwen.

En de garantie op een complete desktop is wel degelijk uitgebreider dan die op een los onderdeel.

Wettelijk is het namelijk zo dat je van een computer mag verwachten dat hij ten minste 3 jaar mee gaat, je hebt dus 2 jaar volledige garantie, en het 3e jaar een beperkte (maar nogsteeds) garantie. Op een los onderdeel geld de wettelijke garantie van 2 jaar. Verder is de gemiddelde nederlander niet in staat om een moederbord te onderscheiden van een videokaart, laat staan het vervangen van een. Voor iemand die niet zijn eigen systeem kan bouwen is het dus een prima aanbieding. Voor iemand die een kennis of vriend heeft die een systeem kan bouwen is het nogsteeds een prima aanbieding. want je hoeft niet moeilijk te doen met bouwen, installeren of afhankelijk te zijn van de kennis voor reparatie. Het werkt gewoon.

11 juni 2013 om 15:40
SideShow118 Gebruiker

In de ibood aanbieding staat een garantie periode van 2 jaar aangegeven. Dat je wellicht meer hebt op meer ligt aan de grote mond die je wel/niet bezit. Windows heb je gelijk in, ik zat met de upgrade prijzen in mijn hoofd. Verder bezitten veel webwinkels een in-elkaar-zet service waar je voor 25-30 euro de PC in elkaar kunt laten zetten. Ook met de prijs van onderdelen valt hier goed in te stoeien als je kunt aantonen dat het elders beter kan en het op een leuke totaalprijs.

Ik ben het met je eens dat dit teveel moeite is voor de meeste mensen en dat daarom een compleet systeem de uitkomst biedt. Dat staat hier ook niet ter discussie. De “aanbieding” is echter geen aanbieding en dat is spijtig maar daar hoef je ook niet over te praten, niemand verplicht je om dat ding te kopen.

De advertentie tekst daarentegen is naar mijn mening echter misleidend. “Maar ook weer niet al te hoogstaande games want de meeste laptops zijn grafisch niet snel genoeg” Dit is zeker waar maar als je dan met een alternatief als de GT620 aan komt zetten dan sla je de plank een beetje mis

11 juni 2013 om 15:44
SideShow118 Gebruiker

Bij nader inzien is het zelfs dramatisch gesteld.

De Intel HD4000 (dat gemeengoed is binnen de mobiele laptop processoren) scoort zelfs ver boven de GT620 die gebruikt is in dit systeem. Hij scoort wel iets beter dan de HD2500 die bij dit systeem is ingebouwd maar die is dan helemaal dramatisch.

http://community.futuremark.com/hardware/gpu/Intel+HD+Graphics+2500/review

http://community.futuremark.com/hardware/gpu/Intel+HD+Graphics+4000/review

http://community.futuremark.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+GT+620/review

Zoals te zien in de 3Dmark scores, die alleen de GPU test, is de ingebouwde videokaart zelfs langzamer dan de HD4000.

11 juni 2013 om 16:10
MrSkyline Gebruiker

Wettelijke garantie betekend precies dat. Conclusie een retailer, zowel online als offline loopt het risico op een boete van 70000 euro mits deze daar van af wijkt. Er mag van een computer worden verwacht dat deze ten minste 3 jaar mee gaat. Dat er retailers zijn die dit ontkennen is een ander verhaal gezien het feit dat zij zelf voor een deel van de kosten op moeten draaien, zij krijgen deze garantie namelijk niet van de fabrikant.

Wat betreft de HD4000, als je wist waar je het over had, dan had je ook geweten dat de HD4000 verschilt per processor type. Een HD4000 van een laptop is langzamer dan die van een desktop, ook tussen een HD4000 in een i7 en een HD4000 in een i3 zit een verschil. Het is dus appels met peren vergelijken. De kloksnelheden en opgenomen wattages verschillen enorm (bijvoorbeeld 35 watt van de desktop i7 HD4000 tegenover 15 watt in de laptop variant.) De GT620 is daarintegen verkrijgbaar in een variant, de mobiele versie is de GT620m, en deze heeft ook een lagere kloksnelheid dan de desktop variant.

11 juni 2013 om 16:40
SideShow118 Gebruiker

De HD4000 verschilt niet afhankelijk van het processor type, de chipset blijft gelijk geclocked. Het verschil tussen de i3 en i7 is verwaarloosbaar, zoals ook gezien kan worden in de benchmarks. Je hebt gelijk dat er verschil zit tussen de wattages die gebruikt worden tussen desktop en laptop die voordeel bieden voor de snelheid van de interne chipset. Hierdoor zal bij een vergelijkbare processor de snelheid van de HD chipset altijd in het voordeel van de desktop vallen.

Dit verandert echter niets aan het feit dat de gebruikte videokaart nog steeds ongewenst is voor ietwat modernere games op een respectabele resolutie.

Er zijn altijd overwegingen te maken waarom je een laptop verkiest boven een desktop of andersom. Dit verandert echter nog steeds niets aan de onjuistheid van de advertentie.

Mijn doel hier is niet om Ibood belachelijk te maken of iets dergelijks. Ik hoop alleen dat als mensen iets lezen dat ze zelf eens wat research doen voordat ze iets kopen van €500 waar de toegevoegde waarde zoals aangegeven in de beschrijving niet overeen komt.

11 juni 2013 om 19:23
jaspersinnige Gebruiker

Hoe kan je nou zeggen dat dit ten opzichte van een laptop een verbetering is qua gaming?

Dat heet misleiding.

12 juni 2013 om 04:02
peetnl Gebruiker

je kunt het ook commerce noemen, iBood  is nu éénmaal ne winkel en Asus een bedrijf en beiden willen zoveel mogelijk verkopen en winst makent, tja wat een gebleir hier. Vind het een mooie standaard PC al had de prijs voor mij ook iets scherper gemogen voor deze specificaties.

11 juni 2013 om 21:02
theke Gebruiker

1 ding over ASUS : garantie = nul, nul.  Onbestaande ! Ze lappen alle regels en test aankoop aan hun laars.

11 juni 2013 om 22:42
King510 Gebruiker

Met alle respect, ik werk zelf in de retail bij een groot electronica bedrijf, waar wij aanzienlijke aantallen Asus verkopen, maar hun garantie is top.. Heb nooit klanten die klagen als er een reparatie nodig is of vereist. En onze DOA en Retouren op Asus zijn ook veruit de laagste van alle andere merken.

Dus voordat je een merk afkraakt, kom met feiten..

12 juni 2013 om 03:59
peetnl Gebruiker

tja, wellicht is theke één van de laatste abonnee’s van test aankoop, wie neemt dat magazine nog ernstig, de beste besparing die je kujnt doen is gewoon er geen abonnement op nemen

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.