31 mei 2013 om 00:00
iBOOD

Magellan® eXplorist® 110 Stevige handheld GPS-ontvanger

Een schitterend transflectief kleurenscherm zorgt voor de beste leesbaarheid in direct zonlicht. Om in te zoomen op de exacte plek voor een geocache, een favoriete visplek of de volgende top, biedt de SiRFstarIII GPS-chipset een nauwkeurigheid van 3 tot 5 meter. Om je avonturen buitenshuis de hele dag voort te kunnen zetten, wordt het apparaat gevoed door twee AA-batterijen, geschikt voor 18 uur constant gebruik. De eXplorist 110 is robuust, waterdicht en onderdompelbaar (IPX-7). Dit alles is verpakt in een kleine en aantrekkelijke vorm voor handgebruik die u om je hals kunt hangen met het apart leverbare Magellan-sleutelkoord of aan je rugzak kunt verbinden met de ingebouwde karabijnhaak. De eXplorist 110 is reeds geladen met de World Edition-kaart, die een volledig overzicht bevat van de wegen in de VS, Canada, West-Europa en Australië, plus hoofdwegen in de rest van de wereld. Deze unieke kaart biedt ook een overzicht van wateren, stedelijk en landelijk gebruik, en stadscentra. Met de eXplorist 110 kun je een reeks verschillende doorzichtige kompasstijlen bovenop de reeds geladen wereldkaart leggen, die wegen, water, parken en stadscentra toont. Het dashboard omvat een minikompas als snelle referentie en aanpasbare velden voor navigatiegegevens, zoals lengtegraad, breedtegraad, koers, richting, afstand tot het einde, dagteller en nog veel meer. Bekijk je actieve spoor, een reeks digitale broodkruimels om al je bewegingen vast te leggen. Markeer je beginpunt (auto, begin van een pad, parkeerplaats...) met een wegpunt en navigeer aan het einde van de dag zonder problemen terug naar dat punt. Bekijk het overzicht van de route om de afgelegde afstand bij te houden, evenals de gestegen of gedaalde hoogte, de totale reistijd, de tijd waarin je onderweg bent geweest en gepauzeerd hebt, en de gemiddelde tijd om te zoeken. Wis eenvoudig de statistieken van de laatste route zodat je de gegevens van je volgende avontuur kunt bijhouden. Ongeacht waar je bent, biedt de GPS-ontvanger eXplorist 110 nauwkeurige GPS-signalen dankzij het Satellite Based Augmentation Systems (SBAS) van WAAS, EGNOS en MSAS, toont hij de coördinaten op een groot aantal uiteenlopende manieren, waaronder UTM en WGS84, en begeleidt hij je nauwkeurig heen en terug naar je volgende avontuur, waar ter wereld dat ook is!
  • Merk: Magellan
  • Type: eXplorist 110
  • Essentiële navigatie buitenshuis met een kleurenscherm, waterdicht ontwerp en vooraf geladen World Edition-kaart
  • Kleur: Grijs en blauw
  • Batterijtype: 2 x AA
  • Levensduur van batterij: 18 uur
  • Schermgrootte: 2,2"
  • Beeldschermresolutie, BxH: QVGA, 240 x 320
  • Weergavetype: Kleur, transflexief
  • Waterbestendig: IPX-7
  • Temperatuurbereik: 10° tot 60 °C
  • GPS met hoge gevoeligheid: SiRFstarIIITM
  • GPS-nauwkeurigheid: 3 - 5 meter
  • Antennetype: Multidirectioneel patch
  • WAAS/EGNOS/MSAS
  • CPU: 233 MHz
  • Beschikbaar geheugen: 500 MB
  • Hoorbare signalen
  • USB-interfacemethode: Mini-USB
  • Gegevensoverdrachtinterface: USB 2.0 en serieel
  • Communicatieprotocol: USB-massaopslag
  • NMEA-uitgang
  • Wegpunten: 500
  • Geocaches: 500
  • Routelogboeken: 10
  • Aantal trackpunten: 5.000
  • Routes/delen per route: 25/25
  • Papierloos geocaching
  • Verticaal profiel
  • Oppervlakteberekening
  • Ondersteunt GPX-bestanden
  • Voorgeladen kaarten
  • World Edition
  • Gebruikerscoördinaten
  • Fotoviewer
  • Jaag/visagenda
  • Zon- en maaninformatie
  • Talen: 23 talen
  • Inhoud van de verpakking: GPS-ontvanger Magellan eXplorist 110, standaard mini-USB-kabel, snelstartgids, gratis 30 dagen premium lidmaatschap van Geocaching.com, 2 AA-batterijen
  • Garantie: 2 jaar
31 mei 2013 om 00:12
koekama Gebruiker

Ik ga op de grens met Rusland en Georgie de bergen.  Is dit gebied makkelijk te laden, te updaten?  Zit hoogtemeting erbij?

31 mei 2013 om 00:16
mhibood Gebruiker

kijk je wel uit, en veel reis plezier. Jammer dat er afrika kaarten bij worden geleverd

31 mei 2013 om 00:12
MarkWestbroek Gebruiker

niet oplaadbaar?

31 mei 2013 om 02:24
Shakabon Gebruiker

Ja idd, is deze oplaadbaar met de vele USB laders die in omloop zijn?

31 mei 2013 om 07:42
Sirian Gebruiker

Dergelijke gps’en wil je juist niet gebruiken om je batterijen in op te laden. Gewoon je 2700mAh AA’s oplader in een lader en altijd 2 setjes bij je hebben.

Apparaat is leuk, hoewel meer gericht op de VS. En het aantal waypoints is niet al te veel, als je de historie op het apparaat wilt bewaren.

Heb ook twee vragen: wat wordt bedoeld met usb massaopslag? Kan er een sd-kaart in? Zoniet dan ben je gauw aan je 500mb.

En 23 talen, … Ook Nederlands?

31 mei 2013 om 07:49
sjors23 Gebruiker

ik zou graag willen weten of je deze gps ook kan gebruiken voor open water navigatie (op zee). en in hoeverre de kaartinformatie daar dan ook diepte ed van aan kan geven.

31 mei 2013 om 08:14
Kcir Gebruiker

Wat zie ik in het blauwe ballonnetje staan? Fishing, hiking en hunting? Werkelijk waar, vissen is een lugubere sport die helaas nog algemeen redelijk geaccepteerd is, maar voor jagen?! Een apparaat voor barbaren dus? Ik was nog redelijk geïnteresseerd, maar laat nu maar…

31 mei 2013 om 08:45
DennisMOD Gebruiker

wel weer lekker je biefstukje uit de supermarkt gehaald? ;)

31 mei 2013 om 09:27
fire-blade Gebruiker

Ja joh, dit is een geweldig apparaat voor jagers. Gewoon de GPS-lokaties van herten en konijn in de GPS programmeren en je hebt ’s avonds gegarandeerd een lekker stukje vlees op tafel :¬P

31 mei 2013 om 10:24
siejmoe Gebruiker

Denk dat dat hunting meer op geocaching slaat. Geocaching is een treasure hunt game waar je verstopte “tupperware” kan opsporen. meer info op http://www.geocaching.com of http://www.geocaching.nl.

Ik doe er zelf ook aan, maar heb daar al een Garmin Oregon voor, dus deze heb ik niet meer nodig.

31 mei 2013 om 10:27
fire-blade Gebruiker

Nee hoor, hier wordt echt jagen mee bedoeld. En dan met name de jachtkalender

Hunt and Fish Calendar – Confirm the best time to hunt or fish each day with this handy calendar”

31 mei 2013 om 10:48
siejmoe Gebruiker

Oja ik zie het staat. Dat is inderdaad dan wel luguber, we zijn geen oermensen meer. Maar goed, je kunt het apparaat ook gewoon gebruiken voor de activiteiten die je wel kunt waarderen.

Op mijn GPS staat in ieder geval ook fishing, maar reken er maar niet op dat ik daardoor ineens een hengel aanraak. :)

31 mei 2013 om 12:03
Sirian Gebruiker

Hallooooo, er wordt ook gejaagd door niet-hobby-jagers. Dan is het natuurlijk wel weer handig, anders ga je maar wat staan schieten of zo.

En effe off-topic: als iedereen zijn eigen vlees/vis zou moeten regelen, was er veel minder dierenleed, maar dat terzijde.

31 mei 2013 om 12:46
WiCo Gebruiker

Jagen en vissen. Het is al zo oud als de mensheid en zal ook nog wel even blijven. Het hoort gewoon bij de natuur. Eten of gegeten worden. Het begint bij plankton en eindigt bij de haaien en orka’s om maar eens een lijn uit te zetten. Op het land begint het bij de insecten en eindigt bij de mensen en grote roofdieren. Niks tegen-natuurlijks aan te ontdekken. Het is wel zo ontzettend hypocriet om zoiets barbaars te noemen. En, voor de gelovigen onder u: Petrus was een visser!!

31 mei 2013 om 09:07
fire-blade Gebruiker

@Shakabon: Deze GPS werkt op 2 AA batterijen en zijn niet IN de GPS op te laden, de USB poort is alleen voor dataoverdracht. Gewoon een losse lader nemen dus.

@Sirian: De 110 heeft geen microSD slot, het geheugen is dus niet uit te breiden en het zal te weinig geheugen zijn om gedetailleerde topo kaarten te installeren. De kaart is dus zo’n beetje beperkt tot grote wegen, bebouwd gebied, bos en bergen en water.

Voorbeeldjes qua kaart:

h t tp://www.ja-gps.com.au/_images/screenshots/explorist-110-08.jpg

h t tp://www.ja-gps.com.au/_images/screenshots/explorist-110-04.jpg

@Koekama: er zit wel een odometer op, die bijhoudt hoeveel stijging en daling je gemaakt hebt tijdens een tocht, en volgens mij kun je de huidige hoogte ook laten zien op het scherm (maar heb geen 110 gebruikt zelf, dus weet dat niet zeker)

31 mei 2013 om 11:54
sjors23 Gebruiker

fire-blade; weet je dit antwoord toevallig ook? kan je deze gps ook gebruiken om te navigeren op (open) water? zoals rivieren en open zee? geeft de kaart dan ook de diepte aan?

31 mei 2013 om 13:14
fire-blade Gebruiker

Ik het er niet op wagen, enige wat je zult zien is dat je op water zit en ongeveer waar. Dieptemetingen etc. zit niet in deze basemap. Dan zul je naar een GPS moeten gaan kijken waar je maritieme kaarten op kunt installeren of nog beter naar een maritieme plotter (maar dan moet je sowieso denk aan >500 Euro

31 mei 2013 om 09:32
JasperVP Gebruiker

Werkt deze GPS ook als vlieg-GPS? Of werkt deze niet meer vanaf een bepaalde hoogte?

31 mei 2013 om 10:30
fire-blade Gebruiker

Ja hoor, alleen zijn GPS-apparaten voor consumenten begrensd, meestal tot een max. hoogte van 6000ft (18.600meter) en een max snelheid van 1000knots (1900km/uur)

31 mei 2013 om 13:25
DennisMOD Gebruiker

je bedoelt 60.000 voet of je bedoelt 1860 meter?

31 mei 2013 om 13:32
DennisMOD Gebruiker

eigenlijk 6000′=6000ft=1828,80meter, 60.000′=18280meter en ook 1000kts=1852km/u

31 mei 2013 om 14:26
fire-blade Gebruiker

De limieten liggen ergens in die buurt ja, heb helaas geen prive-jet om het op mijn GPS even uit te testen :(

31 mei 2013 om 10:16
mathias1xxX Gebruiker

kan deze gps ook zeggen hoegroot de gedane afstand is zonder een kaart dat ik gewoon random ergens vertrek met stappen of fietsen ofzo zonder een kaart in te laden en dan toch de gedane afstand en snelheid zie ?

31 mei 2013 om 10:35
fire-blade Gebruiker

Ja, dat heeft elke GPS handheld tegenwoordig wel. Afgelegde afstand, gemiddelde snelheid van de trip, hoeveel tijd je in beweging bent geweest danwel stil hebt gestaan etc.

31 mei 2013 om 11:15
vhenricks Gebruiker

Is deze gps geschikt voor mountainbike trails? Wil dit apparaat voornamelijk voor fietstochten gaan gebruiken.

31 mei 2013 om 11:40
squeek Gebruiker

Ik zoek een gps voor op de fiets. Kan je bij deze gps een gpx route inladen en het toestel rijinstructies laten geven?

31 mei 2013 om 11:53
colouredpeople Gebruiker

Ook ik zoek een GPS apparaatje voor mountainbike trails. Is deze geschikt?

31 mei 2013 om 12:06
Sirian Gebruiker

Wat fietsen betreft: ja, je kunt een (gox-)route inlezen, alleen geeft het apparaat geen gesproken instructie.

Als ik het goed heb kun je wel navigeren door instructies op het scherm. Maar of dat voldoende voor je is op de fiets?

Verder dien je nog een steun voor op het stuur te kopen. Of hang je dat ding om je nek?

Voor fietsen zou ik zelf een ander model aanschaffen, uit de stal van XXXX

Edited by: Dennis
geen reclame

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.