14 september 2020 om 00:00
iBOOD

Medion Erazer Engineer P10 Gaming PC MD34702 | Intel Core i5 | GTX 1660 Super | 16 GB RAM

Product expert aanwezig

Medion Erazer Engineer P10 Gaming PC

Nét wel.

Specificaties

Merk: Medion
Type: Gaming PC (MD 34702)
Garantie: 2 jaar

• Intel Core i5-10400F
  • GeForce GTX 1660 Super
  • 256 GB SSD met 1 TB HDD

Processor

• Processortype : Intel Core i5 10. Gen
  • Processornummer : Core i5-10400
  • Processorsnelheid : 2,9 GHz
  • Aantal processorkernen : 6

Videokaart (GPU)

• Videokaart-model: Nvidia GeForce GTX 1660 SUPER
  • Videokaart-werkgeheugen (GB): 6
  • Videokaart: Dedicated graphics

Werkgeheugen (RAM)

• Werkgeheugen: 16GB
  • Type werkgeheugen: DDR4 2666 MHz

Opslag

• SSD-harddiskcapaciteit: 256GB
  • HDD-opslagcapaciteit: 1TB
  • Type harde schijf: HDD + SSD

Verbindingen

• Aansluitingen/Interfaces: 3,5 mm aansluiting; Ethernet LAN (RJ-45); USB 2.0; USB 3.0; USB 3.1 (type C); USB 3.1 (type A)
  • Aantal bezette geheugensloten: 2
  • Aantal geheugensloten: 2
  • Video-uitgangen: HDMI Standaard; DisplayPort

Software

• Besturingssysteem: Windows 10 Home

Dit ontvang je

• Medion Gaming PC (MD 34702)
  • Voedingskabel
  • Gebruikershandleiding
  • Medion Optische USB muis
  • Medion USB toetsenbord

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Medion Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

14 september 2020 om 00:08
Schredder Gebruiker

Oef, niet te lang over nadenken. Kan zomaar uitverkocht zijn in de ochtend. @expert kan je hiermee CoD MW Warzone soepel op draaien?

Beantwoorden

14 september 2020 om 00:13
Moderator Lisa Moderator

Goedenacht Schredder,

Ik verwacht niet dat de expert snachts langs komt. Als je twijfelt kan je hem het beste nu bestellen en eventueel kosteloos annuleren als het antwoord van de expert niet aan je verwachtingen voldoet. Zo weet je zeker dat je niet naast de aanbieding grijpt en kan je rustig slapen terwijl je op de expert wacht :)

Beantwoorden

14 september 2020 om 00:13
Tco Gebruiker

Inderdaad niet doen. Wil je een goede gaming pc, koop je geen prebuild. Zelf bouwen is bijna altijd goedkoper. Bijna altijd ook een betere pc.

Dat gezegd is een prebuild pc wel handig met garantie op 1 verkooppunt. Maar als je hem in elkaar laat zetten door de winkel/webshop dan kost dat wat meer maar krijg je er soms wel garantie op de hele build.

Beantwoorden

14 september 2020 om 11:31
RDDR Gebruiker

Dat was altijd wel zo, maar ik zie steeds vaker pre-builds voorbij komen waar de som van de componenten hoger is dan de prijs van het systeem. Zelf recent ook een pre-build gekocht.

Ook hier:

GTX 1660 SUPER = 220 Euro

i5 10400 – 160 Euro

16 GB DDR4 2666 = 60 Euro

256 GB SSD = 30 Euro

1TB HDD = 40 Euro

Dan zit je totaal al op bijna 500 Euro. Komt een kast, voeding, moederbord, Windows 10 (~90 Euro), muis toetsenbord. En een uurtje knutselen. Oftewel: met losse onderdelen ga je niet veel goedkoper uitkomen.

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:05
Tco Gebruiker

Windows hoeft niet zo duur te zijn. En als je zelf een kast en voeding koopt heb je veel betere kwaliteit dan deze hier. En mogelijk hogere prestaties en langere levensduur. Zo erg kan een slechte voeding of kast zijn.

Kast kan makkelijk 40-60 zijn, al zou ik voor 60-80 minimaal gaan. Heb je een kast die je ook langer kunt gebruiken, ook met een volgende build.
En voor de reste eigenlijk het zelfde.

Ja je kunt de pc kopen en alles doet het goed en lijkt te werken e.d. maar teveel vraagtekens voor mij.
Er is niks bekend over de voeding, moederbord, weinig over ram de kast e.d. Wat als je een nieuwe videokaart wilt kopen over X jaar maar je hebt er te weinig ruimte voor? Of de voeding staat het niet toe.
Nieuwe pc kopen? Nieuwe onderdelen in een prebuild waar je dan weer korte tijd mee kunt doen voor je de rest gaat vervangen of toch de pc?

Al zou je niet goedkoper of zelfde prijs uitkomen (wat ieg erg dicht in de buurt komt) maar iets duurder dan heb je een betere pc die langer mee gaat en je meer opties hebt in de toekomst.
En je kunt hem laten bouwen dus knutselen hoeft niet, al is het veel makkelijker dan mensen denken. Heb ik ook gedaan met mijn huidige pc, en de voorgaande heb ik gedeeltelijk zelf gedaan.

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:42
Official Product Expert Medion Expert Official Product Expert

Om uw vraag te beantwoorden, uw game zal kunnen draaien zonder moeite.

Mijn excuses voor de late reactie.

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:44

Wij proberen altijd goedkoper te zijn dan Eigen build tuurlijk is niet altijd te halen gezien sommige onderdelen anders zullen zijn dan uw Eigen keus.

Medion expert

Arno.

Beantwoorden

14 september 2020 om 00:21
hobbix Gebruiker

hoeveel harddisks kun je bijplaatsen?

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:36

Goedemiddag,

De behuizing biedt ruimte voor het plaatsen van 1 3,5″ harde schijf, welke reeds gebruikt is voor de 1 TB schijf. Het moederbord heeft in totaal 4 SATA poorten waarvan er nog 3 vrij zijn. Mocht je deze poorten willen gebruiken zul je dus zelf iets van een bracket moeten fabriceren om de schijven te kunnen monteren.

Het moederbord is daarnaast nog voorzien van 2 M.2 poorten:

1 x M.2 2260 en 2280, enkel SATA mode, deze is in gebruik voor de geplaatste SSD.

1 x M.2 2260 en 2280, voor PCIe X4 NVMe SSD en Intel Optane module

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 00:39
Antw2020 Gebruiker

Ik heb het besteld maar als ik hem toch wil annulereen, dat kan toch voor 23 september ?

Is er meer info over de cooling fan en hoeveel watts heeft die voor de stopcontact?

Mvg

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:58

Bestellingen na levering kunnen gewoon gereourneerd worden binnen 14 werkdagen.

Wat wilt u precies weten over de cooling fans en de wattages?

Medion expert

Arno

Beantwoorden

14 september 2020 om 22:57
Moderator Paul Moderator

Zolang de verwachte verzenddatum nog niet bereikt is, kun je de bestelling voortijdig annuleren. 
Wanneer het pakket al verzonden is, is er nog een mogelijkheid om het pakket aan de deur te weigeren.
En na ontvangst heb je nog een zichttermijn van 14 dagen. 
Maar hopelijk ben je zo tevreden over deze deal, dat je de pc graag wilt ontvangen en behouden. :)

Beantwoorden

14 september 2020 om 00:42
Tco Gebruiker

@me

Lees niks over de voeding, fans, soort geheugen etc.  6 core, 16GB en dat soort dingetjes klinken erg leuk op papier maar dat soort dingen zijn heel belangrijk maar daar wordt jammer genoeg ook vaak op bespaard bij zulke pc’s.
Voorkant volledig dicht, genoeg testen op internet die aangeven dat dit heel slecht is voor de airflow en dus de temperaturen in de pc.

Onderkant? Zijkant? Zag een foto van een Medion kast wat de zelfde zou kunnen zijn, nogal weinig info over, waar wat gaatjes aan de zijkant zaten maar daar was dan weer geen plek aan de binnenkant voor fans.  En wat is het formaat kast, ruimte voor GPU upgrade in de toekomst e.d.

Nou ben ik al niet zo’n fan van prebuilds van bepaalde merken, bouwkwaliteit vaak minder en genoeg keuzes om het zelf beter/goedkoper te doen maar zonder al die informatie zou ik sowieso niemand zo’n pc aanraden.

Meer vragen dan antwoorden dus.

Kan alleen hopen dat deze pc beter is dan de Walmart pc. :D (zie walmart reviews op youtube, gamersnexus heeft een goede review)

Beantwoorden

14 september 2020 om 00:56
sigpro Gebruiker

Windows 10 Home, zou eigenlijk Pro moeten zijn!

Beantwoorden

14 september 2020 om 02:09
Leon34 Gebruiker

Waarom is de Pro beter voor een game-pc? Oprechte vraag

Beantwoorden

14 september 2020 om 02:47
Tembelis Gebruiker

Ongetwijfeld omdat je dan meer tweakmogelijkheden hebt? Maar goed, dat is even downloaden en ook zo weer opgelost immers! Verbaas me er eigenlijk meer over dat LIDL/Medion een “nieuwe” PC in de markt zetten en dat iBood daar dan zomaar ineens € 200,- onder kan gaan zitten! Ja we worden massaal verneukt door de commercie, maar bij een product welke Verkrijgbaar sinds: 1 september 2020, en dan meteen zo’n verschil….? :(

Beantwoorden

14 september 2020 om 07:07
MiDel Gebruiker

Omdat er een behoorlijk grote winstmarge op zit, toch zeker als je de stukken individueel zou aankomen (toch wat individueel aan te kopen is). Hier is die winstmarge gewoon wat kleiner.

Beantwoorden

14 september 2020 om 07:25
sigpro Gebruiker

Wat Tembelis al zegt, met Pro heb je meer mogelijkheden om te tweaken.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:03
leonmast Gebruiker

De verschillen tussen windows 10 en Windows 10 Pro zijn de zakelijke optie’s, Zoals aanmelden op een Domein, Remote desktop, Hyper-V en bitlocker. De normale Tweak mogelijkheden zijn precies gelijk, misschien is Hyper-V interessant, maar dat kan ook gratis met het virtual box, voor thuis is er geen enkele reden verder om voor Windows Pro te gaan.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:06
Tco Gebruiker

Prebuild, daar gaan ze geen duurdere pro versie bij doen. Geheugen, voeding etc zal ook niet top of the line zijn voor een reden.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:33
Behemoth3600 Gebruiker

Win 10 Pro heeft absoluut geen meerwaarde voort particulier gebruik.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:45
Marano Gebruiker

Je hebt letterlijk niks aan Pro voor particulier gebruik. Al helemaal niet als je voornamelijk gaat gamen.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:50
aibo Gebruiker

@Marano: er is al zeker 1 reden om wél Pro te hebben: Remote Desktop. Het is hier thuis best handig dat ik vanop afstand eerst een wake-on-LAN kan doen, dan RDP naar mijn game PC en vervolgens met Parsec remote gamen op de game PC. Ook voor andere taken vind ik RDP zeer handig (en dat kan bvb ook vanop een iPad).

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:00
misterbennie Gebruiker

Ik vind het anders heerlijk dat ik even naar mijn zoon zijn systeem kan RDPen omdat ik zijn systeem moet aanpassen.
Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar om te zeggen dat het “absoluut” geen meerwaarde heb is “Absolute” onzin.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:15
Ook Gebruiker

Win10 Pro is al breed verkrijgbaar tussen de 2 en 5 euro als je een beetje zoekt op de (legale!) key shops

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:32
Jossepoppenk Gebruiker

@temblis Nvidia heeft nieuwe kaarten aangekondigd en AMD doet dat volgende maand. Denk dat ze nog wat gpu’s hebben liggen die binnenkort flink in waarde zullen dalen.

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:30
Tco Gebruiker

En als je 2e hands prima vind zijn er een boel Nvid 2000 serie kaarten je goedkoper kunt kopen dan de 3000 serie (die goedkoper zijn dan de 2000 serie nieuw met meer power) met flink veel kracht uiteraard. Natuurlijk zijn er veel mensen die ze voor te veel geld proberen te verkopen. Proberen kunnen ze altijd. ;p

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:31
amnon Gebruiker

Teamviewer lost ook dat probleem op, anders ultravnc

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:31
leonmast Gebruiker

OF Teamviewer gebruiken. is voor particulier gebruik gratis en je kan er vanaf internet bij. RDP port forwarden van buiten naar binnen is minder slim, daar zie je veel brute force attacks op.

Beantwoorden

14 september 2020 om 18:03
Earthgreetings2 Gebruiker

Wat denk je wat winst marge op losse onderdelen is… ;)

Beantwoorden

14 september 2020 om 18:23
madman72 Gebruiker

Pro heb je alleen nodig dan op de pc waar vandaan je wilt inloggen. De client waarop je inlogt heeft voldoende aan home. Je kan op win10 home gewoon inloggen met rdp

Beantwoorden

14 september 2020 om 07:27
lioneleke Gebruiker

De specificaties staan allemaal mooi in de omschrijving. Enkel de fan en voeding gegevens staan er niet bij. Maar dit is nooit bij een pre build. En ook al ben ik eerder voor een zelf in elkaar gestoken computer. Ik denk niet dat je makkelijk onder deze prijs kunt komen

Processor

Processortype : Intel Core i5 10. Gen>

Processornummer : Core i5-10400

Processorsnelheid : 2,9 GHz

Aantal processorkernen : 6

Videokaart (GPU)

Videokaart-model: Nvidia GeForce GTX 1660 SUPER

Videokaart-werkgeheugen (GB): 6

Videokaart: Dedicated graphics

Werkgeheugen (RAM)

Werkgeheugen: 16GB

Type werkgeheugen: DDR4 2666 MHz

Beantwoorden

14 september 2020 om 07:38
LJStevo Gebruiker

Moederbord?

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:38

Goedemiddag,

De PC is voorzien van een ECS B460H6-EM moederbord.

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 07:40
Ook Gebruiker

Natuurlijk is zelf-bouw kit ‘mooier’ of ‘completer’ maar toch, zo’n setup als deze scheelt je een hele hoop gedoe – al zo vaak gezien dat mensen zelf gaan bouwen en dat de video kaart toch stiekem te groot is voor die bepaalde kast, of dat de draadjes weer net onhandig te kort zijn, fans achteraf te luidruchtig, koeling toch net niet voldoende etc etc. Voor (heel) veel mensen is zo’n set als dit echt meer dan prima. Zelf bouwen is best leuk maar je moet het echt wel vaker gedaan hebben – tot slot is het ook een beetje zoals met auto’s; elke bouwer heeft weer z’n eigen “dat moet je echt nooit doen, en dit moet zo” meningen en die discussies bespaar je jezelf ook mooi op deze manier. Long story short, er is op elke set wel iets aan te merken ;-)

Succes met deze PC – gaat zeker goed komen!

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:59
Tco Gebruiker

Je kunt het ook laten bouwen door meerdere websites, waar ze dan ook garantie op het hele systeem bieden. En fans die te luidruchtig zijn en koeling niet voldoende is iets wat eerder voor zal komen bij prebuilds dan bij zelfbouw pc’s. Ze proberen zoveel mogelijk te besparen met zulke builds.

Een zelf build is of goedkoper is of iets duurder met veel betere componementen waar je jaren langer mee kunt doen zonder problemen.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:50
Marano Gebruiker

Je kunt het zelf even checken door een wenslijst op partpicker op te stellen. Ik schat in dat je met dezelfde onderdelen niet veel goedkoper uitkomt. Als je het systeem zelf gaat assembleren, moet je je afvragen waarom je dat doet. is het voor de lol? Perfect. Is het om geld te besparen? Dan moet je je afvragen hoeveel uur je eraan besteed hebt en hoeveel geld je had kunnen verdienen in die tijd.

Hobbyisten en gamers roepen altijd dat zelf bouwen goedkoper is en dat pre-built systemen bagger zijn. Echter is dit niet per definitie het geval.

Anyway, medion maakt leuke, eenvoudige pctjes, voor een interessant prijsje.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:48
Tco Gebruiker

Niet altijd maar heel vaak wel. En zoals al vaker gezegd, je kunt het ook voor je in elkaar laten zetten. Dan heb je het of goedkoper of misschien niet goedkoper afhankelijk van wat je koopt maar wel een veel betere pc die jaren (langer) mee kan.

En al zou je sommige onderdelen overnemen dan nog kun je een betere case nemen, geheugen, voeding en heb je al een betrouwbaardere pc.

Zolang de informatie zo vaag blijft kun je gewoon geen goed geinformeerde beslissing nemen.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:03
martijnb70 Gebruiker

Welke geluidskaart zit hierin? En welke aansluitingen heeft deze?

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:05
leonmast Gebruiker

Het zal de onboard geluidskaart zijn. In 99% van de gevallen voldoen Onboard geluidskaarten prima, zeker voor gaming.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:37
Tco Gebruiker

Onboard geluidskaarten zijn tegenwoordig harstikke goed zelfs. Tenzij je een editor/hobbyist bent zul je absoluut geen nut voor een losse kaart hebben.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:25

Goedemiddag,

De PC is inderdaad voorzien van een onboard geluidskaart, in dit geval een Realtek ALC887 HDA 8 channel Codec (6 kanalen aan de achterzijde en 2 kanalen aan de voorzijde), hiervoor zijn 3 minijack aansluitingen aan de achterzijde voorzien en 2 minijack aansluitingen aan de voorzijde.

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:04
martijnb70 Gebruiker

Wordt Bluetooth ondersteund? Welke versie?

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:24
leonmast Gebruiker

Bij desktop Pc’s zit er meestal standaard geen bluetooth op (bij alternate bv. alleen maar bij de 2 duurste Alternate Pre builds van meer dan  €3000)  Simpel op te lossen met een Bluetooth usb variant van een paar euro.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:42

Goedemiddag,

Deze PC is inderdaad niet voorzien van een Bluetooth of Wifi module. Een externe oplossing via USB is natuurlijk wel altijd mogelijk,

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:39
soepie27 Gebruiker

zelf altijd in de IT gewerkt en was altijd verbaasd door deze pc’s… goedkoop maar zeker met redelijk spul erin en altijd goed gebouwd dit is zeker geen slechte aanbieding en losse onderdelen kopen is duurder. vanwege mijn kennis met medion heb ik vorig jaar al een Erazer gekocht die me super bevalt! jammer dat jullie niet meteen leuk beeldscherm erbij hebben gedaan maar goed deze besteld en regel wel een ander scherm of 2 haha bedankt Ibood!

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:36
Darkchief Gebruiker

“Losse onderdelen is goedkoper” Joke of the day. Check even anders tweakers.net om te kijken wat ieder onderdeel kost. Je statement is gewoon fout. Voor hetzelfde geld krijg je een beter koeling, kast, ram, voeding, moederbord en misschien kan je zelfs een beter videokaart aanschaffen. Het kost wel meer tijd maar je dan heb je ook wat. Niettemin prebuild is 99.9% van de tijd altijd duurder dan zelfbouw ook in dit geval.

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:38
Darkchief Gebruiker

“Losse onderdelen is duurder*” kon het zelfs niet overtypen, zo stom is deze opmerking :P

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:29
Tco Gebruiker

Je hebt prebuilds die gewoon echt goedkoper zijn, maar dan heb je het ook over onderdelen die je niet in je pc zou willen hebben. Met gevaar voor je hele pc zelfs. Daarom is het ook belangrijk om te weten wat voor voeding e.d. hier inzit.

En koop een betere voeding, kast en laat je pc in elkaar zetten voor iets meer geld bij een website en misschien ben je wat duurder uit maar je hebt een pc waar je jaren mee vooruit kan en dan door een paar onderdelen te vervangen nog jaren daarna. Goede voeding kun je 5-12 jaar mee doen afhankelijk van wattage, gold/bronze & merk. Case misschien nog wel langer. etc.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:48
Bejito Gebruiker

Kan deze VR aan? Ik heb een Oculus Quest die ik zou willen linken. Alvast bedankt.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:58
leonmast Gebruiker

Ligt er aan welke eisen je stelt:

Quality sub-$300 graphics cards for VR include NVIDIA’s GTX 1660 Super. It’s still based on the same Turing architecture as the modern RTX cards, though it doesn’t offer dedicated ray-tracing cores or DLSS 2.0 for standard gaming. In any case, it’s still going to deliver a quality VR experience for most games and headsets, if at reduced quality or frame rates.

The MSI Gaming X version we recommend includes 6GB of GDDR6 VRAM, 336GB/s memory bandwidth, a 192-bit memory bus, and a boost clock speed up to 1,830MHz. Those are rather impressive numbers for the price these cards cost, and they run at a rather efficient 125W. When not enjoying VR, the GTX 1660 Super will power smooth 1080p gaming on a monitor. NVIDIA G-Sync tech helps cut down on tearing and stuttering.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:01
Tco Gebruiker

Kun je VR spelen, sure. Zal het vloeiend gaan of alle games kunnen spelen. Nee. Dat moet je echt bekijken op een game per game basis.

Ik heb een 1080TI i.c.m met een Ryzen 2700X en ik heb nog problemen met sommige games om boven de 40-60 fps uit te komen. Dat gezegd heb ik wel een Valve Index welke veeleisender is natuurlijk.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:22

Deze PC kan zeker VR aan.

Medion expert

Arno

Beantwoorden

14 september 2020 om 16:37
lucas8877 Gebruiker

Euhm de nieuwe RTX 30XX zijn op Ampère gebaseerd.

Beantwoorden

14 september 2020 om 08:55
blehz Gebruiker

Voor zij die twijfelen om zelf te bouwen; op Tweakers staat om de 2 maanden een best buy guide voor verschillende systemen. Ook hun forum is altijd zeer behulpzaam.

https://tweakers.net/reviews/8118/desktop-best-buy-guide-september-2020.html

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:07
leonmast Gebruiker

Komt nog wel een windows Licentie bij, maar die is goedkoop te vinden. als je nog nooit een zelfbouw gedaan hebt weet ik niet of je eraan moet beginnen, verbogen pennetjes e.d. ben ik al genoeg tegen gekomen bij mensen die het geprobeerd hebben. Ook is het belangrijk om alle kabeltjes netjes weg te werken en te bundelen om de airflow in de kast goed te regelen en het oog wil ook wat ;-) Hier staat een handleiding die nog steeds min of meer van toepassing is: https://nl.hardware.info/artikel/7679/bouw-je-eigen-pc-stap-voor-stap-zelf-een-pc-in-elkaar-zetten

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:32
Tco Gebruiker

Op youtube staan een paar hele mooie ‘tutorials’. Het is veel makkelijker dan je denkt. Dat gezegd kun je het ook laten doen door websites, het gemak van zelfbouw maar niet de lasten.

Dan heb je bovenstaande pc van de link bijv, of iets goedkoper/duurder maar wel een pc die jaren lang meekan. En dat bespaart ook weer geld.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:38
batbiebel Gebruiker

Dit is niet het moment om gaming pc te kopen. NVidia heeft net een nieuwe generatie grafische kaarten aangekondigd en AMD komt binnenkort ook met de volgende generatie. Je kan nu trouwens al veel beter krijgen voor iets meer geld.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:27
Annahilator Gebruiker

Er komen altijd wel nieuwere kaarten, dan kun je wachten tot je dood bent, bovendien zijn nieuwe kaarten altijd prijzig.

Ik had wel liever een Ryzen in het systeem gezien.

Ik game zelf al 7 jaar op een i7 3770k, gaat nog steeds goed.

Beantwoorden

14 september 2020 om 17:57
R3NC0N Gebruiker

Het duurt gemiddeld 2 jaar voordat er nieuwe kaarten komen en de huidige nvidia kaarten presteren beter dan de voorgaanfe serie voor een stuk minder geld. Ik zou oprecht nog een maandje wachten, dan is big navi er ook.

Beantwoorden

14 september 2020 om 09:58
aibo Gebruiker

Wat een gelul over het feit dat dit geen goede deal zou zijn en je beter kan zelfbouwen. Ik koop zelf ook geen pre-builts, maar met zelfbouw heb je echt wel behoorlijk wat research te doen om te zorgen dat je weet wat je moet kopen, dat het compatibel is (ook ivm sizing), hoe je beste sommige zaken monteert (bvb CPU fan), enz… De marges zijn tegenwoordig overal ook zo scherp dat je eigenlijk nauwelijks goedkoper af bent als je alles zelf doet. Grootste voordeel van zelfbouw is dat je volledige vrijheid hebt hoe je je systeem samenstelt en waar voor jou de focus op moet liggen (meeste geheugen, stilste systeem, snelste systeem..).

Een niet-ervaren zelfbouwer mag toch zeker rekenen op minstens 4u werk aan research, shoppen en bouwen. Dus ik begrijp goed dat sommigen gewoon liever een kant-en-klaar systeem kopen en er direct van kunnen genieten. Hen zal het meestal ook worstwezen welke resultaten ze zouden aflezen in Cinebench, Passmark, of HWInfo64, als het systeem maar werkt.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:22
blackfin Gebruiker

Het zal inderdaad een hele uitdaging worden om de componenten voor 799,- los te kopen, mij is het na raadpleging van de tweakers pricewatch nog niet gelukt. Alleen de videokaart en CPU slaan al een gat van 440 euro in de begroting, van de overige 360,- moet je dan nog geheugen, SSD, HD, MB, PSU, kast, OS, muis en keyboard kopen. Ik denk dat dit niet gaat lukken.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:36
Tco Gebruiker

De tweakers pricewatch is iets duurder maar levert ook een veel betere pc op die langer mee gaat. Dus uiteindelijk goedkoper.

Dat gezegd kun je nog bij meerdere componenten goedkoper gaan en nog een betere pc hebben.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:39
Tco Gebruiker

Je kunt het ook laten bouwen dus dat argument valt dan weg. En een beetje research voor een systeem wat voor veel mensen veel geld is mag toch ook wel als je het 2-8 jaar wilt gebruiken?

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:52
adnanticus Gebruiker
14 september 2020 om 23:06
Moderator Paul Moderator

Heb je banden met een pre-build bedrijf, Tco? Je bent het zo aan het promoten. :)

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:12
adnanticus Gebruiker

800 euro voor een PC met een CPU t.w.v. 160 euro is naar mijn mening iet wat teveel….. vooral ook als je bedenkt dat de Ryzen 5 3600 CPU 20 euro duurder is en de vloer aanveegt met de Core i5-10400

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:23
blackfin Gebruiker

De CPU is niet het duurste component, de videokaart kost lost rond de 280, tezamen met de CPU zit je dan al op 440,-

Probeer jij dan nog maar eens voor die overige 360,-  de rest van het systeem te kopen.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:27
sdrsn Gebruiker

Gewoon een vraagje, maar waar vind je die info? Alle info die ik vind, zegt dat de 10400f beter is dan de ryzen 5 3600… Niet vijandig bedoelt ofzo hoor, mss zoek ik het wel verkeerd. :-)

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:55
adnanticus Gebruiker

Dit is er bijvoorbeeld eentje…

https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/2032-intel-core-i5-10400/

De F versie wordt hier niet aangeboden.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:59
Tco Gebruiker

Al ben ik meer AMD fan nu de CPU is op zich redelijk, ik zie het probleem meer met de GPU, voeding, moederboard, fans, geheugen, kast e.d.

Beantwoorden

14 september 2020 om 11:00
sdrsn Gebruiker

Welke processor is onduidelijk eigelijk… Is het nu de 10400f zoals in de opening staat of de 10400 zoals eronder staat? Welke is het nu?

Kan de specialist hierop antwoorden?

Beantwoorden

14 september 2020 om 11:07
adnanticus Gebruiker
14 september 2020 om 14:49

Goedemiddag,

De CPU in deze PC betreft de Intel Core i5-10400F

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 15:03
Alex-R Gebruiker

https://www.cpubenchmark.net/compare/AMD-Ryzen-5-3600-vs-Intel-i5-10400F/3481vs3767

Het verschil is redelijk groot. Geen idee wat het verschil in prijs is voor het onderliggende Mobo.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:27
Bejito Gebruiker

Zit hier een Mini DisplayPort op? Zou de iMac ook als monitor willen kunnen gebruiken.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:54

Hallo,

De CPU in deze PC betreft de Intel Core i5-10400F

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 15:01
blehz Gebruiker

Op mijn 1660 Super zitten 3 normale DisplayPorts. Op de 280x zaten alleen mini DP’s. Je kan altijd een adaptor kopen voor 2 keer niks.

Beantwoorden

14 september 2020 om 15:23

Hallo,

Excuus, hier is iets misgegaan.

De grafische kaart is voorzien van een HDMI, DVI-D en (reguliere) DisplayPort aansluiting, helaas geen mini-DisplayPort

Met vriendelijke groet,

Paul

Medion expert.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:34
BoomTjak Gebruiker

Veel komman3uker5 hier, pardon my French. Dit is gewoon een scherpe deal voor een bovengemiddeld rap systeem. Punt.

Onlangs zelf een soortgelijk pre-built schoenendoosje gekocht van Medion na weken getwijfeld te hebben over zelfbouw systemen. Uiteindelijk gaven gemak en gebrek aan tijd/prioriteit de doorslag. Okay, misschien heb ik in spellen 10 fps minder en doet ie er 264 seconden over ipv 223 om een 4k videobestand te decoderen vergeleken bij een volledig zelf in elkaar gefröbeld en uitgebalanceerd systeem: lekkkerrrr belangrijk, dat is volledig in de marge. Ik ben er superblij mee, hij is stil, snel en good looking. Ergo: aanradert!

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:40
Tco Gebruiker

Mensen moeten zelf weten wat ze doen maar noem dit niet een bovengemiddeld rap systeem. ;p

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:00
blackfin Gebruiker

Als je beseft dat de meeste PC’s gewoon office machines zijn dan is dit modelletje best bovengemiddeld rap.

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:06
Tco Gebruiker

Maar dit is geen office machine, het wordt geadverteerd als gaming pc. Dus moet je er ook zo naar kijken.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:41
Nicez Gebruiker

HDD is zo verleden tijd, wat ga je doen als games er binnenkort nietop werken. Moet je al gelijk updaten. Heb al is 10 jaar geleden een gaming pc gekocht van Medion viel altijd uit door de warmte , klopt ook inderdaad geen goede airflow bij deze case.

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:51
Tco Gebruiker

HDD is ver van verleden tijd. Heb er 3 en komt er nog 1 bij binnenkort. HD’s blijven de goedkoopste opslag nog steeds. Vooral met games die makkelijk 50-200+GB is of zijn SSD’s niet altijd handig.

Je hebt altijd opslag nodig voor games tenzij je naar streaming diensten e.d. gaat. En daar heb je ook genoeg risico’s of ze de games houden/ondersteunen etc. Het is een “lastige” tijd in die zin met alle online locked games.

Beantwoorden

14 september 2020 om 12:02
blackfin Gebruiker

Voor opslag van media is de prijs/opslag verhouding van platters superieur aan silicium. In principe hoeft alleen de data die rap geschreven en gelezen moet worden naar de SSD. Grote sequentiele bestanden doen het overigens ook nog redelijk op platter. 

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:44
Antw2020 Gebruiker

OK…one more time lol…

Mag ik het annulereen zonder kosten voor de verzenddatum?

Waar is de “expert” is hij al wakker?

nog steeds geen info over moederboard, Watts, Cooling fan?

Beantwoorden

14 september 2020 om 10:47
mezzerin Gebruiker

Ja je kunt annuleren kosteloos voor verzenddatum

Beantwoorden

14 september 2020 om 11:03
Antw2020 Gebruiker

sanks

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:22
Cortezz Gebruiker

die is al die PC’s nog ineen aant vijzen

Beantwoorden

14 september 2020 om 22:57
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Antw2020,

Ja je kunt je bestelling altijd kosteloos annuleren wanneer hij nog niet verzonden is.

Beantwoorden

14 september 2020 om 13:19
U2Edge Gebruiker

Ik vrees dat de expert nog steeds uitslaapt ?

Beantwoorden

14 september 2020 om 23:09
Moderator Paul Moderator

De expert beantwoord de vragen tussen de normale werkzaamheden door. Daardoor kan het wat langer duren voordat een antwoord verkregen wordt.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:18
eriqmr Gebruiker

Waarom geen foto van de achterkant? Dat is de meest interessante kant omdat je daar de aansluitingen kunt zien!

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:19
eriqmr Gebruiker

Of een open foto van de binnenkant?

Beantwoorden

14 september 2020 om 22:33
Tco Gebruiker

Slecht kabelmanagement? (zal niet de eerste prebuild zijn waar kabels kris kras door de case gaan)
Ziet er gewoon niet zo mooi uit? (lichtjes en zo van voorkant verkoopt beter waarschijnlijk.

Misschien is het wel goed/mooi maar zonder foto’s is het gokken.

Beantwoorden

14 september 2020 om 14:59

Goede middag,

Om terug te komen op de vraag over de voeding hier kan ik het volgende over melden

InWin IW-A450 450W

De koeling  is het volgende

PC Cooler AVC S115x 95W 3000 72mm LC4

Medion expert

Arno

Beantwoorden

14 september 2020 om 16:43
lucas8877 Gebruiker

Focus bij de keuze op een game pc voor 80% op de gpu (video kaart) weet dat na de Nvidia 16xx reeks de 20xx reeks zijn uitgekomen en binnenkort leverbaar de 30xx serie. Dat betekent dat de prijzen voor de 16xx gpu gaan dalen de komende tijd. Dus is dit een slimme zet van Medion en dus een dump van de 16xx kaart?

Beantwoorden

14 september 2020 om 18:29
madman72 Gebruiker

De 1660 is ongeveer dezelfde als de 2660 maar dan zonder raytracingmogelijkheden. Hij is dus gewoon van de laatste generatie.

Wellicht ben je in de war met de GTX 1060?

Beantwoorden

14 september 2020 om 17:41
SFIgrouptb Gebruiker

En is in deze pc nog plaats voor een dvd/blue ray lezer en schrijver en ingebouwde kaartlezers?

Beantwoorden

14 september 2020 om 18:12
aibo Gebruiker

Je ziet al duidelijk aan de foto dat dat niet het geval is. Er zijn geen slots, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het voorste paneel een deur is. Zelfs in zelfbouw moet je al lang zoeken naar kasten met dergelijke slots gecombineerd met een front-door. (Heb er namelijk zelf toevallig ene samengesteld).

Beantwoorden

14 september 2020 om 19:07
SFIgrouptb Gebruiker

ok. Dank je. Niets voor mij dus.

Beantwoorden

14 september 2020 om 20:20
Antw2020 Gebruiker

Die cooling fan is 20EUR en bij zo een PC moet je 550 of meer watts hebben. Even tot blackfriday afwachten.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.