14 mei 2013 om 00:00
iBOOD

HP ENVY Home 15,6 inch Ultrabook met Windows 8, Intel Core i5 en 128GB SSD

Je hebt van die momenten dat het leven van je verwacht dat je in een flits helemaal klaar bent om te knallen. Hoe frustrerend is het dan als je moet wachten op je computer omdat die jou ondanks al zijn megahertz niet bij kan houden? Inderdaad, 'alsjenunietopschietdonderikjeuithetraam'-frustrerend. Deze HP ENVY gaat je van die ondraaglijke momenten verlossen, want hij is voorzien van Intel Rapid Start-technologie. Daardoor gaat hij, in combinatie met de 128 GB grote SSD harde schijf, van uit naar volledig operationeel in luttele seconden. En dat bespaart niet alleen tijd, het komt ook de levensduur van de accu én van de Ultrabook ten goede. Want uit het raam gooien, dat zit er niet in. Met deze opvallende, in metaal uitgevoerde laptop wil je namelijk maar wat graag gezien worden. Met een soft-touch onderzijde die extra houvast biedt is hij bovendien heel gemakkelijk te dragen. De ENVY is typisch zo'n ultrabook waar iedereen jaloers op is want hij is afgeladen met dikke specificaties. Kloppend hart van de ENVY is bijvoorbeeld een 1,8 GHz snelle Intel Core i5 en de 2 DIMM geheugenslots zijn gevuld met in totaal 6 GB aan DDR3 werkgeheugen. En dat kun je nog naar believen uitbreiden tot een riante 16 GB! Video's maken en bewerken doe je in een handomdraai want het grote videogeheugen zorgt voor een fantastische, razendsnelle game- en multimediabeleving. Je muziek, films en fotopresentaties zien er niet alleen schitterend uit, ze klinken ook als een klok. Want de ENVY Ultrabook™ is heeft ook nog Beats Audio, twee luidsprekers, een subwoofer en een briljant scherm. Uiteraard is deze snelle jongen uitgerust met een hele reeks poorten waaronder HDMI, USB 2.0 en USB 3.0. Ook 'cool' is de HP CoolSense technologie die automatisch de temperatuur van de ENVY aan het gebruik en de omgevingscondities aanpast. Zo blijft de ENVY koel en werk jij plezierig. Tot slot wordt deze schitterende Ultrabook compleet gemaakt door het Windows 8 besturingssysteem. Een krachtige, snelle Ultrabook waarmee je opvalt én meer doet? Deze HP ENVY Home 15,6 inch Ultrabook met Windows 8, Intel Core i5 en 128GB SSD!
  • Merk: HP
  • Type: ENVY 6-1206ed Ultrabook
  • Kleur: Midnight zwart, metaalfinish
  • De Ultrabook die alles doet
  • Besturingssysteem: Windows 8 64
  • Processor: Intel® Core™ i5-3337U (1,8 GHz, 3 MB L3 cache)
  • Processortechnologie: Intel® Rapid Start-technologie; Intel® Smart Response-technologie
  • Chipset: Intel® HM77 Express
  • Geheugen: 6 GB DDR3 (1 x 2 GB, 1 x 4 GB)
  • Geheugen, maximum: Uitbreidbaar tot 16 GB DDR3
  • Geheugenslots: 2 DIMM
  • Interne drive: 128 GB mSATA
  • Scherm: 39,6-cm (15,6-inch) HD BrightView LED-backlit (1366 x 768)
  • Video: Intel HD Graphics 4000 (tot 1,65 GB)
  • Poorten: 1 HDMI, 1 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang, 1 USB 2.0, 2 USB 3.0, 1 RJ45
  • Webcam: HP TrueVision HD webcam met geïntegreerde dual-array digitale microfoon
  • Audio: Beats Audio™ met 2 luidsprekers en HP Triple Bass Reflex subwoofer
  • Pointing device: HP ImagePad met aan/uitknop
  • Toetsenbord: Standaard eiland-stijl backlit, QWERTY-indeling
  • Geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
  • Intel 802.11b/g/n met Widi
  • Bluetooth
  • Type batterij: 4-cels lithium-ion polymeer
  • Type voedingsmodule: 65-Watt netvoedingsadapter
  • Afmetingen: 37,4 x 25,28 x 1,98 cm
  • Gewicht: 2,15 kg
  • Garantie: 2 jaar hardware haal- en brengservice, onderdelen en arbeid
  • http://www8.hp.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docname=c03642254&doctype=data%20sheet&searchquery=&cc=nl&lc=nl
14 mei 2013 om 00:10
Girlygirl26 Gebruiker

Iemand ervaring met deze laptop? Heb er niet zo heeul veel verstand van namelijk…. maar lijkt mij wel prima ding

14 mei 2013 om 07:36
williamwhite Gebruiker

Niet met deze, maar mijn HP laptop is nu 5 jaar oud en werkt als een tierelier. Enige probleem is en blijft de videokaart als je er iets als spellen op wilt doen. Maar dat geld voor de meeste laptops.

14 mei 2013 om 07:38
williamwhite Gebruiker

O ja, Ik maak me wel wat zorgen om die 128 ssd. Ik heb een 64gb ssd in mijn vaste systeem aleen voor windows. De rest gaat naar “normale” hardeschijven. Ik blijf met moeite onder de 57gb voor windows alleen :(

Tip: gooi er meteen hibernate af dat scheelt je een berg.

14 mei 2013 om 07:44
melotte Gebruiker

Hallo William,
Ik zat met dezelfde vraag (beperkte opslag). Kan je dit ‘probleem’ niet voldoende oplossen met externe harde schijf/schijven? Die zijn de laatste tijd veel goedkoper geworden…

14 mei 2013 om 11:05
Flugeltje89 Gebruiker

Zit hier met een Windows 8 installatie onder de 42GB. Zet je persoonlijke bestanden allemaal op een andere schijf. (in mijn laptop is namelijk plaats voor een tweede schijf). Maar met 128GB moet je toch een heel eind komen, tenzij je heel veel muziek/films etc. op je computer wilt laten staan.

14 mei 2013 om 00:14
goldwing1800 Gebruiker

@HP2-Expert

Is deze ook te bestellen met Azerty klavier waarom bij i-bood in vlaanderen altijd laptops met qwerty?

Groeten Marc

14 mei 2013 om 10:55
Official Product Expert HP-Expert2 Official Product Expert

Andere modellen uit de Envy serie zijn in Belgie verkrijgbaar met Azerty toetsenbord. Dit specifieke model is niet met Azerty verkrijgbaar.

14 mei 2013 om 01:20
Lucas11 Gebruiker

Altijd zonde dat er in die ultrabooks ulv processors zitten..

14 mei 2013 om 04:37
Remmes Gebruiker

Tja wat wil je dan in zo’n dun ding?

14 mei 2013 om 15:38
Lucas11 Gebruiker

Het is niet alsof ulv processors kleiner zijn..

14 mei 2013 om 07:42
melotte Gebruiker

Graag informatie over de batterijduur.

Wordt er mogelijkheid geboden tot (gratis) uprgade naar Windows 8.1?

Hoe helder (lumen/candela) is het scherm?

14 mei 2013 om 07:51
jbos Gebruiker

Windows 8.1 is gewoon een update voor zo ver ik weet

14 mei 2013 om 08:05
melotte Gebruiker

@HP2-Expert

Graag informatie over de batterijduur.

Wordt er mogelijkheid geboden tot (gratis) upgrade naar Windows 8.1?

Hoe helder (lumen/candela) is het scherm?

14 mei 2013 om 08:55
Marko3333 Gebruiker

Gast spam is niet zo, 8.1 is gewoon een gratis servicepack.

Voor de rest: http://www.google.nl

14 mei 2013 om 11:00

De batterij gaat tot 8 uur mee, afhankelijk van het gebruik.

Windows 8.1 is een update dus kan geinstalleerd worden.

De helderheid moet ik even voor je navragen.

14 mei 2013 om 13:10
flamingworm Gebruiker

Er is helemaal nog niets bekend over het gratis of niet zijn van Windows 8.1. Microsoft evolueert naar een model zoals apple, veel goedkope upgrades inplaats van 1 dure nieuwe windows met gratis service packs. Het is mogelijk dat 8.1 gratis is, het is ook mogelijk dat je deze zult moeten betalen.

14 mei 2013 om 19:04
Tjee Gebruiker
14 mei 2013 om 08:41
celio1987 Gebruiker

@HP2-Expert

Kan deze laptop stereoscopic 3d beelden sturen naar een 3d tv? Dus niet side by side of top/bottum, maar echte blu ray 3d?

Alvast bedankt.

14 mei 2013 om 11:45

Hiervoor bieden bij HP Wireless TV Connect. Dit maakt het streamen van 3D mogelijk.

Artikelnummer is: QE389AA

14 mei 2013 om 10:28
volvo480 Gebruiker

was leuk systeem geweest als er ook nog een 500GB HD in had gezeten, OS op SSD

14 mei 2013 om 10:49
kelly91 Gebruiker

Ik heb deze ultrabook in 14″ gekocht vorige maand. Echt een hele fijne ultrabook!! Maar van al jullie computervragen heb ik geen verstand :P Maar heb absoluut geen spijt van deze aankoop.

14 mei 2013 om 11:01
melotte Gebruiker

Goed om te horen. Helaas geeft de expert nog geen antwoord.

14 mei 2013 om 11:16
Flugeltje89 Gebruiker

Geen idee waarom je dit soort moeilijke vragen stelt, maar als jij een laptop uitzoekt op het aantal lumen zou ik niet op iBood gaan zitten, maar naar een winkel gaan met een meter.

14 mei 2013 om 12:43
Remmes Gebruiker

Winkel krijg net als iBood specificaties en informatie van de fabrikanten, dit kan iBood dus gewoon netjes navragen.

14 mei 2013 om 10:54
bgoedhart Gebruiker

Is de resolutie echt 1366 x 768? Of is het ook mogelijk, om eventueel tegen bijbetaling, een hogere resolutie te krijgen? Anders helaas, ik vind dat echt te laag.

14 mei 2013 om 11:02

Ja de resolutie is 1366×769, helaas is het niet mogelijk om bij de notebook een hogere resolutie te krijgen.

14 mei 2013 om 13:00
twan_dijkhuizen Gebruiker

Beste HP Expert,

Heeft het toetsenbord verlichting? Dus als je in het donker zit, zie je de toetsen dan goed?

Hartelijke groet,
Twan

14 mei 2013 om 13:03
twan_dijkhuizen Gebruiker

Ook wilde ik vragen of het een mat of glans scherm is!
Kunt u ook de voor- en nadelen van een mat en glans scherm vertellen?

14 mei 2013 om 13:51

Ja deze HP Envy heeft een verlicht toetsenbord en glanzend scherm.

Voordeel hiervan zijn rijkere kleuren en een beter contrast. Matte beeldschermen hebben als voordeel dat deze zorgen voor minder spiegelingen en lichtreflectie.

14 mei 2013 om 13:14
silosi Gebruiker

Wanneer zal Ibood eens snappen dat we in België werken met AZERTY …

De aangeboden laptops zijn in meer dan 90% van de gevallen uitgerust met een QWERTY klavier

Waarom niet zoals met  veel andere aanbiedingen ‘vóór 13 hr’ het éne en ‘na 13 hr’ de andere klavier aanbieden !?

Edited by: Renate
Beste, de afzetmarkt moet het toelaten dat iBOOD een aardige aanbieding kan neerzetten. Voor AZERTY is de vraag (ook al lijkt dit op het forum groot), kleiner dan dat iBOOD kan waarmaken in een mooie deal. De laptop’s worden dan over het algemeen veel te duur. Daarom zal iBOOD van tijd tot tijd een Azerty aanbieden, maar lang niet altijd. De markt voor QWERTY is nou eenmaal veel groter.

14 mei 2013 om 14:31
lieke1973 Gebruiker

Niet iedereen reageert op het forum als er een laptop met een qwertyklavier wordt aangeboden en men er eigenlijk eentje wil met een azertyklavier. Er zijn m.a.w. veel ‘lezers’, mijn inziens meer lezers dan ‘posters’. Ook ik heb nog nooit gereageerd in de veronderstelling dat er inderdaad af en toe eens aan de Belgische iBood-ers wordt gedacht. Ik zit al enige tijd te wachten op een laptop met een azertyklavier. Tevergeefs, zo blijkt andermaal. Dus … indien wordt beweerd dat de Qwerty markt veel groter is, dan ben ik toch geneigd dit tegen te spreken. Misschien moeten de Belgen ook eens een berichtje nalaten op het forum. We zitten hier toch op http://www.iBood.be toch?

15 mei 2013 om 00:16
Peetnl Gebruiker

dat klopt wel lieke maar de afzetmarkt in Nederland is zowat 5 keer groter voor iBood en in Nederland is het allemaal Qwerty en ook sommigen in Vlaanderen geven de voorkeur aan Qwerty. Zelf zal ik echter alleen Azerty kopen en tik deze reactie dan ook op een Azerty laptop gekocht bij iBood. Geduld, misschien komt er vroeg of laat hier nog eentje hier voorbij.

15 mei 2013 om 00:21
Peetnl Gebruiker

Hierbij de link naar de aanbieding die ik destijds gekocht heb, is alweer bijna 2 jaar geleden al zijn er ondertussen nog geweest maar vooral bij de hunt. Misschien toch nog eens een Azerty laptop aanbieden, al is het in de rubriek ‘extra’.

14 mei 2013 om 14:59
brian_44 Gebruiker

Beste mensen,

Een vraag, zoek een betrouwbare laptop om te gebruiken bij college, nodig volgend academiejaar, is deze laptop een slimme aankoop, of toch wachten aangezien pas nodig in september?

14 mei 2013 om 16:51
dewitautomatisering Gebruiker

wat is de levertijd?

14 mei 2013 om 16:57
w0uter Gebruiker

De verwachte verzenddatum van dit product is 27 mei 2013Staat bij de info op de hoofdpagina…..

14 mei 2013 om 17:03
brian_44 Gebruiker

Aangeschaft, ben benieuwd!

14 mei 2013 om 20:16
gverhagen Gebruiker

@productexpert ondersteund de ultrabook 5Ghz wifi of alleen 2.4GHz?

14 mei 2013 om 23:41
melotte Gebruiker

@HP-expert: hartelijk bedankt. Ik heb hem gekocht.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.