11 mei 2013 om 00:00
iBOOD

Pininfarina design vouwfiets 26 Inch

Vermijd die ellenlange files en blijf fit met deze aluminium vouwfiets met maar liefst 21 versnellingen van Pininfarina. Pininfarina is het beroemde Italiaanse ontwerp- en autobedrijf. Net als bij alle Pininfarina producten combineert deze vouwfiets geavanceerde technieken met een vernieuwend en strak ontwerp. Dankzij de 21 versnellingen en het lichtgewicht aluminium frame fietst deze vouwfiets heerlijk. Bovendien kun je de fiets in slechts 20 seconden inklappen, zodat je deze vrijwel overal mee naartoe kunt nemen. Deze veelzijdige Pininfarina fiets is het ultieme vervoersmiddel voor in de stad. Met zijn 26” banden hoef je je ook geen slag in de rondte te trappen maar kun je zonder al te veel zweten de afstand van treinstation naar werk afleggen. Je bepaalt zelf snel en gemakkelijk hoe zwaar je wilt trappen met de 21 Shimano Altus-versnellingen. Kortom deze deal biedt jou een echte 26” stadsfiets met een exclusief en innovatief design. Gewoon een must-have voor iedere forens of frequente reiziger!
  • Merk: Pininfarina
  • Type: 26” vouwfiets
  • Ideaal voor de echte forens en fervente treinreiziger
  • Kleur: 4 lagen zijdeglans vernis
  • Versnellingen: 21
  • Frame: DA-serie, aluminium, Vise Grip en Rebar technologie
  • Vork: Oversized, recht
  • Schok: Aheadset, aluminium
  • Stuur: BioLogic
  • Handvatten: BioLogic Ergo, AirFlo ontwerp, Kraton
  • Zadel: Comfort
  • Zadelpen: 6061 legering, 31.6mm
  • Aluminium Remmen: ProMax V, aluminium
  • Remhendels: ProMax V, aluminium
  • Hub: Formula, QR, aluminium
  • Spaken: 18/8 roestvrij staal
  • Velgen: Aluminium, geanodiseerd
  • Banden: 26”
  • Circuit: Microshift x 3 7
  • Voorderailleur: Microshift
  • Achterderailleur: Shimano Altus
  • Ketting: KMC Z50
  • Pedalen: MTB standaard
  • Fiets: aluminium
  • Gecertificeerd volgens EN / DIN
  • Wettelijke garantie 2 jaar
11 mei 2013 om 00:06
Samshuin Gebruiker

Misschien kijk ik erover, maar zie nergens de grote van het frame. Ikzelf ben namelijk 2m en op zoek naar een fiets, dus als deze groot genoeg is…?

PS: ik ben hier een totale leek in :)

11 mei 2013 om 00:19
oinkoink12 Gebruiker

26 inch, ik kan er als 1m98 op fietsen, maar het is niet heeeel geweldig, maar dat is nou eenmaal met een vouwfiets.

11 mei 2013 om 00:08
benbengui Gebruiker

hi

is it possible to adjust the height of the handle bar?

11 mei 2013 om 00:10
emailnummer Gebruiker

Wat is het gewicht?

Wat zijn de afmetingen opgevouwen?

11 mei 2013 om 00:18
oinkoink12 Gebruiker

gewicht is 13,3 kilo

11 mei 2013 om 00:22
jokry Gebruiker

Jammer dat het een herenmodel is…

11 mei 2013 om 00:56
foxathome Gebruiker

Tijdje terug 199,- op verschillende plekken te koop, al een aantal malen bij concurrenten geweest (1dayfly 4 dagen geleden voor 212 euro) voor meer. Nu 169,- mooie aanbieding dus!

11 mei 2013 om 01:01
foxathome Gebruiker

Uw opmerking slaat volledig de plank mis en om deze reden ook verwijderd
Producten worden (in soms korte tijd) goedkoper bij de concurrentie. Dus als wij iets voor 300 euro aanbieden en hij is online 400 euro, dan is dit een leuke deal. Mochten we 3 weken later vanwege aanhoudende populariteit dit product weer kunnen aanbieden, maar is hij bij de concurrentie 310 euro, dan is dit natuurlijk geen echte iBOOD deal meer. Vandaar dat we dan alles doen om er toch wat extra’s voor de klant uit te halen.

Als we hem over een maand duurder aanbieden, mag ik dan bij U mijn paar tientjes extra innen? Nee? Doe niet zo kinderachtig!

Edited by: Bert

11 mei 2013 om 01:04
driesc84 Gebruiker

Ik heb er eentje besteld bij de concurrentie, en die wordt pas binnen 3 weken geleverd. Heb ik het recht om deze order te cancellen en de fiets bij ibood te kopen? Hetzelfde bedrijf waar ik die fiets besteld heb, heeft ooit eenzijdig een bestelling van mij gecancelled dus ik veronderstel dat dat van twee richtingen kan, of ben ik mis? 30 Euro goedkoper hier, dat kan toch al tellen…

11 mei 2013 om 01:22
Sietse1990 Gebruiker

Ja, je kunt altijd een bestelling annuleren die je online hebt gekocht, dus waar geen verkoper bij betrokken was. Echter is het niet altijd mogelijk om je order te annuleren, maar terug sturen kan dan altijd. Ben je wel eenmalig verzendkosten kwijt terug naar het bedrijf. Het bedrijf waar je de order hebt geplaatst is namelijk verplicht om ook de verzendkosten die ze in rekening hebben gebracht bij het terug sturen van een complete order ook terug te geven. Een bestelling mag inderdaad van beide kanten nog geannuleerd worden onder bepaalde omstandigheden. Voor jou geldt altijd het zichttermijn wat vaak 7 dagen en soms zelfs 14 dagen is, maar dit is vaak afhankelijk van de winkel. Wettelijk zijn ze 7 dagen verplicht, maar er zitten wel wat haken en ogen aan zoals dat het product niet te bezichtigen was en dat het product weer als nieuw verkocht zou moeten kunnen worden. Apparaten mogen dus niet normaal in gebruik worden genomen.

11 mei 2013 om 01:30
foxathome Gebruiker

Jazeker mag dat!
Zeker als je hem nog niet binnen hebt en hij is nog niet verstuurd, gewoon meteen annuleren, daar heb je alle recht toe.
Zelfs als je hem al thuis hebt gekregen mag je hem nog terugsturen binnen 7 dagen.

11 mei 2013 om 01:37
driesc84 Gebruiker

Ok bedankt voor de uitleg, Sietse en Fox! Ik ga de fiets dan morgen annuleren bij de concurrentie en deze bij ibood bestellen. Het kan dus zijn dat ik de 13euro verzendkosten sowiso moet betalen als ik het goed begrijp, maar zelfs dan nog heb ik 20 euro uitgespaard door bij ibood te kopen.

11 mei 2013 om 01:39
foxathome Gebruiker

Als de fiets nog niet geleverd is, dan moet 1DayFly ALLES terugstorten, dus het mag jou geen 1 cent kosten :-)

11 mei 2013 om 08:35
Sietse1990 Gebruiker

Je zou alleen de verzendkosten terug betalen. Ze moeten ook de verzendkosten terug betalen die ze in rekening hebben gebracht om het pakketje naar jou te sturen. Hoewel ik het er eigenlijk niet mee eens ben omdat het bedrijf die kosten gewoon maakt, is het altijd gunstig voor de consument.

11 mei 2013 om 01:44
foxathome Gebruiker

Ennuhhh Bert, door jouw kinderachtiggedrag zal ik morgen nogmaals checken of je mijn tekst ondertussen terug hebt gezet. Laat je JOUW tekst onder mijn naam staan, dan ga ik gewoon weer aanpassen en mijn verhaal doen hier!

Edited by: Bert

Ik kan helaas niet zien wat of, waarom uw post veranderd schijnt te zijn, maar als ik dit geweest zou staan, zou er altijd automatisch bijstaan dat dit ge-edit is door mij.
En natuurlijk mag u uw verhaal doen, mits dit binnen de forumreglementen past, zoals gewoonlijk.
Voorbeelden hiervan kunnen zijn:

- zéér offtopic
- Onjuiste aannames die als feit geponeerd worden
- Onjuiste prijsvergelijkingen
- Schelden naar medegebruikers/moderators/admins

11 mei 2013 om 13:17
foxathome Gebruiker

Dit bericht heb ik NOOIT neergezet!!! # Bericht: 11-05-2013 00:56
iBOOD vind het blijkbaar kunnen om berichten aan te passen naar hun smaak ZONDER er bij te vermelden dat het aangepast is.
Ik sta niet achter deze post en al helemaal niet het gelieg van de moderator Bert!!!

11 mei 2013 om 14:51
anne-marie-visser Gebruiker

Jouw post is weggehaald door Bert, en hij geeft daar een verklaring voor. Het is volkomen duidelijk bij dat de tekst die er nu nog staat door Bert geschreven is.

Niemand denkt dat jij de vet geschreven tekst hebt gemaakt.

11 mei 2013 om 14:54

Nogmaals, het is volkomen duidelijk dat de vette tekst door Bert is geschreven.

Het is ook duidelijk dat jullie een miscommunicatie hebben. Ik raad je aan om nu niet meer te posten, alles even te laten bezinken en morgen – wanneer de ergste woede eraf is – een en ander nog eens rustig door te lezen.

11 mei 2013 om 07:26
Omko Gebruiker

Mooie bood! Als dagelijkse treinreiziger is mijn interesse gewekt.

Maar ik zie geen spatborden. Is daar een oplossing voor?

11 mei 2013 om 22:35
burgkop Gebruiker

Die zijn los te koop in kunststof, kun je er zo op klikken.

11 mei 2013 om 08:48
gubyan Gebruiker

Ik zie dat er geen expert voor deze aanbieding is, maar ik hoop dat jullie toch wat antwoorden kunnen geven.

1. Wat is het maximale gewicht wat de fiets aan kan (qua berijder)?

2. (Zie ook Omko) bestaan er spatboorden voor deze fiets? Of zijn er bevestigingspunten hiervoor op de fiets zodat je generieke spatborden kunt bevestigen?

3. Kun je met deze fiets ook een kidscar trekken? Bijvoorbeeld: http://www.chariotcarriers.com/en/nl/products/sport-series

4. Past hier iemand op van 1.83m (is de zadelpen daar groot genoeg voor, en stuurpen) ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

11 mei 2013 om 10:30
Moderator Bert Moderator

1: Ik dacht dat op de doos 150 kilo stond

4: ik ben 1,98 met dezelfde fiets, voor mij is het zeker niet ideaal, maar denk dat jij met jouw gemiddelde lengte nooit mis zal grijpen :D

11 mei 2013 om 10:07
Anguslord Gebruiker

Ziet er idd leuke fiets uit. Iemand hier ervaring mee?

Hoe voelt de fiets opgeplooid in de hand? Heel zwaar of net heel licht? Ik heb zelf weinig ervaringen met plooifietsen, maar ik herinner mij enkele uitspraken van vrienden die zeiden dat bepaalde plooifietsen echt af te raden zijn door het gewicht. Het moet verplaatsbaar blijven.

11 mei 2013 om 10:12
Zyberbood Gebruiker

Zo te zien moet je geen regen hebben want zo zonder spatborden, niet bepaald ideaal.

11 mei 2013 om 10:31
Julekes Gebruiker

Ik zou zo’n fiets op vakantie willen meenemen voor o.a. mijn zoontjes, maar vraag me af of het frame niet (veel) te groot is voor kinderen tussen 130 -150 cm? In welke richting moet ik denken voor de minimale lengte?

11 mei 2013 om 11:37

*zucht* Ik vind hem super!

Nu nog het damesmodelletje mét spatborden…

11 mei 2013 om 11:53
gubyan Gebruiker

Hoi Bert,

Dank je voor je antwoorden 1 en 4. Maar hoe zit het met 2 en 3?

Oh ja, die 1 moet wel kloppen … ben nogal gespierd zullen we maar zeggen :-p

Mvg,

11 mei 2013 om 12:28
Moderator Bert Moderator

Ik heb geen idee,

Nooit geprobeerd spatborden te zoeken, ik gebruik hem alleen voor woon-werkverkeer. En zo’n karretje ben ik nog niet aan toe ;)

11 mei 2013 om 12:59
gubyan Gebruiker

Hi Bert,

Voor de spatborden, wat ik zou willen weten of er niet gebruikte schroefpunten op zitten, waar eventueel iets op geschroeft kan worden. Als het goed is heb je je fiets bij je ;-)

vwb het karretje laat dat maar zitten qua uitzoeken.

Thanks

11 mei 2013 om 22:37
burgkop Gebruiker

Die zijn los te koop in kunststof, kun je er zo op klikken, niets schroeven.

9 augustus 2013 om 14:50
BubblePowerBoy Gebruiker

ja die klik je achter op de stang waar je zadel op zit bv. of ergens anders hangt van het merk af. maar dat kun je gewoon googlen hoor ;)

11 mei 2013 om 16:18
onibirdo Gebruiker

Wat zijn de afmetingen gevouwen?

11 mei 2013 om 18:59
successor1205 Gebruiker

Kan het stuur op een makkelijke manier ingeklapt worden ?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.