12 mei 2013 om 00:00
iBOOD

Sphero, de robotbal die je bestuurt met je smartphone!

OK, dus je vindt dat het weer eens tijd wordt voor een gadget op iBOOD? En dan geen lullig prul, maar een échte? Meet Sphero, de gadgets aller gadgets! Sphero is een 'Orbotix Smart Robot' aan de binnenkant en een ondoorzichtige, high-impact waterdichte polycarbonaat huls aan de buitenkant. Het is 's werelds eerste robotbal welke je kunt bedienen door je smartphone of tablet te kantelen, aan te raken of te zwaaien. Maar je kunt hem ook in je hand houden als controller bij on-screen spelletjes, er de basis van programmeren mee leren en zelfs augmented reality mee verkennen. Of je kunt tegen Sphero's van je vrienden racen, op het land of in het water. Of speel Sphero TAG waarbij je met behulp van collision-detectie-technologie een leven van je tegenstanders neemt door tegen hun Sphero te botsen wanneer deze rood wordt. Ja, inderdaad je kunt Sphero ook in duizenden kleuren laten gloeien. Met zijn Bluetoothverbinding heeft Sphero een bereik van 15 meter en al rollend haalt hij een snelheid van bijna een meter per seconde! Maar Sphero is ook een slimme, stiekeme kleine bal die perfect is om pranks met familie en vrienden mee uit te halen of je kat of hond mee te laten spelen. Sphero laad je op in zijn kabelvrije inductiewiegje waarna je een uur lang vol gas kunt spelen en er zijn inmiddels al meer dan 20 Apps te krijgen in zowel de Apple als Google Play store waarmee je alles uit je Sphero haalt. Kijk vooral ook nog even de filmpjes in het forum voor meer ideeën en toepassingen maar wees gewaarschuwd: kijken = willen!
  • Merk: Sphero
  • De robotbal die je bestuurt met je smartphone!
  • Sphero is een Orbotix Smart Robot
  • Stevige, ondoorzichtige high-impact polycarbonaat buitenkant
  • Waterdicht en huisdierbestendig
  • Met meer dan 20 beschikbare Apps raak je nooit uitgespeeld
  • Geschikt voor iOS-devices met iOS 4.0 of hoger en Android-devices met 2.2 of hoger
  • Kan in duizenden kleuren gloeien
  • Snelheid: max. 0.91 m/s
  • Werkt via Bluetooth
  • Bereik: max. 15 m
  • Opladen via inductie
  • 1 uur vol gas speelplezier op volle accu
  • Garantie: 2 jaar
12 mei 2013 om 00:02
oinkoink12 Gebruiker

Wat ontzettend vet

12 mei 2013 om 00:05
oxigan Gebruiker

Eerst wat sceptisch maar na het filmpje wel heel enthousiast. Helaas een duur grapje voor iemand die Android en iOS-loos is :(

12 mei 2013 om 00:41
mrdummy Gebruiker

Er is ook Android app, zo beweert onderste filmpje. Wel veel aandacht voor Apple.

12 mei 2013 om 00:10
loilargosain Gebruiker

het zou beter zijn geweest gezien het bereik wifi  toegepast te hebben i.p.v. bluetooth. Ik vermoed ook dat de volgende versie een wifi-versie zal zijn en dit een uitlopend model /p>

Edited by: Bert

Wij passen geen Censuur toe, wij hanteren alleen de meermaals uitgelegde forumregels. Misschien kun je daar ook even melding van maken op de “andere fora”

12 mei 2013 om 00:21
Remmes Gebruiker

Meeste nagatieve berichtgeving is gewoon onjuist, en dat mag naar mijn mening gewoon verwijderd worden.

12 mei 2013 om 00:17
klitfire Gebruiker

Wat moet je met zo’n ding?

12 mei 2013 om 00:22
Dark-Revolution Gebruiker

In welke bluetooth classe heeft dit device?

En is het mogelijk het zendvermogen te vergroten? Vind 15 meten namelijk niet veel…

12 mei 2013 om 00:30
mrdummy Gebruiker

Er zijn twee Bluetooth zenders: 10 en 100 meter.

Mobiele toestellen hebben 10 meter zender versie. Logisch, het verbruikt minder stroom.
100 meter BT variant is zeldzaam gebruikt.

Dus het is logisch dat je maar achter de bal moet lopen om onder de controle te houden.

12 mei 2013 om 10:07
Dark-Revolution Gebruiker

Je zegt het zelf al…(er zijn trouwes 3 classe en 4 versies)

Tot 1m, tot 10m, en tot 100 meter…

Er staat berijk tot 15m maar dan zou de bt dus classe 3 zijn?

De iphone4s en de 5 hebben classe3 met versie 4.0 bereik zou 100 meter moeten zijn.

12 mei 2013 om 00:30
-Cyclops- Gebruiker

Echt iets wat drie minuten leuk is en dan ergens in een la verdwijnt. Voor een paar euro wellicht nog een leuk hebbedingetje, maar hier €100,- voor betalen?!

12 mei 2013 om 00:58
mrdummy Gebruiker

Het is niet alleen maar een rollend bal. Er zitten ook sensoren in waardoor je ‘m ook kan gebruiken als gamecontroller in de sommige games. Vanwege BT en hoogwaardige materialen gaat bal niet zo snel kapot.

Kan voorstellen dat ie daarom wat aan de dure kant is. Er is blijkbaar weinig concurrentie en mogelijk gepatenteerd. Dat zorgt ervoor dat er weinig alternatieven zijn, wat resulteert in de hoge prijs.

Las ergens oud nieuws: http://allthingsd.com/20111207/sphero-the-iphone-controlled-robot-ball-hits-a-bump/
Twee jaar later nog niet zo bekende bal? Het is enige bal tot nu toe, vrij limited productie.

12 mei 2013 om 01:26
Bambam96 Gebruiker

Dat is ook mijn gedachte. Uurtje leuk, daarna in de la. En mrdummy, je meent toch niet serieus dat je een bal als gamecontroller wilt gebruiken? Dat gaat nooit goed werken.

12 mei 2013 om 00:58
Kinder Gebruiker

Lijkt mij wel een fijne stuk technologie, helaas te prijzig en geen enkel praktische waarde.

12 mei 2013 om 01:20
wesmsn Gebruiker

Leuk product, als de prijs wat lager zou zijn had ik hem gekocht!

12 mei 2013 om 07:33
squidgyboy Gebruiker

alweer niet voor mijn mooie windows phone…

12 mei 2013 om 10:51
krisgoos Gebruiker

Er zijn wel al 2 niet officiële gratis app’s in de Windows store verkrijgbaar voor Windows Phone zie ik.

12 mei 2013 om 08:35
wevanooijen Gebruiker

Tja te prijzig als gadget, wel vet

12 mei 2013 om 09:51
ronny.franken Gebruiker

Huisdierbestendig? Dus als mijn hond dit ding stuk bijt valt het onder de garantie?

12 mei 2013 om 11:10
dre667 Gebruiker

ik kan er geen geld aan geven ( toch geen 100,-), maar wat een fantastisch ding seg!

12 mei 2013 om 11:44
anne-marie-visser Gebruiker

mega vet

12 mei 2013 om 13:44
markheemskerk81 Gebruiker

Weet je wanneer dit een vet apparaat zou zijn…… Als er een camera in zou zitten die tijdens het rollen zijn stabiele positie zou behouden en directe beelden op je smartphone weergeeft. Dan zou dit een zeer nuttig apparaat zijn op een mooie zomerse dag ;-)

12 mei 2013 om 22:48
mrdummy Gebruiker

In de video staat stukje dat je ook op water kan “rollen”. Er is wel risico aan water rollen:

- Als de accu leegraakt, kan je ‘m niet meer terughalen. Je zal moeten zwemmen. Doe alleen de waterpoging als de bal nog weinig gedraaid heeft en goed opgeladen is.
- Water moet rustig zijn, niet in stromend water.
- Bewegen door water gaat veel langzamer dan op water = verbruikt dus meer energie ivm veel rollen. Zeker dat bal glad is. Zou de bal ruwer zijn of voorzien van schubben, dan gaat het wel wat sneller.
- Doordat bal vrij glad is kan het niet even makkelijk weer de oever op. Ook opletten. Hoge randen kan niet, alleen als er helling is dat schuin afloopt, dan kan het wel.

Dan heb je weinig problemen met de waterpoging als je goed oplet en om je heen kijkt.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.