30 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Elro ES10 energiezuinige maar zeer krachtige LED schijnwerper met bewegingsmelder

Altijd praktisch, een buitenlamp naast je voordeur. Zo wordt je deur prettig verlicht en sta je niet in het donker te prutsen om het sleutelgat te vinden. Met deze Elro bespaar je bovendien tot wel 90% energie doordat er gebruik is gemaakt van energiezuinige powerLED's waardoor de lamp óók nog eens een zeer lange levensduur heeft. De eerste keer wanneer je langs de hoge kwaliteit bewegingssensor loopt waardoor de lamp automatisch aanschakelt is het misschien even schrikken, want het is moeilijk te geloven hoeveel licht deze kleine krachtpatser je spontaan weet toe te werpen. Gelukkig is dat snel voorbij, want zodra je het detectiegebied van de sensor weer uitloopt schakelt de lamp zichzelf automatisch ook weer uit. De lamp is uiteraard geschikt voor buitengebruik en door zijn sterkte is hij ook prima te gebruiken voor meer dan voor- of achterdeurverlichting. Ook bij late klusjes in de tuin, op de oprit of in de garage is werpt hij met vreugde zijn licht op de zaak!
  • Merk: Elro
  • Type: ES10
  • Energiezuinige LED schijnwerper met bewegingsmelder
  • Schakelt automatisch aan en weer uit
  • Bespaar tot 90% energie
  • Zeer helder licht
  • Levensduur LED 10.000 uur
  • Detectiebereik 10m x 160°
  • Schakelt automatisch aan na detectie
  • Instelbare tijd 5 sec. / 7 min.
  • Stevige metalen behuizing
  • Voltage: 220-240V AC 50Hz
  • Waterdichtheid (IP): 44
  • LED: 10W / 4000K
  • Gebruikstemperatuur (°C): -10°C ~ +50°C
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
30 maart 2013 om 07:10
rpoutsma Gebruiker

Hoeveel lichtopbrengst heeft deze lamp nu eigenlijk ten opzichte van een ‘gewone’ lamp? Ik heb in de poort een lamp van 150 watt hangen en dit is eigenlijk te weinig. Levert deze lamp meer licht op of minder?

30 maart 2013 om 07:41
jurgenschepers Gebruiker

Veel minder. Komt ongeveer overeen met een klassiek peertje van 75W. Ze hebben deze bvb in de Makro ook in modellen van 20 en 30W. Als je veel licht wil is de 10W geen optie.

30 maart 2013 om 13:25
mr wizzard Gebruiker

Ik ben een kenner op vlak van LED verlichtig. Ik verdeel ze namelijk ook. Eerlijkerwijs geef ik aan de klanten altijd volgende vergelijking:

Gloeilamp: delen door 10

-> 100W gloeilamp = 10W LED

Halogeen: delen door 7,5

-> 75W halogeen = 10W LED,

-> 50W halogeen = 6,5W LED

Spaarlamp & buislamp: delen door 2,5

-> 9W CFL = 4W led

28 april 2013 om 21:13
rpoutsma Gebruiker

Bedankt voor je duidelijke antwoord, super!

30 maart 2013 om 07:42
Strop Gebruiker

Lichtopbrengst is 800 lumen bij deze lamp. Ter vergelijking: een gewone gloeilamp van 75 watt geeft ongeveer een 900 lumen licht. Dus jouw lamp van 150 watt geeft heel wat meer licht dan deze (ongeveer een 2100 lumen)

30 maart 2013 om 08:20
IkBood Gebruiker

Een LED die maar 417 dagen mee gaat qua brand uren, is volgens mij geen gewone LED zo las de consument hem kent in de Winkel die tegenwoordig huidige verlichting vervangt!
417 dagen, continue branden – als maximum duur, is bij zo detectie apparaat, wel heel erg kort!

30 maart 2013 om 08:53
Dirk38 Gebruiker

Wel een leuke aanbieding, scheelt toch de helft vergeleken met andere webwinkels.

30 maart 2013 om 09:10
roadrunner1970 Gebruiker

Kent iemand deze lamp? Wat zouden de afmetingen zijn?

30 maart 2013 om 13:28
mr wizzard Gebruiker

Heb er enkele van deze hangen in een kleine steeg … ze zijn kleiner dan je denkt, maar geven wel voldoende licht voor goede zichtbaarheid. Ze dragen wel niet ver, ik bedoel; wanneer je ze op een tuin richt zal je niet verder dan een paar meter voldoende kunnen zien. Daarvoor moet je er meer hangen of zwaardere types kopen. Als je deze rondom je tuin hangt kan het wel mooi zijn…

30 maart 2013 om 09:14
roadrunner1970 Gebruiker

Heb toch zelf het antwoord kunnen vinden 12 x 13 x16  (l x b x h).

30 maart 2013 om 10:49
higherdemon Gebruiker

Ip44 is niet echt waterdicht. Onder een afdak ok maar in de volle regen niet. Ip 64-65 nodig dan. Dit ter info.

30 maart 2013 om 13:29
mip18 Gebruiker
30 maart 2013 om 13:36
mietde Gebruiker

Led lampen gaan doorgaans niet kapot doordat ze teveel uren hebben gebrand maar door te veel schakelmomenten.

Hoeveel schakelmomenten kan deze aan?

30 maart 2013 om 15:33
MaestroKloas1 Gebruiker

Kan de lamp ook constant branden? of eventueel de bewegingsmelder er tussenuit halen. Kan de lamp dat ook aan om constant te branden?

30 maart 2013 om 21:33
janssensfield Gebruiker

ik heb er zo al eentje versleten en zit al op men 2de ;)
Ben er erg tevreden over, geeft genoeg licht om een oprit mee te verlichten.
men eerste is dood gegaan, in het begin begon ze heel zachtjes te branden als ze niet actief was, een fenomeen dat wel meer met led voorkomt?

Deze bolt goed, zijn kleiner dan verwacht, maar je hebt waar voor je geld. Ik betaalde ze telkens 65 euro in de hubo, dus best mooie deal dit!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.