28 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Google/LG Nexus 4 Android 4.2 Smartphone 16GB

Er waren eens twee bedrijven die besloten om hun krachten te bundelen om een mooie, snelle, krachtige smarpthone op de markt te brengen. De een, LG, nam de hardware voor zijn rekening. De ander, Google, de software. Het resultaat is deze prachtige Nexus 4, Latijn voor 'verbinding'. Er is geen smartphone die kan claimen dat zijn introductie 'stormachtiger' was dan die van deze Nexus 4 want het geplande evenement werd afgelast vanwege orkaan Sandy. Wanneer je de Nexus 4 uit het doosje haalt lacht deze je gelijk toe. Wat meteen opvalt is de matrixachtige achterzijde die wanneer er licht op valt mooi schittert. De Nexus 4 is gebouwd op snelheid en onder de motorkap vind je dan ook een 1,5GHz-snelle Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro quad-core processor en heeft het toestel 2GB aan RAM geheugen. In combinatie met Android 4.2, de snelste versie van het besturingsysteem tot nu toe, kan de Nexus 4 met gemak tussen meerdere apps schakelen of een 3D game draaien. Foto's en video's komen tot leven met verbluffende helderheid en scherpe, natuurlijke kleuren op het levendige 1280 x 768 4,7-inch display. Het krasbestendig Corning Gorilla Glass 2 laat vinger soepel van- en op het 320ppi scherm glijden en door de G2 Touch Hybrid-display-technologie krijg je haast het gevoel alsof je elke pixel aan kunt raken. De Nexus is uitgerust met een 1,3 megapixel camera aan de voorkant waar je o.a. mee kunt videobellen en heeft aan de achterkant ook een 8 megapixel camera waarmee je niet alleen hele mooie 'gewone' foto's maakt en in Full-HD 1080p filmt, maar ook ongelovelijk meeslepende Spheres (bollen) kunt maken die jou letterlijk in het middelpunt van de scène zetten. Werkelijk, zoiets heb je nog nooit gezien. Beweeg de camera omhoog, omlaag, overal om je heen en bekijk je fotospheres op de Nexus, deels ze met vrienden en familie op Google+ of voeg ze toe aan Google Maps en laat de hele wereld meegenieten! De schitterende Nexus gebruikt een microSIM-slot en is uiteraard uitgerust met WiFi a/b/g/n, Bluetooth, NFC (Android Beam) en alle benodigde technologie als accelerometer, GPS en gyroscoop. Eenvoudig, mooi en slimmer dan slim, 3 kreten die jou en deze Nexus 4 straks verbinden! Wel snel bestellen, want zoals je misschien weet is de Nexus 4 erg gewild, en niet het best verkrijgbare toestel, maar wij hebben hem voor je!
  • Merk: LG/Google
  • Type: Nexus 4
  • Android 4.2 Smartphone
  • Capaciteit: 16GB
  • Slimmer zoeken met Google Now
  • Voice Search middels Knowledge Graph
  • Filmen in FullHD 1080p
  • Indrukwekkende Photo Sphere camera
  • Eenvoudige invoer van iTunes met de Music Manager
  • Processor: 1,5 GHz Snapdragon S4 Pro (quad-core)
  • Camera: 8 megapixel achter, 1,3 megapixel voor
  • RAM geheugen: 2GB
  • 4.7 inch touchscreen
  • 1280 x 768 pixel resolutie (320 ppi)
  • WXGA IPS
  • Corning Gorilla Glass 2
  • WiFi 802.11 a/b/g/n
  • Bluetooth 4.0
  • NFC (Android Beam)
  • Unlocked GSM/UMTS/HSPA +
  • GSM / EDGE / GPRS (850, 900, 1800, 1900 MHz)
  • 3G (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)
  • HSPA + 42
  • Geschikt voor draadloos opladen
  • SlimPort (TM)
  • Simkaartslot: microSIM
  • Sensoren: accelerometer, GPS, gyroscoop, barometer, microfoon, omgevingslichtsensor, kompas
  • Batterij: 2100 mAh
  • Afmetingen: 133.9 x 68.7 x 9.1 mm
  • Gewicht: 139 gram
  • Wettelijke garantie: 2 jaar

Bekijk hier voorbeelden van Photo Sphere's!
Alle ins- en outs van de Nexus 4

12 april 2013 om 17:25
rutgerhoorn Gebruiker

Ja hoor, hij is verzonden!

12 april 2013 om 17:27
rutgerhoorn Gebruiker

En volgens track en trace wordt ie morgen tussen 14 en 16 uur bezorgd! Fijn hoor!

12 april 2013 om 17:25
smolly Gebruiker

verzonden door TNT :-)

12 april 2013 om 18:10
Seya Gebruiker

Bij mij komt hij ook morgen aan!!

12 april 2013 om 21:38
Peter91 Gebruiker

Morgen tussen 9 en 11, hopelijk geven ze ‘m bij de buren af ;D

Want deze harde arbeider is niet thuis..

13 april 2013 om 10:21
coolhans Gebruiker

We got him!!!

13 april 2013 om 11:00
JohnnyricoMC Gebruiker

Sjansaar, bij ons komt die koerier altijd pas rond 9u ’s avonds :-/

13 april 2013 om 11:52
coolhans Gebruiker

Ai!! MicroSim. Even niet gezien. Kijken of ik deze bij m’n provider kan bestellen?

13 april 2013 om 14:35
woc38 Gebruiker

Ik heb hem ook! Wat me opvalt is dat er geen plakbandje oid op de doos zit, zodat je niet kunt zien of hij al geopend is geweest… Hebben jullie dat ook?

13 april 2013 om 15:23
svgklinkers Gebruiker

al iemand in belgie hem ontvangen ik wacht geduldig af

15 april 2013 om 10:54
debelief Gebruiker

nee ik wacht nog steeds ….

De bezordatum ‘vandaag’ is ondertussen veranderd in ‘nog niet bekend’….

13 april 2013 om 18:38
spinningrom Gebruiker

Wacht er ook nog op (Belgie). ‘zending is onderweg’, ‘bezorgdatum: vandaag’ maar dat staat er al de hele dag, en nog steeds geen vermelding van het geschatte tijdstip…

14 april 2013 om 00:32
jackx Gebruiker

Hij is binnen! Wat mij opvalt is dat de zwarte rand aan de onderkant van de telefoon, links naast en rond de micro USB aansluiting een beetje lossing zit. Anderen hier ook last van? Vraag mij af of dit normaal is.

Verder TOP telefoon. Wat een mooi apparaat zeg….

15 april 2013 om 10:55
debelief Gebruiker

Al iemand in België zijn Nexus 4 ontvangen?

15 april 2013 om 10:59
spinningrom Gebruiker

nog altijd niet (Belgie). Bezorgdatum ‘nog niet bekend’

15 april 2013 om 11:22
debelief Gebruiker

same here, blij niet alleen te zijn, stelt me iets geruster

PostNL heeft geen tel-nummer?

15 april 2013 om 15:07
Moderator Renate Moderator

In de FAQ staat deze info vermeld:

TNT
http://www.tnt.nl
0900-0570

PostNL
http://www.postnl.nl
0900-0570

UPS
http://www.ups.com
0900-2255877

15 april 2013 om 11:33
destebeter Gebruiker

Heb mijn mobiel ook nog niet ontvangen, woon in Nederland (had mijn werk adres opgegeven, dus ik verwacht hem vandaag) en heb wel een 3S code ontvangen maar als ik de status opvraag bij PostNL is de code niet bekend. Meer mensen dit probleem?

15 april 2013 om 15:08

soms moet je even een vinkje onder de 3s code aan of uitvinken wil deze herkent worden.

mocht echter het probleem blijven, neem dan contact op met onze klantenservice.

15 april 2013 om 11:43
debelief Gebruiker

nee, de 3S-code bij me is gekend, ik heb dus enkel dat de bezorgdatum niet is gekend

15 april 2013 om 13:26
spinningrom Gebruiker

vreemd ding, die post.nl…

15 april 2013 om 13:54
debelief Gebruiker

@spinningrom: had eenzelfde indruk

een kennis van me liet me weten dat indien het pakket de belgische grens over moet, de where-abouts van het pakket bij PostNL of TNT soms niet meer gekend zijn, men werkt dan met subcontracten, bv. via zelfstandigen, …

dat zou kunnen verklaren waarom we de MijnPakket toepassing hier in België niet knn toepassen, aslook waarom bij Track en Trace ‘nog niet bekend’ als bezorgdatum verschijnt

en dus wachten we ….

15 april 2013 om 13:56
spinningrom Gebruiker

maar waarom dan op zaterdag gedurende de hele dag ‘wordt vandaag geleverd’ en nu ineens ‘bezorgdatum onbekend’… Is toch maar wat prutsen aan hun software.

15 april 2013 om 15:05

Beste, gewoonlijk gebeurd dit alleen als de postbode om welke reden dan ook zijn route niet heeft kunnen volbrengen.
Of wanneer er iets misgelopen is. Mocht je vandaag geen pakket ontvangen (ze mogen tot 10 uur rijden), neem dan morgen contact op met de klantenservice van iBOOD. Zij nemen dan contact op met de postdienst.

15 april 2013 om 15:41
debelief Gebruiker

ok, dank voor het advies

15 april 2013 om 14:32
debelief Gebruiker

dat is het nadeel van alles automatisch te doen verlopen,

men gaat er wss ook van uit dat de subleverancier het pakket dan ook op de dag zelf levert, vandaar ‘vandaag’

en die is op zijn beurt niet in staat om de Track and Trace aan te passen als dat niet zou lukken als het te druk zou zijn of omdat hij in deze regio te weinig moet leveren om hem iets op te brengen

het systeem bij PostNL merkt ook wel dat het pakket zaterdag niet is geleverd, weet het echter zelf niet meer wat daarmee te doen en springt dan maar op ‘onbekend’

heb de phone trouwens nog steeds niet …. ik kon op die tijd er zelf al om gaan te Waalwijk, maar zou me wel meer kosten dan de 5,95 Euro

15 april 2013 om 14:44
emossedrijver Gebruiker

Ik kreeg hem afgelopen zaterdag binnen. Schitterende telefoon. Maar karig uitgerust. Er zit geen koptelefoontje bij, bijvoorbeeld. Niet echt vervelend, maar dat had ik niet verwacht van zo’n high end telefoon. 

Verder natuurlijk de microsimkaart. Ook ik had dat even over het hoofd gezien. Ook dat is overkomelijk. Een ander punt is dat de Android ICS 4.2.2. ook daadwerkelijk stock is. Ik heb mijn oude HTC Desire geroot en deze draait ook stock ICS 4.2.2., maar deze kent toch meer opties, zoals het aantal schermen waar je iconen kan plaatsen. Dit is m.i. te overkomen door er een launcher op te zetten of door de telefoon te rooten en er een ROM op te zetten. Een ander gewenpunt is het gemis van menuknop. Deze non fysieke knop zit nu boven in als je de notificatiebar te voorschijn haalt bij de tegels. 

16 april 2013 om 04:34
Raziye Gebruiker

Zou deze aanbieding nog een keer komen? Maar ik ben erg benieuwd hoeveel het gekost heeft?

16 april 2013 om 08:59

Of en wanneer een iBOOD op herhaling komt, geeft iBOOD nooit aan. De verrassing om middernacht is onderdeel van iBOOD.
Hoeveel het product gekost heeft mogen we op het forum niet plaatsten ivm leveranciers afspraken.

Er zijn echter legio sites te vinden die de iBOOD history bij houden.

16 april 2013 om 10:33
Joeri86 Gebruiker

Zijn er mensen uit België die hem al ontvangen hebben? Staat bij mij al een paar dagen op “Zending onderweg”…

16 april 2013 om 10:46
debelief Gebruiker

enige troost: nee, je bent niet de enige

ik heb zopas de klantendienst een mail gestuurd op aanraden van de moderator hier

16 april 2013 om 11:11
Joeri86 Gebruiker

Heb hem net binnengekregen, dus hij zal wel snel aankomen nu :-)

16 april 2013 om 15:33
debelief Gebruiker

kk, hij is deze middag bij me toegekomen, het is toch verwarrend die PostNL …

17 april 2013 om 09:18
Seya Gebruiker

Beste BELGEN:

Ik woon in Anderlecht en ik heb hem ZATERDAG om 9am al ontvangen! Maybe I’m lucky?!

19 april 2013 om 15:16
godol Gebruiker

Mijn Nexus 4 is vandaag kapot gegaan, reageert niet meer, oplader werkt niet denk ik.

19 april 2013 om 16:54

Beste, heb je al geprobeerd om de nexus te resetten?

wanneer de batterij helemaal leeg is, kan het lijken dat de nexus niet meer reageert, laat hem daarom een paar uur laden alvorens het opnieuw te proberen.

20 april 2013 om 00:24
Bussloo Gebruiker

Nu in de “winkel” voor 469 euro. Met bumpercase van 29 euro (9 euro ui China?) http://www.nu.nl/gadgets/3402189/nexus-4-in-nederland-koop.htmlHebben we hier een mooie deal gehad :)

20 april 2013 om 09:55
snippersnapper Gebruiker

Viel me ook al op. Is voor ons vooral goed nieuws voor de garantie: telefoon kan nu dus naar LG NL indien stuk.

20 april 2013 om 21:25
Bussloo Gebruiker

Wij hebben wel de “oude” uitvoering, zonder cosmetische aanpassingen. Ik vermoed dat de nieuwe uitvoering nu in de (web-)winkels ligt.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.