28 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Google/LG Nexus 4 Android 4.2 Smartphone 16GB

Er waren eens twee bedrijven die besloten om hun krachten te bundelen om een mooie, snelle, krachtige smarpthone op de markt te brengen. De een, LG, nam de hardware voor zijn rekening. De ander, Google, de software. Het resultaat is deze prachtige Nexus 4, Latijn voor 'verbinding'. Er is geen smartphone die kan claimen dat zijn introductie 'stormachtiger' was dan die van deze Nexus 4 want het geplande evenement werd afgelast vanwege orkaan Sandy. Wanneer je de Nexus 4 uit het doosje haalt lacht deze je gelijk toe. Wat meteen opvalt is de matrixachtige achterzijde die wanneer er licht op valt mooi schittert. De Nexus 4 is gebouwd op snelheid en onder de motorkap vind je dan ook een 1,5GHz-snelle Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro quad-core processor en heeft het toestel 2GB aan RAM geheugen. In combinatie met Android 4.2, de snelste versie van het besturingsysteem tot nu toe, kan de Nexus 4 met gemak tussen meerdere apps schakelen of een 3D game draaien. Foto's en video's komen tot leven met verbluffende helderheid en scherpe, natuurlijke kleuren op het levendige 1280 x 768 4,7-inch display. Het krasbestendig Corning Gorilla Glass 2 laat vinger soepel van- en op het 320ppi scherm glijden en door de G2 Touch Hybrid-display-technologie krijg je haast het gevoel alsof je elke pixel aan kunt raken. De Nexus is uitgerust met een 1,3 megapixel camera aan de voorkant waar je o.a. mee kunt videobellen en heeft aan de achterkant ook een 8 megapixel camera waarmee je niet alleen hele mooie 'gewone' foto's maakt en in Full-HD 1080p filmt, maar ook ongelovelijk meeslepende Spheres (bollen) kunt maken die jou letterlijk in het middelpunt van de scène zetten. Werkelijk, zoiets heb je nog nooit gezien. Beweeg de camera omhoog, omlaag, overal om je heen en bekijk je fotospheres op de Nexus, deels ze met vrienden en familie op Google+ of voeg ze toe aan Google Maps en laat de hele wereld meegenieten! De schitterende Nexus gebruikt een microSIM-slot en is uiteraard uitgerust met WiFi a/b/g/n, Bluetooth, NFC (Android Beam) en alle benodigde technologie als accelerometer, GPS en gyroscoop. Eenvoudig, mooi en slimmer dan slim, 3 kreten die jou en deze Nexus 4 straks verbinden! Wel snel bestellen, want zoals je misschien weet is de Nexus 4 erg gewild, en niet het best verkrijgbare toestel, maar wij hebben hem voor je!
  • Merk: LG/Google
  • Type: Nexus 4
  • Android 4.2 Smartphone
  • Capaciteit: 16GB
  • Slimmer zoeken met Google Now
  • Voice Search middels Knowledge Graph
  • Filmen in FullHD 1080p
  • Indrukwekkende Photo Sphere camera
  • Eenvoudige invoer van iTunes met de Music Manager
  • Processor: 1,5 GHz Snapdragon S4 Pro (quad-core)
  • Camera: 8 megapixel achter, 1,3 megapixel voor
  • RAM geheugen: 2GB
  • 4.7 inch touchscreen
  • 1280 x 768 pixel resolutie (320 ppi)
  • WXGA IPS
  • Corning Gorilla Glass 2
  • WiFi 802.11 a/b/g/n
  • Bluetooth 4.0
  • NFC (Android Beam)
  • Unlocked GSM/UMTS/HSPA +
  • GSM / EDGE / GPRS (850, 900, 1800, 1900 MHz)
  • 3G (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)
  • HSPA + 42
  • Geschikt voor draadloos opladen
  • SlimPort (TM)
  • Simkaartslot: microSIM
  • Sensoren: accelerometer, GPS, gyroscoop, barometer, microfoon, omgevingslichtsensor, kompas
  • Batterij: 2100 mAh
  • Afmetingen: 133.9 x 68.7 x 9.1 mm
  • Gewicht: 139 gram
  • Wettelijke garantie: 2 jaar

Bekijk hier voorbeelden van Photo Sphere's!
Alle ins- en outs van de Nexus 4

28 maart 2013 om 07:33
gunirus Gebruiker

Erg mooi toestel, prima prijs ook :)

28 maart 2013 om 08:24
henkieroe Gebruiker

Helemaal eens! Topper dit en normaal slecht leverbaar wat ik gelezen heb. Misschien toch eens tijd om m’n oude Galaxy S te vervangen. Vooral de accu tijd is volgens mij een dikke +.

28 maart 2013 om 08:34
ferdyp Gebruiker

Het beste toestal van dit moment.

Heb hem zelf vorige maand uit Duitsland laten importeren, voor ditzelfde geld.

28 maart 2013 om 09:01
Gerjanshoe Gebruiker

Dit is echt een perfect toestel, geen klachten alleen maar lof, ik vraag veel van mijn telefoon en hij blijft snel!

28 maart 2013 om 09:05
Joachim1989 Gebruiker

Hoe kan het dat jullie deze kunnen leveren? Dacht dat hij in BE en NL niet verkocht werd?
Ik vind de prijs wel nog steeds te duur in vergelijking wat hij bij Google kost.
http://www.google.com/nexus/4/

Toegegeven, in vergelijking met andere telefoons met gelijkaardige specs is het weer een zeer mooie prijs.

28 maart 2013 om 11:19
mailis Gebruiker

Voor iedereen die aangeeft dat de prijs te duur is: de 299,- betreft alleen voor 8GB versie. Bij Google moet je gewoon 399,- voor de 16GB betalen, dus dit is een prima deal!

28 maart 2013 om 17:35
Koban Gebruiker

Wrong, op de Play Store kost de 16 GB versie 350 EUR.

Laat natuurlijk niet weg dat dit een goede koop is, aangezien hij officieel gezien niet eens in de Benelux is uitgebracht en dit ook in de toekomst niet het geval zal zijn.

29 maart 2013 om 06:00
mariusjr Gebruiker

Da’s wel in Amerika.

En ze leveren niet aan Nederland!

Er zijn wel meer dingen veel goedkoper in Amerika, maar zolang jij ze niet voor die prijs hier kan krijgen is die vergelijking dus onzin.

28 maart 2013 om 09:25
joosterftemeijer Gebruiker

Ik wilde hem toevallig vandaag laten importeren uit duitsland, goed bezig ibood! Wat is de verwachtte levertijd?

28 maart 2013 om 09:39
IkWilbert Gebruiker

uit de bevestigingsmail:
De verwachte verzenddatum van dit product is 12 april 2013

28 maart 2013 om 09:53
joosterftemeijer Gebruiker

Dank, overheen gelezen.

28 maart 2013 om 09:59
timoumi79 Gebruiker

Hoe zit het met de garantie??LG en Google leveren dit toestel niet in nederland??LG nederland support dit model want mijn broertje heeft er 1 in duitsland gekocht (Media Markt Gladbach) deze was na een maandje defect en werd meteen door LG Nederland afgewezen voor reparatie omdat deze niet in Nederland werd verkocht en zoiezo geen onderdelen voor hadden..Ik wil hem graag kopen maar wel meer zekerheid wat gebeurt wanneer het toestel defect raakt?

28 maart 2013 om 10:03
bewildo Gebruiker

dan moet u bij ibood zijn

28 maart 2013 om 10:09
Milcky Gebruiker

Heel mooi toestel! Heb hem zelf enkele maanden en echt nooit meer tevreden geweest over een toestel :pHet enige… ok deze device is niet beschikbaar in België (of Nederland behalve 1 online shop daar) maar de adviesprijs is veel te hoog!  Op de google store staat ie voor 350 dollar (16gb versie) en in Duitsland (elke mediamarkt) is deze verkrijgbaar voor 395euro (heb mijn toestel uit Aken)Ook al is deze goedkoper dan de Mediamarkt, 499euro is een belachelijk hoge prijs als adviesprijs dus laat je niet misleiden. Verder is de prijs zeker de moeite en het toestel is adembenemend goed! ;)

28 maart 2013 om 10:14
Milcky Gebruiker

Note: let er wel op dat dit toestel geen 4G ondersteuning heeft! (voor diegene met Proximus) maar de 3.5G verbinding heeft de mogelijkheid tot hoge snelheden (de LTE/4G chip is wel degelijk aanwezig, maar Android heeft de ondersteuning uitgeschakeld, en is niet in te schakelen via custom rom etc..)

28 maart 2013 om 10:16
robvdwiel Gebruiker

Heb toestel zelf in Duitsland bij de Media Markt in Krefeld gehaald voor EUR 395,-, prima prijs dus als je niet zelf op en neer naar Duitsland hoeft en niet hoeft te laten importeren.

LG Nederland repareert de toestellen inderdaad niet, omdat zij de toestellen officieel niet kennen. Dat is nou eenmaal de keerzijde van voorop lopen.

En voor de prijzen in de VS, dan moet je em nog laten importeren, belasting betalen, verzendkosten, etc. Dus dat vind ik een oneerlijke vergelijking.

28 maart 2013 om 13:13
icemanbx Gebruiker

Als particulier heb ik dit toestel gekocht bij iBood. Mocht er onverhoopt iets misgaan kort na de aankoop(3 maanden), dan is dat aan Ibood om op te lossen. Die zorg ligt dan niet bij mij. Dus ik hoop dat ze daar aan hebben gedacht.
Ik hoop verder dat de levering gewoon soepel verloopt.

28 maart 2013 om 10:19
foxathome Gebruiker

Geen flitser???

28 maart 2013 om 10:21
timoumi79 Gebruiker

flitser is toch te zien onder cameraoog

28 maart 2013 om 10:19
timoumi79 Gebruiker

Ik wacht tot de Optimus G uitkomt is hardwarematig de zelfde toestel maar dan met 4G

28 maart 2013 om 10:47
pmatakoepan Gebruiker

Maar die gaat dik boven de 500 euro kosten. En dat alleen voor 4G….en 16 Gig extra.

28 maart 2013 om 10:50
timoumi79 Gebruiker

16 gb meer embedded vindt ik toch een tikje beter dan een externe sd kaart..En daarnaast gewoon 2 jaar nl garantie vandaar…Moet wel zeggen nexus 4 ziet er wel fantastisch uit echt een prachtig toestel.

28 maart 2013 om 20:45
bewildo Gebruiker

er kan geen externe sd kaart in de nexus 4

28 maart 2013 om 21:50
Remmes Gebruiker

Je hebt altijd minimaal 2 jaar garantie, ook bij iBood

28 maart 2013 om 10:22
foxathome Gebruiker

http://www.google.com/nexus/4/En toch is daar de prijs gewoon veel lager!

28 maart 2013 om 11:05
Admin Admin Admin

Succes!

28 maart 2013 om 14:28
Xaobotnik Gebruiker

Het kan natuurlijk wel via Duitsland en dan zo’n tussenadres. Maar goed, dat is toch weer gedoe, en kwa prijs ben je dan hetzelfde uit als hier.

Ik heb de mijne overigens gewoon via de MediaMarkt daar. Effe mailen en ze sturen het gewoon zonder extra kosten op.

28 maart 2013 om 10:32
RoelRoel Gebruiker

Echt goeie iBood dit: nergens te koop maar toch op iBood! Maar ik zou eigenlijk gaan sparen…. shiiit.

28 maart 2013 om 10:34
vniels Gebruiker

Gekocht :)
Mijne HTC Legend was helaas aan vervanging toe…

28 maart 2013 om 11:05
Turbots Gebruiker

Ik heb deze telefoon in Duitsland gaan halen ( gewoon naar mediamarkt in Aachen gereden en heb er zelfs 2 mogen kopen ) voor 395 euro ( in januari ).

Heel tevreden over het toestel! Super batterij, super scherm, alle apps installeren echt ongezien snel, nog niks van vertragingen tegengekomen… Je hebt ook de laatste updates van Google direct op je telefoon ( 4.2.2 nu dacht ik ). Ook de camera is heel goed vind ik persoonlijk, ongewoon felle flash :-)

Wat betreft de prijs: 385 Euro is een heel mooie prijs voor een gsm die minstens even goed is als de veel duurdere Samsung S3 ( en veel sneller dankzij de android UI en niet de tragere Samsung touchwiz UI, die samen met allerlei crappy apps erbij komt )

Wat betreft de prijs in US ( 299 dollar ): Reken daar maar het volgende bij: belastingen, verzendkosten, importkosten… Europa is nu eenmaal een duurdere regio qua belastingen dan de US… En als je hem daar wil kopen ( wanneer je op reis bent of zo ) dan moet je toch ook hopen dat de douane hem niet onderschept en in beslag neemt of je een boete geeft ( al meegemaakt )

Kortom, voor de luie lezers, zeker zijn geld waard en een buitenkansje voor de Belgen en Nederlanders die niet naar Duitsland of Frankrijk willen rijden voor deze telefoon :-)

28 maart 2013 om 11:08
Turbots Gebruiker

Oja, en hij heeft NFC dus kan je alles delen met andere mensen ( die ook NFC hebben natuurlijk ) of betalingen verrichten ( later ) door gewoon je toestellen tegen elkaar te houden!

28 maart 2013 om 11:14
timoumi79 Gebruiker

Ik hoop ibood ook de wireless charger voor dit toestel gaat verkopen

28 maart 2013 om 11:30
Jens_V Gebruiker

Daar zou ik ook wel geïnteresseerd in zijn !

Ik heb de Nexus 4 zelf ook al via Duitsland, enkel de prachtige wireless charger nog niet.

Hij is te vinden op Ebay voor 70+ dusja, vrij kostelijk. Hier voor een leuke prijs en ik koop em :-)

28 maart 2013 om 12:04
heymil Gebruiker

Ik heb de nexus 4 nu 3 maanden en kan niks dan positief zijn over dit toestel. Beste aanbieding die ik ooit bij ibood heb gezien!

28 maart 2013 om 12:04
JooGhum Gebruiker

iDeal bij ING faalt weer eens :(

28 maart 2013 om 12:12
laurens Gebruiker

iDeal van ING kampt al de gehele dag met storingen, is het mogelijk dat iBood voor trouwe klanten een toestel reserveert?!?

28 maart 2013 om 12:14
JooGhum Gebruiker

Gelukkig werkt de MasterCard optie wel ;)

28 maart 2013 om 12:31
laurens Gebruiker

Het is alsnog gelukt bij poging 15, de aanhouder wint!

28 maart 2013 om 12:15
Baantje Gebruiker

Hoe zit het met de wettelijk garantie van 2 jaar? Loopt dit via ibood?

28 maart 2013 om 12:23
JohnnyricoMC Gebruiker

In België is het 1e jaar voor de fabrikant en het 2e voor de handelaar als ik het me goed herinner. Beste bij problemen is gewoon rechtstreeks bij LG aankloppen, veel fabrikanten geven tegenwoordig voor hun in Europa verkochte producten 2 jaar fabrieksgarantie.

28 maart 2013 om 14:31
Xaobotnik Gebruiker

Kan wettelijk gewoon via iBood en is inderdaad 2 jaar. Maar ik ben benieuwd of iBood het dan zelf afhandelt, of je naar Dynafix/LG verwijst, en of Dynafix/LG service verleent op een toestel dat officieel nooit in Nederland uitgekomen is. Helaas heb je geen alternatief voor Dynafix.

28 maart 2013 om 16:36
timoumi79 Gebruiker

Dat kun je vergeten, LG gaat geen service verlenen dus het wordt het toestel naar duitsland sturen…LG hanteert geen europese garantie voorwaarden..

28 maart 2013 om 12:17
LollieLaurie Gebruiker

Aangeschaft! Was men witte S3 beu en wou al van in het begin de Nexus 4. Hopelijk wordt hij op tijd verzonden! Nu hopen dat ik geen spijt krijg dat ik de HTC One niet gekocht heb. maja is ook het dubbele in prijs bijna

28 maart 2013 om 12:34
vniels Gebruiker

Was ook aan het twijfelen tussen de One en deze…
Altijd wel tevreden geweest over HTC. Maar de prijs en het feit dat de Nexus een Android is hoe Google het wil hebben mij overtuigd :)

28 maart 2013 om 12:26
JohnnyricoMC Gebruiker

Besteld. ‘k was al even aan het zien voor een Nexus 4, maar dan moeten we de grens over. M’n iPhone 4 begint toch de geest te geven.

28 maart 2013 om 12:56
BiYaY Gebruiker

Besteld, wilde eigenlijk de 8GB versie maar dit is zoveel makkelijker dan via een proxy en afleveradres in Duitsland dit voor elkaar te krijgen.

28 maart 2013 om 13:09
Hoog25 Gebruiker

is dit dan simlock vrij? of is dit een rare vraag?

28 maart 2013 om 13:14
icemanbx Gebruiker

Van welke provider verwacht je dat hier een simlock op zit?

28 maart 2013 om 13:16
emossedrijver Gebruiker

Unlocked GSM/UMTS/HSPA +

28 maart 2013 om 14:02
Bussloo Gebruiker

WiFi 802.11 a/b/g/n

Betekent dit dat hij ook op 5Ghz kan? Dan kan ik de mediabox eindelijk omgooien.

28 maart 2013 om 14:27
IkWilbert Gebruiker

Mijn galaxy nexus werkt ook op de 5Ghz dus neem aan de N4 ook.

28 maart 2013 om 14:07
tdupae Gebruiker

Besteld, iemand een Samsung Galaxy S3 kopen voor 350?

28 maart 2013 om 14:27
IkWilbert Gebruiker

Ik zou nog even wachten voordat je de N4 hebt ;-)

28 maart 2013 om 14:30
spinningrom Gebruiker

Toch paar vraagjes:

- gezien niet te koop in België: kan ik gemakkelijk aan accessoires geraken? vb beschermhoes, oplader voor in de wagen, etc…

- wat ziet er juist in de doos (opladers, accessoires, etc..)

- ik las ‘geen 4G’. Ik ben echt een totale leek, maar wat betekent dit zeer concreet? Kan ik met een Telenet King/Kong-abo hier iets mee?

28 maart 2013 om 15:20
ferdyp Gebruiker

Accesoires zijn wat lastig.

Screenprotectors en cases zijn al wel redelijk verkrijgbaar. Autohouders en dockingstations nog niet.

In de doos zit het toestel en een oplader.

4G is een nieuw data-netwerk. In Nederland bestaat het nog niet (KPN en Vodafone zijn wel bezig met testen) maar je kunt er nog niets mee. Kan ook geen kwaad om niet te hebben, pas over een jaar of 2 zou het echt een gemis worden.

28 maart 2013 om 15:12
rschip Gebruiker

Dit ding is meer dan 13cm lang. Nee dankje! Weer een veels te grote telefoon.

28 maart 2013 om 15:56
emossedrijver Gebruiker

Altijd leuk van die mensen die met redenen komen om iets niet te kopen en menen dat zij anderen daar van op de hoogte moeten stellen. 

Ik ben benieuwd of jij ook bij een Mecedesgarage naar binnenloopt en dan zegt “die AMG, veel te groot, te snel en te duur. Nee dank je”.

28 maart 2013 om 16:41
timoumi79 Gebruiker

ja he wat een pipo

29 maart 2013 om 07:51
aikerusman Gebruiker

En waarom zou je niet met redenen komen om niet te kopen? Zo lang als het valide redenen zijn? Zoals over de werking van het toestel? Ik ben met jullie eens dat het weinig nut heeft om te melden dat je het ding niet gaat kopen omdat je het te groot vindt, tenzij je daar gebruikerservaring mee hebt waardoor je kunt beargumenteren waarom die afmeting onhandig is in het dagelijks gebruik. Dit is een forum waar mensen elkaar informeren over dat soort dingen. Niet vergelijkbaar met welke winkel dan ook waar ze dat soort discussies juist proberen te mijden.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.