24 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Traxxas Rustler XL-5 – Meer Kracht, Meer Plezier En Waterproof

De best verkochte Traxxas Rustler is inmiddels een bewezen favoriet. Met zijn robuuste formaat en intense kracht is er niet dat boven deze RC kan. De Rustler blaast de deuren van de concurrentie eruit met meer vermogen, soepelere controle, betere grip en de onovertroffen prestaties maakt dat het een van de snelste Ready-To-Race ® elektrische trucks beschikbaar is. De Rustler scheurt off-road met zijn krachtige Titan ® 12-Turn gemodificeerde 550 motor, XL-5 Electronic Speed Control, en Revo-spec Torque-Control ™ slipper clutch. Met de exclusieve waterdichte Traxxas 'elektronica, kan de Rustler gerust racen door plassen, door modder en (lente) sneeuw. Jouw R/C avonturen kan alleen worden beperkt door je eigen verbeelding.
  • Merk: Traxxas
  • Type: Rustler XL-5
  • Waterdichte elecktronica. Geschikt voor alle weertypes.
  • Ready-To-Race® met TQ Radio System en een Power Cell 7-cell NiMH Batterij!
  • Nieuwe Prographix geverfde en Trimmed Body
  • New Large Axle Carriers with 5x11mm Oilite Bushings
  • Titan® 12-Turn 550 gemodificeere motor
  • XL-5 Electronic Speed Control
  • Revo®-Spec Torque-Control™
  • Alias™ step-pin rear tires, Alias ribbed front tires, complete with foam
  • inserts
  • 4-kanaals afstandsbediening
  • Inclusief: optioneel 28-tands versnelling
  • Lengte: 445mm
  • Front Track: 311mm
  • Rear Track: 311mm
  • Gewicht: 1.69 kg
  • Hoogte: 178mm
  • Wielbasis: 289mm
  • Input voltage: 4-8 Cells NiMH (4.8 to 9.6 volts)
  • Wettelijke garantie 2 jaar
24 maart 2013 om 00:09
lazysilas Gebruiker

dit is niet brushless en dus ook weer zo snel niet. vriend van mij heeft m en zonder lipo lang zo snel niet. ook gaat het titan motortje bij hem om de haverklap stuk en is het niet zon goede kwaliteit als de velineon dat traxxas geeft bij zijn vxl modellen. wel motortje elke keer vervangen zonder vragen maar na de 5de keer was hij het beu en heeft hij een annder gezet.

24 maart 2013 om 02:30
be_different Gebruiker

Uit de traxxas website: Met het optioneel 28-tand tandwiel haal je met de bijgeleverde batterij 56kmph.

Wel opletten hiermee. De motor word meer belast en kan hierdoor oververhitten (als je heel agressief en lang rijd aan 1 stuk, anders geen probleem)

Moest de motor het toch begeven raad ik aan meteen een brushless systeem te installeren. Efficiënter en (meestal) meer kracht/snelheid.

En ja nadat je je NiMh batterij-pack “opgebruikt” hebt best overschakelen naar lipo (gaat langer mee per run, kan je vaker opnieuw opladen, en nog zoveel meer voordelen, Zie google,.. )

24 maart 2013 om 01:08
A3Jansen Gebruiker

wat niet vermeld is maar wel belangrijk: is de besturing proportioneel, of te wel , kun je traploos gas geven of is het alles of niks, maakt veel uit.is het een 2.4 ghz besturing of goedkoop 27/40 mhz?zo niet kun je deze zelfde auto voor 60 euri op het internet bestellen

24 maart 2013 om 02:20
be_different Gebruiker

Even voor de duidelijkheid.

Dit is GEEN speelgoed.

Traxxas is kwalitatief een goed merk. Ik heb zelf de E-revo van Traxxas die is omgebouwd naar brushless met momenteel 6S lipo.

Dit is daartegen maar iets klein maar wel een pak beter dan die van 60 euri die je wilt bestellen.

Ps. 2.4ghz is momenteel de standaard. Maar dat betekend niet dat 27/30/35/40 mhz zenders goedkoop zijn of slechter zijn.

24 maart 2013 om 05:51
mariusjr Gebruiker

Als dit niet om mee te spelen is… wat moet je er dan mee doen?

Als serieus vervoersmiddel gebruiken?

24 maart 2013 om 07:22
Toshi_TT Gebruiker

dit is inderdaad geen speelgoed. worden ook wedstrijden mee gereden. als je onervaren bent, zou ik eerst een flink stuk ruimte zoeken i.p.v. even op straat ermee te gaan rijden. 

alles is proportioneel. zit zelfs een rem op.

op de foto staat een ontvanger van 27Mhz, wel jammer want je zult bij conflicten andere kristallen erin moeten zetten, maar kwa werking doet het totaal niet onder voor een 2.4ghz

vergeet niet dat alle onderdelen ook los/extra  te krijgen zijn mocht het kapot gaan.   

24 maart 2013 om 12:54
Official Product Expert Traxxas-Expert Official Product Expert

Beste A3 Jansen,

De Traxxas Rustler is geen speelgoed bestuurbare auto maar een echt RC model met uitstekende prestaties.
Zowel het gas als het stuur is traploos te regelen met de bijgeleverde 27Mhz TQ zender.

De regelaar is zelfs zo te programmeren dat de auto ook voor kinderen en op straat geschikt is door de 3 voorgeprogrammeerde standen. 
1 Sport mode
2 Race mode
3 Training mode (halve snelheid)

Deze auto is dus niet te vergelijken met modellen uit de speelgoed winkels.

24 maart 2013 om 07:22
Toshi_TT Gebruiker

super deal.

24 maart 2013 om 10:29
derad Gebruiker

zou heel fijn zijn voor de kids, maar geen superdeal in mijn ogen.

reden.
als je deze intypt in google vind je deze iets duurder, maar voor die prijs krijg je een hoop extra’s + 5jaar garantie.

24 maart 2013 om 12:29
Dark-Revolution Gebruiker

Inderdaad is deze prijs een standaard prijs op internet, dus niet goedkoper…

24 maart 2013 om 12:28
Dark-Revolution Gebruiker

Dit is een prima begin auto…nu is hij standaard en de schaal is trouwens 1:16.Wil je wat meer power, dan is deze makelijk om te bouwen naar een brushless versie.Het is inderdaad geen speelgoed auto zoals je deze in een speelgoedwinkel koopt.

Traxxas is een goed en betrouwbaar merk en zeker het geld waard.

Ik rij zelf een Traxxas E-Revo mamba monster 1:8 (omgebouwd en opgevoerd tot ongeveer 90kmpu)

24 maart 2013 om 13:26
kmosterdijk Gebruiker

Kleine correctie.. Schaal is 1:10 :)

24 maart 2013 om 12:30
thenovolizer Gebruiker

Jammer dat ik nog niet in mijn penopauze zit, anders had ik het mss zelfs overwogen. Wel duur spoelgoed overigens…

24 maart 2013 om 12:37
ekie Gebruiker

Is dit zonder accu en lader?

24 maart 2013 om 12:48
Official Product Expert Traxxas-Expert Official Product Expert

Beste Ekie,

Deze auto wordt geleverd inclusief accu en lader. Het enige wat je nog nodig hebt zijn penlites voor in de zender.

24 maart 2013 om 16:54
handary Gebruiker

Nog een vraagje. Soms wordt deze auto verkocht met een snellader en als ik me niet vergis zie ik die ook rechtsonder in de foto staan. Wordt dit meegeleverd, is de foto fout of is het iets heel anders?

24 maart 2013 om 18:36
Official Product Expert traxxas-expert Official Product Expert

Beste Handary,

Deze  auto wordt geleverd met een standaard lader, wat je rechtsonder ziet is de ontvanger.

24 maart 2013 om 12:47
jump12000ft Gebruiker

Volgens de onderwerp regel in de email van ibood wel met 8gb. Al ben ik benieuwd wat je daar aan hebt op een rc auto

24 maart 2013 om 13:04
johngova Gebruiker

Ik heb zelf sinds een jaar zo eentje, maar dan in de brushless 2,4 ghz – versie. Echt kwaliteitsspul, je moet er natuurlijk niet full force mee op een boom of stoeprand knallen, dan is het ook kapot. Deze versie is echt heel goed te doen voor starters in deze hobby en is zeer goed te controleren. Wat een lullige reacties weer van bepaalden hierboven, als de aanbieding je niet interesseert, reageer er dan niet op, niks anders te doen in ‘t leven misschien???

24 maart 2013 om 13:50
PJaY88 Gebruiker

Nette auto, nette prijs. Heb zelf een traxxas slash ultimate gehad en veel plezier aan beleefd. Volop onderdelen te verkrijgen voor dit merk en je kan er veel aan aanpassen en upgraden. Voor iemand die erover denkt om met deze hobby te beginnen, een mooie aanbieding. Let wel, de bijgeleverde accu is een NIMH accu, welke in vergelijking met een lipo-accu minder kracht levert en minder lang meegaat. Daarbij is de bijgeleverde accu de standaard oplaadaccu van traxxas, waarmee het opladen van een accu ongeveer 8 tot 12 uur duurt. Aanschaf van een snellere lipo-lader is aangeraden.

24 maart 2013 om 15:01
JanJannes Gebruiker

Ik heb van de week de Traxxes Stampede 4×4 met een 6000mAH Lipo 7.4  besteld, en inmiddels ook binnen gekregen, ik heb niet zo zin om alles te gaan veranderen, dat gaat meestal nog meer kosten dan dat je een leuke set ineens koopt.Ik zie deze aanbieding dan ook meer geschikt voor de beginner die ook nog niet weet of deze hobby wel bij hem past, maar kwalitatief een prima merk waarvoor je in bijna elke modelbouw shop wel onderdelen kan krijgen/kopen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.