20 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier

Heb je ooit voor je boekenkast gestaan met de gedachte: ‘Al dat papier, al die bomen. Dat kan beter!’? Of heb je ooit je schooltas opgetild, ’s ochtends voor een lange dag met de gedachte: ‘Al dat gewicht, al die readers. Dat kan beter!’? Vertil je dan nu niet langer meer, want deze slanke lichtgewicht E-Reader van Sony biedt uitkomst! De PRS-T2 is nog geen centimeter dun, weegt maar 164 gram en past perfect in je zak. Het superieure E-Ink Pearl-aanraakscherm oogt net als papier en zorgt onder meer door het hoge contrast en de heldere tekstweergave voor een zeer natuurlijke leeservaring. Het scherm meet 6 inch in diameter en heeft een resolutie van 800x600 pixels en 'Vijftig tinten grijs' lees je in 16 niveaus aan grijstinten. Ook het omslaan van de pagina's verloopt heerlijk soepel. Op het ingebouwde geheugen van 2GB kun je een sloridge 1200 boeken kwijt, en mocht je behoefte hebben aan meer 'planken in je boekenkast' dan kun je die eenvoudig toevoegen in de vorm van een microSD. Op een opgeladen accu kun je tot wel 8 weken lang zorgeloos lezen voordat je de Reader weer opnieuw moet worden opgeladen en via WiFi heb je rechtstreeks toegang tot websites als Wikipedia en de zoekpagina van Google. Geniet nu van alle voordelen van een boekenverzameling, zonder je te hoeven vertillen, met deze Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier!
  • Merk: Sony
  • Type: PRS-T2
  • Kleur: Wit
  • E-reader met Wi-Fi
  • Beelddiagonaal in inch (cm): 6 inch (15,2 cm)
  • Beeldresolutie:800x600
  • Schermtechnologie: E Ink Pearl-scherm
  • Opslagcapaciteit: 2 GB
  • MicroSD geheugenkaartslot
  • Compatibele eBooks: Adobe PDF, EPUB, TXT
  • Compatibele afbeeldingen: BMP, GIF, JPEG, PNG
  • Ingebouwde oplaadbare batterij: 3,7 V DC
  • Accuduur: 2 maanden (draadloos uit) tot 6 weken (draadloos aan)
  • High Speed USB
  • Meegeleverde accessoires: Micro-USB kabel, Pen, Snelstartgids
  • Afmetingen: 110 x 173 x 9,1 mm
  • Gewicht: 164 gram
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
20 maart 2013 om 02:20
Tr4nn3 Gebruiker

Iemand hier ervaringen mee?

20 maart 2013 om 07:51
lineager Gebruiker

ja wij hebben er zo 3 in huis, ik, mijn man en de zoon, leest echt super, neem je overal mee naartoe, de zoon leest enkel engelse boeken, geen probleem

juist s’avonds moet je licht hebben want het scherm geeft geen licht wij hebben er ons een cover met lampje bijgekocht, verkopen ze overal. buiten lezen is de max hoor meer zonlicht hoe beter

wel zeer scherpe prijs moet ik zeggen

20 maart 2013 om 08:00
dre667 Gebruiker

Ik ben hier al lang over aan’t twijfelen…

Is dit nog interessant in tijden van tablets?

20 maart 2013 om 08:08
lineager Gebruiker

ik las vroeger ook op mijn Ipad, vond ik veel te zwaar en vermoeiend voor de ogen, dit toestel is vederlicht en ge moet rekening houden dat je lezen met een tablet buiten in het zonnetje ( al is de zon bij ons vaak wel zoek) niet gaat!!!

moest de mijne kapot zijnkoop ik direct een nieuwe, zeker weten

20 maart 2013 om 08:15
AshRaa84 Gebruiker

http://www.vandenborre.be/e-reader/sony-ereader-prst2-black

139€ lijkt me beter als normale prijs, je vindt ze nergens bijna duurder.

Het is een enorm goede e-reader, ik heb eergisteren zo eentje gekocht.

In vergelijking met de andere e-readers die er zijn kan ik zeggen dat deze enorm snel is. Het wisselen van pagina’s is effectief op de moment dat je op de knop duwt of met de stylus veegt en niet één (of meer) seconde erna. Het lijkt misschien banaal maar in leesgenot is het echt een meerwaarde.

De besturing is Android, met als gevolg dat het zeer intuïtief aanvoelt. Het weergeven van de ebooks is ook anders dan m’n vorige e-reader, deze sony knipt er de paginanummering uit en plaatst deze vanonder aan het scherm. De oudere generaties lieten deze nummer aan de rechterkant naast/tegen/tussen de tekst staan dat soms de worden onduidelijk werden.

Qua verlichting, de weerspiegeling van het glas is echt minimaal, je kan bijna in elk mogelijke hoek een lichtbron hebben dat het toch nog leesbaar is.

Het is echt een aanrader, als je een e-reader plant aan te schaffen en/of je leest graag dan is dit je ding ;)

20 maart 2013 om 08:20
anthoro Gebruiker

Ik heb een dik jaar geleden nog de PRS-T1 gekocht. Nog geen moment spijt van gehad!

Leest inderdaad zoals een boek, dus in het donker heb je extra licht nodig, en in de zon leest ie perfect.

Voor het lezen van boeken vind ik een e-reader ook veel comfortabeler lezen dan een tablet. Deze is vederlicht en heeft een veel handiger.

Moest ik er nog geen hebben of de mijne kapot zijn, ik zou geen seconde twijfelen. Aan deze scherpe is dit een echte aanrader!

20 maart 2013 om 08:40
willempie51 Gebruiker

kan deze ook synchroniseren via bv Dropbox met een tablet?

20 maart 2013 om 10:07
geertrui Gebruiker

Ik heb de T1 , het vorige model en zou het voor geen geld meer willen missen . Dit is echt een aanrader .

20 maart 2013 om 10:44
Dorien_Evenepoel Gebruiker

Hoe gaat het met het weergeven van pdf’s? Heb een e-reader gehad waarbij het echt veel te klein was om de pdf’s te lezen en inzoomen was echt een heel gedoe!

20 maart 2013 om 13:51
BNJMN Gebruiker

Ik ben niet zo bekend met een e-reader, en heb daarom nog enkele vragen:

-is het mogelijk opmerkingen te plaatsen in een document (ik bedoel niet gewoon met de stylus in de kantlijn, maar echt als een “tekstballonnetje” ofzo; dit om notities te maken in een cursus of zo).

-is het mogelijk tekst aan te passen (bv een deel “vet” te maken, als alternatief voor de fluostift)

-is er een goede verkenner in? kan je maw gemakkelijk al je bestanden/boeken structureren?

-is de combinatie stylus en e-reader te vergelijken met pen en papier qua gebruiksgemak? Kan ik er maw gemakkelijk notities mee maken?

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik hem zou gebruiken als alternatief voor cursussen, boeken en nota’s in de les, maar ik weet niet of dit een aangenaam alternatief is. Alvast bedankt!

20 maart 2013 om 19:39
woutvergauwen Gebruiker

Heb deze in het zwart, heel goed toestel. Ga er hier nog eentje kopen als geschenkje voor Moederdag.

4 april 2013 om 13:26
SDeath Gebruiker

Wel jammer dar er nergens staat dat het de Noord-Amerikaanse uitvoering betreft.
Dus zonder NL woordenboek.
Alleen Amerikaanse Reader Store.

5 april 2013 om 01:25
bigchemist Gebruiker

Beste iBOOD’er,

Op 20 maart 2013 heeft u een of meerdere Sony PRS-T2 E-reader(s) aangekocht, waarvoor onze dank.

Helaas is er onduidelijkheid over de taalinstellingen die de E-reader biedt. Als u de E-reader opstart zal deze starten in het Engels. Wij vragen u te kiezen voor het land United States. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor de E-reader. Na deze keuze kunt u onder ‘settings’ in het menu de taal aanpassen naar het Nederlands.

Voor een Nederlandse handleiding volgt u de onderstaande link. Houdt er rekening mee dat uw E-reader deze stappen weergeeft in het Engels.

http://pdf.crse.com/manuals/4445804413/NL/index.html

Voor de meest recente updates van uw E-reader verwijzen wij u naar de website van Sony via onderstaande link.

http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T2/updates

Mocht u verdere vragen hebben over uw aankoop dan heeft u de mogelijkheid om een melding te maken in uw persoonlijke iBOOD account. Hiervoor verwijzen wij u naar ‘Mijn iBOOD’ account, sectie > Mijn bestellingen > zie product voor  een ‘Vraag stellen’.

Onze excuses voor de ontstane verwarring. Desondanks hopen wij u voldoende en naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.