20 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier

Heb je ooit voor je boekenkast gestaan met de gedachte: ‘Al dat papier, al die bomen. Dat kan beter!’? Of heb je ooit je schooltas opgetild, ’s ochtends voor een lange dag met de gedachte: ‘Al dat gewicht, al die readers. Dat kan beter!’? Vertil je dan nu niet langer meer, want deze slanke lichtgewicht E-Reader van Sony biedt uitkomst! De PRS-T2 is nog geen centimeter dun, weegt maar 164 gram en past perfect in je zak. Het superieure E-Ink Pearl-aanraakscherm oogt net als papier en zorgt onder meer door het hoge contrast en de heldere tekstweergave voor een zeer natuurlijke leeservaring. Het scherm meet 6 inch in diameter en heeft een resolutie van 800x600 pixels en 'Vijftig tinten grijs' lees je in 16 niveaus aan grijstinten. Ook het omslaan van de pagina's verloopt heerlijk soepel. Op het ingebouwde geheugen van 2GB kun je een sloridge 1200 boeken kwijt, en mocht je behoefte hebben aan meer 'planken in je boekenkast' dan kun je die eenvoudig toevoegen in de vorm van een microSD. Op een opgeladen accu kun je tot wel 8 weken lang zorgeloos lezen voordat je de Reader weer opnieuw moet worden opgeladen en via WiFi heb je rechtstreeks toegang tot websites als Wikipedia en de zoekpagina van Google. Geniet nu van alle voordelen van een boekenverzameling, zonder je te hoeven vertillen, met deze Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier!
  • Merk: Sony
  • Type: PRS-T2
  • Kleur: Zwart
  • E-reader met Wi-Fi
  • Beelddiagonaal in inch (cm): 6 inch (15,2 cm)
  • Beeldresolutie:800x600
  • Schermtechnologie: E Ink Pearl-scherm
  • Opslagcapaciteit: 2 GB
  • MicroSD geheugenkaartslot
  • Compatibele eBooks: Adobe PDF, EPUB, TXT
  • Compatibele afbeeldingen: BMP, GIF, JPEG, PNG
  • Ingebouwde oplaadbare batterij: 3,7 V DC
  • Accuduur: 2 maanden (draadloos uit) tot 6 weken (draadloos aan)
  • High Speed USB
  • Meegeleverde accessoires: Micro-USB kabel, Pen, Snelstartgids
  • Afmetingen: 110 x 173 x 9,1 mm
  • Gewicht: 164 gram
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
20 maart 2013 om 00:07
paultje123 Gebruiker

Is dit inclusief vergrootglas?

20 maart 2013 om 00:14
klaasvaker Gebruiker

Mijn schoonmoeder vindt hem juist geweldig omdat ze het lettertype en grootte kan aanpassen tot formaat bijna blind…

20 maart 2013 om 00:13
klaasvaker Gebruiker

Geweldig ding!

Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel een e-reader wou, dacht altijd dat ik toch het echte boek in de handen wou hebben. Maar sinds ik deze heb lees ik nog veel meer.

Het ligt ontzettend veel beter in de hand dan een gewoon boek, met twee vingers houdt je hem vast en kan met dezelfde vingers doorbladeren. Altijd meerdere boeken bij de hand waardoor ik niet steeds wat hoef te zoeken. Zelfs bij heel intensief gebruik hoef je hem maar om de zoveel weken op te laden. Ik zie echt alleen maar voordelen tov papieren boeken, kan na 3/4 maanden geen enkel nadeel verzinnen.

Ik kan alleen de adviesprijs niet volgen. Die is naar mijn bescheiden mening altijd 139e geweest. Dat maakt dit nog altijd een topprijs want voor veel minder dan 130 vindt je hem nergens.

Tip voor de kopers; Koop geen vast hoesje maar een sleeve. Dit ding ligt imho veel lekkerder in de hand zonder een vaste hoes maakt hem 2 keer zo zwaar.

20 maart 2013 om 00:50
PACS Gebruiker

Merkte wel een nadeel aan een Sony e-reader die ik jaren terug geprobeerd heb. Boeken die zijn ingescanned pakte de e-reader niet goed. Hierdoor sprongen de laatste woorden van elke regel op een nieuwe regel. Ook kon je niet op woorden zoeken (gezien het afbeeldingen zijn).

Dit was wel jaren geleden, in de begin tijd van de e-readers. En enkel bij boeken waarbij de pagina’s ingescanned zijn (zoals de meeste pdf’jes van originele boeken). In die tijd waren boeken vaak in pdf-formaat. Het kan goed zijn dat de meeste boeken online wel te vinden zijn in betere formaten en niet ingescanned. Dit is uiteraard sowieso het geval als je ze koopt bij zaken als Bol.com.

4 april 2013 om 18:59
robvanr Gebruiker

Nou daar is ie dan. Blijkt dus Amerikaanse versie te zijn. Menu krijg je uiteindelijk wel in NL, maar woordenboek/store/timezone etc, allemaal VS. Dat had bij de verkoop wel vermeld mogen worden.

20 maart 2013 om 06:02
Yvn Gebruiker

Inderdaad, @paultje123 de tekstgrootte kan naar héél groot aangepast worden.

De adviesprijs is over het algemeen €139, mijn moeder heeft er een voor €129 gekocht.

Dit is dus zeker wel een goeie aanbieding. Let wel op, Sony heeft er géén losse oplader bij. Opladen aan de pc/laptop via usb. Oplader is dan weer snel bijbesteld op telefoonlader punt nl. Kost daar €10 ipv de echte sony lader die veel duurder is.

20 maart 2013 om 06:37
Aficior Gebruiker

Ervaringen met vorige model, PRS-T1.

Laden:

Laden kan met iedere Micro USB-lader, zoals tegenwoordig de meeste Smart Phones wel eentje hebben. Hier aangeboden exemplaar heeft ook een Micro USB-connector.

Door het type scherm is laden iets wat niet vaak nodig is. Een Smart Phone moet toch wel bijna iedere dag aan de lader. Dit ding vrijwel nooit.

Prijs:

Mijn ervaring is ook dat de introductieprijs in NL EUR 139,- was. Ik heb daar erg op gelet, omdat ik model 1 (PRS-T1) juist een maand daarvoor had aangeschaft.

Ervaring:

Wij zijn er erg blij mee. Vooral, omdat we geen fysieke boeken hoeven mee te zeulen. Er gaan geloof ik duizend boeken op standaard intern geheugen. Dat is al snel een pallet aan boeken.

Ik download veel boeken uit nieuwsgroepen. Ik heb al meer gedownload dan ik ooit zal kunnen lezen.

Mijn partner vliegt bij De Zwaan en neemt de voorloper van het hier aangeboden exemplaar (de PRS-T1) de hele wereld mee over. Eens in de zoveel tijd hangt ze hem eens aan de lader. Ik hoor nooit klachten van haar. Wel dat het fijn lezen is. Ook perfect in de zon trouwens!! (Probeer dat maar eens met een tablet).

WiFi is ook briljant. Het is niet zo mooi als van een tablet, maar voor nood kun je toch dingen opzoeken en lezen/bekijken. Of even je webmail checken.

Bij de PRS-T1 kun je niet alleen de letter grootte aanpassen, maar ook het lettertype. Zo kun je dus instellen wat JIJ het lekkerst vindt lezen. Zal bij deze niet anders zijn.

Nog iets briljants. Het apparaat onthoudt op welke pagina je bent gebleven met lezen. Dus tussendoor een ander boek lezen kan ook. Bij het her-openen van een ander boek weet PRS-T2 waar je gebleven bent.

Pdf’s op een e-Reader lezen is niet handig. Het formaat van deze schermen is te klein voor pdf-jes. Je scrollt je rot en dat is (helaas) alleen maar irritant. Daarvoor moet je volgens mij vooral geen e-Reader kopen.

Als laatste kun je er ook nog mp3-tjes op zetten. Dus terwijl je leest kun je dan naar je favoriete muziek luisteren.

Ik koop er nog eentje. Succes met jullie afwegingen.

20 maart 2013 om 11:17
jmvdkolk Gebruiker

Bij ons lukt opladen met USB laders niet. Wat is het verschil met een Micro USB-lader? Het probleem bij onze USB laders lijkt te zijn dat er niet voldoende vermogen geleverd wordt om de PRS-T1 op te laden.

20 maart 2013 om 11:50
hobbix Gebruiker

Dat ligt vaak aan het kabeltje dat je gebruikt. Met een blackberry lader gaat het iig wel.

Heb dit geprobeerd met zowel prs-t1 als prs-t2. Is m.i. het grootste (bijna enige) minpunt van deze readers.

Verder heel tevreden. Overigens heeft dit ding nooit zoveel gekost als hier gesuggereerd wordt:-(

(Plaatsing van de bladerknoppen is een ander minpuntje en de wisselende aanraakgevoeligheid van scherm (t1))

20 maart 2013 om 06:56
jurjen2000 Gebruiker

Heb deze een half jaar geleden gekocht en er in die tijd meer dan 5000 paginas mee gelezen zonder op te hoeven laden. Heerlijk licht en ideaal om in de zon te lezen. Verder is de woordenboek functie ook handig voor als je een boek in een andere taal leest. Klik simpelweg op een woord die je niet kent en de vertaling komt onder in beeld te staan.

De mp3 ondersteuning waar Aficior het over had is er bij deze versie uit gehaald, maar dat mis ik nooit.

Als je nog een e reader zoekt zou ik voor deze prijs zeker doen. Afhankelijk van je voorkeur wel een hoesje erbij kopen, zonder hoesje zou ik persoonlijk hem niet mee durven nemen in mijn bagage. Ikzelf heb een hardcover met geïntegreerd led lampje voor lezen in het donker, maar deze is wel redelijk zwaar.

20 maart 2013 om 08:13
fianne Gebruiker

Vorig jaar heb ik deze gekocht voor 129,- en ik ben heel erg tevreden. Op vakantie heb in twee weken tijd 11 boeken uitgelezen, neem maar eens zoveel boeken mee! Wat fijn is aan een e-reader dat zware boeken in eens een handzaam vedergewicht krijgen, de bladzijden vallen niet meer terug en je kan lekker op je zij liggen lezen. Nog steeds een goede koop voor deze prijs! en ondertussen kun nog een muziekje afluisteren. Ik heb er ook luisterboeken op staan.

20 maart 2013 om 08:16
Flep9 Gebruiker

Die sony dingen zijn echt matig in vergelijking met de Kindle van Amazon. Het is zo jammer dat Bol.com vol inzet op Sony, negatieve reviews van de sony ereaders van de site mietert en continue de Sony promoot als de beste. Dat zijn ze totaal niet namelijk. Voor minder heb je namelijk een betere Kindle.

20 maart 2013 om 11:16
jmvdkolk Gebruiker

De Kindle vind ik inderdaad veel prettiger. Maar, Bol kan niet voor de Kindle kiezen. De Kindle werkt alleen met boeken die je bij Amazon koopt, en met zelf erop gezette content. Maar daar verdient Bol niets aan. Bol heeft gekozen voor de beste e-readers die er buiten Amazon beschikbaar is: de Sony e-readers.

20 maart 2013 om 11:51
curlycelt Gebruiker

Ik heb mijn PRS T2 e-reader nu 4 maanden en ik zou niet weten wat er negatief aan is. Sommige van de gratis boeken zijn in pdf en ik hoef niet te scrollen voor een regel of pagina, ik maak (met de vingers) de pagina zo groot dat het net in het scherm past en dat is voor mij groot genoeg om te lezen. Formaat letter is dan die van een pocketboek. Voor de goede orde ik ben 62 en heb ook voor gewone boeken een leesbril nodig.

De mijne heb ik gekocht met vaste hoes van Sony en een los lampje, de nieuwere modellen van andere modellen met backlight bevallen me niet, zit je steeds recht in het licht te staren.

20 maart 2013 om 08:41
Nanketje Gebruiker

Ik zie een productforum over deze Sony e-reader in uitvoering wit en eentje over de zwarte.
Welke kleur kunnen we bestellen? Of is er een keuze mogelijk?

20 maart 2013 om 08:56
Admin Admin Admin

Voor NL is de zwarte te koop, voor BE de witte.

20 maart 2013 om 11:31
Nanketje Gebruiker

Ik woon in België, maar wil een zwarte bestellen. Hoe doe ik dat dan?

20 maart 2013 om 19:07
foxy-nl Gebruiker

De Zwarte versie is helaas uitverkocht volgens de laatste banner bij aankoop.

Heb toen toch maar een Witte besteld, maar wil deze graag ruilen voor een Zwarte, als die beschikbaar komt.

20 maart 2013 om 19:10
foxy-nl Gebruiker

De Zwarte versie is helaas uitverkocht volgens de laatste banner bij aankoop.

Heb toen toch maar een Witte besteld, maar wil deze graag ruilen voor een Zwarte, als die beschikbaar komt, omdat iemand toch liever een wit exemplaar wil hebben.

Het verschil dat er eerst was bij de aanbieding:

Zwart voor Nederland en Wit voor België is dus komen te vervallen, omdat er geen keuze meer is op dit moment.

20 maart 2013 om 08:49
lindavanlokven Gebruiker

Kan deze e-reader ook worden opgeladen zonder laptop/software? Mijn huidige e-reader heeft blijkbaar om op te laden ook steeds de software nodig. Ik zou het enorm praktisch vinden als opladen gewoon via het stroomnet zou kunnen.  

20 maart 2013 om 08:59
p-e-t-e-r Gebruiker

ja hoor, dat kan zonder problemen. De reader vraagt zelf of ie de computer moet onthouden waar ie aan is gekoppeld. Bij “nee” wordt ie als lader gebruikt. Je kunt m aan de pc overigens gewoon als externe opslag benaderen, zonder software. Gewoon laden aan een USB lader kan ook.

20 maart 2013 om 11:53
curlycelt Gebruiker

Op een forum had ik de tip gelezen dat de lader van een Blackberry telefoon ook voor de Sony reader gebruikt kan worden. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, de reader is nog niet leeg geweest, maar het past wel.

20 maart 2013 om 08:55
p-e-t-e-r Gebruiker

een van mijn allerbeste aankopen ooit, voor iets meer geld. Heerlijk om bij te lezen, lekker licht, super zuinig, etc, etc. Koop er meteen een goeie cover bij, er is er een bij Sony verkrijgbaar met lampje, dan leest ie echt helemaal als een boek. Maar dan alles in 1 hand :-) Heb er nu 250 boeken opstaan en hij is nog niet vol. En dat is zonder geheugenkaartje. Hier kun je je beslist geen buil aan vallen!

20 maart 2013 om 09:33
buh112 Gebruiker

Is de zwarte behuizing glanzend of mat? Ik heb ergens gelezen dat de witte en rode variant een glanzende behuizing hebben, wat me erg irritant lijkt bij het lezen in de zon.

20 maart 2013 om 10:25
Aficior Gebruiker

Behuizing is mat voor alle kleuren.

20 maart 2013 om 11:52
hobbix Gebruiker

de t1 was glanzend, de t2 is mat

20 maart 2013 om 09:45
Dennisf Gebruiker

Na zoveel positieve reviews gelijk maar besteld! Ben benieuwd hoe deze bevalt in verhouding tot mijn iPad.

20 maart 2013 om 10:14
Robvd112 Gebruiker

Wat is de verwachte verzenddatum?

20 maart 2013 om 10:24
Aficior Gebruiker

De verwachte verzenddatum van dit product is 2 april 2013 (volgens iBood).

20 maart 2013 om 10:57
emmykeesdeboer Gebruiker

Eindelijk, hier zat ik op te wachten bij ibood!Oke , ik heb de tablet van vorig jaar ook in gebruik als e reader, maar na twee nieuwe opladers!!!!blijft het probleem bestaan dat de tablet met 3 uur leeg is!!

De in ons huis al aanwezige sony e reader kan zelfs bij intensief gebruik weken en weken mee!!!

Tip, koop op thuislader.nl voor 10,00 een oplader voor deze sony( ook te gebruiken op de tablet van nov.2012) en kijk eens bij gecko voor een hoesje voor de sony voor 20,00 !!!

Bedankt i bood, nu maar hopen dat de bestelling er snel is!!

20 maart 2013 om 11:17
slemp Gebruiker

@emmykeesdeboer: zijn de uitroeptekens ook in de aanbieding vandaag?

Ontopic: mooie e-reader en absoluut een aanrader. De PRS-T1 bevalt ons ook nog steeds uitstekend, al zijn er op dit moment wel e-readers met ingebouwde verlichting. Dat scheelt gewicht en kosten i.v.m. het aanschaffen van een hoes met verlichting.

20 maart 2013 om 11:46
Axie Gebruiker

Zit hier de bol.com store op?

20 maart 2013 om 11:49
Roelll Gebruiker

Fantastisch ding! Ik heb hem nu een half jaar en hij leest als een trein. Ik wou nooit over op een e-reader, aangezien ik graag een papieren boek in mn handen heb, maar kon hem toen krijgen bij een abonnement op een krant & werkelijk, je wilt vanaf dag 1 niks anders meer :-)

Hij is snel en je kunt er eenvoudig al je boeken op opslaan.

Goede aanbieding, winkelprijs is 139,95 dus je bespaart hier 40 euro. Wat ik wel kan aanraden is om een cover er bij te kopen, kost 40 euro, maar dan kan je hem vasthouden als een boek en dan heb je er ook een ingebouwd lampje bij, zodat je in het donker kan lezen (google op sony prs t2 cover).

TIP: Hij toont op het home-scherm alleen je laatst gelezen boek en daarbij de 4 laatst toegevoegde boeken. Als je dit wilt wijzigen in iets praktischer, namelijk je laatste 4 gelezen boeken (let op het verschil tussen laatst toegevoegde boeken en laatst gelezen boeken) dan kan dit door het database bestandje op de e-reader te wijzigen, heel eenvoudig, maar ik kan het zo niet meer terugvinden via google. Wellicht dat iemand anders op dit forum dit weet te vinden.

20 maart 2013 om 11:52
carstdekock Gebruiker

Ik maak niet graag reclame voor producten, maar dit is écht een goede deal. Vorig jaar heb ik deze gekregen bij een abonnement op een krant, maar deze is echt niet voor minder dan 138,- te krijgen. Leest perfect!

20 maart 2013 om 12:06
Louise25 Gebruiker

Een hele goede aanbieding! Mijn zus heeft de T1, waar ze erg tevreden over is. Zelf ben ik al voorzien van een eReader, want een paar weken geleden heb ik de Kobo Glo gekocht; deze heeft ingebouwde verlichting.

20 maart 2013 om 14:01
Nanketje Gebruiker

Ik woon in België, maar wil een zwarte bestellen.
Hoe kan ik dat doen?

20 maart 2013 om 19:26
Gofer Gebruiker

1- Heel snel verhuizen

2- Potje zwarte verf kopen

3 -Een Ollander vragen je te helpen

20 maart 2013 om 14:47
yvonnejolanda1967 Gebruiker

deze e-readers zijn overal 139 euro vindt de aanbieding dan ook niet spectaculair. Het is wel een superfijne e-reader ik heb hem ook en ben er heel blij mee. Wil hem voor mijn man ook graag maar 99 vindt ik toch nog niet echt goedkoop.

20 maart 2013 om 15:05
TonG Gebruiker

Tja, ik heb me net uitgeschreven voor nieuwsbrief van ibood en gevraagd of ze m’n account wilden schrappen (elk bericht dat ik schreef en niet superlovend over ibood was werd geschrapt) maar nu moet ik toch effe voor ibood pleiten: een korting van bijna 30% vind je niet genoeg?? In deze tijd waarin marges niet groot zijn vind ik dit een goed aanbod!

21 maart 2013 om 00:11
Moderator Renate Moderator

@tong had je mijn uileg over de laatste actie van mijn forum colegea niet gekregen?

20 maart 2013 om 18:24
rdijkhof Gebruiker

Opladen gaat ook met een USB-lader van een HTC telefoon.

20 maart 2013 om 20:33
kukstra Gebruiker

Hallo,

Jammer dat de e-reader is uitverkocht. Zo vist werkend Nederland helaas weer achter het net.

20 maart 2013 om 20:54
cleotiara Gebruiker

Shit, had toch niet zo moeten twijfelen, nu is tie uitverkocht….

20 maart 2013 om 21:28
ACS51 Gebruiker

Ook wij hebben hele goede ervaringen met de PRS1. Hebben er ieder een, dus geen nieuwe nodig. Prijs van IBood is erg gunstig. Nog nooit zo goedkoop gezien. We hebben wel een nadeel ontdekt. Sinds de nieuwe firmware kunnen we niet meer laden met een universele lader. Doen het nu via de PC of de TV. Tijdens vakantie ook de lokale TV gebruikt als lader. Op een of andere manier heeft Sony het voor elkaar gekregen, dat alleen Sony apparatuur als lader gebruikt kan worden…

De reader op zich tegen deze prijs kan ik iedereen aanbevelen.

21 maart 2013 om 13:55
CynixR Gebruiker

Mooie e-Reader, voldoet perfect.

Heeft echter nooit ook maar ergens 199 € gekost, maar maximaal 139 € en dan kreeg je er bij acties ook nog wel eens een hoesje bij. Leuk ding, maar geen korting gaan verzinnen graag.

Edited by: Renate
De adviesprijs is geen marktprijs. Via google kun je het verschil tussen beide opzoeken.

2 april 2013 om 10:02
robvanr Gebruiker

Ben benieuwd. Vandaag verzenddag…..

4 april 2013 om 22:59
mvwettum Gebruiker

Het was wel zo netjes geweest van iBood om te vermelden dat het de Noord Amerikaanse versie betreft, Je kan alleen kiezen voor US of Canada als Regio, alles in het Engels en ook engelse datum notitie, 03/31/2013 i.p. 31-3-2013.

Weet iemand nog een manier om dit te herstellen?

5 april 2013 om 09:09
mvwettum Gebruiker

Inmiddels een keurig mailtje gehad van iBood. Je kan na update door de bijgeleverde software, wel Nederlandse menu’s instellen en ook datum, tijdnoterig en tijdzone aanpassen. Alleen regio blijft op VS staan. Nu, da’s niet zo erg.

5 april 2013 om 14:40
wroosmalen Gebruiker

Inderdaad niet netjes van iBood om er niet bij te vermelden dat het een Amerikaans model is. Hoe zit het met het woordenboek? Kan dit in het Nederlands gezet worden? Zo ja hoe?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.