16 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Philips 7 inch draagbare videospeler

Deze speler van Philips heeft een ingebouwde compacte, oplaadbare batterij voor langdurig vermogen. Je kunt tot wel 3 uur onafgebroken genieten van films, foto's en muziek voordat je de batterij moet opladen. Je hoeft alleen maar de voedingskabel op de speler aan te sluiten, zo eenvoudig is het. Met het LCD-kleurenscherm komen beelden tot leven. Je dierbare foto's hebben dezelfde levendige kleuren als hoogwaardige afdrukken en dankzij de rijke details lijken je favoriete films en muziek in de kamer plaats te vinden. Het 16:9-breedbeeldformaat is standaard voor universele tot High Definition digitale televisie. Een beeldvullend 16:9-beeldformaat zorgt voor een uitstekende weergave van beelden zonder balken boven en onder het beeld en zonder het kwaliteitsverlies dat wordt veroorzaakt door schalen, waardoor een beeld wordt aangepast zodat het op een ander schermformaat past. Met DivX®-ondersteuning kun je DivX-gecodeerde video's en films van internet bekijken, waaronder aangeschafte Hollywood-films. Deze Philips-speler ondersteunt bovendien videoweergave via RMVB, een digitaal videobestandsformaat dat is ontwikkeld door Realnetworks™. Dit formaat wordt normaal gesproken gebruikt voor multimediacontent. Bestanden met dit formaat hebben de extensie ".rmvb". Het digitale formaat zorgt voor hoogwaardige foto's en verbetert de kwaliteit van bewegende beelden aanzienlijk. Hierdoor is er een optimaal evenwicht tussen de beeldkwaliteit en de bestandsgrootte.
  • Merk: Philips
  • Type: PV7005
  • 7 inch draagbare videospeler
  • 17,8 cm (7 ") TFT LCD-kleurenscherm in 16:9 breedbeeldformaat
  • Volledige touchscreen voor een geweldige kijkervaring
  • 800x480 resolutie
  • Speelt vrijwel alle digitale media-formaten
  • DivX-gecertificeerd voor de standaardweergave van DivX-video afspelen
  • RMVB video afspelen
  • Geniet van maximaal 3 uur afspelen met de ingebouwde Li-Polymeer accu
  • 4GB ingebouwd geheugen
  • USB-aansluiting voor video-, foto's en muziek
  • Micro SD-kaartsleuf voor maximaal 32 GB/16-uur HD-video's
  • Directe TV-verbinding via HDMI voor het bekijken van je video's in HD
  • Beschermhoes/standaard inbegrepen
  • Afmetingen: 18,4 x 11,6 x 1,3 cm
  • Gewicht: 0,297 kg
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
16 maart 2013 om 00:02
philcom Gebruiker

zonder DVD ? doh ?

16 maart 2013 om 00:18
mrdummy Gebruiker

“Speelt vrijwel alle digitale media-formaten”

Ja, dat lijkt erop. Maar ik ben bang dat deze weinig kans maakt omdat het minder flexibel is tegenover goedkope tablet die meer kan zoals browsen.

Volgens mij zit er niet eens Android op.

Het is dan ook alleen leuk voor kinderen om wat te kijken. (bv onderweg in auto)

16 maart 2013 om 02:07
jeankebos Gebruiker

Hd video’s bekijken in een resolutie van 800 x 480? Hallo?

16 maart 2013 om 02:11
kees2612 Gebruiker

ehm, daarvoor koppel je dit dingetje aan je tv. dan kijk je dus naar je HD TV en niet naar dit spelertje…

16 maart 2013 om 02:09
oioi Gebruiker

Er is weinig over deze speler te vinden op internet qua reviews, maar ik heb dit weten te vinden:

- Je kunt op 3 manieren videos afspelen (of mp3’s of foto’s): via USB kun je bestanden van je computer naar de 4GB interne opslag kopieren. Je kunt ook een USB stick met je videos in de USB steken en de videos direct van die stick afspelen. Het rare hierbij is wel dat de speler enkel een mini-USB poort lijkt te hebben, dus je zult een adapter moeten hebben voor een normale USB stick. De derde manier is om je videos op een micro SD kaart te zetten.

- Het lijkt er op dat de ondersteuning van formaten goed is, H264 en divx is 99% van wat er nu word gebruikt voor films en series, en volgens de handleiding kan ie tot 50 mbps aan, en dat is meer dan genoeg op deze resolutie. De firmware is upgradeable maar er staat nog geen nieuwe firmware op de site (de speler is van eind 2011). Over dingen als kleur kwaliteit en kijkhoek kan ik niks vinden, maar zou niet veel uit moeten maken als er maar één persoon naar kijkt.

- deze speler lijkt gericht op gebruik in de auto. Er zit een bevestiging voor hoofdsteunen bij en een 12V auto oplader ( zie je ook op plaatje).

Op zich lijken dit best veel features voor €50, en ideaal als je iets zoekt om films te kijken in de auto. Het enige dat raar is dat er zo goed als geen recensies op het internet te vinden zijn.

16 maart 2013 om 17:38
demoleman Gebruiker

In de auto zou ik m’n ogen maar op de weg houden. Lijkt mij wat veiliger!

16 maart 2013 om 05:17
elbie Gebruiker

Voor de mensen bij een bepaald consumenten magazine: kijk dit heet dus een videospeler en geen tablet ;)

16 maart 2013 om 07:45
kristofdebelder Gebruiker

Zit hier een steun bij voor de wagen? Zou de dochter blij mee zijn

16 maart 2013 om 09:09
tvennekens Gebruiker

Alles voor in de wagen zou erbij moeten zitten (volgens de handleiding die ik op de Philips site vond). Om dezelfde reden heb ik ‘m ook aangeschaft. Een simpel, niet te duur mediaplayertje. Een duurdere tablet laat ik ook niet graag alleen achter in de handen van een peuter… :o)
http://download.p4c.philips.com/files/p/pv7005_12/pv7005_12_dfu_eng.pdf

16 maart 2013 om 07:47
goldenwonder Gebruiker

Zou je er een Android stick in kunnen plaatsen?

16 maart 2013 om 08:01
omar74 Gebruiker

Wil ook graag weten of er een auto steun/bevestiging is.

Ibood, kunnen jullie even in de doos kijken aub?

16 maart 2013 om 09:10
tvennekens Gebruiker

Volgens de handleiding zou het erbij moeten zitten.
http://download.p4c.philips.com/files/p/pv7005_12/pv7005_12_dfu_eng.pdf

16 maart 2013 om 10:26
flash1 Gebruiker

Kan er een av (RGB) aansluiting op?

16 maart 2013 om 10:42
schekker Gebruiker

Hm, zou een interessant apparaat zijn geweest als Philips er wat beter over na had gedacht. Aangezien ik twee kinderen heb en zo’n ding vooral voor in de auto zou willen hebben is het een gemiste kans dat je geen twee schermen aan elkaar kunt koppelen.

Verder hebben ze de bal laten vallen wat de input kant betreft. Het interne geheugen is veel te klein om echt nuttig te zijn. Micro SD kaartjes vind ik niet fijn omdat ik dan weer iets anders nodig heb om de video op die kaartjes te zetten. Ik gebruik veel liever een usb-stick, of nog beter, een externe 2,5″ USB HD. Maar dat ding heeft alleen een micro USB aansluiting, zodat je altijd een adapter kabel nodig hebt, en nog minder, die aansluiting dient ook als voeding. Je kunt dus in de auto ofwel met de bijgeleverde USB kabel uiteindelijk een USB stick aan het apparaat hangen, of de car charger er in pluggen (die heeft namelijk ook een micro USB aansluiting en kan dus niet met de adapter kabel gecombineerd worden.

Al met al is het het gewoon allemaal net niet. Wat jammer is. Een iets doordachter ontwerp en ik had er meteen twee gekocht.

16 maart 2013 om 12:06
bugsfunny Gebruiker

Ik heb ook 2 kinderen en elke keer discussie welke film ze nu weer samen moeten gaan bekijken met 1 speler en 2 schermen. Van dat probleem ben ik nu af. Als je DIVX formaat gebruikt dan kun je toch 6 films op het interne geheugen kwijt. Koop er een 8gb extern SD kaartje bij voor rond de de 10,= euro en je kunt nog eens 11 DIVX films extra op kwijt. 2 besteld, ik verheug me al op de volgende vakantie zonder gezeur op de achterbank welke film ze nu weer samen moeten gaan bekijken

28 maart 2013 om 21:26
Freaky4ever Gebruiker

Vandaag geleverd gekregen en ding werkt prima!

Alleen zit er een niet bruikbare stekker (voor in het stopcontact) bij. Dit is geen adapter waarmee je de speler op kunt laden via de netstroom. IBOOD willen jullie dit nog herstellen aub?

Heb er net een 8 gb kaartje in gehad en dat werkte prima, later die 32gb eens proberen. Overigens werken bij beiden (heb er twee besteld) de afstandsbedieningen niet. IBOOD?

22 maart 2013 om 14:25
iboodtoet Gebruiker

Iemand anders ook problemen als je een micro sd card (32gb) er in stopt? Bij mij hangt hij dan en kan ik niets doen. Hij herkent de sd carld niet. Ook opnieuw geformateerd. Iemand een idee?

29 maart 2013 om 11:39
Q3 Gebruiker

Bij doet de sandisk 32gb(10) het niet maar de transend 32bg(4) perfect en kan ook online verwijderd worden en weer teruggezet.Moet dus opzoek naar een ander kaartje.

6 april 2013 om 21:04
bugsfunny Gebruiker

Bedankt voor de tip Q3. Transcend 32GB (4) aangeschaft en werkt bij mij probleemloos.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.