15 maart 2013 om 00:00
iBOOD

ASUS/Google's Nexus 7 16GB Android 4.2 tablet (refurb)

Er waren eens twee bedrijven die besloten om hun krachten te bundelen om een mooie, snelle, krachtige tablet op de markt te brengen. De een, Asus, nam de hardware voor zijn rekening. De ander, Google, de software. Het resultaat is deze prachtige Nexus, Latijn voor 'verbinding', welke draait op een 'kale' versie van Android 4.2 Jelly Bean. Dat wil zeggen, er zijn geen aanpassingen aan gedaan zoals veel andere fabrikanten dat doen door er bijvoorbeeld een eigen schil overheen te leggen. Jelly Bean is in vergelijking met zijn voorgangers sowieso al een stuk vloeiender en sneller, maar door de Tegra 3-soc van Nvidia, die vier processorkernen en een mobiele GeForce GPU bevat, is het helemaal een verademing. De processor wordt ondersteund door 1GB DDR3 werkgeheugen. Het 7-inch touchscreen is op basis van een HD IPS paneel en heeft een resolutie van 1280x800 pixels met een dichtheid van 216 pixels per inch. De front-facing camera van 1.2 megapixels is prima om een foto mee te schieten, maar vooral ideaal voor Skypen of video-bellen. De schitterende Nexus verbinden met internet kan via WiFi -b, -g en -n en verder beschikt de tablet nog over Bluetooth en NFC (Android Beam). De 4,325 mAh accu zorgt ervoor dat je minder vaak hoeft te laden en meer kunt doen: 8 uur HD video afspelen, 10 uur webbrowsen of e-readen en een ruime 300 uur standby staan. Niet alleen de accu is daarvoor verantwoordelijk, ook het gepantenteerde 4-PLUS-1™ design van de processor. Deze geeft je de beschikking over alle rekenkracht wanneer je het écht nodig hebt, en schakelt de processor in energiezuinige modus wanneer je niet zoveel rekenkracht nodig hebt. Eenvoudig, mooi en slimmer dan slim, 3 kreten die jou en deze Nexus 7 straks verbinden!
  • Merk: Google/ASUS
  • Type: Nexus 7 (refurbished)
  • Schitterende en krachtige 7-inch Android tablet
  • Resolutie van 1280×800
  • Back-lit HD IPS display
  • Krasbestendig 7-inch scherm
  • 1.2MP camera aan de voorzijde
  • Nvidia Tegra 3 quad-core processor, 1.3GHz
  • 1 GB DDR3 RAM
  • 16 GB interne opslag
  • Android 4.2 Jelly Bean
  • WiFi 802.11 b/g/n
  • Bluetooth
  • NFC (Android Beam)
  • USB: Micro USB
  • Microphone, Acceleratiemeter, GPS, Magnetometer, Gyroscoop
  • 4325 mAh batterij is goed voor: 8 uur actief gebruik/ HD video kijken, 10 uur browsen of e-reader gebruiken, 300 uur standby
  • Afmetingen: 198,5 x 120 x10,45mm
  • Gewicht: 340 gram
  • Garantie: 1 jaar
15 maart 2013 om 12:05
melvinstr Gebruiker

Gewoon besteld, kan je geen buil aan vallen

15 maart 2013 om 12:11
underdog223 Gebruiker

heeft die 3g functionaliteiten? en heeft die dezelfde laad aansluiting als de galaxy tab?

15 maart 2013 om 12:16
RDDR Gebruiker

Deze uitvoering heeft geen 3G.
Aansluiting van de Galaxy Tab weet ik niet, maar deze heeft in ieder geval een micro-USB en en 5v / 2.1A lader nodig.

15 maart 2013 om 12:19
underdog223 Gebruiker

mijn vraag met betrekking tot de galaxy tab was voor een connection kit te gebruiken op de nexus 7, bestaat die ook voor de nexus 7, weet u dat toevallig? of iemand anders?

15 maart 2013 om 12:29
RDDR Gebruiker

Ik heb even op internet gekeken en de connection kit van Samsung lijkt een verloop te zijn van een specifieke Samsung connector naar USB en card reader.

De Nexus gebruikt standaard micro USB. Kabels die verlopen naar normale USB zijn voor een paar Euro te koop (google op USB OTG kabel voor Nexus 7). Helaas is het wel zo dat lezen van geheugenkaarten door Google is uitgezet. Dat kan dus niet zomaar en beschouw ik ook als het grote nadeel van dit apparaat.  Er zijn wel mogelijkheden voor de gevorderde gebruiker(custom ROM). Als het specifiek gaat over het inlezen van foto’s is er ook een App te koop in de Google Play store die ervoor zorgt dat de foto’s van geheugenkaartjes (kaart reader en de USB OTG kabel nodig) kan lezen en kopieren naar het interne geheugen van de Nexus 7. Dit handige app’je heet Nexus Media Importer, te vinden via de Google Play Store en kost momenteel 2,32 Euro.

15 maart 2013 om 12:32
RDDR Gebruiker

Aanvulling: inmiddels blijkt Nexus Media Importer ook documenten, films en RAW te kunnen kopieren. Let wel: kopieren naar een USB flashdrive / geheugenkaart kan dan nog steeds niet.

15 maart 2013 om 12:40
underdog223 Gebruiker

ok, alvast bedankt voor jullie antwoorden

15 maart 2013 om 12:56
donkmatt Gebruiker

Dat zogenaamde “gebrek” aan opslag kan eenvoudig worden opgelost door een gratis Cloud opslag te nemen. Bijvoorbeeld Box of Dropbox. Moet je alleen geen problemen ermee hebben, dat de VS overheid mee mag kijken naar je bestanden (Patriot Act), omdat de servers vaak in de VS staan.

Aan de andere kant, met 16GB kun je nog steeds behoorlijk veel. Mediabestanden worden sowieso prima gecomprimeerd tegenwoordig, met behoud van kwaliteit.

Mij lijkt dit wel een leuke tablet, behoorlijk snel en kan lange tijd meekomen met de tijd (apps, games, media, docs). Even kijken of ie er vanavond nog is.

15 maart 2013 om 13:07
RDDR Gebruiker

Klopt, als coud dienst werkt Google Drive tegenwoordig zeer goed en uiteraard standaard geinstalleerd op een Nexus. Account aanmaken stelt niet veel voor. Nadeel is dat je slechts 5 Gb gratis krijgt, meer kan tegen betaling.

15 maart 2013 om 13:10
benzeddie Gebruiker

MEGA

https://mega.co.nz/
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. 
Offers 50 GB of free storage space. Uploaded files are encrypted and only the user holds the decryption keys.

15 maart 2013 om 13:17
Paul_66 Gebruiker

Ik lees veel meldingen over 90 dagen garantie. Als ik echter bij de specificaties van het product kijk zie ik 1 jaar garantie vermeld staan. Begrijp ik het dan niet goed?

15 maart 2013 om 13:18
melvinstr Gebruiker

Vanmorgen stond er 90 dagen garantie bij de specificaties, dat is inmiddels aangepast naar 1 jaar.

15 maart 2013 om 19:52
Schoot Gebruiker

@ IBOOD : Rare vraag maar ik heb deze besteld, en mijn bestelling geannuleerd omdat ik er even van overtuigd was dat mijn financiële situatie dit niet aankon. Nu blijkt dat dit toch mogelijk is … Mijn vraag dus : kan ik een bestelling ont-annuleren ? :D Excuses voor het ongemak !

15 maart 2013 om 20:25
maxpusch Gebruiker

Nee, het geld wordt met een paar dagen weer teruggestort.

Je moet weer een nieuwe bestelling aanmaken

15 maart 2013 om 21:02
kipu Gebruiker

Aaargh; mooie ibood, maar spijtig genoeg niet geleverd voor de paasvakantie, anders had ik ‘m besteld… Nu zal ik andere shops moeten gaan afschuimen, wetende dat ik meer ga betalen :-(

15 maart 2013 om 22:15
Dreamonic Gebruiker

Besteld, ik ben benieuwd! Ik heb al een aantal keren zo’n Nexus aan het werk gezien, het zijn echt beestige tabs. De combinatie van prijs, product, én 1 jaar garantie gaven de doorslag!

7 april 2013 om 17:29
maxpusch Gebruiker

Mijne is volgens mij vorige week ontvangen en ik ben er zeer blij mee.

Helaas kregen we een bruine (lelijke) doos met daarin alleen de Nexus 7. Geen mooie officiële doos, dat is wel jammer voor het uitpakgevoel.

Voor de rest zag het er allemaal top uit. Ook zag ik geen enkel gebruikersspoor of zoiets.

Hij is ook erg snel voor een Tegra® 3 processor.

17 april 2013 om 08:47
Dreamonic Gebruiker

De verwachte leverdatum bij mijn Nexus was 2 april, maar een aantal dagen ervoor hebben ze hem al mooi thuis gebracht met de post.

Wat je zegt is wel waar. Ik heb diezelfde bruine (lelijke) doos gekregen, wat ik ook spijtig vond, aangezien de officiële doos er wel badass uitziet :)

Voor de rest inderdaad top, geen enkele aanmerking tot nu toe, super iBood! De Nexus 7 staat vanaf nu in mijn top 5 beste aankopen aller tijden ^^

15 maart 2013 om 23:06
Kilian Gebruiker

Na lang overwegen heb ik besloten toch voor de 32 GB versie te gaan, niet veel duurder, dubbele opslagcapaciteit en nieuw in plaats van refurb, dus één jaar extra garantie.
Moet wel zeggen dat het een goede iBOOD is, heb nog nooit zo lang getwijfeld bij één aanbieding ;)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.