15 maart 2013 om 00:00
iBOOD

ASUS/Google's Nexus 7 16GB Android 4.2 tablet (refurb)

Er waren eens twee bedrijven die besloten om hun krachten te bundelen om een mooie, snelle, krachtige tablet op de markt te brengen. De een, Asus, nam de hardware voor zijn rekening. De ander, Google, de software. Het resultaat is deze prachtige Nexus, Latijn voor 'verbinding', welke draait op een 'kale' versie van Android 4.2 Jelly Bean. Dat wil zeggen, er zijn geen aanpassingen aan gedaan zoals veel andere fabrikanten dat doen door er bijvoorbeeld een eigen schil overheen te leggen. Jelly Bean is in vergelijking met zijn voorgangers sowieso al een stuk vloeiender en sneller, maar door de Tegra 3-soc van Nvidia, die vier processorkernen en een mobiele GeForce GPU bevat, is het helemaal een verademing. De processor wordt ondersteund door 1GB DDR3 werkgeheugen. Het 7-inch touchscreen is op basis van een HD IPS paneel en heeft een resolutie van 1280x800 pixels met een dichtheid van 216 pixels per inch. De front-facing camera van 1.2 megapixels is prima om een foto mee te schieten, maar vooral ideaal voor Skypen of video-bellen. De schitterende Nexus verbinden met internet kan via WiFi -b, -g en -n en verder beschikt de tablet nog over Bluetooth en NFC (Android Beam). De 4,325 mAh accu zorgt ervoor dat je minder vaak hoeft te laden en meer kunt doen: 8 uur HD video afspelen, 10 uur webbrowsen of e-readen en een ruime 300 uur standby staan. Niet alleen de accu is daarvoor verantwoordelijk, ook het gepantenteerde 4-PLUS-1™ design van de processor. Deze geeft je de beschikking over alle rekenkracht wanneer je het écht nodig hebt, en schakelt de processor in energiezuinige modus wanneer je niet zoveel rekenkracht nodig hebt. Eenvoudig, mooi en slimmer dan slim, 3 kreten die jou en deze Nexus 7 straks verbinden!
  • Merk: Google/ASUS
  • Type: Nexus 7 (refurbished)
  • Schitterende en krachtige 7-inch Android tablet
  • Resolutie van 1280×800
  • Back-lit HD IPS display
  • Krasbestendig 7-inch scherm
  • 1.2MP camera aan de voorzijde
  • Nvidia Tegra 3 quad-core processor, 1.3GHz
  • 1 GB DDR3 RAM
  • 16 GB interne opslag
  • Android 4.2 Jelly Bean
  • WiFi 802.11 b/g/n
  • Bluetooth
  • NFC (Android Beam)
  • USB: Micro USB
  • Microphone, Acceleratiemeter, GPS, Magnetometer, Gyroscoop
  • 4325 mAh batterij is goed voor: 8 uur actief gebruik/ HD video kijken, 10 uur browsen of e-reader gebruiken, 300 uur standby
  • Afmetingen: 198,5 x 120 x10,45mm
  • Gewicht: 340 gram
  • Garantie: 1 jaar
15 maart 2013 om 00:05
Antares. Gebruiker

Tof ding! Spijtig genoeg heb ik niet veel aan zo’n technisch hoogstandje. Geef mij me maar een goede oude dikke pc-bak.

Let wel op!! Het gaat hier om refurbished products!

15 maart 2013 om 11:32
RDDR Gebruiker

Ligt eraan waarvoor…. gamen zeker! Maar even snel iets opzoeken? Tegen de tijd dat mijn pc (en nee: ik heb niet een traag oud hok, maar een behoorlijk high-end game pc) is opgestart heb ik de info al gevonden op mijn Nexus. En dat lekker zittend op de bank of in de zomer in de tuin.

15 maart 2013 om 00:07
stefan1984 Gebruiker

Refurbished ok, maar de garantie dan op 90 dagen houden is wel heel erg zwak van Asus. Refurbished wil zeggen dat het product is nagekeken en eventueel gerepareerd. Dan zou het product weer als nieuw moeten zijn en als je dan achter je product staat geef je ook de volle garantie van 2 jaar die Asus normaal hanteert.

15 maart 2013 om 11:12
Shamankirua Gebruiker

Er geldt hier een garantie van 1 jaar; niet van 90 dagen :P.

15 maart 2013 om 00:07
Latest News Gebruiker

Hoewel de prijs interessant is, is een garantie van 90 dagen gewoonweg veel te kort

15 maart 2013 om 00:10
Latest News Gebruiker

Dan liever even 7 tientjes doo rsparen voor een exemplaar met 2 jaar garantie.

15 maart 2013 om 00:13
Meessen89 Gebruiker

Dammit Ibood 90 dagen garantie? :S

Toen ik de tab zag dacht ik meteen; kopen en mijn net nieuwe Samsung Galaxy tab 2 7” de deur uit. Maar niet met zo’n korte garantie. Lange + makkelijke garantie is de enigste rede dat ik die galaxy gekocht heb in plaats van een china tab.

15 maart 2013 om 00:16
SeppeSeppe Gebruiker

Dacht net hetzelfde. Wou hem kopen tot ik 90dagen garantie zag staan. Voor iets wat al een keer hersteld moest worden, is dat wel een enorme gok. En 180eurotjes is wat veel om mee te gaan gokken in mijn budget.

15 maart 2013 om 00:14
partyondude Gebruiker

Wat al gezegd wordt, spaar dan door, de 16 GB is er zo goed als uit, voor €240,- heb je de 32 GB versie met volle bak garantie. Prima tablet trouwens, ligt er hier ook 1.

15 maart 2013 om 00:23
oinkoink12 Gebruiker

Elk nieuw verkocht product ja.

15 maart 2013 om 00:23
SeppeSeppe Gebruiker

of het onwettig is weet ik niet, aangezien het niet als een nieuw product verkocht wordt. Alhoewel dat je kan argumenteren dat ibood als adviesprijs hier de nieuwprijs aanhaalt natuurlijk.

15 maart 2013 om 00:24
Daray Gebruiker

Elk tweedehands product heeft nog steeds een minimum garantie van 1 jaar.

bron: http://www.belgium.be/nl/economie/handel_en_consumptie/consumentenbescherming/waarborg/

15 maart 2013 om 00:31
oinkoink12 Gebruiker

Excuus, ben niet bekend met de belgische regelgeving.

15 maart 2013 om 00:34
klitfire Gebruiker

als dit Belgisch is moet het een Europese regelgeving zijn

zoals de 2 jarige wettelijke garantie termijn.

15 maart 2013 om 00:37
benjamindewaele Gebruiker

Dat is enkel voor nieuwe producten
Dit is hier een 2de hands product => 1 jaar wettelijke garantie

15 maart 2013 om 09:12
businka19 Gebruiker

Dat zegt klitfire (top nik btw;) ook, 1 jaar moet ook Europese regelgeving zijn, net “zoals de 2 jarige wettelijke garantie termijn” ook Europees is

15 maart 2013 om 00:34
nikonman Gebruiker

Ik heb een vraag ivm GPS ; werkt deze bijv in de auto zonder wifi verbinding daar geen simkaart (gsm) aanwezig is op/in toestel. Zijn kaarten preloaded ? Hoe werkt dit juist ? Alvast bedankt voor uitleg/info !

15 maart 2013 om 00:38
Schoot Gebruiker

Indien je offline kaarten beschikbaar hebt (is meestal niet preloaded), dan kan deze GPS zonder data-abbonement worden gebruikt. In praktijk zal je dus een app moeten downloaden (meestal betalend a la Navigon of Sygic), de kaarten installeren en dan kan je hem in principe gebruiken in de auto zonder wifi

15 maart 2013 om 12:19
RDDR Gebruiker

Overigens zijn er voldoende varianten die offline kaarten hebben. Zelf heb ik Navfree in gebruik, zeker niet zo goed als mijn Garmin losse navigatie, maar prima om mee te redden / backup device. En zoals de naam al zegt: gratis te downloaden uit de Google Play store. Kaarten voor Benelux zijn zo’n 1,2 Gb.

15 maart 2013 om 00:44
nikonman Gebruiker

@ Schoot : thnx voor uitleg. Ik zag dit als mooi alternatief voor een GPS (met de alle andere opties van dit toestel als ‘graag meegenomen’). Maar weet u hoeveel de offline kaarten zouden kosten (enkel europa) ? Spijtig dat google maps er niet standaard op staat want dat zijn toch erg leuke en acurate kaarten… Bedankt voor de info alvast !

15 maart 2013 om 00:52
Schoot Gebruiker

kijk eens op de google play store voor die apps. En waarom zou google maps er niet optaan da ? Je bent er gewoon niets mee voor routering aangezien google maps een dataverbinding (wifi of 3g heeft), tenzij je delen van je route op voorhand in je cachegeheugen steekt maar dat is zeer onpraktisch

15 maart 2013 om 03:27
Jerry2215 Gebruiker

Google Maps staat standaard op dit apparaat.

Verder is dit echt een heerlijke tablet. Heb hem zelf ook. Maarre iBood, die 299 adviesprijs klopt totaal niet. Toen de Nexus 7 16GB vorig jaar in Nederland kwam was het 250.

15 maart 2013 om 00:54
oinkoink12 Gebruiker

Besteld in ieder geval, krijgt goeie reviews, en onder de 200 euro :D

15 maart 2013 om 01:02
Virtlink Gebruiker

Wikipedia: “Refurbished products have been tested and verified to function properly, and are thus free of defects.”

Ik kan niks vinden over wettelijke garantie op refurbished producten, maar dat Asus slechts 90 dagen garantie geeft, laat zien hoe [b]weinig vertrouwen Asus heeft in hun eigen refurbished producten[/b]. Als Asus vindt dat hun refurbished tablet nog maar goed is voor 12,5% van de normale garantie, dan moet je het alleen kopen als je het niet erg vindt om een product te hebben dat mogelijk voor 87,5% defect is. Je krijgt slechts ongeveer 25% korting op de oorspronkelijke prijs.

15 maart 2013 om 01:06
oinkoink12 Gebruiker

Het product voor 87,5% defect is? Ik zou van de lijm afblijven :P

15 maart 2013 om 03:21
benjamindewaele Gebruiker

refurbished = 2de hands als je het mij vraagt
dus wetgeving => 2de handsproducten van toepassing

15 maart 2013 om 01:14
maxpusch Gebruiker

Gelijk besteld, ben echt android fanboy en dit is een enorme prijs.

ASUS is altijd heel degelijk, dus die garantie maakt mij niet uit :)

15 maart 2013 om 02:59
Mutts Gebruiker

Zo wie zo is deze aanbieding raar advies prijs 299 voor een 16gig nexus 7 !!!!

De nexus begint bij 200 voor de 16 gig en 250 voor de 32 gig.

Komt nog eens bij dat de nexus nooit voor 299 is verkocht.

En dan nog eens een refurbished product met 90 dagen garantie slordige deal.

Zorg eerst eens dat de basis info klopt ibood!

Edited by: Renate
Beste muts, een advies prijs is geen marktprijs. De adviesprijs wordt door een fabrikant aan een product gekoppeld. deze prijs veranderd nooit. Het blijft altijd hetzelfde. De marktprijs kan van dag tot dag verschillen. Vandaar dat iBOOD de adviesprijs van de fabrikant hanteert net als vele andere bedrijven.
Met hierbij de kleine edit, dat de adviesprijs per land verschillend is bij dit product.

15 maart 2013 om 08:30
oinkoink12 Gebruiker

Nexus nooit voor 299 verkocht?

Zijn genoeg linkjes te vinden waar hij nu zelfs nog boven de 300 euro te koop is –>

http://www.bol.com/nl/p/google-nexus-7-16gb-zwart/9200000009892180/?plazapricecompare=true&Referrer=ADVNLTWE00201500099PLZ

15 maart 2013 om 07:36
mohgt540 Gebruiker

Zou het in dit geval niet kunnen zijn dat met refurbished bedoeld word dat de 16 GB versie niet meer verkocht word en totaal is overgenomen door de 32 gb versie. En dat hij dan nog wel nieuw is maar er moet refurbished bij staan omdat hij gewoon in de winkels niet verkocht word (correct me if im wrong)

Het zou wel een goede deal zijn als hij niet 2e hans is. En wat betreft de garantie als je in de eerste dag geen rare dingen ontdekt zoals een kras dat hoort zo’n ding wel lang mee te gaan als je er normaal me omgaan niet zo’n groot probleem dus

15 maart 2013 om 09:08
Moderator Bert Moderator

Goeiemorgen!

Ik zal even proberen uit te zoeken hoeveel garantie dit product nou werkelijk betreft.

15 maart 2013 om 09:13
ahessler Gebruiker

Edited by: Renate
Bij iBOOD is het niet toegestaan een prijsvergelijk naar een vergelijkend apparaat te maken.
Het merk en type plus uitvoering moet hetzelfde zijn. De kleur, het aantal intern geheugen enz enz.

15 maart 2013 om 09:20
Jambolah Gebruiker

Damn, te vroeg besteld via Ibood. Spijt van!

15 maart 2013 om 09:22
Moderator Bert Moderator

Je kunt natuurlijk altijd kosteloos annuleren via het “Mijn iBOOD” scherm. Dan hebben andere klanten er nog wat aan voordat ze op zijn!

15 maart 2013 om 12:46
kendumez Gebruiker

Krijg je dan het volledige bedrag terug ? + verzendingskosten ??

Ik vind deze knop wel niet direct..

15 maart 2013 om 09:32
ahessler Gebruiker

# Bericht: 15-03-2013 09:13 Afkeuren | Wijzigen

Edited by: Renate Bij iBOOD is het niet toegestaan een prijsvergelijk naar een vergelijkend apparaat te maken. Het merk en type plus uitvoering moet hetzelfde zijn. De kleur, het aantal intern geheugen enz enz.

Jammer. Had wel zo eerlijk geweest.  

15 maart 2013 om 09:37
Moderator Renate Moderator

De reden waarom iBOOD hiervoor kiest is om geen uit verband getrokken prijs vergelijken te krijgen.
in dit geval vergelijk je een product met een andere samenstelling. Die prijzen zijn dus niet te vergelijken.

15 maart 2013 om 09:41
fast_rabbit Gebruiker

Zien hoelang dit bericht zal blijven staan. Ik zie dat andere al zijn verwijdert met terechte opmerkingen

Edited by: Bert

Niet zo lang, ik heb boven aangegeven dat ik het uit zou zoeken. Herhalingen van bovenstaande zijn dan ook niet echt nodig lijkt me?

15 maart 2013 om 09:46
jursenior Gebruiker

Ik was van plan deze aan te schaffen tot ik de 90 dagen garantie zag staan. Refurbished vind ik geen probleem, slechts 90 dagen garantie wel en dus schaf ik hem niet aan. Jammer ,vind het verder een mooie aanbieding.

15 maart 2013 om 09:56
dustwalker Gebruiker

De refurb heeft waarschijnlijk te maken met het scherm dat los kwam bij de 16 en 8 gig modellen.

(zoek maar eens op “nexus 7 screen separation”)

Slechte lijm en te korte schroefjes geloof ik.

Dus geen drastische problemen waar men zich zorgen moet over maken.

Ik heb thuis de 32 gig versie en ik moet zeggen dat het een zeer tof en snel toestel is.

En voor deze prijs kan je niet mis gaan.

15 maart 2013 om 09:57
detmer87 Gebruiker

In Amerika kost de Nexus 7 16GB nieuw 199 dollar (bij de goedkopere shops).

Dan is 180 euro voor een refurbished exemplaar echt geen aanbieding te noemen.

Juist de eerste 16GB exemplaren hadden nogal wat problemen, dan moet je ASUS er maar op vertrouwen dat ze de apparaten goed gerepareerd hebben. Hoe dan ook blijft 90 dagen garantie een enorm struikelblok. Als het apparaat na een jaar kapot gaat dan is de aanschaf als nog een duur grapje geweest.

15 maart 2013 om 10:06
silasdm Gebruiker

Je vergeet dan wel de import taks…

15 maart 2013 om 10:14
Moderator Bert Moderator

En de btw, die er bij de US nog bij komt.

16 maart 2013 om 02:19
detmer87 Gebruiker

Waarom zou je ‘m willen in god’s naam willen importeren?

In Nederland wordt gewoon de 32GB versie verkocht.

Het gaat om het feit wat men er in Amerika voor betaald, nieuw.

16 maart 2013 om 02:21
detmer87 Gebruiker

Maar nogmaals, ik denk dat inmiddels wel door meerdere is aangetoond dat dit geen aanbieding te noemen is.

En dat is toch het idee van ibood.

15 maart 2013 om 10:14
Admin Admin Admin

Beste allemaal,

We hebben het even na moeten gaan maar de garantietermijn van 90 dagen blijkt inderdaad incorrect. Op deze refurbished Nexus zit dan ook 1 jaar garantie!

15 maart 2013 om 10:40
Kidcassidy14 Gebruiker

Bedankt voor de snelle update. Ik had hem al besteld en ook met 90 dagen had ik het wel goed gevonden, maar dit is natuurlijk mooi meegenomen!

Thanks!

15 maart 2013 om 10:24
WilfredVos Gebruiker

Nice!! Jammer dat ik geen bankpas en randomreader bij heb. Vanavond maar proberen dan als hij dan nog niet uitverkocht is :p

15 maart 2013 om 11:17
kendumez Gebruiker

Aan mensen die hem al hebben: is 16 GB voldoende of zit die snel vol, heb ipad 16 GB en vind dat bij deze te weinig.

15 maart 2013 om 11:28
RDDR Gebruiker

Ik heb de 32 Gb en ben er ZEER blij mee. 7″ is m.i. veel prettiger dan een 10″. Als ik veel moet doen pak ik toch de laptop; fysiek toetsenbord is dan toch fijner.

Concreet antwoord op je vraag: op de manier waarop ik hem gebruik heb ik nog nooit 16 Gb vol gehad. Voor mij was een 16 Gb versie dus afdoende geweest. Ik luister muziek kijk wat films / series (Topgear) en gebruik hem veel voor internet. Natuurlijk is het zo dat als je alle films erop wil laten staan het snel gaat. Maar ik kijk een film en gooi hem daarna weg. Eventueel een kopie op mijn NAS staan indien ik de film wil bewaren.

15 maart 2013 om 12:03
koosss Gebruiker

Verleden week de Nexus 7 32gb gekocht bij Staples office centre. Fijn apparaat. Heel handig om er bij te hebben. Kan het aanbevelen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.