14 maart 2013 om 00:00
iBOOD

Sommelier’s Spannende Surprise: wie gaat voor goud?

De laatste iBOOD van de wijnweek al weer en om de traditie in ere te houden wederom de Sommelier Surprise als afsluiter. Zie het als een blind date, je weet niet wat je aantreft en hoopt op wat leuks. Je kan erop vertrouwen dat de sommelier dit keer weer een interessant setje wijnen heeft uitgekozen voor een nog interessantere prijs. Niet voor niets was de Sommelier Surprise in de vorige wijn week een groot succes. Jullie hebben massaal een doosje besteld. En daar was de sommelier dan weer heel erg trots op. Om de Surprise nog aantrekkelijker te maken, doet de sommelier iets extra’s voor jullie. Hij stopt in iedere tiende doos een fles wijn erbij die hij de ‘Golden Bottle’ noemt. Overigens heeft hij dit de vorige keer ook gedaan, alleen toen niet erbij vermeld als verrassing, bescheiden als hij is. Een aantal van jullie heeft dus een prachtige fles rood van een jonge, veelbelovende Franse wijnmaker gekregen. Volgens de sommelier geeft de speciale fles je deze keer het gevoel dat je de kroeg binnenloopt op zoek naar je blind date en Angelina Jolie al op je staat te wachten. Of Brad Pitt. Old school beauty’s, de Sommelier is al wat ouder en hij kent de namen niet van de laatste top tien lijstjes mooiste vrouwen en mannen. Het is hem vergeven. Om in Hollywood sferen te blijven, de Golden Bottle is dit keer schitterend rood uit de Golden State, Californië . Hij is maar liefst € 24,95 waard dus bijna evenveel als de hele Sommelier Surprise. En die biedt al veel voor nog geen dertig euro , ook zonder de gouden fles.
  • Sommelier’s Spannende Surprise: wie gaat voor goud?
  • Land: Frankrijk
  • Streek: ???
  • Wijnhuis: ???
  • Druif: Verschillende bekende druivensoorten
  • Een doos van 6 flessen
  • Mix van rood en wit
  • Elke 10e doos bevat de Golden Bottle t.w.v. €24,95!
  • De Golden Bottle is dit keer schitterend rood uit de Golden State, Californië
14 maart 2013 om 09:22
Official Product Expert sommelier Official Product Expert

Zo we zijn begonnen met de laatste dag van deze wijnweek, net in  de aanbieding  mijn eigen selectie. Deze keer heb ik gekozen voor het thema druiven in de doos zitten 6 verschillende klassieke druiven.  Zeg maar de eredivisie van de wijnwereld.

Een erg leuke gelegenheid om je favoriete druif te vinden,

En natuurlijk om te kijken of je die golden bottle  te pakken kunt krijgen,  ik zal je één ding verklappen; je maakt hier meer kans als bij de Loterij.   De Golden bottle is gisteren nog gekeurd, man wat een goed glas wijn.

8 april 2013 om 11:45
krugerrand.nl Gebruiker

Ibood zijn jullie deze vergeten?

9 april 2013 om 09:11
Moderator Renate Moderator

Beste, sommige mensen kregen een gouden fles in hun doos, dit was een speciale wijn.
ik weet niet welke kopers deze wijn hebben ontvangen.

9 april 2013 om 09:51
krugerrand.nl Gebruiker

Ik doelde op het te winnen boek Renate waarvan men de winnaar nog niet vermelde.Sorry voor het misverstand.grt

9 april 2013 om 10:06

Ach zoo. ik zie het, ik ga even navraag doen bij de juiste afdeling.

9 april 2013 om 11:33
krugerrand.nl Gebruiker

Djw Renate en proficiat aan basvlug met zijn mooie gerechten.Een terechte winnaar.

9 april 2013 om 11:47

graag gedaan. :)

14 maart 2013 om 10:02
krugerrand.nl Gebruiker

Normaal drinken we witte wijn bij vis en rode wijn bij vlees.Een uitzondering is bij wit vlees past ook een wit wijntje en bij vis met tomaten kan ook rode wijn.Bij zomers weer past een gekoeld roseetje wel bij slaatjes en bbq.Bij wild drinken we een Bourgogne.Mijn keuze valt dus op een heerlijke Pinot noir die goed gaat met een stuk wildvlees,paddestoeltjes,truffels en bosvruchten.

14 maart 2013 om 10:10
gerritjanh Gebruiker

Jammer, zit al de hele week op een sixpakje witte wijn te wachten… heb al voldoende rood op voorraad sinds de vorige wijnweek en hunt…

14 maart 2013 om 10:16
Xironrules Gebruiker

Mooi ! Deze ga ik strak bestellen denk ik.

Goedkoop en kans op een gouden fles, kan niet beter :p

14 maart 2013 om 10:22
basvlug Gebruiker

@sommelier

Oh het boek van Peter Klosse, daar doe ik wel moeite voor! Jammer dat ik gisteren geen tijd had en dit niet heb gezien.

Heb in een eerdere wijnweek al een keer een combi gegeven van….hou je vast…tromgeroffel….Shoarma en Cabernet Franc of een frikandel speciaal met een Haut-Médoc! Ja gek genoeg gaat dat heel erg goed, wat mij betreft ;-) Probeer het maar eens!

De meer serieuzere combi’s heb ik ook. Heb een voorgerechtje wat zeker de moeite waard is om te maken. Zorg voor een rijpe avocado, snij hem doormidden gooi de pit weg en verdeel de helftjes op 2 bordjes/schaaltjes. Verhit wat roomboter (1/5 pakje) met wat water in een pannetje, doe er wat zeezout (of gewoon zout) bij, zwarte peper, teentje geperste knoflook, beetje Maggi Hot of pittige sojasaus en roer het goed door elkaar. Laat het niet koken! Giet het in de helftjes avocado en eet smakelijk!

Wat drinken we daarbij? Zelf combineer ik het bijvoorbeeld met een ronde, soepele niet houtgerijpte Chardonnay uit bijvoorbeeld Australie of Zuid-Frankrijk. Het past door zijn textuur goed bij het zachte vruchtvlees van de avocado. Wat ook lekker is, is een Solaris van Nederlandse bodem. Ook deze wijn kan dit gerecht goed complementeren.

Zelf ben ik ook gek van de pittige Aziatische keuken. Kan legio voorbeelden noemen, maar als het iets is met kip en veel pittigheid, dan pak ik meestal een mooie Elzas Pinot Gris. Rijk, zoetig, soepel, vol en het restsuiker kan de strijd perfect aan met de pepers in het gerecht!

Tenslotte barbecue. Het liefst op de echte manier, dus low&slow (niet grillen zoals de meeste Nederlanders doen). Spareribs die ik 6 uur lang laat garen of procureur een uurtje of 12 op lage temperatuur klaarmaken. Heerlijk! Kan ik erg lang over uitweiden ;-) Als er één wijn is die hier perfect bij gaat, dan is het de Zinfandel uit de US (Californië), of het broertje Primitivo uit Italië (Puglia). Bij Amerikaanse BBQ competities zie je de eerstgenoemde wijn vaak op tafel verschijnen.

Bij een gegrild biefstukje daarentegen zou ik eerder grijpen naar een Cabernet Sauvignon, de tannines in de wijn vormen een geheim wapen, ze gaan de verbinding aan met de eiwitten in het vlees. Goeie combi!

Santé!

14 maart 2013 om 10:26
basvlug Gebruiker

PS Zag even niet dat het Surprisepakkket vandaag ook geldig is, dacht gisteren ;-)

14 maart 2013 om 11:10
Official Product Expert sommelier Official Product Expert

@basvlug,;hoelaat en waar ik krijg er honger van.

@gerritjanh   volgende week komen we zeker mooi witte wijnen langs, we dachten nog even lekker aan de rode wijn .Daarna de doos met teenslippers en korte broeken van de Zolder en witte wijn op IBOOD.

het komt eraan ( witte wijn en de zomer)

22 maart 2013 om 15:14
krugerrand.nl Gebruiker

Wie heeft er dit schitterende boek nu gewonnen?Wie wil er dit nu niet?

25 maart 2013 om 14:59
krugerrand Gebruiker

Peter Klosse moet wel een echte kenner zijn.Ik was al eens gaan kijken bij de standaard boekhandel maar daar hebben ze het niet.

9 april 2013 om 11:01
Admin Admin Admin

Beste iBOOD’ers,

We hebben deze winactie wat langer laten lopen. Hierbij de winnaar: gefeliciteerd basvlug! Je ontvangt je prijs binnen 2 weken.

Met vriendelijke groet,

iBOOD.com

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.