8 maart 2013 om 00:00
iBOOD

3 flessen Baron Philippe de Rothschild: Les Cuvées Barons et Baronnes

De iBOOD van vandaag komt uit de Bordeaux. Nergens ter wereld wordt er zoveel kwaliteitswijn gemaakt als in deze streek in het zuidwesten van Frankrijk. Maar er wordt ook veel, heel veel gewone wijn gemaakt. Hoe kun je door de bomen het wijnbos nog zien? Belangrijke termen om te onthouden zijn ‘linkeroever’ en ‘rechteroever’. Ok, dan zal er ook een rivier zijn horen we je denken. En jawel, er zijn er zelfs twee, de Dordogne en de Garonne. De echte topwijnen komen bij deze stroompjes vandaan. Aan de linkerkant van de Dordogne boven de stad Bordeaux vind je de Médoc en ten zuiden van Bordeaux aan de linkeroever van de Garonne de gebieden Graves en Pessac-Léognan. Aan de ‘rechteroever’ van de Dordogne vind je Saint-Emillion en Pomerol. Tussen de rivieren ligt een groot gebied dat Entre-Deux-Mers heet en hier komt de meeste wijn voor Henk en Ingrid vandaan. Onderaan, helemaal in het zuiden bengelt als een blindedarm nog Sauternes. Hier produceert men zoete witte wijnen en Chateau d’Yquem doet er de kassa rinkelen. In 2011 werd een fles uit 1811 verkocht voor een slordige 85000 euro!
  • 3 flessen Baron Philippe de Rothschild - Les Cuvées de Baron et Baronnes
  • Land: Frankrijk
  • Streek: Bordeaux (Médoc, Saint-Emillion en Graves)
  • Wijnhuis: Baron Philippe de Rothschild
  • -Baron Henri (2008)
  • -Baron Carl (2009)
  • -Baronne Charlotte (2010)
  • Kijk in het forum voor alle details per fles!
8 maart 2013 om 07:58
Official Product Expert sommelier Official Product Expert

Kom mensen , wie wil er nu geen aristocraat in zijn wijnrek hebben liggen,  en dan bedoel ik niet de lelijkerd op het label maar de topwijn in de fles.

8 maart 2013 om 08:00
basvlug Gebruiker

Een witte Graves! Kan heel verrassend zijn, onlangs nog eentje gedronken, heerlijk!

8 maart 2013 om 08:42
russian_nomad Gebruiker

Vorige wijnweek waren het echte ibood aanbiedingen, maar deze set heb ik elders op internet gevonden , dan krijg je er voor 3 euro een schitterende kist bij en zit er in een 3de rode bij die veel duurder is.

8 maart 2013 om 09:20
iwillbeback Gebruiker

waar zag je deze set dan op internet? link please…

Een mooie kist eromheen is leuk, maar ik ben meer geinteresseerd in de inhoud van de fles, die kist gaat eindigt toch in de open haard.

8 maart 2013 om 11:24
Admin Admin Admin

Beste,

Russian_nomad. Prijsvergelijk is alleen toegestaan met een werkende link en als de aanbieding identiek is. Gelieve deze link alsnog posten.

Bedankt!

8 maart 2013 om 10:20
thinlizzy15 Gebruiker

Wat een prachtige teksten, een genot om te lezen, ik heb de wijn direct besteld. Dank Ibood !

8 maart 2013 om 10:58
michielbro Gebruiker

Neem ze maar niet, het meeste betaal je voor de naam rothschild. Daarnaast is Saint-Emillion ook niet meer een dorp waar de beste wijnen vandaan komen. Dit wordt meer een sale-dorp. In elke winkel liggen wel wijnen voor de halve prijs uit Saint-Emillion. Geef mij dan maar een Pomerol of Saint-Estephe.

Hoewel een wijn natuurlijk pas altijd beoordeeld kan worden, nadat deze geproefd is, dus wanneer is de proeverij;)

8 maart 2013 om 11:13
boelleken2 Gebruiker

Lijkt me toch niet zo mooie deal, êffe op andere sites gegoogled en de prijzen liggen voor henri en carl op 26 euro per fles, (21 als je er 6 tegelijk koopt) charlote wordt appart verkocht aan 17,9 wat dus appart een prijs geeft van 69 euro. Is wel iets duurder, maar ibood kan toch beter.

8 maart 2013 om 11:55
Official Product Expert Sommelier Official Product Expert

@ michielbro, daar doe je Saint-Emillion toch een beetje te kort. Uiteraard proberen veel domeinen mee te varen op de klinkende namen zoals Saint-Emillion, Médoc en Pomerol. In Bordeaux wordt gewoon ontzettend veel wijn gemaakt. Kunst is om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Ik heb de hele Baron en Baronnes lijn mogen proeven en dit is zeker beter gemaakt dan wat je over het algemeen als stunt in de winkel tegenkomt. Dan heb ik het niet over of je hem lekker vindt. De Henri is wat zachter dan de Carl uit Saint-Emilion, kwestie van voorkeur. Geldt ook vor Pomerol en Saint-Estephe overigens. De een rijdt Alfa, de ander Audi…

8 maart 2013 om 11:58

@ boelleken2 
Ik be niet van de prijzen en kijk liever naar wat ik in mijn glas krijg als de kurk eraf gaat maar volgens mij is er dan nog altijd 20 euris prijsverschil, toch?

8 maart 2013 om 13:48
ArvidE Gebruiker

Het verassingspakket van de wijnweek was erg verassend. Wij hebben er van genoten. Ik ga nog even denken over deze aanbieding.

8 maart 2013 om 14:01

Denk niet te lang na want de voorraad baronnen en barones is beperkt. En over 10 uur komt er ander mooi spul voorbij.

8 maart 2013 om 14:43
michielbro Gebruiker

Sommelier

Daar heeft u ook zeker een punt. Wel vind ik nog steeds dat er in Bordeaux er veel wordt betaald voor de naam en dit nog extra voor de naar Rothschield. Omdat iedereen wel een fles wilt hebben met een naam waar flessen van worden verkocht voor 85.000 (zoals ook hier als trekker wordt toegepast). Mijn voorkeur gaat daarom ook eerder uit naar een Chileense en soms ook Spaanse wijnen. Maar dat blijft natuurlijk ook voor iedereen een kwestie van smaak.

Maar ik wacht geduldig af tot de volgende, er moet vast wel een mooie aanbieding voor mij zijn. (Ik heb toch nog een paar plekjes in de wijnkoelkast;))

8 maart 2013 om 17:03

@michielbro  Dat is het mooie van wijn zoveel verschillende stijlen de keuze is reuze,  je komt gegarandeerd nog aan je trekken deze week.

Daar durft  de sommelier zijn lievelings opener voor in het vuur te steken

8 maart 2013 om 21:56

De sommelier vindt het maar verdacht stil op het forum. De kroeg in, tv aan?

Dan even wat film trivia op de vrijdagavond. Baronesse Philippine, de baas over het Rothschild wijnimperium die de wijnen van vandaag bedacht is tevens een verdienstelijk actrice. Als Philippine Pascal heeft ze met grote namen gespeeld als Jeremy Irons, Alain Delon en tijdloze schoonheid Catherine Deneuve.

Niemand gezien dat de wijn spijs suggesties bij Henri & Charlotte per ongeluk zijn omgewisseld? De witte Graves is lekker vol maar zou toch echt het onderspit delven bij zware wildschotels. Henri bij een gegrild visje zou nog kunnen, hangt een beetje van de saus die erbij komt af.

8 maart 2013 om 22:21

Kom op mensen de laatste kans op een adellijke titel in huis te halen,

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.