8 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Motorola One Zoom Grey | OLED | 128 GB

Motorola One Zoom Grey

Een ware allrounder deze Motorola. Een allrounder die je na 10 km wél nog steeds de goede bocht instuurt. 

Specificaties

Merk: Motorola
Type: Smartphone
Garantie: 2 Jaar

• 6,4" OLED display
  • AI-functionaliteiten
  • 48 MP Sensor Camera (Quad-Pixel technologie) 

Kenmerken

• Allround smartphone
  • Geheugen: 128 GB
  • Dual-SIM (Nano-SIM) 
  • 6,4" OLED display
  • 48 MP Sensor Camera aan achterzijde (Quad-Pixel technologie) 
  • 25 MP aan voorzijde
  • AI-functionaliteiten
  • 4K video
  • Mono luidspreker, 3 microfoons 
  • Krachtige batterij
  • Waterbestendigheid: P2i
  • Qualcomm Snapdragon-675-ProCessor
  • FM-radio

Systeem

• Software: Android 9.0 Pie 
  • Processor: Qualcomm Snapdragon-675-ProCessor met 2,0-GHz-Octa-Core-CPU en Adreno-612-GPU 

Opslag

• RAM: 4 GB
  • Opslag: 128 GB UFS
  • SD-kaart slot: Ondersteunt microSD-kaart (tot 518GB)

Display

• 6,4“ (16,25 cm)
  • Full-HD+ (1080 x 2340)
  • 19:5 Max Vision
  • Met U-Notch
  • OLED
  • 2,5D-Corning Gorilla Glass

Batterij

• Batterijduur voor de hele dag (4000 mAh)
  • Samenstelling: Litium-Ion

Connectiviteit

• 3,5-mm-headset aansluiting 
  • Netwerk 4G LTE (cat. 12 DL, 5 UL), UMTS, GSM 
  • SIM Dual-SIM (Nano-SIM) 
  • Sensoren: Accelerometer, Nabijheidsensor Kompas, Gyroscoop, Vingerafdruksensor Omgevingslichtsensor 
  • Bluetooth: Bluetooth 5.0 
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac 2,4 und 5 GHz 
  • Locatieservices: GPS, AGPS, GLONASS, Galileo 
  • NFC6: Ja 
  • USB Type: C, OTG, MTP 
  • Veiligheid: Gezichtsherkenning, Vingerafdruksensor in het beeldscherm

Camera achterzijde 

• Quad camera 48 MP Sensor (Quad-Pixel technologie) van 12 MP (ƒ/1.7, 1.6 μm, OIS, PDAF ) 
  • + 5 MP (dieptesensor)
  • + 16 MP (ultra-groothoek camera en videomodus 117°)
  • + 8 MP telefotocamera met drievoudige optische zoom, OIS, Dual-LED-flitser 

Camera voorzijde

• 25 MP (ƒ/2.0, 1.8 μm) Low Light modus, Quad-Pixel-technologie 

Kunstmatige Intelligentie (AI)-functionaliteiten 

• Glimlachtimer
  • Slimme compositie
  • Portretbelichting
  • Opname optimalisatie
  • Inzoomen met hoge resolutie
  • Night Vision modus

Video

• 4K-Video (30fps)
  • FHD (60fps)
  • Slow Motion (240fps/HD, 120fps/FHD)
  • Timelapse met Hyperlapse functionaliteit (4x, 8x, 16x, 32x)
  • Elektronische beeldstabilisatie
  • Hyperlapse stabilisatie

Fysieke eigenschappen

• SAR Head: 0.709 W/kg
  • Body: 1.542 W/kg 
  • Afmetingen (H x B x T): 158 x 75 x 8,8 mm 
  • Gewicht: 190 g

Dit ontvang je

• Motorola One Zoom
  • Sim-tool
  • Quick-start guide
  • USB-kabel
  • 18W-Turbo oplader
  • Softcase
  • Headset
8 juli 2020 om 00:28
Yvonne1968 Gebruiker

Jullie zijn nog een spec vergeten. Alexa zou hier ook op moeten staan. Zie https://www.youtube.com/watch?v=sPDnp8UV7U4

Beantwoorden

8 juli 2020 om 08:27
Surdoka Gebruiker

Als je hem via Amazon koopt kun je een Alexa-versie kopen. Koop je hem ergens anders dan staat dat er gelukkig niet op.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 00:38
rmvaneerden Gebruiker

In de omschrijving staat ‘Aan de voorkant geniet je van een haarscherpe 48 MP Sensor Camera (Quad-Pixel technologie) met drievoudige optische zoom en ultra-groothoek camera.’ en tevens ‘Aan de voorzijde knip je selfies met een 25 MP camera’ maar de 48 MP camera zit natuurlijk aan de achterkant ipv ook aan de voorkant.. verder mooie aanbieding, ff gauw gekeken maar elders al snel zo’n 50 a 60 euro duurder.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 01:07
jandildo Gebruiker

Werkt de Rabo wallet hier op ?

Beantwoorden

8 juli 2020 om 06:22
nepdance Gebruiker

Telefoon is voorzien van nfc dus ja.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 01:27
sjoefke Gebruiker

Deze of een tweedehands Samsung S9 ? Ongeveer dezelfde prijs… iemand ervaringen met deze telefoon?

Beantwoorden

8 juli 2020 om 06:35
nepdance Gebruiker

De s9 heeft een iets snellere processor maar voor de rest zou ik voor de moto gaan. Meer uitgebreide camera, groter scherm, veel betere accu, schone android versie zonder bloatware zoals bij Samsung en met een update naar android 10 is de keuze lijkt mij niet moeilijk. Mvg

Beantwoorden

8 juli 2020 om 07:27
puvuduvu Gebruiker

Ik heb de vorige ronde gekocht. Hij ligt nu ongebruikt in de kast. Dat komt door Android 9. Ik heb al meer dan een jaar Android 10 op mijn oude Nokia en wil niet terug. Motorola weigert te upgraden. Absolutie miskoop wat mij betreft. Voor het overige lijkt het een goede telefoon te zijn.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 08:16
horsttho Gebruiker

Samsung is lekker compact en zal beter ondersteund worden met software updates. De Motorola is groot, goed afgewerkt en kan in principe lang mee, maar Motorola is echt slecht met het updaten van de telefoon met zelfs beveiligingspatches…

Beantwoorden

8 juli 2020 om 08:49
KeesDraaihuis Gebruiker

Wat zonde, wil je ‘m niet aan mij verkopen als hij toch maar ergens in een kast ligt en je er toch niets mee doet.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 08:55
nepdance Gebruiker

@puvuduvu wat  een onzin zeg. Dus omdat de telefoon nog geen Android 10 (die overigens onderweg is) heeft leg je hem in de kast??

Beetje vreemd verhaal…

Beantwoorden

8 juli 2020 om 12:46
puvuduvu Gebruiker

Yep. Het verschil in Android 9 en 10 in privacy settings is voor mij een dealbreaker. Ik wil niet dat de tientallen apps die GPS nodig hebben om te werken, mij permanent kunnen volgen. Ik snap dat niet iedereen zo privacy minded is als ik, maar ja, ik leg hem hiervoor in de kast.

En het klopt dat Motorola niet formeel weigert, ze zeggen alleen al meer dan een jaar dat het ‘ooit’ komt. Over twee maanden is er weer en mogelijkheid dat een upgrade volgt, maar het duurt onacceptabel lang. IMO of course.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 13:25
Yvonne1968 Gebruiker

Er staat Android one op dus lijkt me dat er 2 jaar lang updates bij zouden moeten zitten. Ik heb een Motorola one en die update zonder problemen en zit inmiddels op de meest recente Android versie

Beantwoorden

8 juli 2020 om 13:28
puvuduvu Gebruiker

Yvonne, dit is geen Android one telefoon, ondanks de verwarrende naam. Andere Motorola one telefoons zijn dat weer wel. Om het simpel te houden uiteraard.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 07:44
p_v_veen Gebruiker

Met het toestel zelf is niet veel mis. Prettige snelle telefoon met een goede camera met goede optische zoom. Batterij duur is ook goed echter het feit dat ik nog steeds geen update naar Android 10 heb ontvangen vind ik een nadeel. Een Motorola met Android one had dit wel gehad.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 11:58
Kootje70 Gebruiker

Heeft deze Android One dan?

Dat staat nergens vermeld. Motorola noemt wel “One” in de naam, maar dat refereert niet naar Android.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 12:01
Kootje70 Gebruiker

Hier kun je het checken:

https://www.android.com/one/

Beantwoorden

8 juli 2020 om 15:43
Surdoka Gebruiker

Daarom zegt ie ook “Een Motorola met Android one had dit wel gehad.”

Beantwoorden

8 juli 2020 om 07:50
sjoerdvangurp Gebruiker

Ik heb dit toestel kort na de lancering gekocht. Fijn toestel, mooie foto’s en bij normaal gebruik makkelijk één dag op een batterijlading. Heeft quickcharge dus is zo bijgeladen.

Wel nog op Android 9, maar ik zie niet precies hoe ik hier last van heb.

De telefoon is betrouwbaar, betaalbaar, werkt fijn en zoals gezegd geen Bloatware. Ik ben persoonlijk geen fan van Samsung software dus als ik @Sjoefke was zou ik zeker voor deze gaan. Motorola heeft een paar leuke/ handige bedieningsdingetjes toegevoegd, maar dat is volgens mij het enige… Al met al aanrader :)

Beantwoorden

8 juli 2020 om 08:18
horsttho Gebruiker

Een update naar Android 10 boeit niet zo, maar na korte tijd stopt Motorola ook met veiligheids updates, dat is zeer kwalijk een betekent voor mij dat ik niemand een Motorola aan zal bevelen. Dan nog liever een Xiaomi…

Beantwoorden

8 juli 2020 om 08:30
cpjjpeters Gebruiker

ik kocht een Motorola G6plus oktober 2018 en kreeg recentelijk nog een update hoor (1 mei).  En regelmatig tussendoor ook.

Valt wel mee dus.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 09:44
nepdance Gebruiker

Idd hetzelfde hier, m’n 2 dochters hebben allebei een g6 plus en die krijgen gewoon updates.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 11:10
dr_max Gebruiker

Hier idem, helaas geen Android upgrades meer maar wel nog steeds veiligheidsupdates.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 12:34
karveel Gebruiker

Kan deze QI laden?

Beantwoorden

8 juli 2020 om 15:32
MisterSqueaky Gebruiker

Volgens de reviews die ik gelezen heb niet. Het staat ook niet in de specs; dus wel 99% zeker dat het alleen met kabeltje kan

Beantwoorden

8 juli 2020 om 13:10
sterfter Gebruiker

Ik heb hier een Motorola Moto X-Force gekocht ,heeft 1jaar goed gewerkt en opeens begint alles traag te gaan ,het openen,text typen blijft plakken,Chrome meldingen(wachten,app sluiten)bij 40% van mijn handelingen,,heb hem wel gesynchroniseerd met mijn laptop,heeft dit er iets mee te maken,alles is geupdate,mij is aangeraden om een telefoon te kopen met minstens 2,5 GHZ en met een zware processor zo hoog mogelijk in getal ,hier zie ik maar 675 ,de duurdere hebben meestal,2,8Ghz en boven 900 processor,het is een mooie prijs maar heb bang dat ik weer met hetzelfde probleem kom te zitten.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 14:06
nepdance Gebruiker

Al eens opnieuw opgestart? ????

Beantwoorden

8 juli 2020 om 14:40
sterfter Gebruiker

Ja,en dan gaat hij een uurtje of twee weer normaal,heb hem al een keer of 5 terug in fabrieksinstellingen gezet en volledig opnieuw ingesteld,na een paar uur goed gebruikt te hebben begin ik te merken dat hij langzaam weer begint te plakken en het verergert steeds meer,heel vervelend en krijg steeds het kader met Chrome reageert niet,wachten,app sluiten,om gekj van te worden.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 15:48
Surdoka Gebruiker

Zolang je geen zware games speelt kan deze One Zoom met zijn 675 mooi mee. Heb hem al sinds oktober en doet het nog steeds zoals op de eerste dag.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 14:56
zaplin Gebruiker

Hallo mensen, ik ben in het bezit van een moto G7, en die is pas upgegrade  naar Android 10, ik bezit de telefoon nu 2 jaar in de laatste update is vorige week geweest. En Motorola is een top telefoon dat wou ik even kwijt.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 19:25
Otilrac Gebruiker

Aai…net 2 weken geleden via andere weg gekocht. Prachtig toestel. Had hiervoor een Motorola G5s (geloof ik) Is erg lang meegegaan, kan tegen een stootje, altijd updates gehad en vooral heel betaalbaar! Ja, qua camera viel die een beetje tegen ( in het donker).Maar overdag gewoon mooie foto’s.

Maar nu naar de Zoom. Wat een mooi toestel, met 4 camera’s! Die allemaal apart hun eigen features hebben. Hij maakt echt goeie foto’s, zeker voor die prijs! Verder heb je met meer dan 100 gb meer dan genoeg ruimte op het toestel. Foto’s maken, muziek luisteren, al je favoriete apps erop…en dan nog ruimte over. Ik ben er super tevreden mee! (En de accu gaat bij gewoon gebruik zeker anderhalve dag mee) Ik zou hem zo kopen…zeker voor die prijs!

Beantwoorden

8 juli 2020 om 19:28
Otilrac Gebruiker

En ik was nog vergeten te zeggen…hij ziet er ook echt strak uit in het echt! Mijn zoons zijn er jaloers op :-) Tip: Koop er een hoesje bij, waarbij de hoes net over de camera’s achterop valt. Dus dat de hoes daar diep genoeg is, zodat je de camera’s niet raakt als je hem op tafel legt.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 20:05
Moderator Niek Moderator

Bedankt voor het delen van je ervaringen Otilrac! :-)

Beantwoorden

12 juli 2020 om 12:25
Reintje Gebruiker

Helaas heb ik deze aanbieding gemist (iets te lang nagedacht). Komt ie nog een keer terug?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.