5 maart 2013 om 00:00
iBOOD

TDK Life on Record BA200 Dual Balanced Armature In-ears

Voor hun topmodel in-ears, deze BA200, heeft TDK Life on Record gebruik gemaakt van een aantal bijzondere technieken die eigenlijk voor podiumgebruik werden ontwikkeld. Zo hebben deze in-ears een relatief grote Y-splitter. En die zit er natuurlijk niet voor niks. Deze oordopjes zijn namelijk ontworpen en ontwikkeld rondom twee dual balanced armature drivers, waarvan één zich volledig op de bas richt en de andere op de midden en hoge frequenties. Waar bij andere balanced armature hoofdtelefoons de bas en de hoge tonen afhankelijk zijn van de kwaliteit van de versterker en de sterkte van de audiobron, levert de BA200 een geoptimaliseerd, uniform geluid ongeacht de versterker of bron. In de Y-splitter vind je dan ook de inline crossover- en impedance stabilizing circuitry-technologie waardoor je altijd dezelfde TDK Life on Record Signature Sound te horen krijgt. De lichtgewicht vormgeving van de BA200 en de mogelijkheid om de in-ears zowel over het oor als normaal te kunnen dragen komen het comfort ten goede. Bovendien zorgen het bijgeleverde verlengsnoer van 75cm en de verschillende oordopjes ervoor dat je de hoofdtelefoon helemaal naar je eigen behoeften kunt aanpassen. De TDK BA200 in-ears, visueel verbluffend door een slanke, stijlvolle look, en een uitstekende luisterervaring voor alle soorten muziek!
  • Merk: TDK Life on Record
  • Type: BA200
  • Dual Balanced Armature In-ear hoofdtelefoon
  • Ontwikkeld en verfijnd door TDK's Audio Research Lab
  • Pristine zang en rijke bas voor een uitstekende luisterervaring voor alle soorten muziek
  • Inclusief 1 set Comply™ foam oordopjes plus 3 maten siliconen oordopjes voor een perfecte pasvorm
  • De kabel kan recht naar beneden of over je oor worden gedragen
  • Inclusief handige reisetui
  • Driver Type: Dual Balanced Armature
  • Frequentiebereik: 20 - 20.000 Hz
  • Gevoeligheid bij 1 kHz: 121 dBSPL / V
  • Geluidsisolatie: 26 dB
  • Ingangsimpedantie: 35ohms @ 1kHz
  • Snoerlengte: 52cm (plus 75cm verlengsnoer)
  • Plug Type: 3.5mm goud vergulde stereo
  • In de doos: Hoofdtelefoon, 75cm verlengkabel, 4 sets oordopjes (S, L dubbele flens silicium en M, L Comply™ schuim), shirt clip, schoonmaak tool, 3.5mm naar 6.3mm adapter, opbergzakje, vervangende filters
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
5 maart 2013 om 00:23
roelst12 Gebruiker

@TDK-Expert

In hoeverre zijn deze interessant voor een violist? Is het geluid natuurgetrouw verdeeld, of met een belachelijke bas zoals in bijvoorbeeld die van beats by dr dre?

5 maart 2013 om 01:00
mytecmaster Gebruiker

http://www.head-fi.org/products/tdk-ba200/reviews Head-fi is een site met zeer serieuze reviews, er wordt gezegd dat de treble wat achterblijft. Maar verder vinden ze het hele goede doppen. Ook zegt iemand dat de “basic sound signature” flat is wat zou betekenen dat het aanhoort zoals bedoeld zonder extra bass en vervorming.

5 maart 2013 om 11:58
Official Product Expert TDK-Expert Official Product Expert

Beste roelst12,

De BA200 beschikt over de zogenaamde ‘TDK Signature Sound’ hierdoor staat de muziekweergave zeer dichtbij de originele opname. Door middel van de twee balanced armature drivers wordt een zeer heldere en natuurgetrouwe verdeling bereikt. Dus zeker niet zoveel bas als je bij bovengenoemd merk tegenkomt.

5 maart 2013 om 02:08
djarune Gebruiker

Zie hier de videoreview

Dit zijn geweldige IEM’s (in ear monitors). Totaal niet te vergelijken met troep van Dr. Dre. Zeer geschikt voor Pop, rock en klassiek.  Ook een goede prijs van iBood. In Amerika ligt de standaard verkoop prijs ongeveer op 120 euro. Zelfs in Azie is ie niet onder de 90 euro te verkrijgen.

5 maart 2013 om 09:09
Klaas967 Gebruiker

beste TDK expert, ik ben bose ie 2 oortjes gewoon maar deze ben ik onlangs kwijt geraakt. Ik dacht er sowieso nieuwe te kopen maar dan zag ik deze aanbieding… weet u tot in hoeverre ze vergelijkbaar zijn qua sound?
Ik was zeer tevreden van de geluidskwaliteit bij bose en heb nog niet veel oortjes tegengekomen die die kwaliteit kunnen bieden.

5 maart 2013 om 12:03

Beste Klaas967,

De in-ears van Bose en TDK hebben beide hun eigen karakteristieke sound en geluidsweergave. Dmv de twee balanced armature drivers is deze van de BA200 zeer accuraat en gelijk verdeeld. De zeer goede geluidskwaliteit van de BA200 wordt door velen onderkend.

5 maart 2013 om 10:42
dwizzy Gebruiker

@TDK-Expert ik moet mesetal na een paar maanden tot anderhalf jaar mijn oordoppen weggooien wegens draadbreuk.

Deze oordoppen lijken een platte kabel te hebben, is er een manier om die bij de connectoren extra te beschermen bij het dragen?

5 maart 2013 om 12:08

Beste dwizzy,

Tot nu toe zijn er bij ons geen gevallen van draadbreuk bekend voor de BA200.  De aansluiting van de kabel op de earphone is al extra verstevigd en kan niet nog eens extra worden beschermd.

5 maart 2013 om 10:48
setho20 Gebruiker

@TDK-Expert, in hoeverre zijn deze oordopjes geschikt (bv. comfort) in combinatie met hardlopen/sporten?

5 maart 2013 om 12:11

Beste setho20,

De BA200’s zijn in eerste instantie niet ontworpen voor gebruik tijdens sporten (daar bestaan weer andere specifieke modellen voor). Doordat de BA200 over comply-foam eartips (hierdoor blijft de earphone goed op zijn plaats in het oorkanaal) beschikt en de kabel bij voorkeur om het oor heen gedragen wordt, zou gebruik tijden sport mogelijk moeten zijn.

5 maart 2013 om 11:58
dwizzy Gebruiker

@TDK-Expert nog lastiger vraag: zijn de verschillende dopjes vergelijkbaar in maat met andere merken?

Ik wil erg graag combineren met op maat gemaakte oordopjes: http://www.pluggerz.nl/nl/producten/music/pluggerz-custom-made-music-2-in-1/

5 maart 2013 om 12:13

Beste dwizzy,

Dit is inderdaad een erg lastige vraag, ik kan je hier jammer genoeg geen antwoord op geven.

5 maart 2013 om 15:08
avitaru Gebruiker

Je kan als je de diverse reviews en threads over deze oordopjes bij head-fi.org leest in ieder geval de conclusie trekken dat sommige oordopjes van andere merken er wel op passen. Ik heb in ieder geval gelezen dat degene van de Shure SE-serie er op passen. Misschien handig om een telefoontje naar de op maat gemaakte site te doen?

5 maart 2013 om 12:51
ruben.vissenaekens Gebruiker

@expert:

In welke mate zijn deze in ears, op vlak van geluidskwaliteit, te vergelijken met Bose IE2?

@ibood-buyers:

Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze en de Bose IE2. Iemand ervaring met beide en dus in staat om te vergelijken?

Dank

5 maart 2013 om 14:38
Klaas967 Gebruiker

hey Ruben,

zoals je een beetje hoger kan zien heb ik juist dezelfde vraag gesteld ;-)
Ik denk wel dat als je zoals ik vooral sport dat de bose oortjes handiger zijn omdat ze echt goed op hun plaats blijven zitten en deze oortjes daar niet echt op voorzien zijn…

5 maart 2013 om 14:52
ruben.vissenaekens Gebruiker

merci klaas :),

Toch bizar dat de TDK merkelijk duurder zijn (199) tegenover 99 voor de Bose…

Uit reactie van de expert er bijna geen verschil is tussen de 2. Design Bose heeft dan toch een plus punt.

5 maart 2013 om 17:36
BillEvans Gebruiker

Het prijsverschil ligt em in de geluidskwaliteit… Lees de volgende pagina’s maar eens naar voor meer informatie:

http://www.head-fi.org/products/bose-ie2-audio-headphones

http://www.head-fi.org/products/tdk-ba200

Bose is vooral marketing imo.

5 maart 2013 om 18:16
avhelvoirt Gebruiker

Beter koop je, shure se215.

is iets duurder maar zoveel beter zoiezo,

die zijn 100 euro, momenteel maar hebben het geluid van oortjes van 200 euro,

ze klinken heel schoon, en mooie mid bass,

ook raad ik voor koop dat je even kijkt naar de andere serie van de shure oortjes,

de hogere series hebben meer wegen, van geluid,

trouwens dit model van oortjes zijn gemaakt voor over ear, niet zoals in de foto is aangeduit

vaak kan je de linker in de rechter oor doen maar zitten dan nog steeds niet comfortable,

ik zelf heb tdk’s gehad waren slecht in mijn mening, de stem was te scherm, en de background te zagt, (tdk-eb950)

dr dre ging, maar meer verwacht voor het bedrag, ook vallen ze snel uit en gaan snel stuk. (dr dre tour)

sennheiser, heb ik vanaf me 12 al oortjes van nooit slechte gehad, laatst had ik kabel breuk en kreeg me geld terug, wat ik niet veel bedrijven zie doen hier van heb ik ( cx350,cx550 cx 750 ,ie60, ie 80’s gehad en koptelefoon sennheiser 598)

shure, Geweldige oortjes gebaseerd op andere meningen, niet van mensen van school,werk etc

klipsch, goede oortjes met noise cancelating, geweldig voor de prijs,

Bose, is goed alleen veel te duur voor wat je krijgt en vaak kan je dus betere dingen krijgen voor de zelfde prijs klassen, tenzij je “het geluid gewoon mooi vind”, dit geld ook voor de andere oortjes.

5 maart 2013 om 19:35
frenkzz Gebruiker

Beter koop je shures se215?? Jij hebt duidelijk nog geen idee over wat voor kwaliteit-oortjes we het hier hebben. Lees dit even allemaal door en je weet genoeg. http://www.head-fi.org/t/584123/tdk-ba200-impressions-and-appreciation-thread

200 euro zou ook nog een koopje zijn voor deze TDK’s.

tdk-eb950 vond je slecht, maar die zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken, een ander kaliber die nog onder de ba100 zit qua prijsklasse. Je kan eerder de tdk ie800 met de ba200 vergelijken, deze zijn kwalitatief van hetzelfde niveau. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar mijn lang verwachte nieuwe oortjes! Ik zou deze oortjes ook elke muziekliefhebber kunnen aanraden, behalve als je bijna alleen bass-muziek luistert. De harde punchy bass is niet zijn sterkste punt, maar dit is voor mij ook juist niet nodig, gaat ten koste van de rest. Voor de rest lees je dat het vooral warm, smooth, helder, gedetailleerd, mooie vocals, relaxing, geluid heeft. Voor veel genres geschikt, vooral met veel muzikaliteit, instrumenten, vocals komt hij het beste tot zijn recht.

Dus mijn conclusie omdat hij nergens op de wereld goedkoper is. Koopje!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.