27 februari 2013 om 00:00
iBOOD

Voordelige en compacte kleurenlaser 4-in-1 Ricoh Aficio™SP C240SF

Wat zul je vandaag printen, scannen, faxen of kopiëren? Met deze Ricoh Aficio™SP C240SF kleurenlaserprinter kan het allemaal, en in de beste kwaliteit. Ricoh bestaat inmiddels alweer meer dan 75 jaar en is wereldwijd vermaard om zijn betrouwbare en kwalitatief zeer hoogstaande kopieermachines. Bovendien zijn ze ook wereldwijd marktleider in A3 kopieermachines. Doordat Ricoh nu zijn technologie ook is gaan toepassen op de printermarkt is deze kwaliteit nu ook beschikbaar voor thuis of op je eigen kantoortje. De Aficio C240SF is uitgerust met een ethernetaansluiting en is PictBridge compatibel. Verder print en kopieert deze kleurenlaser met een snelheid van 16 pagina's per minuut in zowel kleur als zwart-wit. Met een opwarmtijd van minder dan 30 seconden en een uitvoersnelheid van de eerste afdruk van minder dan 14 seconden is hij ook nog eens lekker snel klaar voor gebruik en door zijn compacte afmetingen heb je altijd wel een plekje om hem neer te zetten. De Ricoh combineert snelheid met een hoge beeldkwaliteit en een aantrekkelijke Total Cost of Ownership. Ontdek nu deze kleine, maar verrassend krachtige allrounder!
  • Merk: Ricoh
  • Type: Aficio™SP C240SF
  • Voordelige en compacte kleurenlaser 4-in-1
  • Vier functies in één - kopiëren, afdrukken, scannen en faxen
  • Kopieerproces: Scannen met laserstralen & electrofotografisch printen, mono-component tonerontwikkelsysteem, 4 drums tandem methode
  • Kopieersnelheid: Kleur16 kopieën per minuut, Zwart-wit 16 kopieën per minuut
  • Resolutie: 600 dpi (600 x 600 dpi)
  • Meervoudig kopiëren: Tot 99
  • Opwarmtijd: Minder dan 30 seconden
  • Uitvoersnelheid van de eerste afdruk: Minder dan 14 seconden
  • In-/uitzoomen: 25 - 400% (in stappen van 1%)
  • Geheugen: Standaard 256 MB
  • Papierinvoercapaciteit:Standaardpapierlade van 250 vellen, Handinvoer van 1 vel
  • Maximaal: 751 vellen
  • ADF-capaciteit: 35 vellen
  • PapieruitvoercapaciteitStandaard tot 150 vellen (afdruk naar beneden)
  • Papierformaat: Standaard papierlade A6 - A4, HandinvoerA6 - A4
  • Papiergewicht: Standaard papierlade 60 - 160 g/m², Handinvoer 60 - 160 g/m²
  • Printertaal/lettertypen: DDST (GDI)
  • Interface: Ethernet 10 base-T/100 base-TX, USB 2.0, PictBridge
  • NetwerkprotocolTCP/IP (IPv4, IPv6), IPP, Bonjour
  • Ondersteunde netwerken:Windows® XP/Vista/7/Server 2003/Server 2003R2/Server 2008 (32-bit/64-bit)/Server 2008R2 (64-bit), Mac OS 10.3 - 10.6/Mac OS X 10.3 - 10.6
  • Printerresolutie: 600 x 600 dpi, 1200 x 600 dpi, 2400 x 600 dpi
  • Scanresolutie: 1200 x 1200 dpi
  • Origineelformaat: Afdekklep: Maximaal A4, ADF: Maximaal 216 x 356 mm
  • Bestandsformaat (uitvoer): PDF, TIFF, JPEG
  • Gebundelde drivers: WIA, TWAIN
  • Scan to email: POP3, SMTP
  • Opgeslagen bestemmingsadressen:Maximaal 1
  • Scan naar map: SMB, FTP, NCP
  • Scansnelheid: Kleur minder dan 10 seconden, Zwart-wit minder dan 5 seconden
  • Fax Circuit: PSTN/PBX
  • Fax Compatibiliteit: ITU-T, G3
  • FaxModemsnelheid: Maximaal 33,6 Kbps
  • FaxResolutie: Maximaal 200 x 200 dpi
  • FaxCompressiemethode: MH, MR, MMR, JBIG
  • Fax Geheugenback-up: Ja (1 uur)
  • Met een starterspakket met toner waarmee 1000 vellen kunnen worden afgedrukt.
  • Afmetingen: 420 x 476 x 493 mm
  • Gewicht: Minder dan 30 kg
  • Netspanning: 220 - 240 V, 50 - 60 Hz
  • Stroomverbruik: < 1,3 kW
  • Energiespaarstand: < 10 W
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
27 februari 2013 om 21:47
henkverdoorn Gebruiker

Zat eigenlijk op de xerox work centre 6505V_DN te wachten die pas geleden voorbij kwam maar zal in deze HUNT wel niet meer gebeuren.

Dan toch maar voor deze gekozen, gaan zien of het een goede keus is :-)

27 februari 2013 om 22:46
rvdbict Gebruiker

Ik ben overgehaald, ik heb hem zojuist besteld!

27 februari 2013 om 23:46
Herrie82 Gebruiker

Toch maar besteld, aantal dubbelzijdige scans valt mee en die doe ik dan wel op kantoor. Ik kan dit goed gebruiken om m’n papierberg hier te digitaliseren ;)

28 februari 2013 om 09:50
MarcoWijnakker Gebruiker

Is er nog een mogelijkheid deze printer alsnog te bestellen :)?

13 maart 2013 om 13:58
MarkWestbroek Gebruiker

Zelfde vraag…

Of verwachten jullie ‘m binnenkort (binnen een maand) nog eens. Dan wacht ik…

7 maart 2013 om 13:35
koenevers Gebruiker

Ik krijg bij het installeren deze fout:

Language Monitor niet toegevoegd. (11)
GFEGLM Language monitor

wat nu te doen ???

7 maart 2013 om 15:54
Moderator Renate Moderator

Beste het klinkt als een DLL fout, maar ik kan dat helaas niet met zekerheid zeggen. Deze foutmelding is zo specifiek dat ik je er niet mee kan helpen. Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van Ricoh, zij hebben product specifieke kennis in huis om je ermee te helpen.

7 maart 2013 om 21:37
intruder1400 Gebruiker

@Ricoh-Expert
Ik heb zojuist de printer ontvangen en geïnstalleerd. Echter om de halve minuut hoor ik een soort kort zoemend geluidje (klinkt als bromvlieg vliegt tegen een tl-lamp). Ik zie dan ook de verlichting boven mijn bureau even wat zachter schijnen.
Is dit te verhelpen of betekent dit per direct retour?
Hartelijke groet,
Roel Bouwhuis

7 maart 2013 om 21:55
intruder1400 Gebruiker

@Ricoh-Expert

Aanvulling: het treedt alleen op als de ventilatie draait. Bij het printen/opstarten elke seconde, na het printen, om de minuut. Zodra hij in de spaarstand gaat gebeurt het niet.

7 maart 2013 om 22:27
Moderator Renate Moderator

Beste, de expert is alleen op de dag van verkoop aanwezig. Deze vraag kun je het beste stellen aan de Ricoh helpdesk. zij hebben de kennis in huis om te beoordelen of het om een defect gaat, of dat er een andere oplossing voor is.

11 maart 2013 om 14:52
Hayo Brouwer Gebruiker

intruder1400: op de website van der drivers staan onderaan ook nog firmwareupdates

12 april 2013 om 15:40
dikvoormekaar Gebruiker

Hoelang duurt deze winactie nog?

29 maart 2013 om 19:36
bruinebeer1 Gebruiker

Ik heb er nog een update aan toegevoegd.Het is een erg zuinige printer met toch goede afdrukkwaliteit en dit in een hoog tempo.Nooit gedacht dat deze kleine(ruimtebesparende)printer zo ging meevallen.

15 april 2013 om 09:30
Admin Admin Admin

Beste iBOOD’ers,

De uitslag heeft even op zich laten wachten, maar hierbij dan de gelukkig winnaar: dik1953! Gefeliciteerd, de prijs komt z.s.m. naar je toe!

Groeten,

Team iBOOD

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.