27 februari 2013 om 00:00
iBOOD

Voordelige en compacte kleurenlaser 4-in-1 Ricoh Aficio™SP C240SF

Wat zul je vandaag printen, scannen, faxen of kopiëren? Met deze Ricoh Aficio™SP C240SF kleurenlaserprinter kan het allemaal, en in de beste kwaliteit. Ricoh bestaat inmiddels alweer meer dan 75 jaar en is wereldwijd vermaard om zijn betrouwbare en kwalitatief zeer hoogstaande kopieermachines. Bovendien zijn ze ook wereldwijd marktleider in A3 kopieermachines. Doordat Ricoh nu zijn technologie ook is gaan toepassen op de printermarkt is deze kwaliteit nu ook beschikbaar voor thuis of op je eigen kantoortje. De Aficio C240SF is uitgerust met een ethernetaansluiting en is PictBridge compatibel. Verder print en kopieert deze kleurenlaser met een snelheid van 16 pagina's per minuut in zowel kleur als zwart-wit. Met een opwarmtijd van minder dan 30 seconden en een uitvoersnelheid van de eerste afdruk van minder dan 14 seconden is hij ook nog eens lekker snel klaar voor gebruik en door zijn compacte afmetingen heb je altijd wel een plekje om hem neer te zetten. De Ricoh combineert snelheid met een hoge beeldkwaliteit en een aantrekkelijke Total Cost of Ownership. Ontdek nu deze kleine, maar verrassend krachtige allrounder!
  • Merk: Ricoh
  • Type: Aficio™SP C240SF
  • Voordelige en compacte kleurenlaser 4-in-1
  • Vier functies in één - kopiëren, afdrukken, scannen en faxen
  • Kopieerproces: Scannen met laserstralen & electrofotografisch printen, mono-component tonerontwikkelsysteem, 4 drums tandem methode
  • Kopieersnelheid: Kleur16 kopieën per minuut, Zwart-wit 16 kopieën per minuut
  • Resolutie: 600 dpi (600 x 600 dpi)
  • Meervoudig kopiëren: Tot 99
  • Opwarmtijd: Minder dan 30 seconden
  • Uitvoersnelheid van de eerste afdruk: Minder dan 14 seconden
  • In-/uitzoomen: 25 - 400% (in stappen van 1%)
  • Geheugen: Standaard 256 MB
  • Papierinvoercapaciteit:Standaardpapierlade van 250 vellen, Handinvoer van 1 vel
  • Maximaal: 751 vellen
  • ADF-capaciteit: 35 vellen
  • PapieruitvoercapaciteitStandaard tot 150 vellen (afdruk naar beneden)
  • Papierformaat: Standaard papierlade A6 - A4, HandinvoerA6 - A4
  • Papiergewicht: Standaard papierlade 60 - 160 g/m², Handinvoer 60 - 160 g/m²
  • Printertaal/lettertypen: DDST (GDI)
  • Interface: Ethernet 10 base-T/100 base-TX, USB 2.0, PictBridge
  • NetwerkprotocolTCP/IP (IPv4, IPv6), IPP, Bonjour
  • Ondersteunde netwerken:Windows® XP/Vista/7/Server 2003/Server 2003R2/Server 2008 (32-bit/64-bit)/Server 2008R2 (64-bit), Mac OS 10.3 - 10.6/Mac OS X 10.3 - 10.6
  • Printerresolutie: 600 x 600 dpi, 1200 x 600 dpi, 2400 x 600 dpi
  • Scanresolutie: 1200 x 1200 dpi
  • Origineelformaat: Afdekklep: Maximaal A4, ADF: Maximaal 216 x 356 mm
  • Bestandsformaat (uitvoer): PDF, TIFF, JPEG
  • Gebundelde drivers: WIA, TWAIN
  • Scan to email: POP3, SMTP
  • Opgeslagen bestemmingsadressen:Maximaal 1
  • Scan naar map: SMB, FTP, NCP
  • Scansnelheid: Kleur minder dan 10 seconden, Zwart-wit minder dan 5 seconden
  • Fax Circuit: PSTN/PBX
  • Fax Compatibiliteit: ITU-T, G3
  • FaxModemsnelheid: Maximaal 33,6 Kbps
  • FaxResolutie: Maximaal 200 x 200 dpi
  • FaxCompressiemethode: MH, MR, MMR, JBIG
  • Fax Geheugenback-up: Ja (1 uur)
  • Met een starterspakket met toner waarmee 1000 vellen kunnen worden afgedrukt.
  • Afmetingen: 420 x 476 x 493 mm
  • Gewicht: Minder dan 30 kg
  • Netspanning: 220 - 240 V, 50 - 60 Hz
  • Stroomverbruik: < 1,3 kW
  • Energiespaarstand: < 10 W
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
27 februari 2013 om 00:06
Official Product Expert Ricoh-Expert Official Product Expert

Welkom op het forum van weer een nieuwe aanbieding van Ricoh. Ik ben er vandaag op de aangegeven tijden om al jullie vragen te beantwoorden over deze multifunctional. 
Om te beginnen staan er hierboven alvast een aantal belangrijke links die je meer vertellen over de multifunctional,
de drivers, handleidingen, ondersteunde omgevingen.

Heel veel koop plezier!

Ricoh product experts.

27 februari 2013 om 08:54
Jebari Gebruiker

Kan de printer dubbelzijdig printen ???

Is wifi standaard

27 februari 2013 om 09:13

Beste Jebari,

Duplex printing is standaard op de Ricoh SP C240SF.

Wireless printen is alleen mogelijk via een access point of router met “externe ethernet adapter” functionaliteit.

De Ricoh product expert.

27 februari 2013 om 00:11

De verbruiksmaterialen voor de SP C240SF

Benaming Nummer toelichting

Print cartridge Black SP C220E 406094 2.300 page yield*1

Print cartridge Cyan SP C220E 406097 2.300 page yield*1

Print cartridge Magenta SP C220E 406100 2.300 page yield*1

Print cartridge Yellow SP C220E 406106 2.300 page yield*1

Waste toner bottle 406043 25.000 page yield

*1 Het Gemiddeld aantal standaardpagina’s bij een gemiddelde dekking van 5%. Afgegeven waarden in overeenstemming met ISO/IEC 19798.

27 februari 2013 om 00:14
ElBigote1 Gebruiker

Ik zie geen links…. waar staan die links dan. Lijkt me een topprinter trouwens. Een IBOOD prijs voor een semi professionele printer. Is deze printer een beetje “zuinig” met de inktkosten??

Ik kwam naar de hunt voor een printer..volgens mij hoef ik niet de hele nacht te gaan zitten wachten, hij staat hier gewoon.

27 februari 2013 om 00:39

Beste ElBigote1,

De printer is zeker erg voordelig als het aankomt op de kosten per print.
Met een opbrengst van 2300 pagina’s per toner set, is het verbruik binnen dit printer segment heel gunstig te noemen. Door middel van de artikelcodes kunt u op internet bij diverse aanbieders toner aanbiedingen vinden, welke als u ze doorrekent op ongeveer 11 cent per afdruk neer komen.
Laser techniek heeft tevens het voordeel dat de inkt niet kan uitdrogen zoals bijvoorbeeld bij inkjet techniek. U zult een hele tijd lang zorgeloos kunnen printen, scannen, kopiëren en eventueel zelfs faxen!

27 februari 2013 om 00:17

Helaas is er iets mis gegaan met het plaatsen van de linkjes in de topic , ik plaats ze hieronder opnieuw:

Drivers & firmware

Nederlandstalige handleiding

FAQ

De Ricoh product expert

27 februari 2013 om 00:18
ElBigote1 Gebruiker

dank je expert

27 februari 2013 om 00:22
ElBigote1 Gebruiker

alleen de link met FAQ’s werkt, de drivers en Nederlandstalige handleiding kan ik niet openen

27 februari 2013 om 00:25

Sorry het gaat niet erg lekker, de eerste 2 linkjes zijn nog niet goed. Hieronder nog een poging:

Drivers & firmware

Nederlandse handleiding

FAQ

De Ricoh product expert.

27 februari 2013 om 00:27
ElBigote1 Gebruiker

en weer expert, de links werken nu wel

27 februari 2013 om 00:34
cen2705 Gebruiker

Mooi dat de expert meteen de toners bij deze aanbieding vermeldt. Ik ben best geïnteresseerd in deze printer maar deze originele toners kosten bij 123inkt (normaal één van de goedkoopste) toch wel 3 x 63,50 (CMY) en 57,50 (K), maakt 248,-. Dat is best even slikken. Overigens verklaart 123inkt dat deze originele toners 2000 pagina’s meegaan. Misschien gaan ze daar van een hogere dekking uit. Ik ga er echt een nachtje over slapen. Het blijft een mooie aanbieding. Zo mooi dat de prijs wel onder die van de toners moét blijven.

27 februari 2013 om 00:52

Beste cen2705,

Het is een scherpe aanbieding. Zoals in een eerdere topic omschreven komt de afdruk op iets minder dan 11 eurocent wat zeker ook een scherpe prijs is in dit segment. Slaap er rustig nog een nachtje over.

De Ricoh product expert.

27 februari 2013 om 08:23

Beste cen2705,

Ik wil nog even terugkomen op de vermelding van 123inkt dat de toners 2000 afdrukken meegaan.

Deze toners zijn geschikt voor meerdere typen Ricoh printers, het toner verbruik van de SP C240SF is gunstiger dan die voor de andere Ricoh printers waarvoor deze toner geschikt is. Volgens de ISO/IEC 19798 norm gaat de toner 2300 afdrukken mee.

De Ricoh product expert

27 februari 2013 om 00:54

Beste Ibood’ers,

Ik ga ook van mijn nachtrust genieten en ben 07.30 uur terug voor al Uw vragen.

Uw Ricoh product expert

27 februari 2013 om 01:38
martijnokhuijzen Gebruiker

airprint wordt niet ondersteund (om vanaf iphone/ipad te kunnen printen?

27 februari 2013 om 07:57

Goedemorgen martijnokhu…,

Ondersteuning mobiel afdrukken (iPad / iPod / iPhone / Android) is niet ingebouwd, dit is alleen mogelijk via:

Google CloudPrint:  http://www.google.com/cloudprint/learn/ (Windows PC met Chrome brouwser benodigd)

HandyPrint:  http://www.netputing.com/handyprint/  (Mac OS X benodigd/ donationware)

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.

De Ricoh product expert

27 februari 2013 om 01:53
Ppeeters11 Gebruiker

@Ricoh-Expert kan je de scanner vanaf afstand bedienen bijvoorbeeld vanaf de computer? De printer komt bij ons aan de switch te hangen waar de pc’s vanaf afstand de scanner moeten kunnen besturen.
Kan je duplex printen en scannen?

27 februari 2013 om 08:43

Beste Ppeeters11,

Het is mogelijk de scanner vanaf afstand te bedienen middels de twain scan software.

Is te downloaden van de driversite van Ricoh.  Drivers & Firmware

Duplex scannen is niet mogelijk, duplex printen daarentegen is standaard voor de Ricoh SP C240SF.

De Ricoh product expert

27 februari 2013 om 09:29
guinhill Gebruiker

Beste Ricoh-Expert,

In de specificaties vind ik dat de printer “DDST (GDI)” gebruikt inplaats van PCL en PostScript.
Wat is het verschil? En wat merk ik er van in dagelijks gebruik.

Wat ik heb kunnen vinden is dat de C240SF hierdoor alleen met Windows als OS gebruikt kan worden en niet Linux, klopt dit?

27 februari 2013 om 09:55

Beste guinhill.

DDST is een geoptimaliseerde printertaal voor machines in dit segment waarbij de Windows PC of Mac een groot deel van het rekenwerk op zich neemt en zorgt voor een vlotte afhandeling van (complexe) printopdrachten, dit betekent dat er alleen driver ondersteuning is voor:

Windows® XP/Vista/Windows 7/Windows 8/Server 2003/Server 2003R2/Server 2008 (32-bit/64-bit) & Server 2008R2 (64-bit), Mac OS 10.3 – 10.8/Mac OS X 10.3 – 10.8

27 februari 2013 om 10:23
wilhelm.deux Gebruiker

@ ricoh-expert

Kun je ook kopieren zonder tussenkomst van een computer of laptop? Met andere woorden, is het ook te gebruiken als een simpel kopieerapparaat?

27 februari 2013 om 10:33

Beste wilhelm.deu…,

De Ricoh SP C240SF is een multifunctional welke ook te gebruiken is als simpel kopieerapparaat. Met daarnaast de mogelijkheid van printen, scannen en faxen.

27 februari 2013 om 10:26
gioaka Gebruiker

@ Rico Expert,

Zit te twijfelen vaak schaf ik zoiets aan maar gezien ik minimaal gebruik maak van het print functie en meer van het scannen en dergelijke, wil ik weten hoe het hier mee staat.

Concreet: Kan die er goed tegen als ik maar eens per maand uitprint, alle inktjets zijn er namelijk heel gevoelig voor waarna ik alles kan vervangen en een nieuwe printkop moet aanschaffen.

een dure bezigheid.

27 februari 2013 om 10:40

Beste gioaka,

Deze machine kan er goed tegen als de machine erg weinig wordt gebruikt.

Deze machine maakt gebruik van toner wat niet uit kan drogen.

Mocht de machine erg lang staan is het verstandig de fuser in de envelop stand te zetten zodat de rollers geen platte kanten gaan vertonen met vreemde geluiden tot gevolg.

27 februari 2013 om 10:49
davd787 Gebruiker

Beste Rico expert,

Ik print voornamelijk zwart wit. Mijn vraag is, worden bij het maken van zwart wit prints ook deels de kleuren toners belast ? met andere woorden, raken deze op bij het maken van alleen zwart wit prints ?

Ook vroeg ik me af of het mogelijk is zwart wit te printen zonder dat de kleuren toners vol of aanwezig zijn. Vooral goedkope printers hebben vaak een blokkering om vervolgens totaal niet meer zwart wit te kunnen printen als 1 van de kleuren cartridges/toners op is

27 februari 2013 om 11:10

Beste davd787,

Bij het maken van zwart wit afdrukken wordt alleen de zwarte toner gebruikt. Daarnaast kan je in de driver afdwingen dat er alleen gebruik wordt gemaakt van zwarte toner.

Als de kleuren cartridges leeg zijn heb je nog steeds de mogelijkheid om zwart wit afdrukken te maken, echter bij elke opdracht krijg je een melding.

27 februari 2013 om 11:08
rvdbict Gebruiker

Is het mogelijk om een stapel papier in 1 keer te scannen?

Ik wil graag mijn administratie digitaal gaan maken en wil dan niet 1 pagina per keer scannen.

27 februari 2013 om 11:15

Beste rvdbict,

De Ricoh SP C240SF is voorzien van een documenten invoer voor 35 vel (80grs).

Wil je grotere documenten scannen kan je dit doen door gebruik te maken van de bijgeleverde scan software

(Presto! PageManager standard) waarmee je van meerdere pdf’s één geheel kan maken.

27 februari 2013 om 11:32
amnon Gebruiker

Fijn dat de Ricoh expert ook echt verstand van zake heeft, dit is de beste tip die je mensen kunt geven die een laser printer niet regelmatig gebruiken:”Mocht de machine erg lang staan is het verstandig de fuser in de envelop stand te zetten zodat de rollers geen platte kanten gaan vertonen met vreemde geluiden tot gevolg.”
Enkel niet vergeten hem weer terug te zetten voor het printen.
Dit lijkt me een heel fijne printer, voor mij overigens nooooit meer een inkjet, die krengen gaan altijd kapot door uitdroging of kosten een fortuin aan inkt als je hem preventief zo nu en dan aanzet om uitdroging te voorkomen en dat dan zonder iets te printen nog wel..
Welkom laser printers. Jammer dat ik net toners heb aangeschaft voor mijn bijna 10 jaar oude laser printer. (dat is met met inkjet nog niet gelukt). Alleen nog het intake rollertje vervangen, die is onderhand versleten.

27 februari 2013 om 11:33
remkohuizinga Gebruiker

Beste Ricoh Expert,

Inmiddels zijn mijn notebooks over op Windows 8 en ik merk dat ik daardoor een aantal functionaliteiten op mijn huidige en ietwat verouderde all-in-one niet meer beschikbaar zijn. In hoeverre is de meegeleverde software compatibel met Windows 8?

Heb verder zo goed als geen verstand van netwerken. Deze printer komt letterlijk naast mijn KPN-router te staan, kan ik deze Ricoh hiermee cable-connecten waardoor deze iedereen in mijn Wifi-netwerk kan printen?

27 februari 2013 om 11:57

Beste remkohuizinga,

De Windows 7 drivers zijn afgelopen week in voorbereiding op deze iBood getest op Windows 8, en deze werken correct. Vanaf maart zijn er ook specifieke Windows 8 drivers beschikbaar.

Ook de software Presto! Pagemanager Standard werkt onder Windows 8.

Het is inderdaad mogelijk om de SP C240SF via een netwerkkabel op de KPN router aan te sluiten en op deze manier vanaf Windows en Mac laptops / werkstations van alle functionaliteit gebruik te maken.

27 februari 2013 om 11:35
amnon Gebruiker

Worden de scans naar PDF trouwens platte plaatjes in PDF, og kun je later zoeken op losse woorden binnen de PDF (OCR omzetting naar text)?

27 februari 2013 om 12:07

Beste amnon,

Als de scan is gemaakt via Scan to email/smb/ftp/usb is deze niet doorzoekbaar.

Een scan gemaakt via Presto! PageManager Standard is wel doorzoekbaar.

27 februari 2013 om 12:10
rvdbict Gebruiker

Werkt Presto! ook via het netwerk of kan dat dan alleen via de USB aansluiting?

27 februari 2013 om 12:28

Beste rvdbict,

De OCR functie van Presto werkt ook achteraf (op TIFF bestanden) zo kun je van een gescande TIFF achteraf een doorzoekbare PDF maken.

Presto! kan ook zelf scannen via de Twain driver, de USB Twain driver is er voor 32Bit/64Bit, de Netwerk Twain driver is er tot nu toe alleen voor 32Bit, het is onbekend of de Windows 8 Release van de drivers hier verandering in brengt.

27 februari 2013 om 12:42
chaillet Gebruiker

@Ricoh-Expert,

Beste Ricoh expert danwel andere ervarings deskundigen,

bij de scan functie, scant deze in 1 doorvoer dubbelzijdig? of als je dan een dubbele doorvoer nodig hebt doet de multicfunctional dit automatisch?

met andere woorden kan ik er een stapel van 30 dubbelzijdige pagina’s inleggen en worden deze dan ” goed”  gescsand?

alvast bedankt voor jullie hulp,

27 februari 2013 om 13:22

Beste chaillet,

Helaas heeft de SP C240SF geen mogelijkheid om dubbelzijdige originelen te scannen anders dan deze handmatig opnieuw in te voeren.

27 februari 2013 om 13:41
jozovooroptafel Gebruiker

Goed werk IBood, ik was aan een echte printer toe en deze lijkt me een hele goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Ook de prijs per print scoort uitstekend. Nergens voor een prijs te bestellen die in de buurt komt bij deze. Alleen de mannen met de rode coontjes komen een beetje in de buurt maar als je dan verder kijkt dan je neus lang is zie je dat ze €.30.- verzendkosten rekenen en dat ik hier toch lekker 65 eurotjes goedkoper uit ben. Snel besteld=snel verdiend dus. Thanx Ibood deze is voor mij

27 februari 2013 om 13:46
boxte123 Gebruiker

@Ricoh-Expert
Hoe zit het met garantie? Stel dat er problemen zijn met de printer zowel binnen als buiten de garantieperiode hoe gaat dit dan in zijn werk? Loopt dat via Ibood of via Ricoh rechtstreeks? Komen jullie aan huis of moet de printer opgestuurd worden en zo ja voor wie zijn die kosten binnen de garantieperiode?
Ik wil hem graag bestellen maar vind deze informatie toch belangrijk om vooraf te weten.
Vriendelijke groet,

27 februari 2013 om 13:49
boxte123 Gebruiker

@Ricoh-Expert Het starterspakket is 1000 pagina’s. Is dat 1000 zwart-wit en 1000 kleur of duizend in totaal?

27 februari 2013 om 14:14

Beste boxte123,

Elke starter cartridge is goed voor gemiddeld 1000 afdrukken berekend op een vlakvulling van 5% van die desbetreffende kleur. Voor een kleur afdruk wordt ook gebruik gemaakt van de zwarte toner. Dus het is niet echt 1000 zwart wit én 1000 kleur afdrukken voor de starterset. Een pagina zou dus kunnen bestaan uit 1%ZW / 2%Geel / 3%Magenta / 4%Cyaan, dan nog blijf je in dit geval onder de 5% (per kleur) en kun je dus meer als 1000 van deze pagina’s afdrukken.

27 februari 2013 om 14:21
boxte123 Gebruiker

Dank je wel @Ricoh-Expert, zou je misschien de vraag hierboven over de garantie ook kunnen beantwoorden. Dank je wel.

27 februari 2013 om 15:06
boxte123 Gebruiker

@Ricoh-Expert
Hoe werkt het met garantie? Stel dat er problemen zijn met de printer zowel binnen als buiten de garantieperiode hoe gaat dit dan in zijn werk? Loopt dat via Ibood of via Ricoh rechtstreeks? Komen jullie aan huis of moet de printer opgestuurd worden en zo ja voor wie zijn die kosten binnen de garantieperiode?
Ik wil hem graag bestellen maar vind deze informatie toch belangrijk om vooraf te weten.
Vriendelijke groet,

27 februari 2013 om 15:28

Beste boxte123,

Voor de garantie wil ik je verwijzen naar de garantie voorwaarden van iBood.

Link naar garantie voorwaarden

27 februari 2013 om 18:45
remkohuizinga Gebruiker

Beste Ricoh-Expert,

Moet ik uit deze reactie afleiden dat Ricoh Nederland geen rechtstreekse garantieclaims in behandeling neemt en dat we aan de helpdesk van Ibood zijn overgeleverd?

27 februari 2013 om 19:41
ElBigote1 Gebruiker

Hoi Remco,
Ik heb vanmiddag dezelfde vraag gesteld aan Ricoh Nederland. Het eerste jaar is standaard fabrieksgarantie van en door Ricoh. Het 2e jaar is een extra garantie van IBood die normaal niet door Ricoh gegeven wordt. In een geval van defect in het 2e jaar moet het inderdaad via IBood geregeld worden.

Ik begreep ook van Ricoh dat je bij hun de garantie kon uitbreiden de info hierover vind je op

http://www.ricohgarantie.nl/_media/voorwaarden/garantievoorwaarden.pdf

Ik heb hem in ieder geval besteld lijkt me een topper

27 februari 2013 om 23:25
remkohuizinga Gebruiker

Beste EIBigotes,
Kijk, dit is zinvolle informatie. Was onder de indruk van de technische response van de Ricoh-Expert, maar op de garantie-vraag kregen we wel een heel summier antwoord. Hij had ons wellicht ook kunnen vertellen wat de mogelijkheden waren. Afijn, ik had ‘m al besteld. Dus laat maar komen en dan kijk ik tijdens het registreren wel welk kostenplaatje er aan de verlengde (omruil)garantie hangt. Goed om te weten dat we de eerste 12 maanden veilig zitten, mits (!) je deze wel even online registreert. Anders moet de eventuele garantie-claim alsnog via Ibood. En dit is nou niet bepaald hun kernkwaliteit.

27 februari 2013 om 15:56
Arfman Gebruiker

Ook besteld, hadden er toevallig 1 nodig omdat onze inkjetcartridges weer eens waren opgedroogd. De ADF is een leuke toevoeging, deze machine zat eigenlijk boven het budget waar we naar keken maar door deze iBood komt hij toch in the picture. Erg benieuwd!

27 februari 2013 om 17:15
dbourry Gebruiker

In België nog steeds de iBood extra van gisteren en niet deze printer ?

27 februari 2013 om 19:42
Herrie82 Gebruiker

Jammer dat ie geen duplex kan scannen, anders had ik hem zeker gekocht!

27 februari 2013 om 19:48
roel.gillesen Gebruiker

Hoi,

Zou je wel met de ADF scanner dubbelzijdig kunnen printen?

Bijv. ik heb een tweezijdig document dat ik wil kopieren.
Kan ik deze beide zijden scannen, (door om te draaien) maar wel dubbelzijdig printen?

27 februari 2013 om 20:42

Beste roel.gillesen,

Het is inderdaad mogelijk om een dubbelzijdige afdruk te maken door het origineel handmatig om te keren.

27 februari 2013 om 20:00
roel.gillesen Gebruiker

Enne…wat is de verwachtte kwaliteit wanneer ik foto’s op fotopapier hiermee zou afdrukken?

27 februari 2013 om 20:46
roel.gillesen Gebruiker

@Ricoh-Expert – Ik heb het hier over een foto van 12 Megapixel en een afdruk op A4 Hoge resolutie fotopapier.

27 februari 2013 om 20:50
Herrie82 Gebruiker

Let erop dat je voor laser, speciaal fotopapier nodig hebt voor laserprinters! Fotopapier voor inktjet is “plastic” en smelt in een laserprinter!!!!! Gebruik dus NOOIT inktjet fotopapier!

27 februari 2013 om 20:58
roel.gillesen Gebruiker

@Herrie82 – dat is nuttige informatie :)

27 februari 2013 om 20:59

Beste roel.gillesen,

Je behaalt met de SP C240SF een goede kwaliteit voor foto’s.

Maar voor het afdrukken op het echte glanzende (glossy) fotopapier is deze printer minder geschikt.

27 februari 2013 om 21:03
roel.gillesen Gebruiker

@Ricoh-Expert  - mat mag ook. Bedankt voor je antwoorden!

27 februari 2013 om 21:20

Beste roel.gillesen,

De SP C240SF is niet primair bedoeld als foto printer maar als office printer.

De toner heeft een matte kleur, de resultaten kunnen dus niet vergeleken worden met die van een foto printer.

2 april 2013 om 15:28
dikkie.nl Gebruiker

Wanneer is de uitslag?

27 februari 2013 om 21:27
rudy_barbara Gebruiker

Dear , sorry to speak english but i’m french.

The printer was visible for Belgium ibood extra corner but it’s not possible to order that (seems only for .NL)

It’s pitty because i would like to buy one.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.