23 februari 2013 om 00:00
iBOOD

Rollei Bullet HD2 12 megapixel actioncam

De Rollei Bullet HD2 is de eerste actiecamera met 12 megapixel. Deze 'kogel' is zo licht als een veertje dus hij vormt geen enkele belemmering wanneer je hem aan je skibril of helm draagt. Met de uitgebreide accesoireset die erbij zit voor montage aan je stuur, helm of platte oppervlakken kun je hem zowieso vrijwel overal gebruiken! De 170 graden fish eye lens van de BulletHD zorgt voor de perfecte balans tussen het bekijken van de hele omgeving en het voorkomen van vervormingen van je beeld. De BulletHD neemt video direct op een MicroSD kaart op. Met een maximale ondersteuning van 32 GB kan je op 1 enkele MicroSD kaart meer dan 5 uur AVI video opnemen. Ongeveer 1GB per 10 minuten. Een aluminium behuizing zorgt ervoor dat geen enkele omstandigheden je tegen kunnen houden, hij is waterdicht en schokbestendig!
  • Merk: Rollei
  • Type: Bullet HD 2
  • 'S werelds eerste actioncam met 12 megapixel camera!
  • - 170 graden Fisheye, 720P
  • - f/2.8, fixed focus glass lens
  • Video
  • - HD Resolutie: 720P: 1280 x 720 pixels, 30fps
  • - Sensor type: 1/2,5″ HD CMOS
  • - Licht gevoeligheid: 1,4 V/lux-sec (550nm)
  • - Video formaat: MPEG codec, .AVI bestandsformaat
  • - Exposure control: Auto / center weighted / spot
  • - Witbalans: Auto
  • Audio
  • - Mono, 48 kHz, AAC compressie, ingebouwde microfoon (optioneel verkrijgbare sound-cap voor meer geluidsopname)
  • Foto
  • - Resolutie: 4032 x 3024 pixels
  • - Camera: 12 Megapixels
  • - Bestandsformaat: JPEG
  • - Opname modus: Auto snapshop elke 3 seconde
  • Opslag
  • - Geheugen: MicroSD kaart tot 32 GB, klasse 6 of hoger
  • - Gemiddelde opname tijd: 10 ~15 min per GB
  • Afmetingen
  • - Maat: 90 x 30 x 30 mm
  • - Gewicht: 83 g
  • - Waterdicht tot 10m
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
23 februari 2013 om 00:05
rvandijk Gebruiker

Fisheye en tegelijkertijd geen vervormingen van het beeld??? Wat een kletskoek!

23 februari 2013 om 00:17
peetpp Gebruiker

staat er eigenlijk toch niet, ik lees balans tussen de hele omgeving en het voorkomen van vervormingen, maar goed een fisheye geeft altijd vervormingen

23 februari 2013 om 00:20
PACS Gebruiker

Er staat niet dat het geen vervormingen heeft. Geen enkele lens kan dat. Wat er staat is:
“zorgt voor de perfecte balans tussen het bekijken van de hele omgeving en het voorkomen van vervormingen van je beeld”.

Aan de ene kant heb je dus het zien van de hele omgeving .. aan de andere kant het voorkomen van vervormingen (wat niet hoeft te betekenen dat deze helemaal voorkomen zijn).

De perfecte balans zal dus betekenen dat ze daar ergens tussen zitten. Tussen het voorkomen en het zien van de hele omgeving. Als we dan toch even heel precies gaan zitten doen: “Het zien van de hele omgeving met een fish-eye? Wat een kletskoek! Dat is 360° alle kanten op”!

Vraag me meer af wie er nog belang heeft aan 720p opnames. Zou zelf nu toch wel minimaal 1080p willen hebben op wat voor camera dan ook. Hiermee kan je tevens niet opnemen met hogere fps, waardoor het minder geschikt is voor het vertragen van actie momenten. En dan de shock/valbestendigheid van 1m … is dat niet heel weinig voor een actiecamera? Weet niet wat bijv. de GoPro hiervoor opgeeft. Maar die zie je van vele meters vallen zonder probleem. Als je hiermee al met je fiets valt kan het al teveel wezen als ik dit goed interpreteer.

23 februari 2013 om 00:28
spamker Gebruiker

Deze action-cam is “out of date” …Het is het net niet… Film resolutie is 5 mp en de effectieve resolutie is minder dan 1 mp.

30 frames per seconde is slechte youtube-kwaliteit.

Cijfers die in werkelijkheid de camera wegcijferen.

23 februari 2013 om 04:25
Remmes Gebruiker

Meer dan 30fps levert een filmpje wat niet fijn kijkt, dus 30 is prima tenzij je een hoop “slow-mo’s” maakt.

23 februari 2013 om 00:50
mrdummy Gebruiker

Kunnen we nu bullet shots maken? :-)

23 februari 2013 om 01:00
z1300 Gebruiker

Meer dan 5 uur opname zullen we maar met een korreltje zout nemen.

23 februari 2013 om 09:57
Elbigote1 Gebruiker

Prima camera, Leuke Ibood, niet de kwaliteit van een GoPro Hero 3 maar die koop je dan ook voor 400 euro. Deze kost een kwart  en werkt super op de motor en op de wintersport. Van de zomer gewoon het zwembad mee ingedoken en onderwater ook hardstikke mooie beelden gemaakt. Kwatiteit heb ik absoluut geen probleem mee, ik kijk bijna alles op 720P en ben daar ruim tevreden over. Heerlijk klein en stevig. Ik neem er 1 gewoon om hem vast op mn motor te monteren. super prijs/kwaliteit verhouding.

23 februari 2013 om 13:26
pelecter Gebruiker

leuk idee wist niet dat er zoveel keus was maar,

vind het toch te duur.

Leuk filmpje vanaf de moterhel maar je ziet toch dat 30 frames te kort is , en scherpte?

kon nauwelijks lezen dat je uit zevenbergen komt :p

sowieso hd in *.avi?

ik sla deze maar over

23 februari 2013 om 14:45
xBigGx Gebruiker

Ik begrijp echt niet dat mensen 30fps te weinig vinden???? PAL standaard in Europa heeft ALTIJD 25fps geweest, in de cinema zelfs ‘maar’ 24fps ….. ? Een hogere framerate is enkel nuttig wanneer je slow motion wilt weergeven bij het monteren … Indien niet ge je enkel onnodig veel opslag ruimte nodig hebben …

Oordeel nooit over beelden die op youtube geplaatst zijn want je weet nooit hoe ze geconverteert zijn.

Ik zie hier een geduchte concurrent voor de GoPro enkel en alleen al maar door de bouw van het apparaatje …

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.