18 februari 2013 om 00:00
iBOOD

Transcend HUB3 met 4 x USB 3.0, 5 Gbps

Tegenwoordig werkt bijna alles op USB en dat betekent dat je tegenwoordig al snel last hebt van USB-poort schaarste. En de USB poorten zitten meestal ook nog eens op de meest onmogelijke plekken. Zitten ze niet achter in je pc waardoor je er nauwelijks bij kunt, dan zitten ze wel ergens aan de voorkant praktisch op de grond. Niet erg handig als je iets wilt aansluiten. Met deze 4-poorts SuperSpeed USB 3.0 hub van Transcend kan je je computer met vier hi-speed USB 3.0-poorten uitbreiden. De hub is kan gevoed worden via USB maar wanneer je hem met de externe voeding gebruikt is hij tevens geschikt om je iPad mee te snelladen. Uiteraard is deze hub ook prima te gebruiken om de SharePort op de DLink router van vandaag mee uit te breiden!
  • Merk: Transcend
  • Type: HUB3
  • 4-poorts USB3.0 hub
  • Volledig compatibel met SuperSpeed ​​USB 3.0
  • Volledig compatibel met HihgSpeed USB 2.0
  • Biedt 2A uitgangsstroom voor het opladen van iPad wanneer aangesloten met Power Adapter
  • Voeding:
  • - 5V/0.9A via de USB poort
  • - 12V/1.5A van Power Adapter
  • Afmetingen: 78,6 x 49,5 x 15mm
  • Gewicht: 44g
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
18 februari 2013 om 04:29
ps22geert Gebruiker

Mooi toestelle voor pc maar zeker niet om aan te sluiten op de dir-657 router, die heeft maar een usb 2.0 aansluiting.

Voor nog geen 10 € koop je een usb 2.0 hub ergens anders als je meer usb 2.0 poorten nodig hebt.

Dit toestel is wel een aanrader voor usb 3.0 8/10

18 februari 2013 om 08:22
bobvansoest Gebruiker

Dit is de werkelijke adviesprijs van Trancend…. Er is nog steeds korting, maar niet Ibood waardig. Jammer!

http://www.transcend.nl/Press/index.asp?LangNo=30&axn=Detail&PrsNo=9948&NewsKeyWd=&Func1No=4&Func2No=&Func3No=

18 februari 2013 om 11:38
PACS Gebruiker

Bedankt voor de link! Dit betekent dat het een van de minste aanbiedingen in lange tijd is. Met verzendkosten betaal je dan meer dan adviesprijs. Kan je vast ook wel ergens in de winkel kopen dan, voor minder dan hier.

18 februari 2013 om 13:10
Louise25 Gebruiker

Deze Transcend staat niet eens in de pricewatch van Tweakers.net. Leuk, zo’n adviesprijs, maar als geen enkele winkel ‘m aanbiedt kun je ‘m ook niet kopen voor die adviesprijs. Misschien is deze iBood de Nederlandse introductie van het apparaatje.

18 februari 2013 om 13:12
Louise25 Gebruiker
18 februari 2013 om 16:22
doubleyou Gebruiker

Ik heb geen elektrotechniek gestudeerd, maar het lijkt mij sterk dat hij per poort 2 ampère kan leveren (wat mijn Nexus 7 nodig heeft), terwijl de poweradapter 1,5 ampère is..

18 februari 2013 om 17:05
jiriw Gebruiker

Waarschijnlijk kan je over een poort 2 ampere trekken. Ik neem aan dat ook de USB 3.0 spec. een spanning van max. 5 volt aanlevert. Dan moet de hub via z’n voeding dus 10 watt en 5V * 500mA * 3  = 7,5 W voor de drie andere poorten (USB 2 vermogen) kunnen leveren. Samen 17,5 watt. De bijgeleverde voeding kan 18 watt leveren… gaat dus net als er een efficiënte DC-DC converter in zit.

Als de drie poorten de maximale USB 3.0 stroom van 900mA moeten kunnen leveren kom je uit op een totaal van 23,5 watt. Als de root hub van de PC nog de maximale 4,5 watt (ook 5V * 900mA) bij kan leveren kan het nog steeds net niet… we komen dan 1 watt tekort, als er geen verliezen zijn.

Dus ik denk dat je misschien over een poort je IPadje wel kan laden maar dat de andere drie poorten dan niet het ‘volle vermogen’ krijgen… zelfs niet de max. 900mA van de USB 3.0 spec. De meeste apparaten (zelfs kleine hardeschijfjes) zullen echter nog prima samenwerken terwijl je IPad laadt.. en anders laadt ‘ie maar iets minder. Bij USB 3.0 wordt zover ik weet powermanagement netjes geregeld.

18 februari 2013 om 20:38
mrdummy Gebruiker

Eén poort is ingesteld voor 2A stroom (zie vonkje icoon ernaast) maar andere 3 poorten zijn standaard poorten op 1A.

Adapter is 12V/1,5A, beter lezen. 12V is te hoog, dus moet omlaag naar 5V. Met een chargepump regeling erin kun je veel meer ampere maken op 5V. Alleen als je rechtsreeks 5V adapter doet, dan moet aantal ampere natuurlijk hoger, zoals 5V/5A adapter.

Maar hogere spanning mag wel met lagere ampere. Verlaag je spanning, dan neemt tegenover ampere toe. De chip in de hub regelt dus zelf 5V spanning hiervoor.

27 februari 2013 om 18:26
joostf1 Gebruiker

Iemand een indicatie over de leverdatum?

27 februari 2013 om 23:51
Moderator Vincent Moderator

De verwachte verzenddatum vind je terug in Mijn iBOOD.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.