13 februari 2013 om 00:00
iBOOD

Autovision autoradio met FM, CD, MP3, SD kaartlezer, USB en Bluetooth

Als je in de auto zit heb je al je aandacht bij het verkeer nodig en heb je beide handen aan het stuur. Dat betekent dat je geen handen vrij hebt om te bellen. Met de AV-8950 BT Autoradio van Autovision is dat echter geen probleem. Want naast dat deze autoradio al je favoriete muziek afspeelt, kun je je telefoon met deze radio verbinden via een snelle Bluetooth 2.0 verbinding! De AV-8950BT neemt de belangrijkste functies van je telefoon dan over. Zo kun je gesprekken accepteren, weigeren of in de wacht zetten met de bijgeleverde afstandsbediening, kun je zelf nummers kiezen met diezelfde afstandsbediening en worden de nummers van bellers weergegeven in het display van de radio. Gelukkig is er door al deze telefoonfunctionaliteit niet bepaald beknibbeld op wat toch nog de belangrijkste functie is van een autoradio: jouw favoriete nummers met een vermogen van 4x 55 watt door de speakers knallen. En dat kan op bijna alle manieren. Naast de gebruikelijke FM en AM-tuner en CD-speler speelt de AV-8950 BT audio af van gebrande cd’s, USB-sticks, via een aux-ingang aan de voorkant (handig voor je iPod), SD-kaartjes en kun je audio streamen via Bluetooth vanaf bijvoorbeeld je telefoon. Lastige inbouw van speakers of een microfoon is niet nodig. Deze autoradio maakt gebruik van de speakers die je al in je auto hebt en een microfoon zit geïntegreerd in het frontpaneel van de radio. Het enige wat jij hoeft te doen is de radio te verbinden met de auto door middel van een simpele ISO-aansluiting. De AV-8950 BT zorgt ervoor dat jij je handen nooit meer van het stuur hoeft te halen. Veilig op weg dus, en dat zonder dat jij een seconde van jouw favoriete muziek mist!
  • Merk: Autovision
  • Type: AV-8950BT
  • Autoradio CD / MP3 / SD- / USB en Bluetooth
  • 4 x 55 Watt
  • FM / AM PLL-Tuner
  • RDS ( Radio Data System )
  • EON
  • 30 voorkeuze zenders
  • CD / CD-R / CD-RW / MP3 / OGG
  • ID3-Tag
  • MMC- / SD- geheugenkaartlezer
  • USB-aansluiting aan voorzijde
  • AUX-ingang ( 3,5mm Mini-Jack )
  • Bluetooth V2.0 EDR ( ondersteunt: HSP, HFP, SDP, SPP, OPP )
  • 10 meter draadloos bereik ( Bluetooth )
  • Ingebouwde microfoon
  • Audio Streaming via A2DP ( Hifi Stereo geluid over Bluetooth-verbinding )
  • Echo / Ruis onderdrukkingssysteem
  • Voice-Dailing ( indien je telefoon dit ondersteunt )
  • Electronische Shock Protectie
  • Blauwe toetsverlichting en witte displayverlichting
  • RCA-uitgangen
  • LCD-Display
  • Loudness
  • DSP-Equalizer voorkeuze
  • Gescheiden in te stellen: Bass, Treble, Fader
  • Electronische volume
  • Afneembaar front ( Anti-diefstal Flip-Down )
  • Inclusief afstandsbediening
  • ISO-aansluiting
  • Afmetingen: single DIN (180 x 50 mm paneel)
  • Wettelijke garantie: 2 jaar

Vandaag is er op het iBOOD Forum een Official Product Expert aanwezig! De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal
van 10.00 - 12.00 en van 14.00 - 16.00
aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.

Begin je vraag aan de Official Product Expert met:
@Autovision-Expert
Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!
Let wel; Je kunt gedurende de Product Expertsessie vragen stellen die gerelateerd zijn aan het aangeboden product. Om de productdiscussie overzichtelijk en on topic te houden, worden alleen vragen behandeld over het product zelf. Als vanzelfsprekend dien je je aan de forumregels te houden om het voor iedereen leuk te houden. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.
Footer

13 februari 2013 om 00:10
SiGNe Gebruiker

autoradio met afstandsbediening, dan ben je wel heel erg lui…

13 februari 2013 om 00:12
WiCo Gebruiker

Is dit niet een volledig achterhaald apparaat? Een echte auto heeft radio, CD/DVD-speler, navigatiesysteem en dergelijke allemaal geïntegreerd in het dashboard zitten, met bedieningsknoppen op het stuur.

13 februari 2013 om 00:22
PACS Gebruiker

Is dit niet een geval van: “Het bestaat tegenwoordig, dus al het voorgaande is hopeloos verouderd”? Wat moet je nou met een DVD-speler voorin? Eentje voor de achterbank is nog te begrijpen. Hecht er geen waarde aan verder. Verder heeft dit een radio & CD-speler. Het geïntegreerde navigatiesysteem zou ik al helemaal niet moeten .. gezien dit in de meeste gevallen minder werkt dan de nieuwe, losse navigaties. Daarbij zijn die ingebouwde vaak ook nog eens enorm duur om de mappen te updaten. Hoorde van de week nog van familie dat ze voor hun Mercedes iets van €250 moeten betalen voor een map update. Waarom zou dat zijn? Omdat je er aan vast zit en anders een stuk rommel in je auto geïntegreerd hebt.

Hoeveel kost die alles-in-één wel niet extra in jouw “echte auto”? En hoeveel mensen hebben zo’n “echte auto”?

13 februari 2013 om 00:28
ElBigote1 Gebruiker

Dit is geen achterhaald apparaat WiCo. Er rijden meer echte auto’s met een normale , en dus niet geintergreerd systeem , dan dat er wel zo een systeem hebben. Het is waar dat de nieuwe auto’s wel zo een systeem hebben en dan maakt het deeze overbodig. Voor alle andere auto’s is dit een uitstekend ding voor heeeeeeeeel weinig centjes. Ik heb deze nu een jaarje of 2 in m’n (oudere) auto zitten en hij werkt perfect. Binnenkort ga ik een nieuwere auto aanschaffen en laat mn set in mn huidige auto zitten (meerwaarde bij verkoop) Ik koop lekker een nieuwe nu ..Top Ibood, ik kan weeer veilig en handsfree bellen.

13 februari 2013 om 11:04
mega_stihl Gebruiker

Het gigantische voordeel van dit systeem is dat als je autoradio stuk gaat, dat je een nieuwe koopt van €50, zoals hier. Als je geïntegreerde radio/navigatie de geest geeft, kan je er niet onderuit en MOET je die van het merk kopen, wat rond de €1000 kost (bij Ford toch)

13 februari 2013 om 11:56
wernerwever Gebruiker

En daar komt bij dat zo’n systeem ook in je dashboard moet passen. Deze radio’s passen bijna in alle dashboarden :D

15 februari 2013 om 13:24
bekend Gebruiker

Ik heb inderdaad een echte auto met alles geintegreerd. Hoewel ik geen behoefte heb aan dit apparaat moet mij van het hart dat (zonder alle mogelijkheden hier op te sommen) bijv. een geintegreerde GPS lang niet dezelfde uitgebreide mogelijkheden heeft als een bijv. een TomTom.

13 februari 2013 om 07:32
dropje20 Gebruiker

kijk eens mooie prijs kan nu uit om dat in me werk busje in te bouwen

13 februari 2013 om 07:59
moon68 Gebruiker

Komt precies op tijd. Mijn oude autoradio kon alleen nog maar gebruikt worden via usb. Ik was me al aan het orienteren op een nieuwe. Mooie radio voor een mooi bedrag. Ik zeg doen!!

13 februari 2013 om 08:33
hupsakesie Gebruiker

Een vraagje over deze radio, weet iemand of deze ook op stuurbediening is aan te sluiten?

Ik heb nu een “oude” radio erin zitten waar geen aux, usb en SD aansluitingen opzitten en zit al even te kijken voor een radio die dit wel heeft en aan te sluiten is op de stuurbediening.

Hoor graag of iemand dit weet.

13 februari 2013 om 09:49
Official Product Expert Autovision-Expert Official Product Expert

Stuurbediening is niet aan te sluiten, dat is allemaal auto merk/type afhankelijk.

13 februari 2013 om 15:26
hupsakesie Gebruiker

@Autovision-Expert

Dank voor de reactie, de radio is verder wel goed in te bouwen in een Alfa Romeo 147 uit 2002?

13 februari 2013 om 08:40
maxibaut Gebruiker

ik heb deze gekocht bij een vorige hunt. ik ben er tevreden over.

Wel een groot min punt zijn de forward/back knopjes die helemaal links onderaan zitten en enorm klein zijn.

als je aan het rijden bent en je wil een liedje /radiozender doordraaien moet je wel goed mikken.

voordeel: je stopt er een mmc van 8gb in en drukt op shuffle en je hebt altijd muziek, een ganse dag lang zonder iets te doen.

13 februari 2013 om 09:11
elianmars Gebruiker

Toppie! Naar zo’n apparaat ben ik al een tijdje aan het zoeken. De meeste bluetooth apparaten die tegenwoordig worden aangeboden hebben geen cd speler meer. Deze wel, dus die gaat besteld worden :-)

13 februari 2013 om 10:06
13 februari 2013 om 10:17
texke Gebruiker

Laten we hopen op een niet al te ingewikkeld montage in een Peugeot 207 :D

13 februari 2013 om 10:26

even gegoogled: Let op!

(en waarschijnlijk een verloop stekker nodig naar ISO aansluiting die de radio ingaat)

quote:

haha ik heb al een hele hoop radio’s ingebouwd in de 207 maar nog nooit last van gehad
je moet alleen wel in de gaten houden dat je je klokje niet 1 2 3 verzet
dat moet echt met de orgineele radio gebeuren

13 februari 2013 om 10:29

Oeps, nog meer:

dat protectie systeem is puur een beveiliging van de radio.
Als je je orginele radio eruit haalt en je sluit de universele aan doormiddel van een quadlock naar iso stekker kabeltje (te verkrijgen bij de dealer en betere audiozaak,) gebeurt het in 9 van de 10 gevallen dat je een piep door de speakers krijgt om de 2 a 3 seconden,
net een hartslagmeter zeg maar, als je dit hebt moet de bsi (de computer van de auto) opnieuw ingesteld worden naar een aftermarket radio (net zoals een 206, 307, 407, 607,807)
echter de optie’s waar je met de radio in kon komen vervallen
zoals het klokje instellen (je kan de klok weer instellen door de radio weer aan de orginele stekker te verbinden en dan is de klok weer te verstellen zonder de radio in te leren).
Dus wat de dealer zei over garantie-verval, daar is helemaal niks van waar.
het enige wat ik me bij de andere dealer kan voorstellen is dat ze de kabel naar iso stekker en de antenne verloopkabel bedoelen,
waar kom je vandaan als ik vragen mag?
en de Bsi instellen naar een aftermarket radio duurt echter maar 1 minuut
de kabel trekken bij zo’n auto is ook echt niet moeilijk half uurtje en hij ligt erin
alleen die verrekte accu klem zal het niet toelaten dus zul je waarschijnlijk wel aan een andere accuklem moeten denken

13 februari 2013 om 11:21
nakert Gebruiker

Besteld! Eindelijk nieuwe autoradio…

Hopelijk lukt dit makkelijk in een Audi A4 uit 1999, want heb er niet al teveel verstand van :D

13 februari 2013 om 11:33

Moet op zich lukken.

Let even op de aansluitingen A4 en A7, die zitten bij Audi niet standaard in de stekker (omgewisseld)

zie daar voor FAQ op onze website http://www.autovision.nl/autovision/service/faq/faq-av-car-audio/

13 februari 2013 om 11:52
sswitdou Gebruiker

Heb een oude bmw3 uit 97. Kan ik deze radio hierin makkelijk aansluiten?

13 februari 2013 om 11:59

Hier een hele jonge technieker!

let ook hier weer op aansluiting A4 en A7 en een eventuele verloop stekker.

13 februari 2013 om 12:32
tuinheks Gebruiker

OUde radio eruit trekken, stekkertje halen bij de Heuts (weet niet of die buiten zuid limburg ook bestaat) stekkertje inpluggen, radio erin laten zakken en klaar ;) Elke vrouw kan dat :)

13 februari 2013 om 12:52
ducktt Gebruiker

Hoppa, besteld! Mijn autoradio stond al enige tijd op instorten, mooi moment om hem te vervangen :)

13 februari 2013 om 13:14
Walthor Gebruiker

Hallo @Autovision-Expert,

Een vraag m.b.t. deze autoradio, hoe zit het met aansluiten in een ford ka uit 2006? Kan deze hier direct in gezet worden of moeten hier verloopstekkers tussen?

Gr. Walter

13 februari 2013 om 13:59
13 februari 2013 om 14:02
Walthor Gebruiker

Bedankt voor de reactie!

13 februari 2013 om 13:55
janssenmario Gebruiker

Overweeg aanschaf. Is deze makkelijk in mitsubishi outlander 2005 te monteren?

13 februari 2013 om 14:02
13 februari 2013 om 14:32
janssenmario Gebruiker

oke bedankt zit nu namelijk een vdo dayton in die ik dan ga vervangen zal dus een verloop inzitten naar ik vermoed

13 februari 2013 om 13:56
k1et Gebruiker

Hier een hele jonge trotse eigenaar van een Peugeot 206;

Moet ik ergens mee rekening houden voordat ik hem ga bestellen?

13 februari 2013 om 14:07

Hier is een specifieke aansluitstekker voor nodig en eventueel en dashboard plastic deel

13 februari 2013 om 14:00
capthook Gebruiker

@Autovision-Expert

En hoe zit het met een Skoda Octavia van 2006 en er zit al een radio van Sony. Heeft deze dezelfde stekker welke ik ook kan gebruiken om deze radio aan te sluiten?

Alvast bedankt

13 februari 2013 om 14:12

oh fout beantwoordknopje :)

Skoda heeft een ISO aansluiting, de Sony ook waarschijnlijk (even checken), dus plug & play!

13 februari 2013 om 14:11

Skoda heeft een ISO aansluiting, de Sony ook waarschijnlijk (even checken), dus plug & play!

13 februari 2013 om 14:25
ninyes Gebruiker

Een beetje weinig mogelijkheden.. In mijn huidige autoradio kan ik tenminste nog cassettebandjes afspelen…

<lolmode-off> En eentje besteld :-)

13 februari 2013 om 14:33

oh cassette! geen 8track?:)

13 februari 2013 om 15:16
ninyes Gebruiker

Nee, die had ik eerder weg gedaan, ik was het zat om bij elke drempel de tape weer bijeen te rapen en op te rollen!

13 februari 2013 om 14:30
chrisborst Gebruiker

Heb deze radio ongeveer 3 jaar in de mijn auto zitten. Werkt prima, niet het beste wat te krijgen is, maar erg compleet voor de 50 euro. Wil je iets van een “merk” hebben, ben je toch 150 euro kwijt.

Kan deze iedereen aanraden.

13 februari 2013 om 14:39
janssenmario Gebruiker

past op deze radio een CD wisselaar

13 februari 2013 om 14:48

Nee, maar een cd tje maar mp3 erop heb je hetzelfde effect!

13 februari 2013 om 14:58
ikbiedook Gebruiker

@expert

Is dit nu een radio en handsfreeset voor de telefoon in 1? Maar hoe werkt dat dan met de microfoon? Moet je in de microfoon van de telefoon zelf praten als je aan het bellen bent of sluit je nog een externe microfoon aan op de radio?

13 februari 2013 om 15:13

Dit is inderdaad een handsfreeset, microfoon zit ingebouwd in het frontpaneel, dus de headunit moet niet te diep of ver weg ingebouwd zijn.

13 februari 2013 om 15:18
hoangpham8182 Gebruiker

Hi, I have a Citroen C4 Picassso Xsara. I do know if this will fit and still can keep the steering control? Thanks Mod!

13 februari 2013 om 15:30

For connecting you need a cable from the car to ISO connector, the steering control WIL NOT WORK.

13 februari 2013 om 15:18
vermi Gebruiker

heb een renault laguna met ingebouwde radio en stuurbediening : kan ik deze aansluiten ? ik las verderop dat stuurbediening niet meer mogelijk is, maar ik wel zeker weten dat hij gaat werken   stuurbediening is niet belangrijk   thx

13 februari 2013 om 15:41

Als het goed is heeft de auto een ISO stekker aansluiting (eerst controleren) zo ja is het plug & play.  Stuurbediening is NIET mogelijk

13 februari 2013 om 15:22
rickscholl Gebruiker

iemand enig idee of hij in een volkswagen lupo uit ongeveer 2003 past? Heb hier zelf namelijk niet veel verstand van.

Alvast bedankt!

13 februari 2013 om 15:47

De Lupo heeft een ISO aansluiting (even checken) dus zou moeten passen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.