7 februari 2013 om 00:00
iBOOD

iBOOD Extra wijnweekafsluiter: Sommelier's Spannende Surprise, 6 flessen!

Jawel, als afsluiter van de iBOOD Extra Wijnweek heeft onze Sommlier een Spannende Surprise samengesteld. Waarom? Gewoon omdat we je willen verrassen met onbekende wijnen die méér dan de moeite waard zijn. De doos van vandaag komt uit Frankrijk. Dat kunnen we wel verklappen. Uit Zuid-Frankrijk om precies te zijn. Veel wijnboeren hier brengen hun druiven ieder jaar na het oogsten naar de coöperatie, waarna er een simpele landwijn van wordt gebotteld. Niks mis mee, maar dat is niet hoe onze wijnboer van deze doos erover denkt. Nee, bij onze wijnboer stroomt wijn door zijn aderen in plaats van bloed. Al generaties lang maakt zijn familie wijn met steeds dezelfde passie en toewijding. Hij is nog van de traditionele aanpak, type strohoed die luistert naar de wijngaard in plaats van zijn vrouw. Zijn vrouw daarentegen is een aanhanger van moderne technieken, studeerde oenologie aan de universiteit en bewaakt de kwaliteit van hun wijn beter dan het Pentagon de goudvoorraad. Maar beiden willen ze plezierige wijnen maken tegen evenzo plezierige prijzen. Het leven is al duur genoeg en met deze geste respecteren ze jouw interesse in wijn. Denk overigens niet met zo’n lage prijs dat onze wijnboeren zich er gemakkelijk vanaf maken. Ok, ze hebben de beste grond voor wijnbouw in de regio, maar voor de rest is het hard werken met groot respect voor de natuur. Ze gebruiken bijvoorbeeld nooit kunstmest of bestrijdingsmiddelen, om maar eens wat te noemen. En om de bodem weer te kunnen hergebruiken, wordt deze vijf jaar niet bebouwd, waarna er eerst een aantal jaren groente op wordt geplant. Zo wordt de grond losser en rijker, en is hij weer klaar voor nieuwe wijnranken. Zoveel liefde voor het vak proef je ook terug in hun wijnen. Niet voor niets eindigen deze regelmatig bovenin de lijsten van wijnkeuringen, maar dan wel tussen veel duurdere soortgenoten. De wijnen in de doos zijn allen een mix van verschillende druiven en een mooie combi van rood en wit. Aperitief, aan tafel, bij de BBQ, picknicken, het kan allemaal met de wijnen van vandaag. Heerlijke, sappige doordrinkwijnen vol fruit voor een soepele prijs. We garanderen je dat je er geen spijt van krijgt!
  • iBOOD Extra wijnweekafsluiter: Sommelier's Spannende Suprise!
  • 6 flessen
  • Heerlijke, frisse en sappige wijnen vol fruit voor een soepele prijs
  • Een mooie combi van witte en rode wijn
  • De wijnen in deze Sommelier's Spannende Surprise zijn assemblages om op deze manier de beste te wijn te blenden:
  • Aperitief, aan tafel, bij de BBQ, picknicken, het kan allemaal met de wijnen van vandaag, of gewoon met lekker vrienden
  • Wijnland van herkomst: Frankrijk
7 februari 2013 om 17:18
krijgsheer Gebruiker

Ook een pakket besteld. Hopelijk is het wat en hopelijk ten minste 3 flessen rood.

Heb eigenlijk nog een vraag die rechtstreeks staat in de aanbieding:

@Sommelier
Wil je een uitleg over de wijn, het chateau, het wijnjaar of de streek? Dan kun je deze vragen direct aan de Sommelier stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!

De naam van de wijn, het chateau, het wijnjaar en de streek zijn voldoende ;)

7 februari 2013 om 17:36
Official Product Expert sommelier Official Product Expert

De naam van het chateau is ……   Oei Krijgsheer had je me bijna te grazen ,hahaha,

blind wijn date is blind wijn date .

Pssst er zitten wel 3 rode in …. niet verder vertellen he.

7 februari 2013 om 18:49
jeanguigui Gebruiker

Btw ik hoop er trouwens ook op dat de witte droog is en niet zoet! Maar daar mag ik toch eigenlijk wel vanuit gaan lijkt me zo, met deze sommelier!

7 februari 2013 om 19:36

Gentleman prefer Dry

7 februari 2013 om 19:15
jeanguigui Gebruiker

Merlot-Syrah kan ook als het uit Zuid-West Frankrijk onder Bordeaux komt. Toch?! ;-)

7 februari 2013 om 19:37

Ja dat kan, Gascogne bv , maar dat is dit niet,

7 februari 2013 om 20:16

Minder dan 4 uur te gaan, mensen en dan is deze wijnweek helaas voorbij. Je laatste kans om nog een paar lekkere wijntjes tegen een bodemprijs te scoren.

Uiteraard zijn we al druk aan het denken en zoeken voor de volgende wijnweek. Velen van jullie hebben besteld en ook actief meegedaan op dit forum, dat heeft mijn verwachtingen overtroffen. Daarom zou ik wel eens willen weten welke wijnen jullie graag in een volgende wijnweek zouden willen zien.

Your votes please…

7 februari 2013 om 20:26
jeanguigui Gebruiker

Mooi!

Ik heb wel een goede tip! Een Primitovo di Manduria .. like http://www.merlotenzo.nl/rode-wijnen/italiaanse-wijnen/primitivo-di-manduria-sud.html

7 februari 2013 om 20:34
jeanguigui Gebruiker

Of deze voor de zomer! In een fles die op een modernchique terras niet misstaat, en ook erg lekker is! De met een aanmoedigingsprijs bekroonde, van onze eigen wijnboer :-) , syrah rosé:

http://www.domaine-de-montels.com/boutique/detail.php?article=50

7 februari 2013 om 21:19

Jeanguigui wel bij de les blijven we hebben het hier over de wijn op IBOOD  ;-)

7 februari 2013 om 23:08

De sommelier neemt met pijn in zijn hart afscheid van zijn Ibood forum vrienden,

Maar met de bekende woorden van een Californische senator;  I’ll be Back.

Proost en tot de volgende wijnweek.

Groet de Sommelier

7 februari 2013 om 23:48
Moderator Renate Moderator

Bedankt voor je overweldigende bijdrage aan het forum.

Mijn lof heb ik deze week meerdere malen laten horen.

Geheel terecht naar mijn mening. Bedankt, en graag tot ziens!

8 februari 2013 om 08:46
EdRepus Gebruiker

@sommelier

Ik kan blijkbaar niet reageren op jou reactie, wegens “niet genoeg rechten” :-), dus bij deze, Ik heb een foto genomen van de gebroken karaf, in de doos. Het pakket blijft op het afleveradres staan, dus de transporteur kan altijd een kijkje nemen bij een volgende levering. Bedankt voor de superservice wederom!

25 februari 2013 om 14:00
harmroest Gebruiker

@moderator  renate Tot heden heb ik jammer genoeg nog geen wijn ontvangen. Als ik op mijn ibood kijk dan zie ik wel mijn product op geleverd staan. Hoe kan dit?

25 februari 2013 om 14:55
Moderator Renate Moderator

Beste harm, de wijn wordt niet door iBOOD geleverd. Helaas kan ik je dus geen antwoord geven.

Wat ik wel voor je kan doen is je bericht doorzetten naar de klantenservice. Zij zullen dan contact met je opnemen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.