10 mei 2019 om 00:00
iBOOD

3x Sinji Smart Wifi Stopcontact | EU

Product expert aanwezig

3x Sinji Smart Wifi Stopcontact | EU

Sta je bij de gate op het vliegveld en denk je: ‘heb ik het licht wel uitgedaan?’ Met deze smart wifi stopcontacten van Sinji zijn die zorgen verleden tijd.

Specificaties

Merk: Sinji
Type: Smart Wifi Stopcontact | EU
Aantal: 3
Garantie: 2 jaar

• Eenvoudig apparaten beheren met app
  • Tijdschakelfunctie
  • Werkt met Amazon Alexa en Google Assistant

SIZE

Deze artikelen zijn geschikt voor stopcontacten met zowel een pen- als randaarde.

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Werkt met iedere wifirouter + app op je smartphone / tablet
  • Werkt met licht, waterkoker, luchtreiniger, et cetera
  • Energiebesparende tijdschakelfunctie
  • Bekijk de status van je apparaten op je smartphone / tablet
  • Compatibel met Amazon Alexa en Google Assistant

Dit ontvang je

• 3x Sinji Smart Wifi Stopcontact met EU stekker

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Sinji Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

10 mei 2019 om 00:43
nicotje Gebruiker

Werken deze stopcontacten met de Smart Life App ?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 02:13
Yvonne1968 Gebruiker

Ziet er naar uit dat ie met de Tuya app werkt.

https://www.bol.com/nl/p/sinji-smart-wifi-stekker-wit-slimme-stekker-wifi-stopcontact-tuya/9200000106787213/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-61814992550-S-484451115511-9200000106787213&gclid=EAIaIQobChMI6f3xw9aP4gIV2OJ3Ch2lygNWEAYYASABEgKhxPD_BwE

Volgens mij moet je hem dan ook in de Smart Life kunnen laten herkennen…ben hierin echter niet 100% zeker. Kan het wel testen met een andere wifi stekker die ik heb die via Tuya werkt, en of ik die in Smart Life herkend kan krijgen.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 02:24
Yvonne1968 Gebruiker

@ nicotje: De Wifi stekkers die ik heb (geen Sinji maar wel Chinees) die ik in de Tuya app had staan kon ik zonder problemen in de SmartLife app toevoegen als stopcontact.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 03:36
sandu79 Gebruiker

Werken deze stopcontacten ook vanaf een andere locatie? Bv buiten je eigen WiFi netwerk of vanaf een mobiele internet? Dus bv van je vakantiebestemming.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 06:17
Maikel600 Gebruiker

“Sta je bij de gate op het vliegveld en denk je: ‘heb ik het licht wel uitgedaan?’ Met deze smart wifi stopcontacten van Sinji zijn die zorgen verleden tijd.”

Tenzij je thuis een vliegveld gate hebt of je op een vliegveld woont, staat je antwoord gewoon bovenaan in de tekst.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:32
sandu79 Gebruiker

Oké bedankt Maikel, oooh dan heb ik dat stukje waarschijnlijk over het hoofd gezien. :)

Beantwoorden

10 mei 2019 om 06:57
L-ke Gebruiker

Passen deze stopcontacten in onze Belgische stopcontacten of zit er een adaptor bij? (Dat gebeurt hier wel meer).

Beantwoorden

10 mei 2019 om 09:26
blackadder991 Gebruiker

In de deal en ook in de foto is specifiek aangegeven dat het penaarde werkt. Ja, je kan ze dus gewoon rechtstreeks in een Belgisch stopcontact steken!

Beantwoorden

10 mei 2019 om 09:50
dmeerpa Gebruiker

Er staat geschikt, dat is iets anders dan wettelijk toegelaten….
Het gebruik van deze adapters zijn in België gewoon verboden.

de belgische wetgeving dat de aardverbinding in een stekker mechanisch minstens even sterk moet zijn als de stroomverbinding. Daarom is enkel een pinverbinding toegestaan.

NBN bepaalt CEE 7/6 als stekkernorm in Belgie en dat past niet in een CEE 7/3 (randaarde) stopcontact. Velen zijn dit vergeten omdat bijna alle toestellen met een unversele CEE7/7 stekker worden geleverd. In de CE-bepalingen staat hiervoor een afwijking die individuele EU-lidstaten toelaat om producten uit een andere lidstaat te weigeren als dit in tegenspraak is met een bepaalde gebruiksnorm in die lidstaat. Voor Belgie is dit dus o.a. die CEE7/6 stekker.

Concreet deze adapter kan levensgevaarlijk zijn wanneer het geaarde toestel voorzien is van een CEE 7/6 stekker, gezien de aarding dan geen veerbinding maakt!

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:11
Yvonne1968 Gebruiker

Er staat toch nergens vermeld dat hier een adapter bij geleverd wordt? Er staat ‘Deze artikelen zijn geschikt voor stopcontacten met zowel een pen- als randaarde.’ Er zal dus een extra gat in zitten zodat ie ook voor penaarde gebruikt kan worden. ;-)

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:20
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze passen gewoon in Belgische stopcontacten. Aan de achterkant zit een gat voor de penaarde.

Aan de voorkant (het stopcontact) zit geen penaarde. Deze kan in België dus prima gebruikt worden met bijvoorbeeld platte stekkers zonder aarding, maar is niet geschikt voor stekkers die penaarde vereisen.

@dmeerpa: Ik heb je andere reacties even weggehaald, omdat eenmaal posten ruim voldoende is.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:24
dmeerpa Gebruiker

Met adapter bedoel ik Sinji Smart Wifi Stopcontact. Het ‘vrouwtje’ waar de stekker in moet heeft enkel randaarde CEE 7/3.
Wanneer je de Belgische CEE 7/6 stekker gebruikt, die enkel een gat heeft voor de penaarde zal dan nooit een verbinding maken met de aarding die aangeboden wordt door de Sinji Smart Wifi Stopcontact. 

In Belgie moeten alle contactdozen en stekkers voldoen aan de norm CEE 7/6 (pinaarde) of de universele CEE 7/7 (pinaarde + randaarde).
Deze Sinji Smart Wifi Stopcontact heeft enkel een CEE 7/7 stekker, maar de contactdoos is CEE 7/3 (enkel randaarde)  die dus verboden is, omdat de belgische wet zegt dat de aardverbinding in een stekker mechanisch minstens even sterk moet zijn als de stroomverbinding, en met deze combinatie is er zelfs GEEN aardverbiding, waardoor toestellen waarvan men er van uitgaat geaard te zijn, plots niet geaard zijn, wat risico op electrocutie mogelijk maakt.

Fysiek zal je inderdaad alles kunnen in elkaar pluggen, maar daarom is het nog niet wettelijk en veilig.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:33
dmeerpa Gebruiker

BAS,

Kunnen : JA

Mogen : NEE

zoals ik al zei is dit niet volgens de norm en Belgische wet. Bij gebruik van een toestel met een Belgische CEE 7/6 stekker (https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets#/media/French_Plug_CEE_7_6.jpg), dus een stekker waar enkel en alleen een aardpin aanwezig is en geen randaarde aansluiting, zal dus nooit of nooit een aardverbinding maken = levensgevaarlijk.

Als ik dan nog kijk naar de randaarde klemmen, wordt het ook mechanisch niet onmogelijk gemaakt dergelijke stekkers in te pluggen.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:42
Expertje2018 Gebruiker

Lol met de wet schermen en dan wikipedia als bron vermelden haha.

Waar staat dit in de wet dan? Op welke site van de Belgische overheid?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:44
Official Product Expert Sinji Expert Official Product Expert

Ook in België worden apparaten gebruikt met enkel de dubbele pin. Het Sinji Smart Wifi Stopcontact is dus geschikt om te gebruiken in combinatie met deze apparaten.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:58
motormuis001 Gebruiker

“… met enkel de dubbele pin”. Dat lijkt me geen formulering die echt duidelijkheid schept. Je bedoelt “… met alleen randaarde”?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:03
dmeerpa Gebruiker

Wiki was niet als bron, maar was bedoelt om duidelijk te maken welke stekker ik bedoel.
Ik meld gewoon wat ik me herinner van mijn elekriciteitsopleiding.
En verder mijn gezond verstand.

Als een fabrikant een toestel levert met aarding, is het omdat dit nodig is.
Als deze dan de CE 7/6 ook wel E stekker gebruikt wat de Belgische norm is, dan moet die aarding gewoon verbinding maken als ik die in een stopcontact plug. Met deze Sinji zal hij dus nooit een verbiding maken wat betekend gevaarlijk. Dan kan je sowieso al inbeelden dat men dergelijke toestanden nooit zal toelaten.

Daarom dat men vandaag heel vaak de CEE 7/7 ook wel E/F genoemd gebruikt omdat die universeel zijn. En er dus ook geen specifieke ontwikkeling moet gebeuren voor landen als België, Frankrijk, Polen, Slowakije & Tsjechië.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:05
dmeerpa Gebruiker

Maar bon : De normalisatie in België wordt gedekt door de Wet van 3 april 2003  en recent aangepast in de Wet van 28 februari 2013 verwijzend naar het Wetboek van economisch recht.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 07:07
GertCoenen Gebruiker

In België is met verplicht penaarding te gebruiken.

Mogen niet gebruikt worden volgens het arei …

Beantwoorden

10 mei 2019 om 09:26
blackadder991 Gebruiker

Deze verplichting geldt enkel voor vaste opstellingen. Dit is een los stuk elektronica en mag dus gewoon.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 09:48
dmeerpa Gebruiker

Gert heeft gelijk, is gewoon verboden. AREI is inderdaad voor vaste opstellingen, maar er zijn nog andere wetten die gelden.
Zo zegt de belgische wetgeving dat de aardverbinding in een stekker mechanisch minstens even sterk moet zijn als de stroomverbinding. Daarom is enkel een pinverbinding toegestaan.

NBN bepaalt CEE 7/6 als stekkernorm in Belgie en dat past niet in een CEE 7/3 (randaarde) stopcontact. Velen zijn dit vergeten omdat bijna alle toestellen met een unversele CEE7/7 stekker worden geleverd. In de CE-bepalingen staat hiervoor een afwijking die individuele EU-lidstaten toelaat om producten uit een andere lidstaat te weigeren als dit in tegenspraak is met een bepaalde gebruiksnorm in die lidstaat. Voor Belgie is dit dus o.a. die CEE7/6 stekker.

Concreet deze adapter kan levensgevaarlijk zijn wanneer het geaarde toestel voorzien is van een CEE 7/6 stekker, gezien de aarding dan niet aangesloten is.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:29

Hoi Dmeerpa,

Bedankt voor je goede zorgen, het antwoord is hierboven al uitgebreid gegeven, inclusief foto om te laten zien dat de penaarde aanwezig is. Het Sinji Smart Wifi stopcontact is dus geschikt voor de Belgische markt en daar bovenop nog legaal ook.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:37
blackadder991 Gebruiker

Hmm, zo exact weet ik het niet. Ik ben als nederlander verhuisd naar België en heb toen aan mijn huurbaas, de politie die op bezoek komt voor controle en de verzekering gevraagd of het een probleem was om mijn nederlandse apparaten met nederlanse stekkers op de belgische stopcontacten te gebruiken. Huurbaas gaf aan: enkel de vaste dingen hebben penaarde nodig, dus dat is jouw zorg niet want die ga je toch niet veranderen. Politie gaf hetzelfde aan. Verzekering heeft het uitgebreid onderzocht en kwam met de mededeling: zolang alles gekeurd is en de aardes op elkaar aangesloten, wordt er bij kortsluiting en brand gewoon uitgekeerd. Dit slaat dus specifiek op een NL stekkerdoos met combistekker, die penaarde ontvangt en via zijn randaarde doorgeeft aan mijn nederlandse stekkers.

En laten we reëel zijn: vrijwel ALLE stekkers zijn E/F hybride en hebben dus zowel rand als penaarde, en zijn dus aangesloten op aarde bij welke combinatie dan ook.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:57
dmeerpa Gebruiker

Zoals ik zeg zijn inderdaad vandaag de stekker universeel CEE 7/7 of  E/F. Maar E stekkers bestaan nog, en zullen dus geen aardverbiding maken met de F contactdoos op deze Sinji Smart Wifi Stopcontact. Wat bij electrocutie en kortsluiting en brand problemen kan geven naar aansprakelijkheid toe.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:07
blackadder991 Gebruiker

Maar, wettelijk dus toegestaan, mijn verzekering geeft aan de het geen probleem is (check ook bij de eigen verzekering!) en nog belangrijker: een Type E stekker past NIET in dit apparaat. Een type E is namelijk volledig rond, en past niet doordat de randaarde zelf plus die 2 rechte stukjes aan de zijkant in de weg zitten.

Eigenlijk geldt dus zoals altijd: check of je apparaat wel een juiste aarding heeft. Maar dit moet je altijd doen en is je eigen verantwoordelijkheid.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:17
dmeerpa Gebruiker

Het is maar als er echt iets gebeurd, dat verzekeringen zoeken om niet te betalen ;)
In principe zou de 2 pinnetjes van de randaarde moeten verhinderen dat de E stekker niet ingeplugt kan worden. Echter ben ik niet overtuigd dat je deze niet gewoon wegdrukt bij het inpluggen, gezien de dikte en het verrend karakter.

En ja ik ken behoorlijk wat van electronica en elektriciteit, maar geloof me er zijn veel mensen die er niks van snappen, die uitgaan stekker gaat erin, dus alles is verbonden…

Beantwoorden

10 mei 2019 om 07:24
Goof1424 Gebruiker

Ik heb deze stopcontacten en het werkt prima. Inderdaad met de smartlife app. Ook als je ergens onderweg bent kan je ze bedienen. Het instellen van programma’s is me nog niet gelukt. Ligt misschien ook aan mezelf maar de app is niet echt logisch opgebouwd.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 07:36
okkingaj Gebruiker

Wat is het stroomverbruik van deze stopcontacten?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 07:53
Gijsvk Gebruiker

Zit er een knop op om ze manueel aan of uit te schakelen?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:50
meule46 Gebruiker
10 mei 2019 om 08:23
DjaZo Gebruiker

Kun je ook het stroomverbruik van het aangesloten apparaat uitlezen? En is deze te koppelen binnen Home Assistant?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:51
meule46 Gebruiker

Ja en ja

Beantwoorden

10 mei 2019 om 13:48
kaajee Gebruiker

Weet je zeker dat ie verbruik meet en je het kunt uitlezen? Ik lees bij een vorige iBood namelijk dat dit niet kan, kijk maar eens:

http://extra-nl-nl.forum.ibood.com/products/182400-190227/3x-sinji-smart-wifi-stopcontact-eu/#comment-76900

Kan de @Sinji Expert hier uitsluitsel over geven?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 15:04

Verbruik word niet gemeten in de applicatie. De applicatie wordt gebruikt om de stopcontacten aan en uit te zetten, handmatig of voorgeprogrammeerd.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:36
forsthovel Gebruiker

Kan je hier een heel stekkerblok met apparaten op aansluiten? Dan kan ik in een keer meerdere aapparaten uitschakelen

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:53
meule46 Gebruiker

Kan wel als je maar onder de 10A of 16A blijft. Aangezien dit er niet bijstaat in de specs wel even rekening mee houden.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:55
roeleman Gebruiker

Iemand een idee indien je deze kan flashen met Tasmota of espurna firmware?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 09:17
meule46 Gebruiker

Ik ken dit “merk” niet maar heb er zelf 4 in huis ( die ik overigens gewoon in Nederland voor 12,95 p/st gekocht heb) en dit zijn exact dezelfde maar dan een andere naam. Daar gaat het wel mee. Het blijft natuurlijk een gok

Beantwoorden

10 mei 2019 om 08:57
Wim_Aardewerk Gebruiker

Werken deze (wat electriciens zeggen) wandcontactdozen ook met Philips Hue?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:31

Hoi Wim,

Dit zou niet zo heel veel toevoegen, u kunt de Philips Hue nou eenmaal al uitzetten in de eigen app.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 09:28
blackadder991 Gebruiker

Belangrijke info: wat is het maximale amperage?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:06
Expertje2018 Gebruiker

Maximale output staat op de stekkers (2e foto). 16A output.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:50
fidicom Gebruiker

Kun je ze ook gebruiken om lampen op een vast moment aan en uit te laten gaan, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat. Kortom: zijn ze vooraf afzonderlijk te programmeren?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 10:54

Jazeker, u kunt het programma zo uitgebreid maken als u zelf wilt in de Tuya app! Als u wilt kunt u de app alvast bekijken in iTunes of de Google Playstore.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:04
motormuis001 Gebruiker

Jammer, dat die dingen ook weer zo dik zijn, dat er geen twee boven elkaar in een dubbel stopcontact passen.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 14:35
Guillaume77 Gebruiker

Passen hier perfect naast elkaar in een standaard Niko dubbel wandcontactdoos.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:20
berckel Gebruiker

Ik heb 3 vergelijkbare stekkers van Woox (idem Woox/ILFA app). Lijkt precies hetzelfde, is dat ook zo?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 11:32

Stopcontacten lijken aan de buitenkant al snel op elkaar, maar er zijn wel verschillen te zien tussen de beide producten. Ook qua specificaties zijn er uiteraard verschillen, afhankelijk van welke Woox u precies heeft.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 14:43
Guillaume77 Gebruiker

Ik heb bij de vorige aanbieding er enkele besteld maar zowel met de Smart Life als de Tuya app worden de stekkers niet gedetecteerd. Toch niet helemaal idioot

-veilig… Enig idee wat mijn fout kan zijn? Bluetooth staat aan en ik houd de aan/uit knop van de stekker ingedrukt totdat een rood knipperlicht brandt, zoals in de handleiding.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 14:51
Guillaume77 Gebruiker

Mijn eigen fout gevonden. Set up moest via WiFi en niet via Bluetooth ????

Beantwoorden

10 mei 2019 om 15:05

Correct!

Beantwoorden

10 mei 2019 om 15:45
Marixius Gebruiker

Werken deze stekkers ook met Olisto?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 16:09

Wij zijn niet bekend met deze app, de verwachting is niet dat dit compatibel zou zijn. U kunt even in Olisto kijken of hier ook Tuya in vermeld staat.

Beantwoorden

10 mei 2019 om 16:18
ldv123 Gebruiker

Kan je deze stekkers ook programmeren via de app? (dus start en eind tijd instellen bv, of tijdens vakante lampen aan laten gaan?)

Bedankt

Beantwoorden

10 mei 2019 om 18:33

Jazeker, u kunt het programma zo uitgebreid maken als u zelf wilt in de app!

Beantwoorden

10 mei 2019 om 18:03
bvrielink Gebruiker

Werken deze ook op een 5Ghz Wifi netwerk of alleen op 2.4Ghz?

Beantwoorden

10 mei 2019 om 18:35

Beide frequenties zijn te verbinden met de Sinji Smart Wifi stopcontacten!

Beantwoorden

21 mei 2019 om 12:50
Gluecifer Gebruiker

Helaas, uitsluitend met 2.4Ghz althans volgens de smartlife app.

Niet aan te sluiten op de connect box van ziggo, ook niet als 5Ghz wordt uitgeschakeld

Hebben deze sockets een mac adres, waar is dat te vinden, dan ik proberen extra apparaat toe te voegen via mac adres?

Hoor graag,

Vriendelijke groet

Martin Luyendijk

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.