21 januari 2019 om 00:01
iBOOD

Dodow Sleep Aid Slaapmetronoom

Dodow Sleep Aid

De Sleep Aid van Dodow leert je aan om (opnieuw) op natuurlijke wijze in slaap te vallen met lichtprogramma's.

Specificaties

Merk: Dodow
Type: Sleep Aid Slaapmetronoom
Garantie: 2 jaar

• Val tot 2,5 keer sneller in slaap
  • Instelbaar op 8 of 20 minuten 
  • Helpt bij bij paniek, jetlag, slapeloosheid

• Vertraagt je ademhaling van 11 tot 6 ademhalingen per minuut
  • Helpt je zowel mentaal als fysiek te ontspannen
  • Rustgevend blauw licht
  • Kan worden gebruikt bij angst, jetlag, slapeloosheid en andere aandoeningen
  • Geschikt voor mensen ouder dan 6 jaar

• Op natuurlijke wijze in slaap vallen, zonder medicijnen
  • Instelbaar op 8 of 20 minuten
  • Schakelt zichzelf uit als de oefening is afgelopen
  • Gebruikers vallen gemiddeld 2,5 keer sneller in slaap of gaan weer slapen

In de doos

• 1x Dodow Sleep Aid
  • 3x AAA batterijen
  • 1x gebruiksaanwijzing
21 januari 2019 om 06:54
engelke69 Gebruiker

Iemand al ervaring mee?

Beantwoorden

21 januari 2019 om 10:08
Dani1978 Gebruiker

voor mij werkt wel. ik gebruik het al 2 weken. het doel is onspannen door lanzaam inademen.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 21:21
PJOTRNU1950 Gebruiker

Op site van MY DODOW staan heel veel beoordelingen

Beantwoorden

21 januari 2019 om 07:18
wsmal Gebruiker

*snap*!

Edited by: Bas iBOOD
Reclame maken is, hoewel goed bedoeld, helaas niet toegestaan.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 14:36
foxathome Gebruiker

Echt alles laat zien dat het gewoon reclame is!!!

Beantwoorden

21 januari 2019 om 07:51
engelke69 Gebruiker

iemand een idee of je het kan gebruiken als je brilt? Slapen doe ik natuurlijk zonder en dan is alles verder dan 1meter wazig…

Beantwoorden

21 januari 2019 om 12:37
amnon Gebruiker

Je zit niet op Dumpert hè, reaguurder…

Beantwoorden

21 januari 2019 om 12:38
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag engelke69,

In verschillende reviews die ik tegenkwam wordt aangegeven dat dat geen probleem is, dus je kunt hem ook gebruiken als je brilt :-)

Beantwoorden

21 januari 2019 om 21:18
PJOTRNU1950 Gebruiker

Hi Niek,

Op site van Dodow zelf staat 100 dagen niet goed-geld terug GARANTIE hoe via IBood die 14dgn hanteert voor terugzending?

Beantwoorden

21 januari 2019 om 08:03
stevenvh Gebruiker

Ik heb er even geleden eentje tweedehands gekocht voor de dochter. Bij haar heeft het nog niet echt geholpen. Het projecteert een blauw licht op het plafond dat groter en kleiner wordt. Alleen was voor de dochter de duur van het in- en uitademen wat te lang waardoor ze het niet echt kon volgen. Dat betert misschien na verloop van tijd.

Zelf heb ik hem tweedehands gekocht want eerlijk gezegd, nieuw 40 euro betalen voor een bakje dat gewoon wat lichtjes heeft zonder dat er ook maar iets in te stellen is leek mij overdreven.

@engelke69, echt scherp is het licht niet maar je moet wel een beetje kunnen zien of groter (klaarder) of kleiner (donkerder) wordt. De vorige eigenaar van wie ik het kocht had lamellen op het plafond en dat was ook een probleem. Ik denk dat het moeilijk is als je niets tot weinig ziet.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 08:13
apwissink Gebruiker

Word al moe van het lezen!

Er zijn zoveel inslaap speeltjes en Tis allemaal troep! Het beste om in slaap te komen is toch gewoon uur voor het naar bed geen telefoon of ander scherm voor je neus!

Beantwoorden

21 januari 2019 om 08:52
Deurgordijn1290 Gebruiker

Dat is makkelijk praten! Genoeg mensen liggen in bed, ook zonder telefoon, vaak in gedachten waardoor in slaap komen lastig is. Deze ademshalingoefening is bewezen effectief en ik lees goede reviews over dodow. Zal niet voor iedereen werken maar voor velen een prima hulpmiddel.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 11:56
MaryCherry Gebruiker

Bedankt voor de tip idd! Mijn slaapstoornis is ineens als sneeuw voor de zon verdwenen **facepalm* *

Beantwoorden

21 januari 2019 om 12:55
RGPR Gebruiker

Ik denk voor mensen met een echt slaapprobleem dat dit niet gaat werken, heb zelf al vanalles geprobeerd met begeleiding wat gelijkaardig is aan dit. Steek er je geld niet in zou ik zeggen. Is heel erg om te zeggen, de beste tip die ik kan geven is om zeker en vast een regelmatig slaappatroon aan te nemen. Het gaat geen wonderen doen maar het gaat allessinds je probleem niet vergroten

Beantwoorden

21 januari 2019 om 14:34
foxathome Gebruiker

‘Rustgevend blauw licht’
Kan mij iemand uitleggen waarom blauw licht? Juist die kleur maakt wakker!

Daarom wordt op smartphones en in Windows 10 met de verschillende benamingen voor het juist MINDER uitzenden van blauw licht gebruikt. Blauw licht zorgt er voor dat je wakker wordt, je melatonine slaat op hol door blauw licht. Daarom lijkt het scherm op je laptop of smartphone roder als je de functie aanzet om niet minder wakker te worden van je scherm, maar dat komt juist door het lauwe licht te verminderen…

Ik zou dus heel graag willen weten waarom ze voor blauw licht hebben gekozen, dat is in mijn ogen juist een hele stomme domme keuze…

Beantwoorden

21 januari 2019 om 16:31
buZybaZzz Gebruiker

Waarom ze dit hebben gedaan staat op de website (https://www.mydodow.com/dodow/en-us/home) beschreven:

Why is the light blue?

Bright blue light can wake you up due to your body producing melatonin.
Don’t worry, this isn’t the case with Dodow! Our blue light is at a low intensity, plus you won’t even be looking at it directly as it’s projected onto the ceiling.
We’ve done numerous tests and this colour blue is proven to be the most efficient for helping you drift off to sleep.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 16:36
foxathome Gebruiker

Ik kan nergens op de site links terugvinden om de onderzoeken in te zien…
Dat je er niet rechtstreeks inkijkt is ook al iets belachelijks, je ziet blauw licht, dus het licht komt in je ogen, anders kan je het niet zien!
Voor mij alles behalve overtuigend dat dit blauwe licht geen kwaad kan en je dus wel wakker zal maken, precies zoals ze in de 1e zin zeggen van het antwoord…

Beantwoorden

21 januari 2019 om 18:12
jorgen Gebruiker

zoals bij danone, is wetenschappelijk onderzocht.

en dat klopt.

Maar dus niet wetenschappelijk bewezen, anders had dat er wel zo gestaan;)

Misschien is het tegendeel wel wetenschappelijk bewezen, dat wordt ook niet gezegd.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 21:31
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Die kleur hebben ze niet voor de lol gekozen, voor het zelfde geld hadden ze er een ander kleurtje ingezet. Ik zie geen argument waarom hun verhaal niet zou kloppen.

Beantwoorden

21 januari 2019 om 21:24
PJOTRNU1950 Gebruiker

Op site my dodow staat:100 dagen geld teruggarantie indien niet tevreden. I bood vermeldt dit niet. I bood hanteert 14dgn. Hoe gaat Ibood dit combineren??

Beantwoorden

21 januari 2019 om 22:57
Moderator Paul Moderator

Het is helaas niet duidelijk of Dodow de 100 dagen geld terug garantie alleen bied voor aankopen via hun eigen website of ook via andere verkoopkanalen. Wel wordt aangegeven dat je je bij Dodow moet melden om ervoor in aanmerking te komen, maar het zou (theoretisch) kunnen dat ze de iBOOD aankoop afwijzen.

Ik kan je dus helaas geen zekerheid bieden, anders dan de wettelijke zichttermijn van 14 dagen via iBOOD.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.