19 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Philips Airfryer HD9220/00 | 2.2 L

Philips Airfryer (2.2 l)

Je hebt amper olie nodig voor het bereiden van patat, kip, of wat dan ook. Het resultaat is veel gezonder en heerlijk smeuïg van binnen met een knapperig korstje van buiten.

Specificaties

Merk: Philips
Type: Airfryer HD9220/00
Garantie: 2 jaar

• Voor 800 g friet (4 pers.)
  • Ook grillen en bakken
  • Geen nare frituurgeurtjes

Algemene specificaties

• Automatische uitschakeling
  • Coolwall-behuizing
  • Opbergvak voor snoer
  • 'Klaar voor gebruik'-signaal
  • Temperatuurregelaar
  • Antislipvoetjes
  • Technologie: Rapid air-technologie
  • Tijd instellen: Maximaal 30 minuten

Technische specificaties

• Vermogen: 1425 W
  • Voltage: 220 V
  • Afmetingen: 287 x 315 x 384 mm
  • Gewicht: 7 kg
  • Frequentie: 50/60  Hz
  • Geschikt voor hoeveel frites: 800 gram
  • Inhoud 2.2 liter
19 januari 2019 om 03:18
supermarktpc Gebruiker

Een mini-hetelucht oven. Heb zo eentje, en het werkt alvast goed met McCain producten voor airfry zoals kroketjes en friet. Zelfgemaakte friet was geen succes, kan ik je niet aanraden om te proberen. Kip of andere vlees/vis niet geprobeerd, en ik geloof daar ook niet echt in dat dit een goed resultaat geeft. Vette kippepoten ja dat zou nog kunnen lekker zijn, maar dan nog leg ik die liever in de pan met ui en verse kruiden.

Als je een fornuis hebt met hetelucht oven functie kan je dat even goed gebruiken met de McCain (of ander merk) airfry producten. Maar, de airfryer is wel gemakkelijk. Airfry voorverwarmen op 200°, een zakje friet of kroketten er in, 8 minuten later klaar. Je hoeft nadien enkel wat korreltjes weg te wrijven met een vel keukenrol, en je kan het weer wegzetten.

Tip 1: opletten met hoe je deze airfryer plaatst. Hij blaast langs achter hete lucht.

Tip 2: er zijn andere merken airfryer die exact hetzelfde doen (bijv. Primo, Princess) verkrijgbaar voor lagere prijzen.

Beantwoorden

19 januari 2019 om 05:19
peetpp Gebruiker

heb een goedkoperen ooit hier gekocht en gebruik het regelmatig, het is idd een mini hetelucht oven ideaal ook voor het opwarmen van bvb gegrilde kippebouten of vleugels. Gebruik zelf bijna nooit specifieke airfry producten, ze zijn niet alleen veel duurder maar vind de korste van de kroketjes of bitterballen bvb veel te dik en onsmakelijk. Gebruik desgevallend de goedkopere normale versie bitterballen, worden niet bruin, zien er dus niet uit maar smaken even goed als uit de olie. Vind zelfgemaakte friet wel lekker, maar maak ze klaar zoals in normaal vet, dus voorbakken 150° (10 tot 20 minuten afhankelijk hoeveelheid / vermogen air fryer), laten afkoelen en dan afbakken op 180 graden ( 4-8 minuten). In het algemeen zet ik mijn air fryer dus ook minder hoog dan dikwijls aanbevolen en bijna nooit hoger dan 180 graden, is ook gezonder. Gebruik mijn air fryer geregeld, geen gedoe meer met vet verversen al gebruik je wel een beetje olie voor frietjes maar toch beduidend minder vet dan gebakken in frietvet.

Beantwoorden

19 januari 2019 om 06:29
LordOfTheBoard Gebruiker

Heb zelf al een aantal jaar een Philips Airfryer. Sinds kort ook zelf gemaakte friet geprobeerd.

Aardappels schillen, in reepjes snijden, in een pannetje doen, 2 eetlepels zonnebloemolie erbij, husselen en in de Airfryer.

Wachten tot ze goudgeel zijn en je hebt heerlijke zelfgemaakte frietjes! Werkt dus zeker wel!

Beantwoorden

19 januari 2019 om 10:54
hanszelf Gebruiker

Vergeet idd de olie niet, andersanders worden ze veel te droog.

Wij doen de pieipers altijd , afhangen de grootte in 6 of 8 partjes. Zo klaar.

Beantwoorden

19 januari 2019 om 08:56
LoaLoa Gebruiker

Maar zoals supermarktpc zei, kan ik gewoon mijn heteluchtoven gebruiken en heb ik geen Airfryer nodig?

Beantwoorden

19 januari 2019 om 09:15
tjongejonge Gebruiker

Voordeel van airfryer is dat voorverwarmen nauwelijks hoeft of heel kort. En dat de baktijd beduidend korter is dan oven. En friet en snacks komen er een stuk lekkerder uit, knapperiger.

Dit specifieke model ken ik overigens niet hoor.

Er zijn tal van mensen die al hun eten bijna maken in airfryers…minder vet en om bovenstaande reden…zover ben ik dan niet, masr heb wel gemerkt dat airfryer niet 1 op 1 vergelijkbaar is met oven…

Beantwoorden

19 januari 2019 om 11:13
Janneman99 Gebruiker

Ik gebruik de Philips Airfryer al acht jaar en zou niet meer zonder kunnen. Friet voorbakken daar begin ik niet aan dat deed ik ook niet toen ik nog in olie bakte. De voor gebakte friet van Lidl is zeer geschikt en knapperig, het is niet noodzakelijk voor een mooi resultaat dat je oven friet gebruikt. Hoewel de dure gepaneerde Airflayer producten een mooi bruin korstje geven doet dat aan de smaak niets af bij de gewone producten. Voor niet gepaneerde snacks maakt het niet uit welk (goedkoop) merk je gebruikt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.