10 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Edifier R1700BT Studio Speakers

Edifier Bluetooth Studio Speakers

Zelfs bij de hoogste volumes produceren deze Edifier Bluetooth speakers een kraakhelder en schoon geluid!

Specificaties

Merk: Edifier
Type: R1700BT
Garantie: 2 jaar

• Actief luidsprekersysteem
  • Streamen via Bluetooth
  • Dual RCA-ingangen voor aansluiting op meerdere audiobronnen

Audio

• Klasse D versterker systeem met Digital Signal Processing (DSP) en Dynamic Range Control (DRC)

Bediening

• Handig zijpaneel voor het instellen van bas, treble en master volume
  • Draadloze afstandsbediening met audiobronselectie, mute en volumeregeling

Voeding

• Universele 100 V-240 V voeding

Fysieke eigenschappen

• Materiaal: 100% MDF houten behuizing
  • Afmetingen: 254 x 154 x 214 mm
  • Gewicht: 6.6 kg
10 januari 2019 om 05:00
Cowboyhenk Gebruiker

Goedemorgen,

Deze heb ik eerder aangeschaft. Top speakers! Eenvoudig in gebruik en goed geluid.

Wel heb ik twee vragen:

1. Is het mogelijk om het licht uit te zetten?  Ze staan naast mijn tv en er schijnt nu een storend licht op kijn muur (blauw bij bluetooth, groen bij analoog). Omdat het licht rondom de hele volumeknop zit, kan ik deze niet afplakken.

2. Als ik met mijn laptop in de woonkamer zit dn ik sluit hem op de speakers aan met bluetooth, dan kan ik het volume niet van de volumebalk aanpassen. Dit werkt simpelweg niet, waardoor ik steeds handmatig of met de afstandsbediening het volums van de speakers moet veranderen. Bij het aanpassen via de volumebalk in Windows 10 is alleen een luide piep hoorbaar, zonder dat het volume daadwerkelijk anders wordt.

Hopelijk kunnen jullie een oplossing geven, aangezien dit de enige redenen zijn dat mijn oude speakers er nog naast staan en ik geen extra set heb voor in de computer- en sportkamer.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:12
joris.moens Gebruiker

In hoeverre is het gebruik van deze speakers in combinatie met een platenspeler aan te raden? Dus zonder versterker.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:17
pietersf Gebruiker

Er zit een versteker in, dus dat kan geen probleem zijn

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:47
Hans. Gebruiker

Een platenspeler heeft normaal gesproken een speciale (RIAA) voorversterker nodig. Zo te zien zit dat niet op deze speakers.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 13:09
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt deze inderdaad enkel op je platenspeler aansluiten als je hier een voorversterker tussen plaatst, zoals Hans. terecht aangeeft.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 18:59
Michael.v.maes Gebruiker

Ik heb in mijn platenspeler een 6.35 Jack-aansluiting vooraan. Ik heb de box hiermee aangesloten en dat werkt perfect.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:41
zynth Gebruiker

Ik snap het niet zo goed.

Er staat “studio speakers”, maar op het plaatje beelden ze uitsluitend een 3.5mm jack plug af. Dat is eh, incongruent.

Zijn het nou flatresponse studio speakers, of gewoon actieve boxen.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:40
erikson09 Gebruiker

Je hebt gelijk, dit mag je eigenlijk geen studio monitor noemen. Gewoon een 3,5 jack aansluiting in plaats van XLR en maar één versterker voor beide boxen in plaats van een versterker per box. Ik zelf gebruik ze wel als reverentie speakers voor muziek producties waarvoor ze erg goed zijn. Hoewel ik nooit metingen heb gezien vind ik ze behoorlijk flatresponse met veel detail.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 09:17
Caussx Gebruiker

Is er iemand die deze speakers gebruikt in combinatie met muziek productie? Ik ben daarmee een tijdje terug begonnen en dit zou een leuke instap kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:26
123123123 Gebruiker

Studio  heeft hier niets te maken met een muziekstudio. Dit zijn 2 luidsprekers met een 1 ingebouwde versterker en met een afstandsbediening. Stereo  Bluetooth speakers met een kabel tussen beide.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 11:11
erikson09 Gebruiker

Ik gebruik ze als referentie speakers voor muziek productie en niet zozeer om af te mixen hoewel ik denk dat ze daar als budget systeem prima voor gebruikt kunnen worden. Ze zijn Behoorlijk flat response, veel detail en dynamiek en een groot bereik. Als je een slagje beter zou willen moet je al snel denken aan een setje KRK monitors die minimaal het dubbele kosten. KRK’s hebben we in de studio maar heb ze nooit één op één vergeleken met mijn R1700BT die ik thuis heb maar ik vind ze weinig voor elkaar onderdoen. Het enige is wat je moet overwegen of het bezwaarlijk is dat je bij deze alleen maar een jack aansluiting hebt en maar één versterker voor beide boxen.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 23:53
websjef Gebruiker

Ik gebruik deze luidsprekers ook voor studio doeleinden. Ze zijn zeer geschikt om zang met aucoustische instrumenten op af te mixen. Voor EDM en Rock zijn ze minder geschikt vanwege het ontbreken van voldoende laag. Bij het afmixen van electronische muziek heb je de neiging om er teveel aan laag in te mixen. Maar niet getreurd, Edifier heeft met de S1000bt en de S2000 Pro actieve luidsprekers een paar luidsprekers uitgebracht waar jij zeer volwassen producties op kunt afmixen. Qua prijs, bouwkwaliteit, en geluidsbelasting doen deze de Rokit studio monitoren behoorlijk verbleken. Ik gebruik tevens als referentie voor low-fi een StereoBoom bluetooth luidspreker, en voor HighResolution de Audio-Technica MX50X  studio referentie hoofdtelefoon…

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:10
marelm Gebruiker

Prima set, geen spijt van eerdere aankoop: twijfel nog om een extra set aan te schaffen als PC-speakers.

Eén nadeel: het komt uit China, dus je hebt kans dat je je bestelling op Ameland of Vlieland moet ophalen ;-)

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:12
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen marelm,

Zelf woon ik aan de noordkust en heb deze speakers (helaas ;-) ) nog niet op de kwelders zien liggen, dus je hoeft ze niet zelf van het strand te plukken ;-)

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:51
Timtim_050 Gebruiker

Prima setje! Erg tevreden over. Ik gebruik ze in de woonkamer naast de TV. Heb er een subwoofer bij aangesloten wat de lage bass bij films nog wat mooier maakt.

Het zijn simpele speakers zonder veel instellingen die anders ingesteld kunnen worden. De BT functie werkt goed en is makkelijk in gebruik.

Enige nadeeltje, zoals cowboyhenk hierboven aangeeft, is dat als je via BT muziek af wilt spelen je de volume alleen aan kan passen door de afstandsbediening van de speakers gebruiken. Het volume veranderen op je tel/pc heeft geen effect ondanks het wel harder/zachter wordende piepje wat volgt uit de speakers.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 19:16
Fitis Gebruiker

Ik verbind deze speakers met men MacBook Pro via Bluetooth en kan perfect het volume aanpassen door systeemgeluid of zelfs volume in bv iTunes aan te passen.

Gelukkig maar, want ik ben men afstandbediening kwijt.

Over afstandbedieningen gesproken… Je kan bv enkel het inputkanaaal (bluetooth/jack/..) aanpassen met deze afstandbediening voor zover ik weet. Weet iemand waar ik mezelf een nieuwe kan aanschaffen?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:51
Rogerty49 Gebruiker

Misschien eens navragen bij een verdeler ?

https://www.edifier.com/nl/nl/verdelers

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:52
Rogerty49 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Reclame maken voor andere producten is, hoewel goed bedoeld, helaas niet toegestaan.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 16:17
Rogerty49 Gebruiker

Sorry !

Beantwoorden

10 januari 2019 om 11:44
123123123 Gebruiker

Totaal vermogen: RMS 15W x 2 + 18W x 2 bij kenmerken,

66W RMS bij omschrijving.

Zijn de kenmerken juist of de omschrijving.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 14:12
123123123 Gebruiker

Dank Rogerty49

Total power output:               RMS 15W × 2 (treble) + 18W × 2(bass) (DRC ON)

is dus de informatie van de fabrikant. Bij ‘Frequency response:  60Hz ~ 20KHz’ zal elke luidspreker dus 15W RMS leveren.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 14:26
deschaker Gebruiker

Ff serieus…. Deze staan zo vaak op iBood…. Hoe serieus kunnen we deze “aanbiedingen” nog nemen…

Beantwoorden

10 januari 2019 om 15:18
bronco1965 Gebruiker

Blijft toch een mooie aanbieding, zie ze nergens anders voor deze prijs

Beantwoorden

10 januari 2019 om 15:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

We zien steeds dat veel klanten deze speakers scoren als wij ze aanbieden en hier vervolgens ook erg blij mee zijn, daarom komen ze inderdaad vaker voorbij.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 15:52
HughTrefner65 Gebruiker

Geweldig setje! Beste in z’n klasse. En dat voor ChiFi.

Na 2 jaar giga veel luisterplezier van de R1700 BT ben ik overigens onlangs overgestapt op de S2000 Pro van Edifier. Was tijd voor een maatje groter, ook gezien m’n werk. M’n trommelvliezen waren nog nooit zó vrolijk..

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:05
websjef Gebruiker

Grappig! Zelfde verhaal bij mij. Eerst de kleine 1700BT speakers voor studiowerk aangeschaft… En 2 jaar later de grote broers. En inderdaad zelfs de meest doorgewinterde audiophile luisteraar is bij mij thuis onder de indruk geraakt wat deze speakers presteren! In het verleden een omvangrijke 5.1 set gehad, maar aan muziekplezier heb ik nooit eerder zo genoten van mijn audio installatie. Alle dikke receivers de deur uit, aansluiten met een toslink kabel aan de Smart TV en genieten van Spotify, Netflix, en YouTube… Edifier bedankt!

Beantwoorden

10 januari 2019 om 20:40
ReinoutP Gebruiker

Precies alle weken die boxen. Moet goed verkopen, pakt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.