29 december 2018 om 00:00
iBOOD

Netgear Orbi Multiroom Wifi Systeem | RBK50 + RBS50

Netgear Orbi Multiroom Wifi AC3000

Het Orbi-systeem van Netgear is een heuse all-in-one oplossing voor iedereen die een stabiel en krachtig wifi-netwerk wil hebben.

Specificaties

Merk: Netgear
Type: Orbi RBK50 + RBS50 (gelijk aan de RBK53 set)
Garantie: 2 jaar

• 1 router & 2 satellieten
  • MU-MIMO en beamforming
  • Snelle & stabiele AC3000 wifi

Draadloos netwerk (LAN)

• Wifi-standaard: Wireless AC
  • Wifi-banden: Simultaneous tri-band
  • Wifi snelheid totaal: 3000 Mbps
  • Wifi snelheid 2,4 GHz: 400 Mbps
  • Wifi snelheid 5 GHz: 2600 Mbps
  • Wifi aan/uit-knop: Nee

Bedraad netwerk

• WAN-poorten: 1 (router)
  • Ethernet poorten: 4 (satellieten) 3 (router)
  • Bedrade snelheid: Gigabit (Tot 1000 Mbps)
  • Power over Ethernet (PoE) ondersteuning: Nee

Routerfuncties

• Beamforming: Ja
  • Dynamic DNS-client: Ja
  • MU-MIMO: Ja
  • NitroQAM: Nee
  • Quality of Service (QoS): Ja
  • Seamless Roaming: Ja
  • Smart Connect: Nee
  • Universal Plug and Play (UPnP): Ja

USB aansluiting

• Aantal USB 2.0-poorten: 1
  • Aantal USB 3.0-poorten: 0
  • Printerserver: Nee

Geïntegreerde opties

• Netwerkbeveiliging: WEP | WPA | WPA2
  • Gastnetwerk: Ja
  • Ouderlijk toezicht: Ja (Disney Circle)
  • Uitbreidbaar met meerdere stations: Ja
  • Control Through Mobile App: Ja

Overige kenmerken

• Domotica platform: Geen platform
  • IPv6 ondersteuning: Ja

Fysieke eigenschappen

• Breedte: 7,7 cm
  • Diepte: 22,6 cm
  • Hoogte: 17 cm
  • Kleur: Wit

Inbegrepen

• 3 AC adapters
  • 1 RJ-45-kabel (2 m)
  • Handleiding
29 december 2018 om 04:11
boanvdv Gebruiker

Een paar maanden geleden een soortgelijke aanbieding, maar dan met 1 satelliet, gekocht via IBOOD. Als het systeem werkt heb je een goede snelle verbinding. Maar zoals gezegd als het werkt. Meerdere malen in de week is de router (bekabeld) de verbinding kwijt en heb je dus geen internet. Erg vervelend om telkens te moeten resetten. Dit is is een klacht welke op fora meerdere malen wordt beschreven. Ter info.

Beantwoorden

29 december 2018 om 10:02
ErwinHeukels Gebruiker

Ik heb de set begin december via iBood besteld en nu paar weken ervaring mee opgedaan. Nog niet 1 keer een probleem mee gehad dat ik moest resetten ofzo.

Wel moest de Ziggo Cisco modem/router in bridge modus gezet worden. Wellicht geeft jouw modem ook af en toe problemen?

Beantwoorden

29 december 2018 om 11:16
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen boanvdv,

Zoals ErwinHeukels al aangeeft lijkt dit meer een router probleem dan een probleem met de Orbi.

Beantwoorden

29 december 2018 om 09:08
justfuzzy Gebruiker

Hier ook deze set. Geen problemen mee. ideaal bereik, ook in de tuin.

Beantwoorden

29 december 2018 om 09:42
chacha Gebruiker

Ik heb deze set ook, werkt probleemloos, al maandenlang. Supersnelle en stabiele verbinding en een enorm bereik, overnemen van het wifisignaal wanneer je je verplaatst gaat ook op iPhones en iPad ongemerkt, wat met andere routers nogal eens problemen geeft/gaf. Ik heb 24 apparaten die ermee verbonden zijn en in mijn 30 jaar ervaring nog nooit zo’n stabiel en sterk wifi signaal gehad en kan deze set van harte aanbevelen.

Heb je wel de laatste update geïnstalleerd?

Beantwoorden

29 december 2018 om 10:05
AJPotse Gebruiker

Onlangs hier besteld en pas eergisteren tijd gehad om te installeren. Allereerst naar de de nieuwste firmware geupdate op router en satellieten. Daarna een paar keer geprobeerd de meest optimale plaatsing te vinden. Zowel op de computer (browser) als via de Android app is e.e.a. goed te configureren.

Tot nu toe werkt-ie boven verwachting prima op 3 verdiepingen met betonnen vloeren/muren op zowel 2.4 GHz als 5 GHz frequenties. Dit is mij met eerdere routers nooit gelukt. Dus tot nu toe ben ik (en mijn gezinsleden!) zeer tevreden. ‘t Kost wel wat, maar dan heb je ook iets!

Als ik een minpuntje zou moeten noemen dan is het dat ik de standaard gebruikersnaam admin nergens kan wijzigen (of ik kan ‘t niet vinden/weet iemand waar dat zit?). Dus (sowieso) moet je een moeilijk wachtwoord kiezen.

Beantwoorden

29 december 2018 om 11:33
chacha Gebruiker

Het standaard gebruikersnaam admin kan inderdaad niet gewijzigd worden. Zoals je al aangeeft is het dus (sowieso) noodzakelijk om een erg sterk wachtwoord te kiezen.

Beantwoorden

29 december 2018 om 10:29
Csnijders1 Gebruiker

Even een vraag… kan ik mijn twee routers sie nu aangealoten zitten oo het modem evengoed hier langs laten draaien voor bekabeld internet?

Beantwoorden

29 december 2018 om 11:18
chacha Gebruiker

Jazeker, je kunt de Orbi router ook instellen als Accesspoint.

Beantwoorden

29 december 2018 om 11:41
Csnijders1 Gebruiker

Dank voor het antwoord..

Dus even voor de duidelijkheid , als ik de orbi gebruik als bedraad accespoint dan kan ik daar twee routers die ik momenteel in gebruik heb op aansluiten en ze dus eigenlijk gebruiken als switch voor al mijn bekabelde aansluitingen.. en dan wil ik de wifi van de orbi’ s gebruiken???? klopt en kan dit dan?

Beantwoorden

29 december 2018 om 12:23
chacha Gebruiker

Het kan veel eenvoudiger: schakel wifi op je twee routers uit, en verbind de RBR(outer)50 bedraad met een van je routers, en stel de RBR50 in als accesspoint. Dan verzorgt de RBR50 het wifisignaal en blijft alles dat je nu op je routers bedraad hebt aangesloten hetzelfde, dus geen enkele herconfiguratie nodig, je routers blijven je routers. De beide RBS(atelitten)50 zorgen voor verdere verspreiding van het wifi signaal over het gebied dat je met wifi wilt bestrijken.

Beantwoorden

29 december 2018 om 13:19
a3aanm Gebruiker

Ik heb deze set met 1 satelliet. Super stabiel. Nog nooit problemen gehad. Circle software top voor gezinnen met jonge kinderen ivm limiteren internet toegang icm bijv adult content block (per apparaat/persoon in te stellen)

Beantwoorden

29 december 2018 om 13:30
mavical Gebruiker

Prima systeem. Hier ook de Oneconnect box van Ziggo in de brigdemodus. Utp kabel erin en gaan met die banaan. Nooit uitval en super snel

Beantwoorden

29 december 2018 om 14:22
HenrietteC Gebruiker

Kan ik deze set op een Fritz box 7340 aan sluiten?

Beantwoorden

29 december 2018 om 15:32
chacha Gebruiker

Jazeker.

Beantwoorden

30 december 2018 om 15:02
Moderator Jim Moderator

Dank voor het antwoord Chacha!

Groet,

Jim

Beantwoorden

29 december 2018 om 22:30
bombieros Gebruiker

Hoe zit dat met een telenet digibox ?

Kan ik deze vóór mijn digibox zetten zodat ik toch maar 1 draad moet aansluiten van de garage (waar ik de satelliet zou zetten) naar de woonkamer.

Nu staat de telenetmodem in de garage die met een kabel is verbonden naar de woonkamer waarop een swits is aangesloten en hierop verschillende toestellen zoals: digibox, reciever, playstation

Groetjes

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.