25 december 2018 om 00:01
iBOOD

Dune HD Duo 4K Mediaspeler | Sabre DAC | Z-Wave Compatibel

Dune HD Duo 4K | Sabre DAC | Z-Wave

Een mediaspeler die niet aan compromissen doet, noch qua beeld, noch qua geluid. Dat is de Dune HD Duo 4K. Deze heeft veeeeel afspeelmogelijkheden.

Specificaties

Merk: Dune HD 
Type: Duo 4K Mediaspeler | Sabre DAC | Z-Wave Compatibel
Kleur: zwart
Garantie: 2 jaar

• Ondersteunt 4K / HEVC codec met 10-bit kleurcodering
  • HD audio tot 24-bit/192 KHz
  • Werkt met veel domotica producten

Hardware & aansluitingen

• Mediaprocessor: Sigma Designs SMP8758
  • RAM: 2GB
  • Flashgeheugen/opslag: 8GB
  • Connectoren: 3x USB 2.0, SD kaart poort, HDMI uitgang, optische S/PDIF audio uitgang, coaxiale S/PDIF audio uitgang, composiet video uitgang, RCA stereo audio uitgang, gebalanceerde XLR stereo audio uitgangen, coaxiale S/PDIF audio ingang, IR extender poort, Ethernet 10/100/1000 Mbit/s, twee externe Wi-Fi antennes, DVB-T/T2/C RF in- en uitgang, 110-220V AC ingang
  • Interne opslag: Twee interne HDD rekken met een hot swap functie voor 3.5” SATA HDD’s
  • Mediabronnen: Interne HDD’s (SATA), externe HDD’s (USB), externe optische drive (USB), USB apparaten (USB flash drive, USB card reader, etc.), ingebouwde SD kaartlezer, PC en NAS in je lokale netwerk (SMB, NFS, UPnP, HTTP), andere internet en lokale netwerk mediabronnen

Video & ondertiteling

• Videocodecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264, H.265, H.265 Hi10p; ondersteuning voor elke high bitrate video (tot aan 100 Mbit/s en hoger)
  • Videobestanden: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS
  • 3D videobestanden: MVC, Side-by-side, Top/Bottom
  • 4K videoformaten: H.265 tot 4Kp30, H.264 10-bit tot 4Kp30
  • Video output modes: Een breed scala aan ondersteunde output resoluties (tot aan 1080p60 en 4Kp30) en framerates (inclusief 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94)
  • Video output framerate: automatisch (afhankelijk van het afgespeelde bestand) en handmatig
  • Video output resolutie: automatisch (afhankelijk van het afgespeelde bestand) en handmatig
  • Ondertiteling ondersteuning: SRT (extern), SUB (MicroDVD) (extern), tekst (MKV), SSA/ASS (MKV, extern), VobSub (MP4, MKV, extern SUB/IDX), PGS (Blu-ray, TS, MKV)
  • Hardware 3D Graphics Acceleration: OpenGL ondersteuning

Audio

• Audio codecs: MPEG-1/2 layer I/II/III, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multikanaals FLAC, Vorbis, WavPack, APE (Monkey's Audio), ALAC (Apple lossless), AC3 (Dolby Digital), DTS; ondersteuning voor zeer hoge kwaliteit audio (tot aan 192 kHz / 24-bit)
  • Audio bestandstypes: MP3, MPA, M4A, AAC, WAV, WMA, FLAC, Ogg/Vorbis, WavPack, APE (Monkey’s Audio), ALAC (Apple lossless), AC3, DTS, DTS-WAV

Foto's & andere media

• Foto bestandstypes: JPEG, PNG, BMP, GIF
  • Playlist bestandstypes: M3U, PLS, CUE
  • Photo viewer functies: Slideshow, overgangseffecten, draaien, zoomen, playlists, repeat, shuffle
  • Audio afspeelfuncties: Playlist browsen, repeat, shuffle, ID3 tags, plasma TV inbrandpreventie
  • Media streaming protocollen: DASH, HLS, FTP, MPEG-TS over multicast-UDP, MPEG-TS over multicast-RTP, MPEG-TS over RTSP, MPEG-TS over HTTP, MP4 over  HTTP, raw-MP3 over HTTP, raw-AAC over HTTP

Netwerk & opslag

• Netwerkbrowser: SMB client en browser, NFS client, UPnP/DLNA client en browser
  • Ingebouwde NAS functie: SMB server, FTP server, UPnP/DLNA media server
  • Network protocollen voor besturing op afstand en integratie: Dune HD IP control protocol (HTTP), UPnP/DLNA media renderer
  • UPnP/DLNA: DLNA client, DLNA media server, DLNA media renderer
    Webbrowser: WebKit
  • Ethernet: 10/100/1000 Mbit/s
  • Wi-Fi: Interne Wi-Fi module met 802.11b/g/n/ac support, Dual Band 2.4/5GHz, 2T2R, twee antennes, Wi-Fi client, Wi-Fi access point/router
  • Bestandssystemen: FAT16/FAT32 (lezen-schrijven), EXT2/EXT3/EXT4 (lezen-schrijven), NTFS (lezen-schrijven), HFS/HFS+ (Mac OS Standard/Extended) (alleen lezen)
25 december 2018 om 00:16
motormuis001 Gebruiker

“ingebouwde DVBT/T2/C tuner (optioneel)” vind ik knap onduidelijk. Is hij ingebouwd of is hij optioneel?

Beantwoorden

25 december 2018 om 01:07
Tembelis Gebruiker

Niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar even zoeken en kom dit tegen:
built-in DVB-T/T2/C tuner (for non-US version) = Wel dus! ???

Link: https://media.wifimedia.eu/dune-duo4k-info.pdf

Beantwoorden

25 december 2018 om 09:24
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen motormuis001,

Hij is ingebouwd en met optioneel wordt volgens mij bedoeld, dat je hem optioneel kunt gebruiken. Al staat het er inderdaad wel wat onduidelijk.

Beantwoorden

25 december 2018 om 14:43
Official Product Expert Dune Expert Official Product Expert

Zit erin, inderdaad is de tekst van de internationale site gehaald. In Europa zit in dit model de DVB-T/T2/C tuner erin.

Beantwoorden

25 december 2018 om 01:04
PetervdK Gebruiker

Mooi, die specs. Maar nergens iets terug te vinden mbt de Z-Wave functionaliteit/compatibiliteit… Wel raar voor een verkoopargument wat specifiek in de titel wordt vermeld.

Beantwoorden

25 december 2018 om 01:11
Tembelis Gebruiker

Wederom even zoeken:

Operating built-in Z-Wave Controller via iOS/Amdroid devices or web browser/

Link: https://media.wifimedia.eu/dune-duo4k-spec.pdf

Beantwoorden

25 december 2018 om 14:45

JE kan hem als controller gebruiken om je Z-Wave nodes aan te sturen, bijvoorbeeld Fibaro. Werkt met Z-Wave.ME

https://dune-hd.com/support/z-wave/

Beantwoorden

25 december 2018 om 03:03
chromanin Gebruiker

Ik zie nergens de HDMI compatibiteit. Is dit een HDMI 2.0 toestel met 4k @ 60hz ondersteuning?

Beantwoorden

25 december 2018 om 08:18
pvreeman Gebruiker

4K videoformaten: H.265 tot 4Kp30, H.264 10-bit tot 4Kp30

Nee dus, 30hz op 4K, ik haak daarom af

Beantwoorden

25 december 2018 om 08:21
pvreeman Gebruiker

En dan vervalt dus ook de noodzaak om er een hdmi 2.0 poort op te zetten dus die ontbreekt. De Dune HD 4K PRO heeft het allemaal wel

Beantwoorden

25 december 2018 om 14:46

HDMI 2.0 is voor meer zaken, bijvoorbeeld de snelheid voor HD audio etc naast 4K content.

Beantwoorden

25 december 2018 om 14:52

Zin werd afgebroken, maar deze unit heeft een Sabre DAC aan boord ook nog eens.

Beantwoorden

25 december 2018 om 06:47
magier76 Gebruiker

Jammer dat deze geen ci+ heeft anders had ik hem zeker gekocht.

Beantwoorden

25 december 2018 om 08:20
pvreeman Gebruiker

En dan vervalt dus ook de noodzaak om er een hdmi 2.0 poort op te zetten dus die ontbreekt. De Dune HD 4K PRO heeft het allemaal wel

Beantwoorden

25 december 2018 om 09:17
jan212r Gebruiker

video formaat flv: geen informatie. nochtans een open formaat en veel gebruikt op internet.

smb: is dit versie 1 of 2. Windows ondersteunt smb1 standaard niet meer!

Blu-ray: Ook javascript menu ondersteuning?

Graag ook op kerstdag duidelijke info :)

Jan

Beantwoorden

25 december 2018 om 15:04

FLV ga ik niet vanuit, dit is Flash, en is ook nog eens een container. MKV is toch echt de meest gebruikte container.

SMB 1 kan wel via Windows,maar ivm veiligheid vanaf BUITEN staat het nu in W10 uit. SMB zou ik zoizo niet gebruiken, maar de NFS verbinding. Maar voor SMB: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1845443

HTML-5, JavaScript is ondersteund

FLV en SMB zijn niet de meest geschikte zaken voor veruit de meeste gebruikers, dus als dit super belangrijk is zou ik hem niet kopen.

Beantwoorden

25 december 2018 om 09:18
jan212r Gebruiker

Wat met de sata aansluitingen wat is de max hdd ondersteuning en de versie?

Beantwoorden

25 december 2018 om 14:49

Wij hebben 8 TB schijven erin gehad welke prima werken. Hoger kan ik nu niet bevestigen.

Beantwoorden

25 december 2018 om 11:27
J. Terpstra Gebruiker

Ik zou de spec’s ook maar eens vergelijken met een Zapitti-duo-4K HDR. Bevalt mij prima en werkt wel met 4K 50/60p en HDMI 2.0 !!

Beantwoorden

25 december 2018 om 13:14
tijgert Gebruiker

Er staat ondersteuning voor MVC, maar voorheen was dat enkel MVC .ISO.

Is er nu eindelijk ondersteuning voor MVC MKV?

Mijn Mede8er kan dat namelijk wel en die is al stokoud.

Beantwoorden

25 december 2018 om 16:05

MVC ISO is naar mijn weten veruit het meest gebruikt. In MKV kan ik nu niet met zekerheid zeggen, maar de Mede8er is dan ook geen 4K speler maar voor 3D is dit prima.

Beantwoorden

25 december 2018 om 15:16

Er worden vergelijkingen gemaakt met andere media spelers, met een andere chipset dan de Sigma. Let wel, dit is een heel ander apparaat dan zo maar een media speler. Het is een full size (19″) product met een ultra-low-noise Noctua ventilator, aluminium casing, hot swap HDD bays, speciale geïsoleerde voeding, een ESS SABRE32 DAC, gebalanceerde XLR stereo uitgangen en S/PDIF audio ingang. Z-Wave chipset, DVBT/T2 tuner en alles op apparteboards (niet alles op 1 board met shared componenten zoals de mediaspelers welke hier zijn genoemd) Dan is €499 echt een koopje met al deze hardware.

Ivm de vragen ben ik als Expert er even bij geroepen. Ik zal om 16:00 weer even kijken of er nog zaken zijn welke aandacht behoeven.

Beantwoorden

25 december 2018 om 15:18
bastian433 Gebruiker

Geen HDR dus. Geen 4k @ 60. Alleen een paar HD zenders via dvb-c en de rest SD. Hmmm. Als het bedrag goed zou zijn is het voor een bepaalde doelgroep misschien interessant. Zeg maar 50% van de huidige aanbieding.

Beantwoorden

25 december 2018 om 16:03

Even niet als antwoord direct onder de laatste opmerking, aangezien er iets meer te melden is dan alleen hierop.

Géén HDR is niet helemaal waar. Als je TV handmatige instellingen ondersteund voor HDR zal hij het wel als HDR aanbieden aan de TV, tot maximaal 10 bit. Maar HDR content zal worden omgezet naar SDR. Is een heel technisch verhaal waar al veel op o.a. AVS en HT forum is gesproken en diepe uitleg over HDR en de kenners zijn het er over eens dat met de huidige content zeker nog tot ver in 202x er niet veel content zal zijn waar je echt alles tot zijn recht zal komen op de huidige TV’s.

Maar inderdaad, voor de doelgroep is dit een koopje, als je alleen maar een mediaspeler wilt kopen dan is het minder value voor money. Dit is dus ook de reden dat hij in de iBood Extra zit en er een gelimiteerd aantal beschikbaar is gesteld voor deze prijs.

Beantwoorden

26 december 2018 om 12:42
Goudzoeker Gebruiker

Boel geld hoor en geen eens competabel met de nieuwste wifi standaard .

De nieuwe High-Efficiency Wireless-standaard, oftewel 802.11ax, belooft een verviervoudiging van de doorvoersnelheid, maar belangrijker: het is speciaal ontworpen om beter om te kunnen gaan met drukbevolkte gebieden waar veel gebruikers tegelijk verbinding maken met hetzelfde netwerk

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.