6 december 2018 om 00:00
iBOOD

Toshiba Canvio Basics 2.5" 2000GB HDD

Toshiba Canvio Basics 2.5" 2000GB HDD

Met deze Toshiba Canvio Basics HDD heb je altijd en overal toegang tot je belangrijkste bestanden.

Specificaties

Merk: Toshiba
Type: Canvio Basics 2.5" HDD (2 Terabyte)
Garantie: 2 jaar

• Overdrachtssnelheid tot 5 Gb/s
  • Uiterst klein en licht
  • Geen extra software nodig

Kenmerken

• Capaciteit: 2 Terabyte
  • Interface: USB 3.0 (USB 2.0 compatibel) 
  • Max. overdrachtssnelheid: ~ 5.0 Gbs
  • Bestandensysteem: NTFS (MS Windows) - De drive kan geformatteerd worden tot HFS+ voor Mac-compatibiliteit
  • Voeding: USB bus (max. 900mA)

Systeemvereisten

• Windows® 10 / Windows 8.1 / Windows 8 / Windows® 7
  • CPU van 750 MHz of sneller
  • 10 MB schijfruimte
  • 256 MB werkgeheugen
  • Eén vrije USB 2.0 of 3.0-poort

In de verpakking

• Canvio Basics 2.5" HDD
  • USB 3.0 micro-B kabel
  • Quick Start Guide
  • User's Manual (voorgeïnstalleerd op de HDD)
  • Garantiedocumentatie

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 119 x 79 x 20,5 mm 
  • Gewicht: 230 g 
6 december 2018 om 00:04
Juanesarmiento Gebruiker

2000 gb? Onmogelijk…. Misleidend?

Beantwoorden

6 december 2018 om 00:06
masterbrain13 Gebruiker

Lijkt me handig om je eerst even te verdiepen in een product, voordat je gaat roepen dat iets misleidend is. 2000GB staat gelijk aan 2TB (Terabyte)

Harde schijven van minder dan 1TB (1000GB) worden al bijna niet meer verkocht .sterker nog, 2TB is een beetje de norm geworden. Er zijn zelfs harde schijven met maarliefst 20TB.

Beantwoorden

6 december 2018 om 08:36
jup.deneddy Gebruiker

20TB  is iets te groot volgens mij , de grootste nu in de handel is 12 tb type 3.5  en bij 2.5 type  is het 5 TB de max

Beantwoorden

6 december 2018 om 08:42
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen jup.deneddy,

Deze schijf heeft 2 terabyte geen 20 :-)

Beantwoorden

6 december 2018 om 09:20
jup.deneddy Gebruiker

dit was een opmerking voor masterbrain13 die aan gaf Harde schijven van minder dan 1TB (1000GB) worden al bijna niet meer verkocht .sterker nog, 2TB is een beetje de norm geworden. Er zijn zelfs harde schijven met maarliefst 20TB.

dus eerst alles lezen (lol)

Beantwoorden

6 december 2018 om 09:28
Moderator Niek Moderator

Excuus dat stukje had ik inderdaad gemist ;-)

Beantwoorden

6 december 2018 om 00:47
Susantigoon Gebruiker

Leuke schijf maar ik kan hier niet echt enthousiast van worden, voor een paar eu meer heb je ook 3TB van een geduchte conculega in iedere winkel.

Beantwoorden

6 december 2018 om 17:47
shadowjack Gebruiker

waar vind je die dan voor een ‘paar euro meer’ ??

Beantwoorden

6 december 2018 om 01:26
robert-1976 Gebruiker

Geschikt voor opnemen tv op HDD?

Beantwoorden

6 december 2018 om 08:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen robert-1976,

Bedoel je rechtstreeks vanaf je tv op deze HDD opnemen?

Beantwoorden

6 december 2018 om 09:14
robert-1976 Gebruiker

Dat is de vraag idd, op een USB poort waarbij staat HDD (PanasonicTv)

Beantwoorden

6 december 2018 om 09:17
Moderator Niek Moderator

Dat hangt wat af van het type tv dat je hebt. Ik heb kunnen vinden dat het mogelijk is om op te nemen op een HDD wanneer je tv beschikt over een ingebouwde digitale tuner. Voor meer informatie over opnemen vanaf je tv klik hier.

Beantwoorden

6 december 2018 om 06:21
protchnician Gebruiker

5Gb/s? dat kan nog eens niet met een nvme ssd, dit is bedrog.

Beantwoorden

6 december 2018 om 07:49
angelofhope Gebruiker

Er staat dan ook Gb/s en niet GB/s …. beetje misleidend maar niet onmogelijk, zie ook hun eigen site, waar wel duidelijker Gbit/s staat…. https://www.toshiba-storage.com/products/toshiba-portable-hard-drives-canvio-basics-2/

Beantwoorden

6 december 2018 om 11:52
Susantigoon Gebruiker

Als je het verschil niet weet, m’n beste protchnician, tussen bits en Bytes kun je misschien beter niet reageren en al helemaal termen als ‘bedrog’ voor je houden.

Beantwoorden

6 december 2018 om 15:45
muppets4 Gebruiker

Inderdaad. Als je het niet weet moet je het niet zeggen. Een snelheid van 5Gb/s is de theoretische overdrachtsnelheid van USB 3.0. Dat vertaalt zich in 640 MBps (megabyte) per seconde. Er is geen scenario denkbaar dat dit ook daadwerkelijk gehaald wordt in de praktijk. En de in deze behuizing gemonteerde schijf gaat dat ook echt niet halen. Je mag blij zijn als het in de praktijk rond de 100 a 125 MBps zal zijn. Dus inderdaad is het bedrog.

Beantwoorden

7 december 2018 om 06:13
padeloco Gebruiker

Volgens mij is 5Gb/s gelijk aan 625 MB/s en geen 640!

Beantwoorden

6 december 2018 om 08:47
gjs Gebruiker

Wel handig om je PS4 mee uit te breiden. Helaas geen witte ;-)

Beantwoorden

6 december 2018 om 10:14
roeland.de.windt Gebruiker

SSD of ratelschijf erin?

Beantwoorden

6 december 2018 om 10:34
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen roeland.de.windt,

Hier zit geen SSD in.

Edited by: Niek

Beantwoorden

6 december 2018 om 12:19
Susantigoon Gebruiker

SSD schijf???  Niek toch…!

Beantwoorden

6 december 2018 om 13:03
Moderator Niek Moderator

Heel scherp Susantigoon! Ik heb het meteen aangepast ;-)

Beantwoorden

6 december 2018 om 10:28
Jips Gebruiker

Kun je deze wel/niet formatteren voor OS MAC SYSTEEM?

(Ja ik lees dat het systeem Windows ed. is maar meestal kan het dan toch met Mac gelezen geschreven worden) :-)

Happy day

Beantwoorden

6 december 2018 om 10:33
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jips,

In de specificaties wordt aangegeven dat dit ook mogelijk is.

Beantwoorden

6 december 2018 om 15:09
Moderator Sietse Moderator

Ik kan dit trouwens bevestigen. Ik heb namelijk deze (vooruit, een variant met minder opslaggeheugen) en gebruik hem als back-up schijf voor een MacBook Pro. Je moet hem meteen even formatteren en kiezen voor een ander bestandssysteem. Maar dit is twee tellen werk. Ik meen me wel te herinneren dat er standaard software op stond. Hier heb je (dan) niets aan en gooi je er dan ook meteen mee af.

Beantwoorden

6 december 2018 om 22:52
techno2004 Gebruiker

steeds dat meer willen voor een prijsje etc… hihi 1TB willen mensen 2 TB, an ja er is zelfs 20TB… er zijn ook al SSD schijven voor dezelfde prijs helaas heb je dan mss maar 500GB … en wja waarom geen 20TB?:))))) tegen dat je het vol krijgt (de modale mens met muziek en films) tegen die tijd is ze mss al kapot gedraaid hihi

Beantwoorden

7 december 2018 om 10:30
Ramana24 Gebruiker

Toch mooi 14 euro goedkoper dan elders!

Beantwoorden

16 december 2018 om 15:05
shadowjack Gebruiker

Schijf ontvangen en dit weekend eindelijk tijd om eea over te zetten, MAAR: ben sinds GISTER al bezig om 800GB aan audio en video over te zetten, hij doet uren over 200GB, als ik een deel van diezelfde bestanden (250GB bij wijze van test) van dezelfde bron naar een andere schijf overzet (van 3.5″ WD Green 3GB extern in USB3 dock naar 3.5″ Verbatim 3GB in USB3 behuizing, volgens mij zit daar een Seagate schijf in, via dezelfde poorten) is het met een paar minuten bekeken. Ook werd de Toshiba gister en vandaag tijdens het kopiëren van de files een aantal keer vanzelf uitgeworpen, foutmelding ‘toegang geweigerd’ oid en de schijf start dan opnieuw op, errug tof, dan kun je opnieuw beginnen met een paar 100 GB aan files kopiëren.

Heb hem op 2 verschillende USB3 poorten geprobeerd ook, allebei met hetzelfde resultaat, is de schijf gewoon mega traag (SMART waarden in Crystal disk zien er op het eerste gezicht normaal uit), is ie al half verrot of zou het een verrotte kabel zijn? Heb helaas geen extra micro USB3 kabel anders zou ik die wel geprobeerd hebben…

Dat de schijf niet zo supersnel is kan ik mee leven, het hoeft niet in 2 minuten overgezet te zijn wat mij betreft, zolang ie audio en video maar normaal afspeelt, maar dat ie uren bezig is met 800GB, oftewel dat ik 2 dagen spendeer aan het overzetten van files en de schijf dan nog niet eens halfvol i lijkt mij niet normaal…

Oplossingen/meningen???

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.