26 november 2018 om 00:01
iBOOD

Neato Botvac D7 Connected Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

Neato D7 Connected Robotstofzuiger

Een robotstofzuiger met technische hoogstandjes, waar tech reviewers voor applaudiseren. 

Specificaties

Merk: Neato
Type: Botvac D7 Connected Robotstofzuiger
Garantie: 1 jaar op de robot en 6 maanden op de accu via Neato; 2 jaar via iBOOD

• Geweldige reviews van experts
  • Revolutionaire technologie
  • Werkt met de Neato app

LaserSmart mapping en navigatie: brengt je huis in kaart en reinigt efficient en methodisch
Wordt slimmer en leert nieuwe functionaliteiten dankzij software updates
Reinigt diep en grondig: pikt al het vuil op wat je kan zien, maar ook wat je niet kan zien
SpinFlow technologie: hoge zuigkracht gecombineerd met precieze reingingsborstels
Zuigt mensen- en dierenhaar op, ideaal dus als je een hond of kat in huis hebt
D-vormig waardoor hij uitermate makkelijk langs randen en in hoeken reinigt
Grote reinigingsborstel
Ultra Performance Filter en geavanceerde spiral combo borstel tegen klein vuil en haren
Vele mogelijkheden met de Neato app

Check hier de mogelijkheden: iOS | Android

Type accu: Lithium-ion
Lader Voltage: 14.4V
Afmetingen: 31.9 (L) x 33.6 (B) x 10 (H) cm
Gewicht: 3.5 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Neato Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

26 november 2018 om 00:31
EDWernars Gebruiker

Als ik de android reviews mag geloven van de laatste tijd is dit een waardeloze stofzuiger in combinatie met de app. Iemand schrijft zelfs bloeddruk verhogend!

En zelfs voor 450 euro mag je verwachten dat je een degelijke robot krijgt met een werkende app.

Beantwoorden

26 november 2018 om 00:32
EDWernars Gebruiker

Ow wacht hij staat voor €499,- nog 50 euro duirder dan ik dacht :$

Beantwoorden

26 november 2018 om 07:18
arnoroefs Gebruiker
26 november 2018 om 09:04
EDWernars Gebruiker

Ow meen je? Maar waar bestuur je dit ding? Waar zet je virtuele muren? Oja juist in de app ;)

Als die prut is voor deze gigantische prijs pas ik even.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.neatorobotics.android

Beantwoorden

26 november 2018 om 11:21
neusaap007 Gebruiker

3 sterren voor een dergelijke app vind ik niet bijster laag (altijd mensen met linkerhanden of die niet goed kijken/lezen), Neato reageert overigens steeds snel op recensies om te helpen, zou me daar dus niet zo druk om maken.

Beantwoorden

26 november 2018 om 11:42
Rudolphus Gebruiker

Ik zie toch vooral positieve reviews overal, links van arnoroefs maar ook deze, vind ik zelf altijd een fijne site:

https://www.techhive.com/article/3269774/smart-appliance/neato-botvac-d7-connected-review.html

Beantwoorden

26 november 2018 om 15:02
EDWernars Gebruiker

als je even kijkt na de laatste reviews zijn dit voornamelijk 1 en 2 sterren. Dat zou kunnen duiden dat de laatste update niet vlekkeloos is uitgerold. Wat mij enorm zorgen baat.

maarja wilde het enkel even aanstippen, andere websites die ik nog niet had gecheckt zijn ze indd wat positiever!

Beantwoorden

26 november 2018 om 17:29
drpsgk Gebruiker

Ik heb hem en inderdaad de laatste update is ruk

Beantwoorden

26 november 2018 om 05:01
devourer85 Gebruiker
26 november 2018 om 09:58
Moderator Bas iBOOD Moderator

Amazon heeft vannacht zijn prijs aangepast. Dat laten we natuurlijk niet gebeuren, daarom hebben we onze prijs zojuist nog verder verlaagd :-)

Als je hem al hebt aangeschaft voor de hogere prijs kun je jouw bestelling opnieuw plaatsen en de eerdere annuleren óf we nemen na afloop contact met je op!

Beantwoorden

26 november 2018 om 05:02
jeroenlb Gebruiker

@ Neato expert / can you have two Neato in one room? I would like to schedule one for morning cleaning the room and a other one for the afternoon in the same room. Or will it try to goto the other docking station? Will it be confuse if you have two? Thanks in advance

Beantwoorden

26 november 2018 om 06:35
lennie Gebruiker

Waarom wil je daar twee robots voor gebruiken? Eén robot kan ook twee keer op een dag schoonmaken.

Beantwoorden

26 november 2018 om 07:09
jeroenlb Gebruiker

Oude versie kun je maar voor een tijdstip programeren. Daarnaast heeft de batterij tijd nodig weer te herladen. Twee stuks zijn ideaal. Wisselen ze elkaar af op dezelfde dag

Beantwoorden

26 november 2018 om 07:19
arnoroefs Gebruiker

Wat doe je in godsnaam in je woonkamer dat je 2x per dag moet stofzuigen?? Wij hebben katten en hier draait ie gemiddeld 1x per 36u, meer zou echt overkill zijn.

Beantwoorden

26 november 2018 om 07:29
jeroenlb Gebruiker

Grote woonkamer, hij haalt 1x stofzuigen ook niet moet een paar keer herladen. Of 2 werksters of 2 neato’s. 2 werksters kunnen samen werken maar nu is de vraag kunnen 2 neato’s samen werken?

Beantwoorden

26 november 2018 om 08:15
Shog Gebruiker

Dan heb je wel een gigantische woonkamer! Normaal gezien moet een Neato een huis van 130 m2 makkelijk kunnen doen. De D7 heeft No go lines waarmee je gedeelten af kunt zetten. Vacuum Wars op YT heeft daar wel duidelijk video’s van.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:05
Official Product Expert Neato Expert Official Product Expert

Dear Jeroen,

you can program the Neato to charge mid day and do a second run later in the day. This means you can do exactly what you are planning with just one robot.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:08

Hi Jeroen,

Je kamer is vast niet een paar honderd vierkante meter. De Neato’s onthouden waar ze gebleven zijn, gaan weer terug naar het laadstation en maken de klus daarna af. Dat tot drie keer. Zo kan je tot 450 m2 aan ruimte schoon laten maken.

Beantwoorden

26 november 2018 om 15:48
jeroenlb Gebruiker

@ moderator. Het gaat erom of je de Neato zo kan progameren dat hij in de ochtend de kamer doet en vervolgens in zijn geheel in de avond nog een keer. Vorige Neatos kon he maar voor 1 tijdstip per dag configurere. Alvast bedankt

Beantwoorden

26 november 2018 om 16:09

Beste Jeroen,

Klopt, je kan maar 1 tijdstip per dag instellen. Het tweede tijdstip zal je handmatig de Neato aan moeten zetten. (dat kan met de app ook op afstand)

Beantwoorden

26 november 2018 om 09:36
drpsgk Gebruiker

Ik heb deze bij de vorige deal gekocht,  voor helaas een flink hoger bedrag. In 1 woord: waardeloos! De miskoop van mijn leven.

Waar het apparaat het ik het begin nog aardig doet,  is hij nu gereduceerd tot een dom apparaat. Neato presteert het om bij elke software update de werkende functionaliteiten steeds verder te verminderen. No go lines die continue verdwijnen, niet rekening houden met waar je ze op de map plaatst.  De map zelf is na een tijdje niet meer bruikbaar omdat de bot de verdiepingen niet meer herkent,  dus dan moet je een nieuw map aanmaken,  maar daarbij komt de bot in een loop terecht. Ook de magneetband wordt genegeerd.  Blijft ook proberen door een glaspui in de tuin te komen en botst daarbij tot de batterij leeg is tegen het raam.  De hoogte vh apparaat wordt niet door de laser meegenomen wat resulteert in het vast komen te zitten onder de kasten. Kortom niet kopen

Beantwoorden

26 november 2018 om 09:53
Ma023 Gebruiker

Bijzonder.. bij mij werken de belangrijke features zoals ze moeten werken. De prijs gaat misschien in de toekomst ook onderuit, het is op dit moment een goede prijs misschien kost dit ding over een jaar €399.95.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:15

Beste,

de Neato’s worden regelmatig van Nieuwe software voorzien. Er is nog geen update geweest waarbij er functionaliteit is weggenomen. Wel wordt er bijna iedere update iets aan toegevoegd. Als je de online test na leest (google er maar een paar) komt Neato standaard erg hoog of zelfs als beste uit de test. Hierboven zijn al een paar sites genoemd, maar bijvoorbeeld ook:

https://www.expertreviews.co.uk/neato/1407030/neato-botvac-d7-connected-review-the-best-robot-vacuum-cleaner-gets-an-update-and-is

Daarnaast heeft Neato onlangs nog een de tests in door de consument tests gewonnen. De letterlijke quote van het stuk was:

“Eén robot steekt met kop en schouders boven de rest uit en is zowel Beste uit de Test als Beste Koop.”

Beantwoorden

26 november 2018 om 11:44
Vivivi Gebruiker

Ik herken me ook totaal niet in het berichtje van drpsgk. Misschien helpt het om even de app er af te gooien en je robot naar factory settings terug te zetten en van voor af aan opnieuw te installeren?

Beantwoorden

26 november 2018 om 16:29
drpsgk Gebruiker

Harstikke leuk zo’n test, maar kijk eens naar de reviews op amazon: 50% geeft 5 sterren, en daarna …25% geeft 1 ster. Dat betekent hij doet het prima of hij is compleet ruk. En dat is precies mijn probleem met dit apparaat. 2 keer doet het ie het goed, daarna is hij zijn instellingen kwijt en kan je hem niet eens meer laten starten. En zoals hieronder staat: factory rest is dan de enige oplossing. Niet mijn idee van stabiel.

Er is wel een update geweest die ervoor zorgde dat het gedrag van de robot anders is i.c.m. met de laser. Deze aanpassing heeft er bij mij voor gezorgd dat de robot zich compleet anders gedraagt bij glazen puien. Daarvoor deed deze het prima, nu denkt ie dat de stoep bij het huis hoort….

Dit zijn mijn ervaringen, maar als je bij amazon leest gebeurt dat ook nogal veel bij anderen…..

Beantwoorden

26 november 2018 om 17:59
Binnenmars Gebruiker

Op Amazon kun je ook de Xiaomi Roborock S50 kopen die gemiddeld meer dan 4,5 sterretje doet en deze problemen niet heeft.

en voor jeroenlb kan die ook nog eens op meerdere tijden op dezelfde dag geprogrammeerd.

Oja die dweilt ook nog voor wat het waard is en bij Ali onder de 350 in Europa.

Bekende merken vragen nog steeds belachelijke prijzen.

Beantwoorden

26 november 2018 om 09:51
CHEYENE Gebruiker

hallo, graag had ik geweten of de neato  D7 ’s nachts kan stofzuigen en op een donkere vloer?

vrgr.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:10

Hi Cheyene,

Snachts is geen enkel probleem. Bij sommige hele donkere vloeren kan er wel eens een probleem zijn. De “Dropsensors” die er voor zorgen dat je robot niet van de trap af rijd kunnen dan in de war raken.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:22
mavical Gebruiker

Ik maak gebruik van de Neato D3. Op zich werkt deze Neato prima. Ook gewoon met de app. Deze heeft een aantal updates gehad zoals ook de software van de Neato zelf. De Neato doet elke nacht zijn ronde. 50 m2 in 49 minuten. Ik heb voor de Neato een aantal Roomba’s en van Samsung gehad. Dat gaf pas allemaal ellende. Vastlopers etc. Hier dus een tevreden gebruiker. Zou sowieso weer een Neato kopen.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:31
mavical Gebruiker

Nog even een vraag. Neato geeft 6 maanden garantie op de accu en een jaar op het apparaat. In los geeft in zijn voorwaarden aan 2 jaar. Maar waarop ? Is dat ook inclusief de accu ?

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:54

De apparaten hebben twee jaar garantie. Batterijen officieel 6 maanden, daar ze bij verkeerd gebruik makkelijk kapot kunnen gaan. Doorgaans gaan de batterijen echter minimaal een jaar mee en meestal 2 jaar of langer. Nieuwe batterijen zijn bij de meeste dealers na te bestellen en kosten 40/50 euro.

Beantwoorden

26 november 2018 om 18:01
Binnenmars Gebruiker

Een batterij in een stofzuiger die je verkeerd gebruikt? Hoe werkt dat precies?

Beantwoorden

26 november 2018 om 18:50
drpsgk Gebruiker

Enige Wat ik kan bedenken is niet opladen…

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:33
mavical Gebruiker

Ik bedoel uiteraard Ibood ipv “in los” .

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:49
stellabreek Gebruiker

Inmiddels 4 Neato’s in mijn bezit. Niet tevreden met het laatste ex dat enkel op de app functioneert. Je kan niet zien wat erop doet, moet contstant met je telefoon in de weer. Staatie daar weer te piepen met een rood signaaltje, niet handmatig te resetten op het apparaat zelf. Nieuwe batterijen zijn heel duur, en ik vind ze echt van matige kwaliteit. Na een jaar iedere nacht aan gestaan te hebben moet er alweer een peperdure nieuwe batterij in. kortom: gedoe. Wij hebben een grote woning, vandaar meerdere Neato’s, maar ik ben er een beetje klaar mee. Zuigkracht is wel prima! Dat is ook de reden dat we er toch iedere keer weer een kochten. Maar deze laat ik aan mijn neus voorbij gaan……

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:57

Beste, 

De neato Connected heeft zowel de app als een display waar je hem op kan instellen en bedienen. Wellicht dat dit model beter aansluit bij wat jullie zoeken? Ik vrees dat als je ze dagelijks aan hebt staan in een groot huis je de batterij problemen blijft houden ongeacht wat je doet. De batterij die er in de D7 zit is een van de beste op de markt en Neato is een van de zuinigste robots qua verbruik dus kan het zomaar zelfs minder zijn bij een ander merk.

Beantwoorden

26 november 2018 om 10:52
mavical Gebruiker

Ik zou deze ook maar is bekijken. Een test tussen de Roomba 980 en Neato D7:

https://youtu.be/nrAxk9Z9W_w

Beantwoorden

26 november 2018 om 12:09
TheCasa Gebruiker

Goedemorgen,

Als ik alle berichten en reviews mag geloven, mogen we deze niet laten lopen. Toch een paar vragen voor de expert:

1. Vier jaar geleden heb ik de Neato XV Signature Pro aangeschaft. Deze beviel op zich prima, maar achteraf was het een miskoop omdat de batterij na een jaartje al de grootste moeite begon te krijgen, terwijl ik hem misschien gemiddeld 3x per maand gebruikte. Een half jaartje geleden heb ik hem nog eens geprobeerd, maar deed hij het helemaal niet meer. Het display werkt niet meer waardoor hij onbruikbaar is. Zijn dit bekende problemen en is deze significant beter qua duurzaamheid?

2. Ik heb enkele ruimtes met zwarte vloerbedekking. De Neato XV Signature Pro heeft deze ruimte de eerste paar keer redelijk kunnen afhandelen, maar al snel helemaal niet meer. Ik begrijp dat dit lastig is i.v.m. de “Dropsensors” die in de war raken. Is het mogelijk om de dropsensors tijdelijk uit te schakelen? Ik kan me voorstellen van niet omdat er dan zeker exemplaren zullen sneuvelen door onjuist gebruik. Maar het is misschien wel een optie om m.b.v. de app dit te regelen. En niet een aan-/uitknopje of zo, maar instellen dat in een bepaalde ruimte de dropsensors niet nodig zijn! Dus uitschakelen voor bepaalde ruimtes. Met een waarschuwing wanneer je ze uitschakelt. Dan moet je wel heel onhandig zijn als gebruiker om hem van de trap af te laten vallen.

Groeten,

Casa

Beantwoorden

26 november 2018 om 12:25

Beste Casa,

De Signature lijn is al weer 5 of 6 jaar oud. Het klopt dat Neato tijdens de introductie een batch met probleem batterijen op de markt heeft gebracht toen de tijd. Dat is toen de tijd opgelost met een vervangende batterij wanneer je het bij de dealer aanmeldde. Daarnaast was dit een van de eerste batterijen die we op de markt brachten van een veel lagere kwaliteit. Toen de tijd leverden we Nikkel cadnium batterijen ipv Li-ion. Daarnaast is het vermogen van de batterijen veel hoger.
Er zijn geen problemen bekend met de display. Je zal hem via Neato bij de customer service kunnen laten checken.

https://support.neatorobotics.com/hc/en-us

Je oplossing die je aanbrengt ivm de dropsensors is er een die intern iedere zoveel maanden bij Neato ook weer terug komt. Je hebt gelijk dat er tot nu toe niet toe is besloten om te voorkomen dat men ze vergeet weer aan te zetten en de Neato’s de trap afrijden. Ik kan me voorstellen dat niet iedere klant dit snapt en het voor een hoop bad reviews kan zorgen.

Wat ik je wel kan aanraden is je dropsensors zo nu en dan met een wattenstaafje schoonmaken. Je zal er van staan te kijken hoeveel stof er op kan zitten en regelmatig schoonmaken zorgt er voor dat hij weer functioneert zoals toen je hem aanschafte.

Beantwoorden

26 november 2018 om 12:31
TheCasa Gebruiker

Bedankt voor je antwoord. M.b.t. de dropsensors: vandaar mijn idee om het per ruimte in te kunnen stellen en dan duidelijk waarschuwen dat er geen trap in die ruimte mag zijn. Dan hoeft de gebruiker het ook niet weer aan te zetten!

Beantwoorden

26 november 2018 om 12:50

Staat al een tijdje op de agenda bij Neato ;)

Beantwoorden

26 november 2018 om 13:01
r0bert0 Gebruiker

Ik heb zelf 3 jaar geleden de Neato Botvac 70e aangeschaft via iBood. Prima stofzuigertje die goed z’n werk heeft gedaan. Na ruim 2 jaar bleef ie melden dat de opvangbak er niet goed in zat terwijl dat wel het geval was. Softwareprobleem dus waarschijnlijk. Geen garantie meer en voor service kun je niet in Nederland terecht.

Hij staat nu dus alweer een jaar geparkeerd. Stof te eten aan de bovenkant. Heb nog wel een voorraadje filters voor de liefhebber.

Als je deze aanschaft hou dan rekening met afschrijven in 2 jaar.

Beantwoorden

26 november 2018 om 13:30

Beste Roberto,

Neato heeft een nederlandse helpdesk waar je met dit soort zaken terecht kan. Ook buiten de garantie periode kan je bij ze terecht. In dit geval denk ik dat een van de rubbertjes op de afvalbak niet helemaal goed meer zit. Als je Neato customer service belt kan je een nieuwe afvalbak bij ze bestellen.

https://support.neatorobotics.com/hc/en-us

Beantwoorden

26 november 2018 om 15:40
ctmax Gebruiker

De opvangbak melding heb ik idd ook last van. Ik heb het opgelost door het vasthoud-strookje aan het filter een beetje af te vijlen. Erg triest dat het zo moet, maar sindsdien die melding niet meer gehad. Mogelijk zijn mijn filters niet helemaal origineel en is de Neato gewoon erg strikt hierin.

Verder qua zuigresultaat zwaar onder de indruk van het apparaat. Werkt fantastisch, je hebt eigenlijk niet eens door dat je zo’n apparaat hebt. Je vloer is ’s ochtends mooi schoon en ik leeg ’s avonds het stofbakje even. Verder geen omkijken naar.

Beantwoorden

26 november 2018 om 20:47
ibood_user19 Gebruiker

Probleem van de melding met het afvalbakje met de Botvac 70e heb ik ook gehad. Let op… dit is dus een accu probleem en niet het afvalbakje zelf. Was ook de terugkoppeling van de servicedesk. Accu vervangen en hij doet het weer prima. Heeft dus niets met rubbertjes te maken….

Je kunt een originele Neato accu kopen of namaak. Kost je hooguit 33 euro incl. bezorging. Succes!

Beantwoorden

26 november 2018 om 23:01
r0bert0 Gebruiker

Van hen kreeg ik bericht dat ik contact moest opnemen met LetmeRepair. Die zitten niet in Nederland helaas.

Wanneer de tip van ctmax niet helpt zal ik eens informeren wat zo’n bak kost. De rubbertejs zul je wel niet apart kunnen bestellen waarschijnlijk :-(. En anders maar een nieuwe accu proberen zoals ibood_user19 aangeeft.

Beantwoorden

26 november 2018 om 23:02
r0bert0 Gebruiker

bedankt voor de tips overigens!

Beantwoorden

26 november 2018 om 14:44
nathiekie Gebruiker

Kan je de Neato een dag op het gelijksvloers laten werken en de volgende dag op de eerste verdieping? Of kan hij geen twee verschillende zones onthouden?

Beantwoorden

26 november 2018 om 15:05

De D7 kan tot en met 3 vloer plannen onthouden. Je kan hem dus op drie verdiepingen plaatsen.

Beantwoorden

26 november 2018 om 16:34
drpsgk Gebruiker

Je moet dit  wel nuanceren: dit kan alleen als je drie basisstations hebt of elke keer het laadstation verplaatst. Daarnaast moet je het basisstatio EXACT op dezelfde plek terugzetten anders denkt de bot dat je een verbouwing hebt gedaan en wil hij een nieuwe floorplan maken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.