19 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Apple Mac Pro | Xeon E5 | 12 GB | 256 GB SSD | 2x AMD FirePro D300 (2 GB)

Mac Pro (ME253B/A)

Zoek je een krachtige computer voor professionele applicaties? Zoek dan niet verder. Dit is jouw nieuwe Apple Mac Pro!

Specificaties

Merk: Apple
Type: Mac Pro | Xeon E5 QuadCore | 12 GB | 256 GB SSD | 2x AMD FirePro D300 (2 GB) (ME253B/A)
Garantie: 2 jaar

• Zeer sterke hardware
  • Voor professionele applicaties
  • Ideaal voor architecten, producenten, filmeditors en meer

• Processor: Intel Xeon E5 QuadCore tot 3.7 GHz - Turbo tot 3.9 GHz
  • RAM: 12 GB, 1866 MHz
  • RAM-configuratie: 3x 4 GB
  • Aantal sleuven: 4
  • Max. ondersteund geheugen: 64 GB
  • Grafische kaart: 2x AMD FirePro D300 2 GB GDDR5
  • Opslag: 256 GB SSD

• Aansluitingen: HDMI , 2x LAN (RJ-45, Gigabit Ethernet, 1000 Mbps) , 6x Thunderbolt 2 , 4x USB 3.0 , hoofdtelefoon/microfoon combo
  • Wifi (standaarden): 802.11ac
  • Ingebouwde luidsprekers
  • Besturingssysteem: macOS Yosemite
  • Afmetingen: 16.7 (B) x 25.1 (H) x 16.7 (D) cm
  • Gewicht: 5 kg
Dit is een UK product, een EU opzetstekker wordt meegeleverd.
19 mei 2018 om 00:03
adnanticus Gebruiker

Gaat deze prullenbak open d.m.v. een sensor?

Beantwoorden

19 mei 2018 om 00:10
jenfbe Gebruiker

Hiervoor heb je de optionele iSense nodig

Beantwoorden

19 mei 2018 om 10:33
ITibood Gebruiker

Met de Apple watch unlocken (vanaf El Capitan) is ook best handig.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 00:11
franssie01 Gebruiker

Elke keer als ik op een product van meer dan EUR200 verzendkosten zie staan – dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. Dit blijven mooie ‘wasmanden’ maar ik hou het nog even bij de Ubuntu Frankenstein die ik in een G5 case gebouwd heb.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 10:35
ITibood Gebruiker

Bij 200 ok, snap ik, maar bij 2000 ga je toch niet zeuren over 8 eurootjes zeker??

Beantwoorden

19 mei 2018 om 15:35
fgeer Gebruiker

Niet eens! Ibood schermt altijd met adviesprijzen van wanneer het product op markt kwam. Echter de gratis verzendkosten vergeet ibood dan weer altijd! Bij Apple is alles boven €40 gratis bezorgen. Dubbele moraal bij ibood dus!

Beantwoorden

19 mei 2018 om 23:03
DornoD Gebruiker

Bij adviesprijzen worden de verzendkosten altijd buiten beschouwing gelaten. Het artikel kan immers ook in een fysieke winkel gekocht worden.

Beetje onzinnig om jouw frustratie over verzendkosten te gaan wijten aan een dubbele moraal. De adviesprijs wordt door de fabrikant vastgesteld, niet door de verkoper.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 00:18
SmokingCrop Gebruiker

Ongelooflijk hoe ze nog steeds zoveel geld vragen voor een toestel van 4 jaar oud. Wat een eeuwigheid is in de computer wereld.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 00:33
dellai Gebruiker

Dit is de reden dat het Pro segment afstand neemt van Apple, hoe kun je dit verkopen aan je IT dude (of aan jezelf)? Mijn laptop heeft betere specs en kost ongeveer 30-33% minder. De meeste studios zijn aan het overstappen op PC gerelateerde systemen want dit is echt te erg voor woorden. Helemaal als je moet bedenken dat je het hiermee moet doen to 2019 terwijl iedereen sneller is jouw Apple prullenbak.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 00:58
xtreem88 Gebruiker

“Zoek je een krachtige computer voor professionele applicaties? Zoek dan niet verder. Dit is jouw nieuwe Apple Mac Pro!”

Hahaha ???? de nieuwe back to the future film uit 2014!

Apple quit joking around, you’re to funny… ????????????

Beantwoorden

19 mei 2018 om 01:21
mrdummy Gebruiker

Het is inderdaad verouderd model. Jammer dat reclame direct gekopieerd worden en zijn de verkopers vergeten dat er veel is veranderd tussen 2014 en 2018. Videokaarten zijn veel sneller geworden, we hebben alweer snellere CPUs.

Het is nog wel snelle computer, maar is niet meer de snelste. Er zijn allang weer andere snellere Apples voor gekomen (hint: Linus dure iMac)

Ik zou even de reclame praatjes aanpassen, anders is het vrij misleidend. Ook woord “nieuw” kan niet meer voor 4 jaar oude model.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 09:33
ITibood Gebruiker

Ik heb hem staan van de vorige keer, aangesloten op een 4K LG31” thunderbolt 2 monitor die hier ook stond aan 600, als je iets zoekt dat nog goed mee kan voor Lightroom en Photoshop, deze combinatie is dan echt nog wel OK en een dikke surplus dat het toestel echt zeer stil is en dat ook blijft bij het bewerken van photo/video.

!! 1 minpunt, de serienummers van deze toestellen (ook anderen hebben dit gemeld bij de vorige deal in de comments, het was dus niet enkel mijn toestel) zijn niet gekend via AppleSupport, Apple lost dit (na navraag), ook niet voor je op, gevolg = Applecare bijkopen lukt hierdoor dus niet. Apple raad aan het toestel terug naar de verkoper te sturen voor een oplossing. Je moet het dus doen met de 2jaar garantie van ibood. Bij navraag aan ibood, kon ik het toestel ook terugsturen en mijn geld terugkrijgen. Conclusie = als je applecare erbij wil gaat het dus niet …

Beantwoorden

19 mei 2018 om 09:44
ITibood Gebruiker

Tip: Vul het vrije 4de geheugenslot op met de 4GB module die je unplugged uit slot1, in slot 1 steek je vervolgens een originele 8GB module erbij in. Resultaat = 20GB RAM en werkt perfect. (kost 60eur max)

Beantwoorden

19 mei 2018 om 15:47
plmvg Gebruiker

Ik heb er vorige keer 2 gekocht. Een ervan heeft het probleem met het serienummer, de ander niet. Erg vreemd dus. Overigens als je goed zoekt op fora komt het wel vaker voor dat een serienummer niet is geregistreerd in het Apple systeem, maar in de States does ze er kennelijk niet moeilijk over dat alsnog te registreren.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 16:04
ITibood Gebruiker

Gewoon applse support in de us contacteren?

Beantwoorden

19 mei 2018 om 16:15
plmvg Gebruiker

Of dat werkt weet ik niet, ik heb zelf niet meer de tijd gehad om die moeite te nemen.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 10:11
stoffel.s Gebruiker

Is deze 100% unused ?

Beantwoorden

19 mei 2018 om 10:30
ITibood Gebruiker

Mijne was dat zeker, hij start op in Yosemite (het OS geïnstalleerd op de productiedatum), deze hebben waarschijnlijk lang in stock ergens gelegen, vermoedelijk niet bij Apple gelet op de AppleCare die niet meer mogelijk is op de serienummers van deze reeks.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 10:43
Moderator Jim Moderator

Hi Stoffel.s,

Yes!

Groet,

Jim

Beantwoorden

19 mei 2018 om 11:05
mrdummy Gebruiker

Je kan gelukkig wel gratis naar High Sierra hoor. Geen zorgen. Gewoon naar Apple Shop gaan en Sierra pakken.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 21:59
Annahilator Gebruiker

Als je voor design gaat en je wilt perse Mac OS hebben, dan moet je voor een Apple gaan. Wil je veel meer power hebben en veel beter met grafische software werken dan is een PC altijd sneller wanneer je hetzelfde bedrag uitgeeft. Vaak zelfs voor de helft van het geld kun je dezelfde performance halen uit een PC.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 11:16
M.Nieland Gebruiker

Sorry maar dit is echt onzin. Er zijn mac pros die met 12 cores werken en 256 GB intern geheugen aankunnen, met vier zware videokaarten. Er is nog geen PC die dat aankan. Je bent dan wel 15.000 euro kwijt, maar voor het echt zware videowerk, is de Mac Pro nog steeds nummer 1.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 13:10
plmvg Gebruiker

Hoewel ik Apple ‘fan’ ben zet ik toch even wat vraagtekens bij jouw verhaal. Een PC is uit te rusten met zwaardere onderdelen simpelweg omdat de architectuur structureel upgrades toelaat en vaak nieuwer is. Zo heb je bijvoorbeeld een systeem met:

Dual 18 Core Intel Xeon E5-2699 v3 CPUs (36 Cores)
3 x NVIDIA GTX Titan X 12GB Graphics Cards

https://www.amazon.com/i-X2-Mediaworkstation-NVIDIA-GTX-Titan/dp/B00VH4WPII

Dit pas niet in de oude Mac Pro van voor 2013, ook niet in de cylinder van 2013. Ook de nieuwe iMac Pro van 2017 heeft in zijn duurste configuratie slechts éénmaal 18-cores en kun je de grafische kaart niet upgraden, tenzij je met externe eGPUs werkt.

Heb hier op kantoor naast het Apple spul ook een HP Z840 workstation staan met een 12-core systeem en 2x NVIDIA Titan X, voor video editing in Premiere of Resolve werkt dat super en vrijwel altijd sneller dan een 12-core Mac Pro.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 21:13
stoffel.s Gebruiker

Ik heb hem laten liggen, het mag dan wel een Xeon processor zijn maar een bak van  2013 is gewoon niet meer competitief vandaag zelfs niet een Mac Pro. het is gewoon zijn geld niet waard vind ik, maar goed dat is mijn mening. Ik vind MacOS de max maar *snap* € voor een oude Mac is me teveel. Ik zou hem gebruiken als Audio Productie maar denk dat een huidige Imac dan krachtiger is. Ik heb gewoon de Grafische kracht niet nodig. Mocht ie aan 1000 € had ik het nog kunnen overwegen.

Edited by: Paul
dealprijzen mogen niet op het forum geplaatst worden, daarom aanpassinkje

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.