3 december 2014 om 00:05
iBOOD

PocketBook E-readers

PocketBook E-readers

De bibliotheek, maar dan op zakformaat!

Boeken zijn een schat van kennis en vermaak, maar ook behoorlijk ruimterovend. Dat merk je misschien niet meteen wanneer je de muren van je huiskamer behangen hebt met boekenkasten, maar wacht maar tot je gaat verhuizen. Die loodzware dozen gaan echt zichzelf niet tillen. Maar niet alleen dan zijn boeken meer last dan lust: wat te denken bijvoorbeeld van je vakantie straks? Kies daarom jouw favoriete PocketBook en bespaar jezelf een hoop sjouwen!

3 december 2014 om 07:56
Raven22 Gebruiker

Iemand ervaring met het Sense model?

3 december 2014 om 07:57
Official Product Expert PocketBook-Expert Official Product Expert

Beste Raven22,

Wij hebben zeker ervaring met het Sense model :)

3 december 2014 om 08:27
m_verstraeten Gebruiker

Kan ik ergens de duidelijk in 1 oogopslag de verschillen zien tussen deze 4 modellen?
En dan zonder heen een weer te klikken tussen 4 tabbladen….

3 december 2014 om 08:38
Moderator Tom Moderator

Dag M-Verstraeten,

dat is op onze website (nog?) niet mogelijk.
Het zou wel een mooie tip zijn voor het tipforum!

Mvg,

Tom

3 december 2014 om 08:57
Official Product Expert PocketBook-Experte Official Product Expert

Beste M_verstraeten,

We hebben helaas niet een website waar dit mogelijk is, maar ik kan voor u wel de belangrijkste verschillen op een rijtje zetten:

PocketBook AQUA 6 inch E Ink Pearl™ E Ink Pearl (600×800), 166 dpi maar wel als enige IP57 Waterdicht en de AQUA heeft geen SD kaartslot en weegt 170 gram

PocketBook Sense 6″ E-Ink® Pearl HD, 1024 x 758 Pixel, 212 dpi, verlichting aan de voorkant, de Sense is de de lichtste met 155 gram deze Reader wordt geleverd met KENZO Cover

PocketBook Touch Lux 2 6 inch E Ink® Pearl HD 1024 x 758 pxl, 212 dpi, verlichting aan de voorkant, de Touch Lux 2 weegt 208 gram

PocketBook Ultra 6-inch, E Ink® Carta 1024 x 758 pixels, 212 dpi, verlichting aan de voorkant, de Ultra is het top model binnen de collectie met 512MB intern geheugen ipv 256MB bij de overige modellen, daarnaast heeft de Ultra een ingebouwde camera voor het maken van foto’s. Het gewicht van de Ultra is 175 gram en de Ultra heeft ook MP3 ondersteuning voor oa audio boeken.

Hoop dat u hiermee toch geholpen bent.

3 december 2014 om 10:30
iCrazy2 Gebruiker

de website van pocketbook http://www.pocketbook-int.com/nl/products

3 december 2014 om 09:49
drommie Gebruiker

Dit komt mooi uit met de vrije dagen in aantocht! Expert, zijn deze e-readers ook geschikt voor de oudere jongeren onder ons? Misschien is het iets voor mijn moeder, alleen is die totaal niet technisch aangelegd.

3 december 2014 om 10:31
Official Product Expert PocketBook-Expert Official Product Expert

Hoi Drommie,

Zeer zeker, het is geen enkel probleem om uw moeder met deze e-readers van pocketbook aan de slag te laten gaan.

geen technische kennis voor nodig!

3 december 2014 om 11:24
sandradejonge Gebruiker

mooie readers lijkt me! wel een paar vragen nog

kan je de lettergrote aanpassen?
hoeveel boeken passen erop?
kan ik er boeken op lezen die ik via bol.com heb gedownload?
hoe is dit voor je ogen? gewoon rustig?

alvast bedankt!

3 december 2014 om 11:46

Hallo Sandra,

Ja het is mogelijk om de lettergrootte aan te passen, dit doe je door 2 vingers op het scherm uit elkaar of naar elkaar toe te bewegen, ook wel het pinch zoomen genoemd.

Het aantal boeken dat erop past ligt aan de grootte van de boeken, maar op 4GB kunnen gemiddeld 3000 boeken geïnstalleerd worden.

U kunt zeker uw aangeschafte boeken van Bol.com op het apparaat lezen, sterker nog u kunt de boeken vanaf het apparaat aanschaffen bij Bol.com. De PocketBook E-Readers hebben een browser waarmee u op de website van Bol.com uw aankopen kunt doen.

E-Ink technologie is speciaal ontwikkeld voor het lezen, deze schermen geven het gevoel dat u naar echt papier aan het kijken bent. Het is dus zeer rustig en vriendelijk voor uw ogen.

Alvast veel plezier met uw E-Reader :)

3 december 2014 om 16:26
kimono Gebruiker

Wel lastig kiezen tussen de Aqua en de Touch Lux. Kleine meerprijs voor de Touch Lux maar dan verlies je wel de waterdichtheid en de mooie kleur…

Mijn Kindle 4e Gen is net kapot – ik gebruik hem alleen voor lezen. Iemand steekhoudnende argumenten voor en tegen? :)

3 december 2014 om 17:14

Beste Kimono,

Waarom kiezen, met dit voordeel bestel je ze toch allebei? De AQUA voor van de zomer op het strand en de TOUCH LUX 2 ideaal voor de donkere dagen met zijn ingebouwde verlichting.

Mocht u toch een keuze moeten maken, dan adviseer ik de TOUCH LUX 2, deze heeft een betere beeldkwaliteit en ik zou de verlichting vaker gebruiken dan de waterdichte functie. (onderwater leest zo lastig)

4 december 2014 om 09:40
jeanpierremoulin Gebruiker

haha – echte verkoper, allebei bestellen :)

maar overtuig mij maar: waarom zou ik deze bestellen en niet van een andere merk? zijn er bepaalde functies die jullie e-readers zo uniek maken? het liefst heb ik zelf trouwens iets dat op internet kan, verschillende fonts aankan, muziek speelt en bol.com boeken aankan (maar dat kunnen ze las ik zojuist0

4 december 2014 om 09:52

Beste Jeanpierremo,

De rede om PocketBook te bestellen is heel simpel, met deze aanbieding krijg je het meeste waar voor je geld.

Wat de PocketBooks onderscheidend maken van de rest (lees Kobo Kindle), dat is het aantal formaten dat wordt ondersteund.

Kindle ondersteund bijvoorbeeld alleen boeken van de Amazon store.

Daarnaast zijn PocketBook E-Readers gewoon het mooist en het best :)

Wij van PocketBook adviseren dus ook PocketBook.

4 december 2014 om 12:04
Zazje Gebruiker

Expert,
kan je de ingebouwde boekenwinkel veranderen ?

4 december 2014 om 12:09

Beste Zazje,

U kunt als gebruiker via de browser een andere boekenwinkel benaderen, wij hebben de boekenwinkel van Bol.com en Bruna.nl onlangs getest en deze werken, hier kunt u een boek aanschaffen.

Mocht u een andere boekenwinkel willen benaderen, dan is het belangrijk dat deze over een E-INK optimized pagina beschikt.

Uiteraard als u hier aangeeft welke boekenwinkel u wilt gebruiken, kunnen wij het voor u testen.

4 december 2014 om 12:29
Zazje Gebruiker

Bij standaardboekhandel.be koop ik weleens boeken.

Maar de vraag is eerder of de default ’store’ verlegd kan worden naar bvb bol.com

Deze is nu Bookland, maar ik vermoed dat daar niet veel nederlandstalige boeken te vinden zijn.

4 december 2014 om 13:06

Op dit moment is het veranderen van de default store niet mogelijk, maar in de toekomst zal deze veranderen naar Bruna of Bol en dan kan er d.m.v. uw serienummer een aanpassing worden gedaan zodat de standaard boekenwinkel naar uw keuze wordt aangepast.

4 december 2014 om 12:11
bugsfunny Gebruiker

Op zich goede ervaringen met de Pocketbook 360 plus (ooit besteld bij IBOOD) en vandaar over gegaan op de 626 touch lux 2 en nu circa 4 maanden in gebruik vanwege het touchscreen en toetsenbediening (makkelijk lezen in bed met 1 hand) en de backlight (kan je partner ongestoord slapen zonder dat je de lamp hoeft aan te doen in de slaapkamer). Tot nu toe erg teleurgesteld in de 626 en gaat deze week wederom terug naar de Mediamarkt voor reparatie. Ik hoop voor anderen dat het een incident betreft maar ik heb de volgende klachten:Bij hoge buitentemperaturen 30+ in de schaduw valt hij soms spontaan uit;softwarematig begint hij regelmatig zijn eigen leven te leiden, spontaan door pagina’s te bladeren en menu’s te openen. Dat is niet te stoppen tenzij je hem uitzet.Ter reparatie aangeboden en ik kreeg hem nog slechter terug dan dat ik hem had ingeleverd. er zou nieuwe software opgezet zijn door de fabrikant.Grote plus van Pocketbooks zijn dat ze vrijwel alle bestandsformaten van e-boeken aankunnen en als ze het doen dan zijn ze qua prijs en kwaliteit aantrekkelijker dan de concurrentie. M.a.w. je krijgt veel waar voor je geld zeker nu ze in de aanbieding zijn bij IBOOD.

4 december 2014 om 13:14

Beste Bugsfunny,

Vervelend te horen dat uw 626 niet naar behoren functioneert, wat ik u kan aangeven is dat er onlangs (7November) een nieuwe firmware versie is uitgekomen, misschien dat dit een uitkomst bied voor uw probleem, zoals het mij in de oren klinkt ervaart u namelijk echt een software probleem.

Hieronder de directe link van de nieuwe software:

http://download.pocketbook-int.com/fw/Yitoa/626/user/20141105/sw_20141105_626_W_5.2_387_630_user.zip

Hoop dat het hiermee is opgelost, anders lossen we dit op via de winkel waar u het heeft gekocht.

4 december 2014 om 14:18
bugsfunny Gebruiker

Bedankt voor de tip Expert dan zal dat het probleem wel geweest zijn net als die in de geopende verpakking die jullie nu aanbieden ga ik dan maar vanuit. Ik zal het doorgeven aan de winkel. Als het werkt dan is het een perfect apparaat.

4 december 2014 om 19:52
The-Force Gebruiker

Zijn er ook goede beschermhoezen voor de Touch lux 2. En zo  ja, waar vind ik die?

5 december 2014 om 08:03

Beste The-Force,

Er zijn goede beschermhoezen beschikbaar voor ieder model van PocketBook. Vanuit de leverancier is er een plaza beschikbaar waar alle accessoires opgezet worden, hier zullen naar verwachting vanmiddag ook alle accessoires van PocketBook op te koop zijn:

http://ibdl.nl/plaza/

5 december 2014 om 00:15
Xardasteo Gebruiker

Pocketbook Aqua ligt voor €85,- bij de BCC zag ik… Niet echt de beste actie van Ibood dus…. De anderen zijn net geprijsd.

5 december 2014 om 08:08

Beste Xardasteo,

iBOOD heeft de prijs gezet op 85,- en het is een feit dat aanbiedingen op het internet snel worden gekopieerd.

5 december 2014 om 08:09

Ik bedoel natuurlijk 79,95

5 december 2014 om 10:16
BouwVak89 Gebruiker

mooi want ik wilde juist voor die aqua gaan :)

6 december 2014 om 00:41
TiGa Gebruiker

Wat is buiten de cover het verschil tussen de PB626 Touch Lux 2 en de PB630 Sense?

6 december 2014 om 08:38
infernoken Gebruiker

Heb ik in detail bekeken, voornaamste verschil is de plaatsing van de knoppen, de Sense is ~50gr lichter en de Sense heeft een lichtsensor om zo dynamisch zijn achtergrondverlichting aan te passen.

Niet te vergeten dat in deze deal de Sense ook een cover krijgt.

Voor de rest lijken ze identiek, met dezelfde schermen.

Bij reviews komen ze er beiden zeer goed uit, de Lux2 schijnt zelfs een iets betere achtergrondverlichting te hebben. (Kan iets feller, maar ook iets donkerder (voor ’s nachts))

Ik heb mij alvast een Lux2 aangeschaft, lijkt mij de betere prijs/kwaliteit te zijn…

6 december 2014 om 00:44
TiGa Gebruiker

Waarom zou ik voor een Pocketbook gaan in plaats van een Kobo Glo?

Ik zie niet direct een verschil of mis ik iets?

6 december 2014 om 08:40
infernoken Gebruiker

Vraag is eerder waarom niet?

De Pocketbooks krijgen goede reviews (behalve de Ultra, deze iets minder) en je krijgt ze nu voor een lagere prijs…

Ondersteuning van alle formaten, uitbreidbaar met extra geheugen,….

Dus waarom niet?

6 december 2014 om 10:22
DirkVisser1980 Gebruiker

Snap eigenlijk niet waarom e-readers relatief zo duur zijn in vergelijk met tablets.

6 december 2014 om 22:28
TiGa Gebruiker

Opladen gebeurd via Micro-USB-kabel?

19 december 2014 om 09:59
edwinjn Gebruiker

Is dit product al verzonden op 18 december?

19 december 2014 om 10:16
infernoken Gebruiker

Iemand al iets gehoord qua verzending?

Ik heb niets gezien?

19 december 2014 om 10:32
edwinjn Gebruiker

@Dees of andere moderator, kan jij iets vertellen over de verzend/afleverdatum van de E-readers?

19 december 2014 om 13:58
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dag allemaal, de nieuwe verwachte verzenddatum voor deze deal is 5 januari. Hier heb je als het goed is ook een mail over gehad. Excuses voor de vertraging!

20 december 2014 om 00:11
edwinjn Gebruiker

Nou dat is dan mooi balen, geen kerstcadeau onder de boom!

20 december 2014 om 00:23
edwinjn Gebruiker

Als webwinkel of welke verkopende organisatie kan je dit niet maken en getuigd van slecht ondernemerschap. Je zet iets te koop met een levertijd van over 2 weken en als het moment van leveren daar is kan er niet geleverd worden en verwachten we 2 weken later. Ondanks alle kritiek die Ibood de afgelopen periode heeft ontvangen over levertijden en klantcontact krijgen ze het niet voor mekaar wat andere partijen wel lukt, leveren binnen 24 uur en snel klantcontact. Als een bedrijf het te druk heeft of problemen heeft dan huren we extra personeel in om de rommel op te ruimen en de activiteiten te stroomlijnen. Jammer Ibood en de klant staat weer in de kou.

20 december 2014 om 10:24
edwinjn Gebruiker

Hiervoor een klacht ingediend bij http://www.klacht.nl!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.