29 november 2014 om 00:07
iBOOD

Ham Flash

Ham Flash

iBOODers zijn Bourgondiers. Dat is een feit. We zijn daarom, niet verassend, ook types die van tijd tot tijd hun neus in een vreemde keuken durven te steken. En dat is precies wat we met deze Flash Sale vol Spaanse delicatessen hebben gedaan. Alle artikelen in deze sale zijn afkomstig van het merk el Porquero wat een en al vakmanschap, kwaliteit en goede smaak ademt. Die authentieke tapas die je van je reis naar Spanje kent zijn nog nooit zo dicht bij geweest als met deze Flash Sale.

22 december 2014 om 22:32
Airwolfken1 Gebruiker

Hallo,

vandaag mijn ham gekregen.
Toch wat ontgoocheld hoor! Ik bestelde de Serranoham 4/4.5kg. De foto op de aanbieding duidt aan: “El Porquero de Jabugo” en “Paleta Iberica Bellota”, mijn ticket op mijn ham ziet er helemaal niet zo uit. Die toont aan: “El Porquero” en “Paleta Curada”. Mijn ham waarvoor ik 30€ neerlegde (zonder transport) is helemaal geen 70 of 80 euro waard zoals Ibood beweert maar meer iets van 34€ ofzo, of gewoon de prijs die ik betaald heb.

Mijn hamstandaard werd trouwens (nog) niet geleverd.

23 december 2014 om 02:10
Master-D Gebruiker

Ik heb mijn bestelling een week geleden geannuleerd omdat ik met vakantie ging en niets meer heb aan de bestelling, krijg ik nu ineens een verzend bevestiging?? Ik ben benieuwd wat er geleverd wordt. Ik mag toch hopen dat het dan gaat om het aankoopbedrag, een degelijke tegemoetkoming na al de door jullie veroorzaakte ellende, en een FLINKE excuusbrief!!!!!

23 december 2014 om 07:51
Ramonmydog Gebruiker

Arthur en Dees,

Tot mijn grote blijheid en tegen mijn verwachting in heb ik gisteravond een bevestiging gekregen dat er een zending op weg is via GLS, met track & Trace en al.

Voor de Belgen onder ons, de link verwijst naar de Nederlandse site, ga naar GLS.BE en vul daar je code in.

Nu nog hopen dat 1. het de juiste ham is en 2. de standaard er ook bij zit.

Over de compensaties voor het onstane leed laten we jullie nog even nadenken en kijken we uit naar jullie voorstel.

Alvast bedankt en tot later.

23 december 2014 om 09:52
niels86 Gebruiker

Ik ben het volledig met je eens!

Er mag zeker een compensatie komen, want wederom is er geen duidelijkheid.

Ik heb ondertussen een track&trace nummer, maar ik weet niet wat er mijn kant opkomt…..

Is het alleen de Ham of mijn volledige bestelling?

Immers zonder standaard is de Ham vrij nutteloos *zucht*

23 december 2014 om 09:59
Jerommeke001 Gebruiker

Hoeveel woog jou pakket?

23 december 2014 om 10:07
niels86 Gebruiker

5,25 kg

ofwel niet compleet

heb nog 5 liter olijfolie
geen idee hoeveel de standaard weegt, dus laat je weten als deze er bij zit!

23 december 2014 om 08:40
xtremetime Gebruiker

Status blijft bij mij (België) nog steeds op bevestigd staan. Zal dus ook op zoek mogen naar nieuwe Kerst geschenken. Zal duur eindejaar worden op die manier… Wat een klucht. Een zoveelste stem minder voor ’site van het jaar’!

23 december 2014 om 09:28
Jerommeke001 Gebruiker

Net een verzendbevestiging ontvangen. Pakket weegt 7,70kg. Heb een hammetje besteld en een standaard. Hoeveel zou zo’n standaard wegen? Zou alles in het pakket zitten? :)

23 december 2014 om 09:34
Jerommeke001 Gebruiker

En heeft iemand moeten aftekenen voor het pakket in België? Want moet dringend mijn kerstinkopen gaan doen, maar heb bang dat ik het pakket mis loop. En ben al een paar dagen thuis gebleven en braaf zitten wachten tot er iets zou komen…

23 december 2014 om 09:56
niels86 Gebruiker

Normaal gezien zul je moeten tekenen.

Toen ik nog in Belgie woonde en een zending kreeg van GLS moest ik tekenen voor ontvangst.

Ik weet niet of ze het bij de buren kunnen afleveren? 
Of een telefoonnummer aan uw deur?

23 december 2014 om 10:45
eublepharis Gebruiker

ik zit met hetzelfde probleem!

Heb jij informatie over het tijdstip gekregen?

23 december 2014 om 09:55
Jerommeke001 Gebruiker

Toch even een positief berichtje over IBOOD. Heb net telefoon gehad van hun, pakket is onderweg! Toch vriendelijk van hun! Mag ook gezegd worden als ze iets goed doen! :)

23 december 2014 om 10:03
niels86 Gebruiker

Hoop dat er snel duidelijkheid komt!
ik heb net naar het gewicht gekeken…het is 5,25 kg

dit kan natuurlijk nooit de Ham EN de olijfolie van 5 Liter zijn.

ofwel het is sowieso een halve levering…Echt balen!

Hopelijk zit er nog wel de standaard bij, want anders zit ik met de ham *zucht*

Erg balen dat er geen duidelijke info komt van de moderators / customer service.

Volgende vraag is dus al: Wanneer komt de rest van mijn bestelling?

23 december 2014 om 10:14
Nalu Gebruiker

Waar vinden jullie dat gewicht? ik heb ondertussen ook een track en trace boodschap gekregen, maar er staat niets van gewicht bij?

23 december 2014 om 10:17
niels86 Gebruiker

Als je op de link klinkt in je mail

kom je op de GLS track&trace website

Je moet dan kijken onder het kopje “pakket gegevens”

aan de linkerkant en dan de 6e regel

ofwel net boven remboursbedrag.

Wat staat er bij joU?

23 december 2014 om 11:01
Nalu Gebruiker

Thanks!

Dan zou er 12kg geleverd worden… dus dat zou kunnen kloppen voor 2 hammen en de standaard. Zou het dan toch volledig zijn?

Weliswaar te laat voor mij (kerstfeest bij de familie was voorbije weekend, mocht zaterdag nog een nieuw “origineel” cadeautje gaan zoeken, iets waar ik van gruwel op zulke dagen).

Ik hou jullie op de hoogte!

23 december 2014 om 11:08
niels86 Gebruiker

Nalu,

Ik ben benieuwd wat je zal ontvangen.
Momenteel wacht ik nog braaf op GLS ;)

Ik hoop voor je dat het je volledige bestelling is!
Het is jammer dat het voor jou te laat komt, hopelijk kun je er nog iets mee….

23 december 2014 om 10:25
Ramonmydog Gebruiker

begin ik me alweer zorgen te maken:

Date

Time

Parcel status

GLS Location

22/12/2014
22:20
Outbound from GLS location
Netherlands

22/12/2014
Inbound to GLS location
Netherlands

22/12/2014
16:37
Information transmitted, no shipment available now
Netherlands

sinds gisteravond geen veranderingen meer qua status.

ik hoop dat die hier vandaag nog in Brussel raakt want morgen ben ik er niet en dan blijft die hier liggen tot na nieuwjaar…

@ Heren administratoren:

Daar heb ik geen zin, want die zal niet echt koel bewaard blijven, en het is een algemene receptie die aftekent, dus ontvangst weigeren is ook niet echt een optie.

hebben jullie een oplossing?

23 december 2014 om 10:30
Jerommeke001 Gebruiker

Denk gewoon dat je pakket onderweg is hoor.

23 december 2014 om 10:29
gertdekker30 Gebruiker

Gisteren “vleespakket” binnen gekregen .

Nu de ham nog ??

Heb nog steeds geen nieuwe track en trace ontvangen ben dan ook bang dat die met de kerst niet op tafel staat ???

Toch blijft het vreemd dat de 1 wel de ham krijgt maar niet vleespakket en de ander weer andersom , er is nog niemand die zijn complete

bestelling heeft ontvangen volgens mij .

Lijkt meer op financiele kwestie dan dat de leverancier het niet op voorraad heeft ??

Dees : worden er toevallig ook spullen verzonden zonder dat je er een track en trace van krijgt .

23 december 2014 om 10:57
Ramonmydog Gebruiker

voor mij is er een pakket van 9.5 kg onderweg, ik heb de indruk dat dit een ham met standaard is.

23 december 2014 om 10:59
gertdekker30 Gebruiker

Ordernummer:
SO51715

23 december 2014 om 11:07
Jerommeke001 Gebruiker

Oei, mijn pakket weegt maar 7,70kg. Dat zal dan zonder standaard zijn? Wat zou zo een standaard wegen?

23 december 2014 om 10:41
GENUINE Gebruiker

ham nog niet ontvangen SO50791

23 december 2014 om 11:56
jvhaaren Gebruiker

Hier ook nog geen ham en geen standaard ontvangen SO54660. Al wel 5 liter olijfolie. De goede bedrijven onderscheiden zich van de slechte bedrijven op de manier waarop de klachten worden afgehandeld. IBOOD laat hier flinke steken vallen. Hoop dat de rest van de bestelling vandaag of morgen binnenkomt.

23 december 2014 om 11:58
niels86 Gebruiker

Ik heb nog niks ontvangen…
We zullen zien wat die 5,25 kg is, want volgens mij komt GLS pas in de middag =(

23 december 2014 om 19:36
jvhaaren Gebruiker

Net bericht gekregen dat morgen het pakket zal worden afgeleverd. Ben benieuwd of alles er bij zit.

24 december 2014 om 11:25
jvhaaren Gebruiker

Yes!!! Binnen. Hopelijk wordt alles bij iedereen nog afgeleverd vandaag.

23 december 2014 om 13:03
niels86 Gebruiker

Iemand vandaag al een bestelling in ontvangst mogen nemen?

23 december 2014 om 13:08
Willie6407 Gebruiker

Dimass antwoord in ieder geval wel, in tegenstelling tot iBood. Gisteren gemaild waar de rest van de bestelling bleef (maandag alleen één ham gekregen), vrijwel onmiddelijk antwoord dat ze het zouden uitzoeken, Vanochtend mail gekregen dat de overige artikelen bij hen binnengekomen zijn en vandaag nog worden verstuurd. Hopelijk klopt het (heb nog geen verzendbevestiging) en geldt dat voor iedereen hier.

23 december 2014 om 13:15
Pimmer12 Gebruiker

Ik heb gisteravond een mail ontvangen van GLS en vanmorgen mijn ham + standaard ontvangen.

Blij verrast, had eigenlijk niet verwacht dat ik het nog voor de kerst binnen zou krijgen.

Belachelijk hoe wij de laatste weken in onwetendheid hebben moeten zitten, heb meerdere malen geprobeerd iemand aan de telefoon te krijgen, meerdere mails verstuurd en nooit een bericht terug gehad, alleen hier via een vrijwilliger.(Dees, dank voor je inzet!)

Aan iedereen die nog niets hebben mogen ontvangen, ik hou mijn vingers gekruist.

23 december 2014 om 13:24
Jerommeke001 Gebruiker

Nog steeds niet, en durf het huis niet te verlaten, schrik dat ik de ham misloop…

23 december 2014 om 13:25
niels86 Gebruiker

hier precies hetzelfde!

23 december 2014 om 15:22
eublepharis Gebruiker

hopelijk morgen? De hele dag thuis zitten wachten voor niets …

Status information

Date Time Country Depot Action Status/Info

22-12-2014
Netherlands
Stein
Departure

Export

22-12-2014
Netherlands
Stein
Departure

Export

23-12-2014
13:58
Belgium
061
Arrival

23 december 2014 om 18:18
dwadj Gebruiker

Beste eublepharis, hier net dezelfde status depot 061.

Omdat er liefst iemand thuis moet zijn voor de bestelling in ontvangst te nemen, het adres van mijn werk opgegeven.

Die zijn dus vanaf morgen dicht en we konden het adres de vrijdag al niet meer wijzigen, wat een miserie.

een naar gls bellen zeker, wordt wel dure grap geen ham geen snijplanken, …

23 december 2014 om 15:22
Ramonmydog Gebruiker

pakje is om 14:08 ingecheckt in verdeelcentrum Puurs, dus zal hier niet meer op mijn werk raken voor 15:00. ‘t is trouwens al 15:20, Elvis has left the building.

@Dees,

bedankt. je hebt je best gedaan, maar soms is je best doen niet genoeg, voor mij komt deze bestelling te laat.

@Arthur,

ik kan niet zeggen dat jij als betaalde werknemer je best hebt gedaan, wij hebben jou hier nauwelijks gelezen.

@Ibood,

ik ben teleurgesteld in jullie aanpak.

ik mag nu naar huis en zelf een oplossing zoeken voor Kerstmis.

23 december 2014 om 16:08
niels86 Gebruiker

Ik heb zojuist om klokslag 16 uur mijn bestelling ontvangen.

Als een maf heb ik snel alles opengetrokken.
Mijn bestelling is compleet geleverd!
ofwel de olie, standaard en de ham…

Alleen heb ik nog een vraagje voor de kenners of de mods..
Op de doos staat Paleta Bodega, de verpakking van de ham zelf staat Paleta Curada

mijn bestelling was een Serranaham?

Heb ik het juiste ontvangen is dus mijn vraag 
Zoja dan is mijn bestelling compleet….

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen…

hoop dat de rest ook snel weet of ze de complete bestelling zullen ontvangen

Het is erg balen voor onder andere Rmanmydog dat ze het niet meer op tijd hebben mogen ontvangen =(

23 december 2014 om 16:15
eublepharis Gebruiker

Datum

Tijd

Pakketstatus

GLS Locatie

2014-12-23
13:58
Inbound
België Puurs

Staat er bij u al outbound?

Ik zou willen weten of ik thuis nog moet wachten.

23 december 2014 om 16:27
niels86 Gebruiker

Ik denk dat ik je er niet echt mee kan helpen.
Tegenwoordig woon ik in Nederland en mijn laatste status is: Aflevering

Maar als ik me goed kan herinneren moet er in Belgie ook eerst een status komen dat het op de wagen ligt.

Iets als out for delivery

Ik geef het daarom een kleine kans dat het nog vandaag komt,
maar ik kan er naast zitten

23 december 2014 om 16:29
Nalu Gebruiker

Hier nog niets, dus hopelijk komt ie nog…!

Wat betreft je vraag, op volgende site wordt wat meer achtergrond gegeven.

http://www.orceserranohams.com/spanish-hams-and-paletas/

Weet niet als het allemaal klopt, ben geen expert, maar volgens hen verwijst de naam “paleta” naar de ham van een voorpoot, “jamon” is voor de achterpoot.

Als algemene regel worden dan de droogtijden vermeld:

Curado of bodega is 12-14 maanden, Reserva is 14-18maanden en Gran reserva is 18+ maanden

Serrano verwijst naar de bergstreek waar hij gedroogd wordt…

Dus al bij al denk ik dat je de juiste hebt gekregen. Hopelijk is hij het wachten waard en smaakt ie!

Inderdaad ook balen voor Ramonmydog, really sucks!

23 december 2014 om 16:50
niels86 Gebruiker

bedankt voor de link!
ik was net aan het googlen en kwam al iets vergelijkbaars tegen 
Het lijkt bij mij inderdaad allemaal te kloppen!

Ik hoop het ook dat ik niet voor niets heb gewacht.

We zullen het eens proeven met de kerst!

Hoop echt dat jij hem nog krijgt.
wat is jouw bezorgstatus?

En dat je niet voor niks aan het wachten bent….

23 december 2014 om 16:58
Nalu Gebruiker

Inbound België Puurs om 14.10. Ik vrees dus dat die niet meer hier geraakt vandaag, maar heb er nog alle hoop op dat het morgen nog zal lukken.

Ik ga mijn hoofd niet onder de douche durven steken uit angst dat ik hem niet hoor aanbellen LOL

23 december 2014 om 17:04
niels86 Gebruiker

LOL dit gevoel ken ik.
Ik denk inderdaad dat ze pas morgen zullen komen.

Als het nu al in Belgie is dan moet het toch zeker lukken dat het er morgen is

anders je eigen maar in een teiltje voor de deur wassen =P

23 december 2014 om 17:46
Bill_gator Gebruiker

en dan toch… de standaard..woohoo

Betreft: Verzendbevestiging

Geachte heer/mevrouw,Op dinsdag 23 december 2014 hebben wij een voor u bestemde zending aan GLS overgedragen welke de aflevering zal verzorgen. De pakketbezorger van GLS zal deze zending op woensdag 24 december 2014 bij u aanbieden. U kunt de zending online volgen op GLS  <edit>

U bent niet thuis op woensdag 24 december 2014?Maak dan gebruik van de <edit> van GLS waarmee u kosteloos een alternatieve afleveroptie kunt selecteren:

Aflevering bij een GLS PakketShop naar keuze – u bepaalt zelf wanneer u de zending ophaalt.
Aflevering op een andere datum, eventueel bij uw directe buren.

U dient uw keuze vanzelfsprekend wel tijdig kenbaar te maken, tot 23:59 uur op dinsdag 23 december 2014 heeft u hiertoe de mogelijkheid.

Informatie zending

Pakketnummer:
61010216099478

Referentie afzender:
50023411

Afzender:
Dimass

Haelen

23 december 2014 om 17:50
Timpie.w Gebruiker

Hier ook nog niks van de ham, zelfs geen track&trace alleen nog maar de standaard aangekregen.

Ik zal het dus helemaal kunnen vergeten om morgen een lekker hammetje te serveren en zal dus weet kosten moeten maken voor iets anders.

23 december 2014 om 18:03
Jerommeke001 Gebruiker

Hier ook nog niets aangekregen, zal ook niet meer gebeuren vandaag vrees ik…

23 december 2014 om 19:26
niels86 Gebruiker

Dat is erg balen voor je Timpie.w

Misschien dat het morgen nog wordt geleverd?”
Al lijkt de hoop daarop vervlogen te zijn.

Tevens voor Jerommeke001 is het erg jammer dat hij zijn bestelling niet heeft.

Hetgeen wat mij wel heel erg opvalt is dat er vandaag hier nog geen enkele Moderator actief is geweest….

23 december 2014 om 20:22
Ramonmydog Gebruiker

Hartelijk dank aan iedereen die hier zijn morele steun betuigde voor het mislopen van de ham.

en mijn gedachte gaat vooral uit naar de heren moderatoren die hier uitblinken in de uiting van hun medeleven.

ik zal maar meteen zelfcensuur toepassen om weer te geven wat ik van julie denk.

-< edited by Ramonmydog >-

*knip*

*knip*

*knipperdeknip* *knip* *knip*

23 december 2014 om 21:46
Jerommeke001 Gebruiker

Ik hoop dat ze morgen dan toch nog geleverd zullen worden…

23 december 2014 om 21:53
Hamlet Gebruiker

Hallo Dees,

Ik heb tot op heden geen reactie meer van je vernomen.

Kun je nog achterhalen waar onze hamklemmen (en messen) zijn gebleven?

24 december 2014 om 09:08
Ramonmydog Gebruiker

@ moderatoren,

Hebben jullie al een oplossing in gedachten voor mijn probleem (zie vroegere posts)?

24 december 2014 om 09:10
tomdesloover Gebruiker

Jammer,

Als Belgische Ibood-er gisteren houten standaard gekregen maar geen ham te bespeuren, wordt dus improviseren voor kerstavond  :-(

Trouwens in het verleden altijd tevreden geweest over Ibood, dit is mijn eerste minder positieve ervaring

24 december 2014 om 09:45
Ramonmydog Gebruiker

Beste Ibood,

ik heb in het verleden ook nooit mogen klagen, maar dit is mijn laatste bestelling ooit geweest.

ik kan mijn zending volgen via GLS, die ligt nog altijd in Nijvel, na contact met hen blijkt dat er geen transport meer voorhanden is en dat de levering voorzien is voor maandag.

dus rest er mij nog een oplossing, van Gent naar naar Nijvel rijden om daar mijn pakje te gaan ophalen.

of hebben jullie toevallig een beter voorstel?

24 december 2014 om 09:58
Zoeloe Gebruiker

Ramonmydog,

Volgens mij zal iBood met plezier een taxi betalen die uw pakketje ophaalt en dan bij u aan de deur afzet, niet? Mijn pakketje zou ondertussen moeten vertrokken zijn vanuit Deinze voor uitlevering op mijn werk. Hier stoppen de meesten vandaag echter rond 12u… Spannend. Heb ik vanavond een cadeau om af te geven of niet? Wie zal het zeggen?

iBood, ongeziene service.

Erg jammer. Vele klanten kwijt door dit voorval denk ik. Ik zal wel nog reclame maken voor iBood, weliswaar negatieve.

Wat heb ik zin om bij elk product dat langskomt mijn mening te geven over de service van deze ‘handelaar’.

@iBood: hebben jullie al kunnen nadenken over een compensatie voor deze miserie? 4 pagina’s op een forum zonder ook maar 1 positieve post? Onvoorstelbaar.

24 december 2014 om 10:19
Nalu Gebruiker

De ibood moderators zoals Arthur zijn wel actief op andere fora, echter hier glanzen ze in afwezigheid. Ze waren snel met de boodschap dat ze het gingen uitzoeken, maar laatste boodschap was op 22/12 om 16.47, twee dagen geleden.

Dit kan toch niet!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.