29 november 2014 om 00:07
iBOOD

Ham Flash

Ham Flash

iBOODers zijn Bourgondiers. Dat is een feit. We zijn daarom, niet verassend, ook types die van tijd tot tijd hun neus in een vreemde keuken durven te steken. En dat is precies wat we met deze Flash Sale vol Spaanse delicatessen hebben gedaan. Alle artikelen in deze sale zijn afkomstig van het merk el Porquero wat een en al vakmanschap, kwaliteit en goede smaak ademt. Die authentieke tapas die je van je reis naar Spanje kent zijn nog nooit zo dicht bij geweest als met deze Flash Sale.

29 november 2014 om 01:00
Sourcenl Gebruiker

Er staat bij bijna elk product een gewicht, is dit puur het bruikbare vlees, of hoeveel van de genoemde kilo’s blijft ongeveer over als het gewicht van het bot eraf wordt gehaald?

29 november 2014 om 01:34
RubBA Gebruiker

Het totaalgewicht is het. lijkt me ook logisch he hoe meoten ze nou weten hoeveel kg bruikbaar vlees erop zit. het is een compleet been :)  het is er niet achteraf opgeplakt :P

Ik heb deze ooit bij de hunt gekocht. let wel, zonder standaard is er niet aan te beginnen

29 november 2014 om 02:29
xxchingyeexx Gebruiker

zijn er suggesties voor het kiezen van een hamklem? buiten deze 2 zijn andere adviezen ook welkom

29 november 2014 om 04:31
wlouws Gebruiker

Hoe lang is de voorgesneden Iberico houdbaar?

29 november 2014 om 12:33
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dag wlouws, van de inkoper: het liefst voor 3-4 maanden eten maar ook daarna blijft het nog lang goed alleen wordt het wat harder.

29 november 2014 om 10:47
West.Pascale Gebruiker

Wordt deze nog voor de feestdagen geleverd? :p

29 november 2014 om 11:04
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Precies op tijd voor sint-juttemis Pascale! ;-)

Just kidding: de verwachte verzenddatum is 13 december. :-)

22 december 2014 om 14:12
Ramonmydog Gebruiker

Sint-Juttemis, wanneer valt dat juist?

13 december, 2014?

29 november 2014 om 15:39
scheveningen8 Gebruiker

Als ik een ham en standaard bestel, kan ik die samen laten versturen en op verzendkosten besparen?

29 november 2014 om 18:40
GENUINE Gebruiker

Beste  ibood ik zou graag de hamstandaard deluxe + een ham kopen ondertussen al de jamo boxen gekochten ik heb wel echter een probleem dat er telkens verzendskosten erbij moeten kan dit niet samen verzonden worden voor één vaste verzend prijs 3 maal kosten lijk me veel

29 november 2014 om 18:47
Moderator Dees Moderator

Hallo Genuine,

Je kan eerst de boxen toevoegen, als je dit gedaan hebt staat er in de rechterhoek ergens een knopje, verder winkelen.
Doe dit dan ook voor de Hamstandaard deluxe, dan weer verder winkelen en dan klikken op de ham.

Uiteindelijk betaal je voor het totaal gewicht, en dus maar 1 keer verzendkosten.

Groetjes,
Dees

30 november 2014 om 06:19
wtriksen Gebruiker

BAM! besteld. Ik ga mezelf opsluiten met deze poot, een blok boter, een stokbrood en een liter olijfolie. Waanzinnig.

30 november 2014 om 08:42
Moderator Dees Moderator

Hallo wtriksen,

Smakelijk eten :-)

Groetjes,
Dees

30 november 2014 om 09:26
tjongejonge Gebruiker

Ik heb een elektrische snijmachine. Is zo’n hamklem dan noodzaak en waarom?

2 december 2014 om 09:18
haplo89 Gebruiker

met een elektrisch snijmachine ga je weinig kunnen doen, het been zit er nog helemaal in dus zal vrij meteen in de weg zitten wanneer je begint te snijden met een machine. In jouw geval zou ik dan een ontbeende ham kopen.

hamklem is dus zeker wel aangeraden, ik heb er zelf 2 thuis, wat je moet dit met een groot vleesmes snijden en als dat ding kan bewegen kan het wel eens onveilig worden.

30 november 2014 om 10:05
marceldebeus Gebruiker

Lijkt me lekker en leuk rond de feestdagen eind december.

Ik kook weinig en heb geen idee hoe om te gaan met zo’n been. Is het gewoon de ham in de standaard vast zetten en de plakjes eraf snijden en gebruiken? moet er nog huid af ofzo? het bot eet je natuurlijk niet, maar zijn er ook nog andere dingen waar je op moet letten?

30 november 2014 om 12:51
jamones Gebruiker

Hoi Marcel,

Inderdaad, ham inklemmen en dunne plakjes eraf snijden. Vraagt in het begin wel enig oefenen maar dat leert snel, tegen de tijd dat het snijden moilijk wordt (in de buurt van het bot) heb je het wel onder de knie.

Eerst de vetlaag wegsnijden, alleen waar nodig, de rest laten zitten anders droogt de ham uit. Die plak vet bewaren want die leg je er weer op als je klaar bent met snijden, tegen het uitdrogen. Wij leggen er dan altijd nog een theedoek overheen.

Let wel op voor schimmel in ons vochtige klimaat. Kan je overigen gewoon wegsnijden. Belangrijk is dat je een lang en dun, lekker scherp mes gebruikt. Op internet zijn er zat video’s te vinden die laten zien hoe het moet:
https://www.youtube.com/watch?v=aaPiP2L7mm8

Succes en buen provecho

30 november 2014 om 13:07
marceldebeus Gebruiker

Gracias! ik ga ‘m bestellen met de standaard.

1 december 2014 om 09:45
Wunsch Gebruiker

Gaat het zeker om een Jamon en niet om een schouderham? 4,5 tot 5,5 kg is vrij weinig voor een achterham (en ligt eerder in het gebied dat te verwachten is bij een schouderham). Ongeveer 50% vlees levert max 2.5 kg vlees op voor (80+9 euro). Dit komt nog steeds op 35 euro per kilo (wat maar een beetje goedkoper is dan de pata negra die hier in de Keurslager wordt verkocht in plakjes.

1 december 2014 om 11:59
johan2657 Gebruiker

Precies, ik wil ook eerst zeker weten of de jamon Iberico van 79,95 echt een achterham is, want het gewicht komt eerder overeen met een paleta! En welke kwaliteit, Cebo, Cebo de Campo, Recebo, Bellota…?

1 december 2014 om 12:32
Moderator Dees Moderator

Hallo Johan,

Onderaan heb ik je vraag beantwoord.

Groetjes,
Dees

1 december 2014 om 10:04
gocpau Gebruiker

Welke categorie Iberico ham wordt hier aangeboden? Dat is niet duidelijk uit de tekst.

Jamón Iberico kent 4 kwaliteits categoriën: Cebo, Cebo de Campo, Recebo en Bellota

Als ik naar de foto’s kijk staat er op het etiket van de ‘Jamón Iberico’ staat ‘Cebo’ en het etiket van de Paletta vermeld ‘Bellota’.

1 december 2014 om 10:12
joseagua Gebruiker

Can you specify what is the quallity of the ham:  Bellota, cebo, recebo.

On top of saying that it is Iberico specifying the quality is the most important thing.

Thanks

1 december 2014 om 10:18
Moderator Dees Moderator

Hello joseagua,

I will find out what the quality is and get back to you!

Kind regards,
Dees

1 december 2014 om 11:08
BertDG Gebruiker

Ik hoop echt dat het Belotta is

1 december 2014 om 11:37
gocpau Gebruiker

@ joseagua: Toda razón tienes! Si es Cebo, no merece…

De kwailiteit is inderdaad bepalend:

Bellota: vrije uitloop op gronden met heel veel kurkeiken en maximale voeding met de eikels van deze bomen.
Recebo: vrije uitloop op gronden met weinig kurkeiken, hierdoor minder voeding met eikels en minder uitgesproken smaak.
Cebo de Campo: beperkte uitloop in omheind land en voeding afkomstig van eikels en andere noten, qua smaak net onder de Bellota en voor de Recebo.
Cebo: beperkte uitloop in omheind land en voeding afhankelijk van het aanbod van de markt, laagst in ranking qua smaak.

(Bron: Wikipedia).

1 december 2014 om 11:58
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal.
Hierbij de antwoorden;

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/product-specs/253/552/jamn-ibrico.html is een Jamon (achterpoot) iberico Cebo de Campo

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/product-specs/253/555/iberische-schouderham.html is een Paleta (voorpoot/schouder) Iberico de Bellota

Groetjes,
Dees

1 december 2014 om 13:47
gocpau Gebruiker

OK, thanks!
So the Paleta is the better choice here!!

1 december 2014 om 12:41
gewibo1 Gebruiker

Beste mensen, Extra vergine olijfolie kan niet gebruikt worden om te bakken. De olie verbrandt dan. Een mix van geraffineerde olie plus deze is wel mogelijk.

2 december 2014 om 01:27
fluffy82 Gebruiker

Gewoon bakken kan gerust met extra vergine, het is gewoon zonde. Als je olijfolie verhit gaat de smaak verloren, dus is het onnozel om er een duurdere olie voor te gebruiken.

Olijfolie (zowel extra vergine als “gewone” olijfolie) gebruik je best niet om te frituren, het is te zeggen temperaturen van 180°C en hoger. Maar bij gewoon bakken (rond de 140°C) kan het absoluut geen kwaad.

1 december 2014 om 12:49
Master-D Gebruiker

Ik ben nog wel benieuwd hoe het met het gewicht zit. Als ik op internet zoek naar Jamon Iberico Cebo de Campo, dan vind ik stukken van rond de 8 kilo, voor prijzen van rond de 180 euro.

Als hier inderdaad een achterpoot wordt aangeboden, hoe kan het dan dat deze maar rond de 5 kilo is met een adviesprijs van bijna 200 euro? Dan is de aanbieding namelijk ineens niet zo heel interessant meer…

Alvast bedankt voor het antwoord.

1 december 2014 om 13:17
Moderator Dees Moderator

Hallo Master-D

Deze ham is van precies dezelfde kwaliteit als van een grotere poot…het is iberico, zelfde rijpingsproces en zelfde karakteristieken.
Wat er gebeurd is dat in kudde varkens ongeveer 92% het optimale gewicht bereikt.
De rest is of zwaarder of lichter.
De ham is dus kleiner maar van exact dezelfde kwaliteit.
Deze kleinere hammen zijn bijvoorbeeld erg gewild door supermarkten vanwege hun hoge prijs/kwaliteit verhouding.

Groetjes,
Dees

1 december 2014 om 13:34
Master-D Gebruiker

Hallo Dees,

Bedankt voor het antwoord!

Ik denk dat ik het maar ga proberen :)

2 december 2014 om 01:08
pjotrb Gebruiker

De titel van de “3x 1.5 kg vlees”-aanbieding is volgens mij fout, of zelfs misleidend, want in al het overige van die aanbieding wordt gesproken over 3 x 500 gram, danwel 15 x 100 gram. Is toch mooi even 3x zo weinig….

Heb ik nu wellicht 3x 1.5 kg vlees gewonnen?

2 december 2014 om 01:22
Spinak21 Gebruiker

Ja dit is ook voor mij niet duidelijk in beschrijving staat 1,5 kg vlees. Maar bij aanbieding staat 3x 1,5 kg. Welk is nu het juiste? Krijgen we zo 3 bundels van 1,5 kg of niet?

2 december 2014 om 08:30
Moderator Dees Moderator

Hallo Pjotrb en Spinak21,
Bedankt voor het melden van de fout in de tekst.
Ik ga er voor zorgen dat dit aangepast wordt.

Groetjes,
Dees

2 december 2014 om 09:24
GeorgPow Gebruiker

dit ziet er heel verleideljk uit. ik heb echter nog nooit zon ham bereidt. heeft iemand hier tips voor? hoe maak je hem klaar? hoe bewaar je hem?

2 december 2014 om 09:35
haplo89 Gebruiker

deze is gedroogd en “aged”, dat betekend dat deze geen bereiding meer nodig heeft, je eet die dus gewoon vanaf het been door er dunne velletjes vlees af te snijden. (aanrader: koop er een hamklem bij, want anders wordt snijden moeilijk en onveilig)

Je kan die ham gewoon op je aanrecht laten staan voor enkele weken en telkens met een handdoek afdekken, in de ijskast zal nog langer meegaan (hoewel ik dat niet zeker weet) maar ik denk dat niemand zo’n ijskast heeft waar een hele poot in kan :)

2 december 2014 om 09:39
GeorgPow Gebruiker

dank je wel haplo89, nee zo’n ijskast heb ik ook niet, tip voor ibood! ik zag ook net de klaarmaakreactie van jamones, ook leerzaam :)

13 december 2014 om 13:41
niels86 Gebruiker

Weet iemand of de bestelling al is verzonden?

Er  staat bij bezorginformatie 13 december 2014,

maar ik heb nog geen mail of iets dergelijks ontvangen dat het is verzonden.

Mag ik er nog vanuit gaan dat het vandaag zal worden bezorgd?

Hopelijk kan iemand mij meer duidelijkheid geven.

Alvast bedankt!

13 december 2014 om 18:13
Moderator Dees Moderator

Hallo Niels86,

De verwachte verzenddatum is 13 december.
Je zal dus, als de ham op tijd is verzonden, deze niet binnen krijgen voor maandag.

Groetjes,
Dees

16 december 2014 om 10:31
niels86 Gebruiker

Het is ondertussen 16 december en er zijn nog geen nieuwe berichten noch aanpassingen mbt de verzenddatum van 13 december. 
Is er al een indicatie wanneer deze nu verzonden gaat worden?

Want ik heb de bestelling geplaatst met het aanstaande weekend, kerstdagen en oud&nieuw besteld

15 december 2014 om 12:18
Ghanghis Gebruiker

Ik heb nog geen bericht gehad over verzending noch kan ik ergens binnen ‘Mijn Ibood’ vinden of het al verzonden is.

Er staat nog steeds verwachte verzenddatum 13 december.

Zie ik iets over het hoofd ? Of moet deze inderdaad nog verzonden worden, indien dit laatste, is hier meer informatie over beschikbaar (Zou leuk zijn als ik er komend weekend al gebruik van kan maken)

15 december 2014 om 18:47
niels86 Gebruiker

Ik heb precies hetzelfde,

bij mij staat ook nog steeds verwachte verzenddatum 13 december.

Tot op heden heb ik tevens geen update informatie ontvangen wanneer mijn bestelling verzonden zou worden.

Daarnaast een email gestuurd naar de customer service alleen nog geen reactie.

Ik hoop zelf ook komend weekend gebruik te kunnen maken van de ham …lijkt me wel zo lekker met de kerstdagen

16 december 2014 om 10:41
Nalu Gebruiker

Ook hier nog steeds geen update van de verzenddatum!

Heb het nodig dit weekend, en als cadeautje! Anders sta ik daar met lege handen…

16 december 2014 om 11:52
Bill_gator Gebruiker

@moderator

iets van een update?

16 december 2014 om 12:07
niels86 Gebruiker

Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn mail naar customer service.
Het enige wat ik te horen heb gekregen is het bericht hierboven van Dees.

Bij mij is de bezorginformatie nog steeds 13 december

en de status: bevestigd.

Hopelijk zal de bestelling nog voor het weekend binnenkomen.

Echter, zou het wel fijn zijn als ze een update geven over de status van onze bestellingen!

Dit is mijn 1e bestelling en het is nu al geen positieve ervaring, helaas

16 december 2014 om 13:26
Jappie_78 Gebruiker

Ook mijn eerste bestelling ook mijn eerste bestelling hier. Aangezien er “verwachte” verzenddatum staat hou ik er rekening mee dat dat nogal variabel is op de deze site.

Gezien de vele negatieve comments via diverse sites ,wat ik achteraf eerder had moeten bezoeken voordat ik bestelde, is er vrees ik geen pijl op te trekken.

Mijn Hamklem en vers geslepen mes ligt al klaar!!

16 december 2014 om 14:20
niels86 Gebruiker

Misschien had ik ook eerder reviews en comments over Ibood moeten lezen.

Het is nogal teleurstellend op deze manier.

Aangezien de levertijd ruim voor kerst was had ik toch het gevoel dat het nog zeker voor de kerst binnen zou zijn.

Alleen hier geven ze zelfs geen duidelijkheid over.

Erg vreemde manier van informatie verschaffen!

16 december 2014 om 14:48
Moderator Dees Moderator

Hallo Niels86,

Ik ga proberen een verzenddatum te achterhalen.

Groetjes,
Dees

16 december 2014 om 16:03
Ramonmydog Gebruiker

Beste,

ik heb nog nooit problemen gehad met eerdere bestellingen, maar ik had wel graag geweten of dit product voor Kerstmis wordt geleverd.

anders moet ik mijn bestelling annuleren en op zoek naar een alternatief.

dus graag zo snel mogelijk bevestiging.

22 december 2014 om 10:36
arwenlanakyra Gebruiker

hier ook nog steeds niets ,ook bij ons staat er leverdatum 13 december 2014 ? heb meerdere mails gestuurd als deze niet geleverd is voor de dagen dan wil ik mijn geld terug aangezien dit cadeautjes zijn !

16 december 2014 om 16:54
Master-D Gebruiker

Ibood, ik begin nu echt genoeg te krijgen van jullie onduidelijkheid en laksheid naar jullie klanten toe. De laatste tijd zijn alle bestellingen die ik bij jullie heb besteld, zonder uitzondering, te laat geleverd. En duidelijkheid over wanneer het wel geleverd wordt wordt niet gegeven. Ik word niet vantevoren geinformeerd en ook  zelden als de datum al verlopen is. Die verwachte verzenddatum die jullie er iedere keer bijzetten, is dat een verzinsel of zoiets? Professionaliteit is ver te zoeken. Hoe jullie die beste website van het jaar iedere keer weer winnen is voor mij een volkomen raadsel.

Bij deze hebben jullie weer een klant verloren. Ik heb er genoeg van.

16 december 2014 om 18:57
Moderator Dees Moderator

Hallo Ramonmydog,

Momenteel is het zo dat sommige verzendingen tussen 3 en 7 dagen vertraging hebben.
Dan zou je alles ruim op tijd binnen moeten hebben.
Ik hoop morgen een datum door te krijgen van de betreffende afdeling.

Groetjes,
Dees

16 december 2014 om 20:13
niels86 Gebruiker

Hallo Dees,

Het zou erg fijn zijn als er een datum gegeven kan worden.
Immers wacht ik samen met anderen op deze speciale bestelling ivm de feestdagen.

Hoop snel iets te horen.

22 december 2014 om 10:29
schuifsus2 Gebruiker

Beste,

Inmiddels is het al 22 december en heb nog steeds geen ham of een e-mail onvangen.

De vertraging van 7 dagen is ondertussen al 9 dagen. Kun je me een leverdatum geven. Wij vertrekken vrijdag as op vakantie met een bende en willen dit hammetje meenemen. Indien dit niet kan worden geleverd voor vrijdag zou ik het graag annuleren

16 december 2014 om 20:11
kostunix Gebruiker

Helemaal eens met Master-D, bij iBOOD klantendienst, beantwoorden ze niet eens je mail, ze zijn laag gevallen !

16 december 2014 om 20:38
West.Pascale Gebruiker

Status: bevestigd, niets verzonden.. Waar blijft mijn hesp?

16 december 2014 om 23:36
Jappie_78 Gebruiker

Ik ben geen pro-ibood klant,sterker nog dit mijn eerste ibood bestelling.

Ibood is een tussenpersoon dus hou er rekening mee dat dingen vertraagd geleverd worden, net als miniinthebox.

Als je zo graag stipt op tijd een hammetje wil….kijk dan bij andere sites…zoals spaanseham.nl…..sterker nog ..laatst een ham via ebay.es besteld,direct bij de producent….binnen een week geleverd.

We willen allemaal zo goedkoop mogelijk wat bestellen….dan lever je dus ergens op in….in dit geval de traagheid van tussenpersonen.

Stop met zeiken en wacht gewoon af…..en anders gewoon 150€ voor een pata negra bellota (palleta) betalen……binnen drie dagen staat tie op je aanrecht .

17 december 2014 om 00:44
Master-D Gebruiker

@Jappie_78 Het gaat hier om verwachtingen managen en om nette communicatie. Als ibood weet dat ze altijd vertraagd leveren, dan zouden ze geen verwachtte verzenddatum moeten neerzetten maar moeten communiceren dat je iets bestelt zonder dat je weet wanneer je de levering binnen krijgt. Dat doen ze niet. Prima, maar dan moeten ze wel communiceren als de verzenddatum niet gehaald wordt maar ook dat doen ze niet. Om precies te zijn: ze doen helemaal niets. Dat is gewoon slechte bedrijfsvoering en heeft niets te maken met dat wij als klant maar coulanter moeten zijn omdat zij nou eenmaal tussenpersoon zijn.

En daar komt ook nog eens bij dat we vantevoren moeten betalen en dan ook nog eens extra lang mogen wachten op onze bestelling. Ibood, als jullie netjes willen zijn, laat ons dan ook betalen als onze bestelling geleverd wordt, nu zit alleen de klant met de gebakken peren terwijl jullie met onze centen zitten te spelen. Ik kan me herinneren dat jullie vroeger bij vertragingen een compensatie gaven van 5 euro op een volgende bestelling. Het valt me op dat jullie dat tegenwoordig niet meer doen. Komt dat omdat tegenwoordig zo’n beetje alles vertraging oploopt?

En Jappie_78: ik ben morgen nog thuis maar ben daarna tot na kerst niet meer thuis. Dat betekent dus dat ik dit kado niet kan meenemen en nu last-minute wat anders moet verzinnen en dus ook dubbele uitgaven heb. Fijn. Wat heb ik er nu dan aan om af te wachten? Ik blijf zeiken zolang ibood zijn zaken niet op orde heeft en als dit zo doorgaat dan niet alleen hier op hun website.

17 december 2014 om 00:52
Master-D Gebruiker

Ik heb de bestelling maar geannuleerd aangezien het nu zeker is dat de levering voor mij niet meer op tijd komt. Jammer ibood!

17 december 2014 om 07:50
Jappie_78 Gebruiker

@Master….het is jammer dat het internet en dit soort forum’s wordt gebruikt om alleen maar te klagen.

Ibood kan zich gewoon schuilen achter “verwachte ” verzenddatum…..je had dit van te voren kunnen lezen…VOORDAT…..je besteld.  Ook ik ben hier wederom de mist in gegaan.

Dat ze niet zo snel reageren op mail is niet netjes…..ik zit sinds 1 december dagelijks op ibood…om uiteraard d status van mn hammetje te kijken en anderen aanbiedingen te bekijken……achter elk product zit een forum verscholen met alleen maar klagende mensen……die achteraf pas weten dat de bezorgdatum variabel is.

En nog,aals je krijgt waar je voor betaald….

Mocht je nou snel nog een ham willen met goede prijzen en bezorgtijden……www.la despensashop.com

Maar ga je voor je vakantie niet meer redden……

Fijne vakantie….

17 december 2014 om 10:08
West.Pascale Gebruiker

@Jappie_78 “Mocht de verzenddatum later zijn dan verwacht, dan brengen we je hiervan op de hoogte via de e-mail.”

Recht van de ibood FAQ.. Ik ben hier niet om te zeiken, maar ik heb toch ergens het recht te weten wanneer mijn bestelling toekomt.

17 december 2014 om 11:21
Master-D Gebruiker

@Jappie, “verwachte” verzenddatum, is dat niet de datum waarvan we zouden mogen “verwachten” dat de bestelling wordt verzonden? En als deze verwachting niet wordt waar gemaakt, zou je dan door zoals wat West.Pascale aanhaalt niet verwachten dat je hierover netjes bericht krijgt? Als iedere keer maar weer het tegenovergestelde wordt bewezen, is het dan zo gek dat de fora hier vol staan met klagende mensen?

Maar ik begrijp je en je hebt zeker ergens ook gelijk. Maar dit is niet zoals bij jou mijn eerste bestelling. Ik zit hier al jaren en heb heel veel bestellingen geplaatst en het valt me op dat de service zienderogen achteruit aan het gaan is en daar baal ik van. Natuurlijk weet ik dat verzendingen vertraging kunnen oplopen, maar dat is hier nu inmiddels regel en geen uitzondering meer. Ook bij deze bestelling ging ik er van uit dat er vertraging zou ontstaan. Een dag, geen probleem, twee dagen, ook prima, zelfs vier dagen zou geen probleem zijn geweest maar zelfs dat weet ibood niet waar te maken. Normaal vind ik het niet eens zo erg, maar omdat dit nu op een redelijk kritiek moment gebeurt maakt het extra vervelend en word ik extra met mijn neus op de trieste feiten gedrukt.

Stom van mij ja, daar heb je gelijk in. Ik heb blijkbaar weer verkeerde verwachtingen van ibood gehad door te denken “maar deze keer kunnen ze het toch wel…?”

Bedankt voor de link naar de andere ham-website! Ik ga daar zeker nog eens wat bestellen!

Nou, hopelijk krijgen jullie de verzending allemaal wel nog op tijd. Ik ga er zeker een fijne vakantie van maken :) thx!

17 december 2014 om 11:58
Nalu Gebruiker

Beste Master-D

ik volg je volledig. Zit in dezelfde situatie. Hopelijk komt er snel een reactie van Ibood of de moderators zodat we toch weten waar we aan toe zijn.

17 december 2014 om 12:48
Jappie_78 Gebruiker

@Master-d..

Het probleem van dit soort sites is dat ze producten aanbieden maar het product zelf niet letterlijk hebben!

Vaak moet het nog uit het buitenland komen of een of ander opslag. Groupon en miniinthebox zijn ook dat soort sites waar de laatste tijd veel misgaat.

Sterker nog…als je een product eerst eens ff kritisch opzoekt op het internet dan vind je m vaak voor dezelfde prijs en soms nog goedkoper.

Vorige week bijna hier de quadral mistique gekocht…..uiteindelijk de aanbieding gemist…ff zoeken op fabrikant….Duits merk net als teufel…..dus naar ebay.de.    En jawel zelfde quadral zelfde prijs !!!!

Ibood moet netjes laten weten als iets vertraagd is…mee eens!!

Maar de moderators hier zijn vrijwilligers……dus de echte mensen hierachter hebben hun geld al!!!  Dus al die zeur-mailtjes gaan er echt niet voor zorgen dat je eerder je product hebt.

Het is erg jammer dat je als consument zo beet wordt genomen…..maar ik vrees dat we zelf nalatig zijn…….wie leest er nou tegenwoordig de algemene voorwaarden nog???

Het is ondertussen vier dagen na de verwachte verzenddatum…..en ik wacht dus ook nog steeds.

Erg klote zo voor de kerst en hoop dat eea nog op tijd wordt verzonden!

17 december 2014 om 12:43
niels86 Gebruiker

Het zou inderdaad fijn als er nu eindelijk eens duidelijk gecommuniceerd gaat worden!

Dat er verwachting geschept wordt met een verwachtte datum is alleen logisch,

men zal dan ook verwachten dat rond deze datum hetgeen verstuurd zal worden.

Echter, worden we gewoon niet op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen rondom onze bestellingen

en wanneer we deze nu eindelijk in ontvangst kunnen nemen.

Ondertussen zijn we weer een dag verder en hebben we nog steeds niks vernomen.

Tevens niets meer van de moderator Dees,

want die zou “proberen om vandaag een datum te geven”

Blijkbaar is ie afhankelijk van een andere afdeling,

maar dan kan er nog een update gegeven worden.

Immers wachten we op deze bestelling en de meesten ivm de feestdagen

wat dus voor de extra druk zorgt bij de mensen of ze het nog op tijd zullen hebben!

Edited by: Dees
Hallo Niels,
Omdat ik vanuit huis werk, ben ik afhankelijk van de informatievoorziening vanuit het iBood kantoor.
Ik heb alleen niets gehoord, dus kon helaas ook niets melden hier.
Mijn excuses hiervoor.
Groetjes,
Dees

17 december 2014 om 12:52
Jappie_78 Gebruiker

@niels…..

Dus wil je iets exact op tijd en voor een goede prijs…zul je zelf je research moeten doen!!  Geen gek idee aangezien we allemaal hard moeten werken voor onze centen.

Ps. http://www.ladespensashop.com levert binnen vier dagen!! Dus zou je nog redden voor de kerst!  Zelfde prijs….soms nog goedkoper…prima kwaliteit……al drie hammen daar besteld!

17 december 2014 om 13:24
Baggio666 Gebruiker

Als de verwachtte levertijd 5 weken is en het worden er 6 zal dat voor de meeste niet zo erg zijn. Maar een verwachtte levertijd van minder dan 2 weken en er dan meer dan 3 over doen is (zeker in december) toch vaker een probleem.

Bedankt voor de links trouwens :)

17 december 2014 om 14:28
niels86 Gebruiker

Het is het principe van het verstrekken van informatie en je klanten goed informeren.

zoals Baggio666 hieronder zegt, levertijd was 2 weken dus een paar dagen extra is geen probleem.

Maar niet weken extra, dat is erg afwijkend van de verwachting.

Waarom heb je dan zelf een ham hier besteld als het op die website dezelfde prijs is? ;)

Ik zal in de tussentijd zelf kijken op deze website.

Hopelijk komt er vandaag vanaf hier nog duidelijkheid
anders zie ik zelf ook geen andere optie dan de bestelling te annuleren, helaas.

22 december 2014 om 17:52
wimpy44 Gebruiker

Hoezo goedkoper. Alleen al een kaasje van 1 kilo komen nog eens de verzendkosten van Euro 17,61 bij!!!!

17 december 2014 om 13:20
Baggio666 Gebruiker

Ik zit in dezelfde situatie als Master-D, en ga ook overmorgen voor een week weg. Heb de bestelling maar geannuleerd. Zonde!

17 december 2014 om 15:33
Ramonmydog Gebruiker

Beste,

Wanneer ik alle berichten op verschillende fora begin te lezen heb ik eerder de indruk dat Ibood niet zozeer een probleem heeft met haar distributiecentrum dan wel met haar financiën.

heeft iemand al snel terugbetaling gekregen na annulering?

indien ik morgen geen bevestiging van levering krijg zie ook ik mij genoodzaakt te annuleren.

Op hoop van zege dat ik tenminste mijn geld terugzie…

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.