6 juli 2018 om 00:00
iBOOD

Thermoray Terrasheaters

Product expert aanwezig

Thermoray Terrasheaters
Lekker genieten op het terras

Dat doen we het liefst zo lang mogelijk. Met de terrasverwarmers van Thermoray zit je er lekker warmpjes bij en geniet je dus extra lang van de heerlijke zomeravonden! 

Product-Expert

De expert zal op vrijdag van 08:00u tot 18:00u en op zaterdag en zondag van 09:30u tot 10:30u en van 15:00u tot 16:00u aanwezig zijn op het forum om je vragen te beantwoorden.

6 juli 2018 om 10:00
hansdegit Gebruiker

Mogen deze heaters in een houten veranda worden opghangen? Of beter: wordt de bovenkant ook heet?

Beantwoorden

6 juli 2018 om 11:59
visser275 Gebruiker

Veiligheid

De Thermoray heaters zijn voorzien van een thermostaat en een controlelamp. Zo kan de heater nooit oververhit raken en ziet u altijd of u niet bent vergeten uw heater uit te schakelen. Daarnaast is het apparaat zo geconstrueerd dat de heater aan de achterkant een beperkte warmte uitstraalt waardoor er weinig warmteverlies optreedt en het apparaat geschikt is voor meerdere soorten wanden en plafonds.

Beantwoorden

6 juli 2018 om 13:46
Official Product Expert Thermoray Expert Official Product Expert

Beste Hans,

Als de heater volledig is opgewarmd, is de temperatuur boven/achter de heater ongeveer 55 °C.

Beantwoorden

7 juli 2018 om 10:04
kleinepierre Gebruiker

Op de site van thermoray staat, dat de achterkant 100gr. en de voorkant 350gr. warmte afgeeft.

Op die site: ‘thermoray.nl’ kunt ge alle info vinden.

Mvg. Peter.

Beantwoorden

7 juli 2018 om 10:19

Beste Peter,

Mag ik vragen waar je gevonden hebt dat de achterzijde van de heater zelf 100 °C wordt?

Overigens is de waarde van 55 °C die ik opgeef juist, dit is de temperatuur gemeten bij een volledig opgewarmde heater, aan de voet van de beugels.

Beantwoorden

8 juli 2018 om 09:04
kleinepierre Gebruiker

EVEN EEN RECHTZETTING:

Dat de Heater aan de achterkant 100gr. afgeefd heb ik op de site: ‘luchtreinigeronline.nl’ gelezen en niet,  zoals ik dacht,  op de officiële site van : thermoray.nl.

Dus op die andere site, staat verkeerde info.

In elk geval mijn oprechte excuses, en ik zal, in het vervolg beter kijken voor ik iets schrijf.

Mvg. Peter.

Beantwoorden

6 juli 2018 om 13:05
Zplus Gebruiker

Als ik hem aan de buitenmuur hang welke ip waarde hebben ze dan

Beantwoorden

6 juli 2018 om 13:47

Beste Zplus,

De Thermoray heaters vallen in de IPX4 beschermingsklasse.

Beantwoorden

6 juli 2018 om 15:25
champken Gebruiker

beste,is de temperaratuur regelbaar ?

Beantwoorden

6 juli 2018 om 15:38

Beste Champken,

Met de afstandsbediening of wandschakelaar kunnen de heaters aan/uit geschakeld worden. Ook kan de timerfunctie gebruikt worden waarmee de heater voor 1, 2 of 4 uur verwarmt. De temperatuur is niet regelbaar.

Beantwoorden

7 juli 2018 om 06:19
Taned Gebruiker

Kan je de heater alleen horizontaal ophangen of kan het ook verticaal?

Beantwoorden

7 juli 2018 om 08:41
Moderator Lex Moderator

Beste Taned,

Natuurlijk kun je deze ook verticaal ophangen, dit veranderd echter wel het oppervlakte welke verwarmd wordt.

Gr, lex

Beantwoorden

7 juli 2018 om 10:23

Beste Taned, let op het feit dat de voorzijde van het verwarmingspaneel zeer heet wordt. Derhalve adviseren wij een ophanghoogte van minimaal 210 cm. Dat wordt in verticale positie natuurlijk lastig.

De heater functioneert overigens prima in verticale positie.

Beantwoorden

7 juli 2018 om 06:33
holding tidebo bv Gebruiker

Ik heb nog nooit een terrasverwarmer gekocht en vraag me nu af welk vermogen ik nodig heb.

Hij komt aan de muur re hangen en moet een terras van 3,5 meter diep en 5 meter breed verwarmen

Beantwoorden

7 juli 2018 om 08:41
Moderator Lex Moderator

beste holding tidebo bv,

Dan zul je er 2 van 3000 watt nodig hebben, gebasseerd op de plaatjes die de leverancier geleverd heeft.

Gr, Lex

Beantwoorden

7 juli 2018 om 08:35
helma1900 Gebruiker

Goedemorgen, wij hebben een terrasoverkapping met een nokhoogte van ong.3.50 kan dit paneel ook verlaagd worden met 2 kettingen ?

Vraag is dus wat voor een ophangsysteem ze hebben en ofdat er bevestigingspunten zitten om een ( zelf gekochte )ketting eraan te bevestigen zodat hij lager komt te hangen.

Beantwoorden

7 juli 2018 om 08:39
Moderator Lex Moderator

Beste Helma1900,

Helaas staat er bij dit product enkel beschreven dat deze geschikt is voor wand en plafond montage. Er wordt ook op de website van de leverancier nergens gesproken over ophangen aan evt kettingen.
Nu denk ik dat dit wel een mogelijkheid is maar dan zult u zelf een oplossing hiervoor moeten verzinnen.

Gr, Lex

Beantwoorden

7 juli 2018 om 10:26

Beste Helma,

Zie onderstaande link naar de Themoray heater handleiding. Hier kun je zien hoe de meegeleverde bevestiging eruit ziet:

http://www.thermoray.nl/pdf/manual-thermoray-heaters.pdf

Vanuit Thermoray leveren wij hier geen accessoires voor, zoals Lex al aangeeft.

Beantwoorden

8 juli 2018 om 00:17
Proxihox Gebruiker

Voor de 1500w is de adviesprijs 398€. Scheelt dus zo’n 198€.

Maar direct halen bij Thermokay webshop (   https://webshop.thermoray.nl/product/1-terrasheater-1500-watt)  komt het geval op 259€….. is dus wat minder verschil dan de 198€.

Toch lijkt het geen verkeerde aanbieding..

Beantwoorden

8 juli 2018 om 00:22
Moderator Niek Moderator

Hallo Proxihox,

De adviesprijs die iBOOD hanteert is de prijs die het product kreeg toen het voor het eerst in de verkoop ging. In de tussentijd kan een prijs bij de leverancier natuurlijk veranderen. Voor meer informatie over de adviesprijs klik hier.

Beantwoorden

8 juli 2018 om 11:17

Beste Proxihox,

Je vergeet daarbij de losse timer met afstandsbediening die op de Thermoray website € 99,- kost.

Beantwoorden

8 juli 2018 om 12:07
michiel2010 Gebruiker

Dit product is ook onder andere namen te verkrijgen als bijv. Heatstrip. Lees in revieuws dat de hoeveel warmte tegenvalt. Daarnaast lees ik dat dit type heater erg windgevoelig is.

Vergeleken met andere heaters heeft hij wel het mooiste design, maar is daarmee ook wel gelijk een can de duurste. De prijs hier is inclusief controller en wel voordeliger.

De vraag is of deze nu echt goed verwarmt. Ik zoek nog even verder voor dit geld.

Beantwoorden

8 juli 2018 om 16:07

Heatstrip is een concurrerend merk/product. Warmteafgifte van deze Thermoray heater is prima. Voor weinig geld heb je een super fraaie heater zonder de rode gloed die veel infrarood stralers wel afgeven.

Beantwoorden

8 juli 2018 om 12:45
lvmeijer Gebruiker

Schakelt deze heater vanzelf weer in nadat de stroom is uitgevallen? (door stroomstoring dan wel schakelaar)

Beantwoorden

8 juli 2018 om 16:12

Beste Ivmeijer,

Het antwoord op deze vraag moet ik je voor nu helaas schuldig blijven. Ik verwacht dat de heater niet vanzelf weer ingeschakeld als deze middels de meegeleverde wandschakelaar is aangesloten. Met zekerheid kan ik dat echter niet zeggen binnen de loop van deze actie.

Beantwoorden

19 juli 2018 om 16:06
rkce01 Gebruiker

Ik heb vandaag de heater ontvangen, maar ik mis de afstandsbediening/timer. Ik heb een serviceverzoek gedaan…..

Beantwoorden

20 juli 2018 om 22:47
jaywheel Gebruiker

Die wordt apart verstuurd.

Gisteren kreeg ik de heater, vandaag de afstandsbediening.

Zitten nu londer de heater. Lekker warm!!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.