8 juni 2018 om 00:00
iBOOD

Strand & Vakantie!

Strand & Vakantie!
Zon, zee en strand

Aan het strand. De zon op je bol, het zand tussen je tenen en het zeewater dat kalmpjes in golven op de kust slaat. Wat is het toch fijn aan het strand… In deze Flash Sale vind je allerlei artikelen om het leven aan het strand leuker en aangenamer te maken. Van rieten mat tot koelbox en een spelletje, met deze artikelen kom je de dag aan het strand wel door.

Intussen tellen wij de uren eer we het kantoor uit mogen…. ;-)

8 juni 2018 om 07:25
wmeester Gebruiker

leuk dat gasstel en flesjes maar aardig aan de prijs. *snap*. Dan rekent ibood hier met een adviesprijs van een tientje. beetje gek.

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

8 juni 2018 om 08:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen wmeester,

De adviesprijs die iBOOD hanteert is de prijs die het product van de fabrikant kreeg toen het voor het eerst op de markt kwam. De prijzen die andere aanbieders hanteren hoeven geen adviesprijzen te zijn. Voor meer informatie over de adviesprijs klik hier

Beantwoorden

8 juni 2018 om 07:38
johtem Gebruiker
8 juni 2018 om 08:55
Moderator Kris Moderator

Bedankt voor je berichtje johtem – ik heb het doorgegeven.

Fijne dag,

Mod Kris

Beantwoorden

8 juni 2018 om 08:02
rds001 Gebruiker

*knip*

Edited by: Kris
- beste, hier heb je niet de garantie dat het over dezelfde kwaliteit gaat! bedankt!
Graag een directe link naar een identiek product toevoegen als bewijs.

Beantwoorden

9 juni 2018 om 00:16
rds001 Gebruiker

Wat bedoelt u onder een rechtstreekse link. Zo iets als de mijne was, die u direct naar het exacte product brengt? Waar dan ook nog eens de EAN code op de afbeelding staat terwijl die bij ibood vakkundig weggewerkt is. Wie weet bent u wel diegene die minderwaardige producten verkoopt.

Graag de EAN code of je hebt altijd gelijk.

Slechte verliezer ibood!

Beantwoorden

9 juni 2018 om 00:28
Moderator Niek Moderator

Hallo rds001,

Prijsvergelijkingen zijn toegestaan met een directe link naar een identiek product. Verwijzen naar soortgelijke producten is dus niet toegestaan. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over het modereren of de forumregels, stuur dan gerust een mail naar community@ibood.com.

Beantwoorden

8 juni 2018 om 08:24
KP77 Gebruiker

*knip*
Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

8 juni 2018 om 08:26
Zwieke Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Beantwoorden

8 juni 2018 om 08:50
vu-du Gebruiker

Action koelbox is geen vergelijk met een kwaliteit koelbox, een goeie is geisoleerd. Of deze dat ook is weet ik niet.

Beantwoorden

8 juni 2018 om 09:05
KP77 Gebruiker

Ibood, kan echt niet wat jullie doen! Prijzen kloppen niet en jullie praten alles weer recht.

Beantwoorden

8 juni 2018 om 09:19
dennvdam Gebruiker

Wat ben je nu aan het klagen? Waarschijnlijk de eerste om de beste Ibood-deal te bemachtigen en blijkbaar ook de eerste om te klagen. Als het u niet aanstaat, moet je niet kopen. Wees blij met de deals die er passeren.. af en toe een slechte deal is dan maar zo. Stop met zeiken!

Beantwoorden

8 juni 2018 om 09:20
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi KP77,

Als je deals elders goedkoper kunt vinden, dan horen we dat natuurlijk graag. Uiteraard wel onderbouwd met een directe link naar een identiek product, anders kan iedereen natuurlijk vanalles gaan roepen ;-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

8 juni 2018 om 10:41
Koopjesknalr Gebruiker

Luister dan. Een bedrijf dat adviesprijzen als referentiekader toont is helemaal niet geloofwaardig. Prijzen veranderen immers snel. En dan komen ze met : ja dit is de prijs die wij van de fabriek krijgen. Die prijs kan al jaren oud zijn. Wat weer bleek toen ik tijdens de hunt prijzen ging vergelijken en meedere malen in beeld kreeg: niet meer leverbaar. Oude meuk dus. Dit bedrijf heeft geen enkele geloofwaardigheid als men zich denkt te verschuilen achter  adviesprijzen die niet up to date zijn.daaggg ibood. Neem jezelf in de maling

Beantwoorden

8 juni 2018 om 10:50
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Koopjesknalr,

Jammer om te horen dat je dit zo ziet. iBOOD moet wel de originele adviesprijzen hanteren, want dit is wettelijk verplicht. Voor meer informatie over de adviesprijs klik hier.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben hierover, dan kun je het beste even een mail sturen naar community@ibood.com

Beantwoorden

9 juni 2018 om 14:14
Remco_NL Gebruiker

Beste Niek,

Het zou Ibood sieren als ze een bewijs van die hoge adviesprijs van de fabrikant laten zien in plaats van alle gebruikers die kritiek hebben op deze belachelijk hoge adviesprijs te editen.

Geef bijvoorbeeld eens een linkje naar de website van de fabrikant of een website die dezelfde adviesprijs hanteert. Het is voor de gebruikers anders niet te checken of er ooit een dergelijk hoge “originele adviesprijs” is geweest voor het artikel. Het lijkt me niet in het belang van Ibood om steeds maar weer in deze discussie over de betrouwbaarheid van de adviesprijzen te komen.

In dit geval lijkt jullie aanbieder in ieder geval de schijn tegen te hebben. Als ik zie dat de Kijkshop in 2012 (nagenoeg) dezelfde artikelen met een adviesprijs voor het gasstel van €24,95 en voor een setje van 4 gasflessen een adviesprijs van €16,99 opgeeft en tegen een verkoopprijs van respectievelijk €14,99 en €9,99 aanbiedt. (Hij zal wel verwijderd worden, maar voor de volledigheid geef ik toch even de link: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=949995)

En ook bij andere websites zijn de adviesprijzen aanzienlijk lager dan op Ibood wordt opgegeven. Bijvoorbeeld bij Easyoutlet staat exact dezelfde gasfles tegen een adviesprijs van €5,95 per stuk (oftewel €23,80 per 4) en wordt ie voor €2,90 per stuk verkocht. https://www.easyoutlet.nl/tuin/tuinartikelen/all_ride_2_gasbussen_butaangas.html En zo zijn er nog wel meer websites te vinden die een lagere adviesprijs hanteren. Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een incorrecte adviesprijs hanteren en dat die van Ibood juist wel de correcte is.

Nog een voorbeeld: Bij Obelink is de adviesprijs voor het gasstel €29,95. https://www.obelink.nl/home-and-away-2.0-draagbaar-gastoestel.html?sqr=home%20& Dat is aanzienlijk lager dan de €79,95 die Ibood als “oorspronkelijke adviesprijs van de fabrikant” hanteert.

Als het werkelijk zo is dat jullie “wettelijk verplicht” zijn om de adviesprijs van €79,95 te hanteren voor het gasstel en €39,95 voor de gasflessen, lijkt het mij dat er aardig wat andere bedrijven in overtreding zijn.

Ik snap dat Ibood afgaat op de adviesprijzen die de leveranciers van de betreffende producten aan jullie opgeven, maar wellicht zou Ibood die gegevens wat beter kunnen controleren. Het incorrect opgeven van de adviesprijzen straalt namelijk ook negatief uit op de goede naam van Ibood. En dat is zonde van alle mooie aanbiedingen die wel correct op Ibood worden aangeboden en waar jullie klanten met veel plezier gebruik van maken.

Beantwoorden

9 juni 2018 om 17:08
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Remco_NL,

Ik begrijp de verwarring, maar de reden dat iBOOD de originele adviesprijs moet hanteren is omdat de producten maar één keer worden aangeboden en er geen eigen voorraad is. Voor winkels en webshops die met eigen voorraad werken en steeds wat zakken in de prijs is het verplicht als referentieprijs de prijs te hanteren die ze in de voorgaande weken als normale prijs hebben gebruikt. Dit is om misleiding te voorkomen en met hoge korting percentages te kunnen werken terwijl in werkelijkheid er misschien helemaal geen korting is.

Dat is ook meteen de reden dat de vergelijkingsprijzen die door andere webshops en winkels gebruikt worden niet de originele adviesprijzen zijn. Je kunt alles over deze wetgeving wel terugvinden op verschillende consumenten- en overheidswebsites.

Het is inderdaad jammer dat er niet een plek is waar je alle oorspronkelijke adviesprijzen in kunt zien, maar de adviesprijzen die iBOOD plaatst zijn de prijzen die ze krijgen van de leverancier. Juist ook omdat dit wettelijk verplicht is kun je er wel vanuit gaan dat het klopt.

Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, dan mag je altijd een mail sturen naar community@ibood.com, dan kunnen we het op dit forum weer over de producten hebben :-)

Beantwoorden

8 juni 2018 om 10:01
Lord_Sony Gebruiker
8 juni 2018 om 10:02
Lord_Sony Gebruiker
9 juni 2018 om 17:21
lam88 Gebruiker

*knip* per fles bij Action!

Edited by: Jasper
Link werkt niet.

Beantwoorden

9 juni 2018 om 20:05
eodnld Gebruiker

haal ze hier wel.

*knip*

Edited by: Paul
je verwijst naar een aanbieding waarbij je meteen 28 stuks moet afnemen
dat is geen identieke deal t.o.v. het 4-pack bij iBOOD
en ook niet raadzaam om 28 busjes gas in schuur of huis op te slaan

Beantwoorden

9 juni 2018 om 22:40
lam88 Gebruiker

bij action zijn ze echt 1,19 per fles gisteren nog gehaald, waarom knippen jullie de waarheid weg?

Beantwoorden

9 juni 2018 om 22:49
Moderator Paul Moderator

Zoals je bij jouw bericht kunt zien was de geplaatste link niet juist, die gaf een 404 foutmelding.

Beantwoorden

10 juni 2018 om 00:50
Moderator Paul Moderator

Dat is een terechte vergelijking en goed gevonden. Geen reden om te knippen.

Beantwoorden

10 juni 2018 om 11:44
Johansens Gebruiker

Het is zoals alle winkels, internet of gewone winkels. Je moet altijd nakijken. Maar zoals de laatste ibood-hunt, is het voor mij moeilijk, je moet binnen de minuut, of zelf binnen de seconde beslissen of de deal een echte deal is (wat niet altijd waar is). En nog niet te spreken over de dozen. Ibood is goed, maar sommige dingen zouden toch moeten veranderen. Maar wie zijn wij (de kopers). Nu moeten ze enkel nog luisteren. Had overlaatst een bestelling van 670 euro aan elektrische apparaten (SO2188207). Eén apparaat werkte niet, en volgens ibood zou IK naar de fabrikant moeten bellen naar Nederland, terwijl ik aankoop op ibood.be, ik ben Belg. Niets aan te doen, dus heb ik gevraagd om mijn geld terug te storten. Apparaat is op 25 mei opgehaald, en tot op vandaag heb ik nog geen bericht gehad van ibood voor terugbetaling.

Beantwoorden

10 juni 2018 om 13:33
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Johansens,

Wat vervelend dat het zo lang duurt. Ik ga dit even doorgeven aan de klantenservice en dan zal er na het weekend contact met je opgenomen worden. 
iBOOD verwijst je door naar de fabrikant om het garantie proces te versnellen. Mocht je liever willen dat iBOOD het voor je afhandelt, dan kan dat natuurlijk ook en hoef je dit alleen maar aan te geven.

Beantwoorden

10 juni 2018 om 13:49
Johansens Gebruiker

Beste,

Nee dat kon niet. IK moest contact opnemen met de leverancier. Jullie konden niet. Ik wou een dat ze hem verwisselden, maar de klantendienst van ibood kon dat niet. Raar. Daarom vroeg ik mijn geld terug.

Beantwoorden

10 juni 2018 om 11:59
scififreak1 Gebruiker

*knip*

Edited by: Dees
Links zijn alleen toegestaan als deze verwijzen naar een identiek product.
Dit was niet het geval.

Groetjes,
Dees

Beantwoorden

10 juni 2018 om 12:45
cjelte Gebruiker

Graag wil ik bevestigen dat met name de prijs voor die gazflesjes bizar hoog is! Belachelijk dat je dit zo op een zogenaamde voordeel website durft aan te bieden. Voor mij geen Ibood meer.

Beantwoorden

10 juni 2018 om 15:24
johtem Gebruiker

En ze zijn nog uitverkocht ook. Wonderlijk, vooral als je bij de Action niet eens de helft betaald voor 4 stuks.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.