3 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Led’s Light Zaklampen

Led’s Light Zaklampen
Altijd goed om te hebben

Zaklampen zijn typisch van die dingen die je gewoon moet hebben. Ze zijn handig bij het kamperen, als je met pech langs de weg staat, als je het vuilnis buiten zet en door die donkere poort moet met losliggende stenen en wat te denken als de stoppen doorslaan? Om nog maar te zwijgen over het klaren van klusje A, B of C buiten in het donker. Daarom dus, zaklampen. Zoals deze van LED’s Light.

3 mei 2018 om 00:31
motormuis001 Gebruiker

De 1500 verbruikt ‘maar’ 20 Watt. Dat houdt hij 3 uur vol, met de stroom uit 6 AA’s. Elke AA moet dus 10 Wh leveren tijdens die krachttoer. Wat betekent dat ze een capaciteit van 6700 mAh moeten hebben, per stuk. Ik ken ze nog niet. Jullie wel?

Beantwoorden

3 mei 2018 om 00:54
Moderator Ruben Moderator

Beste motormuis001,

Ik heb nagevraagd of de gegeven informatie even gecheckt kan worden en verwacht over een aantal uur antwoord. Ik hoop je dan verder te kunnen helpen.

Groetjes

Ruben

Beantwoorden

3 mei 2018 om 09:04
Official Product Expert LED-Expert Official Product Expert

waar ziet u staan dat deze zaklamp 20W verbruikt?

Beantwoorden

3 mei 2018 om 09:14
Moderator Ruben Moderator

Beste Led-expert,

Dit is te lezen onderaan de omschrijving:

“Het energieverbruik is slechts 20 Watt.”

Groetjes,

Ruben

Beantwoorden

3 mei 2018 om 09:28

dan mag dat weggehaald worden, is een verkeerde aanname.

En voor de mensen die geïnteresseerd zijn:

20W LED chip wil niet meteen zeggen dat het verbruik 20W is. Men stopt hier een 20W LED chip in omdat deze bij een bepaalde belasting de beste performance geeft (meeste lumen per watt). De LED chip wordt dus in deze niet 100% belast maar geeft wel 1500 lumen.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 23:53
lasernederland Gebruiker

Materiaal behuizing: aluminium
Accuspanning 1,50 volt
Led lamp wattage: 20 Watt
Kleurweergave-index (CRI): > 80

Beantwoorden

4 mei 2018 om 23:56
lasernederland Gebruiker

Is er ergens een review van de Nightwatch 1500 ?

Ik kan wel een goede lamp voor de fiets gebruiken alleen twijfel of AA batterijen hierwel geschikt voor zijn (AA toch een beetje alternatieve keuze lijkt mij).

Beantwoorden

3 mei 2018 om 22:47
motormuis001 Gebruiker

Niks verkeerde aanname. Op de site van Emco staat dezelfde onzin: https://www.shada.nl/nl/producten/4624/nightwatch-1500, dus iBOOD heeft dat niet zelf verzonnen en die zogenaamde expert lult weer een eind weg.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:42

is indd een fout op onze site, dit wordt aangepast

Beantwoorden

3 mei 2018 om 23:02
hobbix Gebruiker

de 1500 schijnt op de ene plek 1500 meter ver en op de andere “slechts” 300 meter. Mogen we zelf allemaal weer ergens anders opzoeken zeker. ibood jullie maken er toch echt veel te vaak een zootje van.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 00:13
prostar Gebruiker

Inderdaad wel weer vrij slordig qua info in de tekst. Als ik het goed geeft hij 1500 Lumen licht (= lichtsterkte) en schijnt hij daarmee 300m ver (= afstand).

Reactie op motormuis001. Wat betreft de LED chip moet ik de LED-Expert bijvallen. Als je zoekt op “CREE XLAMP XHP50.2″ (= de lichtbron van de Nightwatch 1500) zie je in de specificaties dat dit zelfs maar een 18W LED chip betreft die tot 2654 Lumen licht kan geven. Lezen we nog wat verder dan zie je dat de efficiëntie van de LED kan oplopen tot 170 Lm/W bij 4W. Voor 1500 Lm spreken we over een verbruik van rond de 10W. PS: In principe dien je hier wel nog de verliezen als gevolg van de reflector en behuizing van af te trekken natuurlijk.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:55

wat prostar schrijft is correct 1500 lumen is de lichtstroom, 300m bereik.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:22
hobbix Gebruiker

Dus zowel de site van “Led’s Light” als ibood heeft verkeerde info en aan de uitspraken van de product-expert kunnen geen rechten worden ontleend. M.a.w. hier is het kluitje en daar is het riet. Dus die kant op lopen en een prettige dag nog.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

De informatie zoals verstrekt door de Expert is in deze correct. Excuus voor de eerder foutief gecommuniceerde informatie.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 14:07

bovendien is de fout al van onze site af gehaald.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 21:28
motormuis001 Gebruiker

Evenals weer een paar onwelgevallige kritische noten, zie ik. :-(

Goed gedaan, iBOOD. Om jullie sportieve gedrag te belonen heb ik een bestelling weggehaald. :-)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 22:27
Moderator Paul Moderator

Een kritische noot is geen enkel probleem, motormuis. Maar het is volkomen onnodig om op een behoorlijk onvriendelijke manier jegens andere personen te spreken. Dat is namelijk geen sportief gedrag en laten we niet staan.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 22:41
Msf1971 Gebruiker

Tip… Utorch UT02 bestellen heb eentje in me bezit en ben zeer tevreden over de kwaliteit en licht straal

Beantwoorden

5 mei 2018 om 09:31
motormuis001 Gebruiker

Als puntje bij paaltje komt moeten we nu naast alle onzin van jullie ook nog de lulkoek van fabrikanten corrigeren. Vind je dat echt normaal? Is het dan vreemd dat ik verschrikkelijk pissig word? Vooral bij LED’s Light en al die andere Shada-rommel heb ik jullie daar keer op keer op gewezen, maar jullie verrekken het gewoon om iemand in huis te halen die in staat is om alle bullshit kritisch tegen het licht te houden. Jullie enige antwoord schijnt regelrechte censuur te zijn, en dat maakt jullie in mijn ogen tot een malafide toko. Zonder de aankoopbescherming van PayPal zou ik hier echt niets meer kopen.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 14:30
Ruwepitje Gebruiker

Motormuis, doe “ons” een plezier… het is behoorlijk irritant om elke keer topics door te akkeren die gevuld zijn met voornamelijk pedant gezeur van je. Als je er zelfs al pissig van wordt is het wellicht verstandiger om iBOOD gewoon links te laten liggen. Probeer het eens!

Beantwoorden

5 mei 2018 om 19:12
lhrramakers Gebruiker

in principe is alle waarden in meters de grootste bullshit.
Een lamp kan dan wel iets afgeven wat iets oplicht op 1500 meter bij nieuwe maan, maar dat betekend niet dat het voldoende is om iets te herkennen . Erg afhankelijk van de vervuiling in het glas van de optiek maar misschien nog meer afhankelijk van ander licht in e buurt. Het lukt misschien om wat van katten ogen te ontdekken op redelijke afstanden, maar voor 30,- krijg je geen optiek waar mee je op 500 meter een olifant herkent. Te zwijgen over 1500, vraag me af wat je precies zou herkennen bij daglicht op 1500 meter.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 23:21
Moderator Paul Moderator

Motormuis001, er is voldoende ruimte voor kritiek (en frustratie) op het forum, maar dat kan prima zonder beledigende opmerkingen te uiten. Als je geen interesse hebt voor de producten van LED’s Light dan kun je die deals ook gewoon overslaan. Scheelt jouw weer frustratie en boosheid, en is voor medeforummers ook prettiger.

Om het meteen als censuur te betitelen wanneer moderators de forumregels toepassen, is ‘lichtelijk’ overdreven.

Laten we van het weekend, het aangename weer en de mooie deals genieten. :)

Beantwoorden

6 mei 2018 om 00:29
svliegen Gebruiker

Volgens de datasheet van Cree, de fabrikant van de LED, is 1239 lumen de hoogst haalbare waarde, onder optimale omstandigheden. Hoe ze hier dan 1500 kunnen claimen slaat al nergens op, maar jouw 2654 is helemaal flauwekul.

Zie: http://www.cree.com/led-components/media/documents/ds-XHP502.pdf

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:29
Ebbo Ruiter Gebruiker

Ik stel voor dat ontevredenheid 1:1 gecommuniceerd wordt in plaats van stemming te maken op dit forum  Aan azijnzeikerij heeft niemand iets…

On topic: heeft dat 1500 lumen monster verschillende modi wat betreft de intensiteit (en dus batterijlevensduur) en knipper functies (zoals SOS en stroboscoop

Overigens: mocht je één van deze lampen als koplamp in het verkeer overwegen, doe dat alsjeblieft niet. Off-road oké  maar in het verkeer veroorzaakt dit gevaarlijke verblinding. Gebruik dan een StvzO goedgekeurde led koplamp, die zijn er ook in hele felle versies maar kunnen in ieder geval correct afgesteld worden (en hebben een a-symmetrisch lichtbeeld met voldoende afscherming boven de horizon).

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:32
Ebbo Ruiter Gebruiker

Voor de duidelijkheid, het betreft dus een specificatie vraag van mijn kant, aangezien ik het niet in de omschrijving kon terugvinden:

“heeft dat 1500 lumen monster verschillende modi wat betreft de intensiteit (en dus batterijlevensduur) en knipper functies (zoals SOS en stroboscoop)? “

Beantwoorden

5 mei 2018 om 17:19
hobbix Gebruiker

En als er ergens iets over gestaan had maar het klopte niet wat zou je daar dan van vinden ;-)

Beantwoorden

5 mei 2018 om 20:16
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Ebbo Ruiter,

Excuus voor de late reactie. Ik ga dit even voor je proberen te achterhalen en kom er nog op terug.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 07:49
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Ebbo Ruiter,

De zaklamp beschikt over drie standen, 100%, 20% en SOS.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 01:04
lasernederland Gebruiker

LED-Expert, in plaats je bezig te houden met motormuis001, zou je misschien mijn vraag kunnen beantwoorden (die over een review van de zaklamp)

Beantwoorden

6 mei 2018 om 07:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen lasernederland,

Ik heb even gezocht maar heb geen review kunnen vinden. Dat komt misschien omdat het een vrij nieuwe serie is van LED’s Light.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 10:24
Greenpumpkin Gebruiker

Motormuis001 heeft hier echt wel punt. De afgelopen jaren al meermaals aangegeven dat heel veel zaken gewoon niet kloppen (en dan niet een klein foutje)

Al meerdere malen een “expert” een vraag gesteld die elke (beginnende) kenner zou moeten kunnen beantwoorden en dan krijg je geen reactie meer.

Laat ik dit pleidooi maar afsluiten dat de begeleidende tekst nog steeds niet klopt:

“ De Nightwatch 1500 schijnt tot 1500 meter ver “

Ps: Het zou verplicht moeten zijn om de ansi lumen te vermelden, zelfs de Chinezen doen dat al jaren.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.