25 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Prolight LED Strips

Product expert aanwezig

Prolight LED Strips
Extra sfeer in huis

Kan je woonkamer, slaapkamer of badkamer extra sfeer gebruiken? Dan zijn de ledstrips van Prolight de duurzame oplossing. In deze Flash Sale heb je een ruime keuze aan dimbare RGB strips en strips die warm wit afgeven. Neem snel een kijkje!

De Product Expert is doordeweeks aanwezig van 09:00 tot 17:00 uur.

25 juni 2017 om 00:07
Azurak Gebruiker

Vraagje, kun je de 5 meter strips ook aan elkaar hangen? Zou graag de buitenkant van mijn tuinhuis onder de oversteek met deze leds van licht willen voorzien maar heb geen zin om op 3 plaatsen stroom te moeten voorzien. Tuinhuis is 7*4

Beantwoorden

25 juni 2017 om 00:07
Azurak Gebruiker

En dan bedoel ik de RGB variant

Beantwoorden

25 juni 2017 om 01:19
alexanderpas Gebruiker

Dat is mogelijk. De strip is 24 watt per 5 meter, dus 4,8 Watt per meter. Aantal meters dat je wilt x 4,8 + 10% veiligheidsmarge is wattage dat een grotere voeding dan moet leveren. Dat getal gedeeld door het voltage van de strip (Ik denk 12V maar staat er niet bij vermeld) geeft je de stroomsterkte die de voeding moet kunnen leveren (A)

Beantwoorden

25 juni 2017 om 01:27
alexanderpas Gebruiker

Kleine kanttekening trouwens, niet alle strips kunnen dit. Ik heb zo wel eens drie aaneengeschakeld, maar heb ze ook gezien dat het rgb signaal het niet tot het eind redt. Dus ik bedoelde hiervoor eigenlijk te zeggen theoretisch wel mogelijk, maar praktisch kan het tegenvallen. Ik zou veiligheidshalve slechts twee doorlussen denk ik. Er bestaan ook strips van 24V waarbij dit probleem zich later voordoet, is mijn ervaring. Die trekken over het algemeen wel drie. Maar misschien is dit toch meer voor de expert van dit specifieke merk. Ik denk dat die gaat zeggen uit veiligheidsoverwegingen maar houden bij 5M :-)

Beantwoorden

25 juni 2017 om 10:10
iboodjd1urk Gebruiker

Daar heb je een RGB versterker voor nodig

Beantwoorden

26 juni 2017 om 00:46
WoLpH Gebruiker

Het is mogelijk maar ik zou het niet aanraden, het voltage verlies is zelfs na 5 meter al significant wat betekend dat je leds aan het einde gewoon veel minder fel zijn.

Er staat niet bij of dit 12 volt of 24 volt is maar zelfs met 24 volt is het verschil tussen het begin en het einde van de strip al goed zichtbaar. Na 15 meter is het verschil echt goed zichtbaar en zal de kleur van de led strips er bijhoorlijk anders uitzien.

Beantwoorden

26 juni 2017 om 08:41
Official Product Expert Prolight-Expert Official Product Expert

Beste Azurak,

Dit is zeker niet aan te raden, de LED drivers zijn niet voorzien op dit extra stroomverbruik.

Het zou dus beter zijn om deze twee led-strips elk apart aan te stuiten. Deze kunnen wel met één zelfde afstandsbediening aangestuurd worden.

Met vriendelijke groeten.

Beantwoorden

25 juni 2017 om 00:26
joesoef Gebruiker

Welk type leds zijn het (wel drie smaken die erg veel verschillen), is de voeding dubbel geïsoleerd, heeft deze een echte CE markering, tuv keur?

Zomaar een Chinese geschakelde voeding gebruiken voor ledjes in de badkamer kan zomaar een nee zijn.

Beantwoorden

25 juni 2017 om 01:13
evdkieft Gebruiker

Weet iemand of je de RGB LED strips ook kunt schakelen met bijvoorbeeld klikaanklikuit? Of met andere woorden, onthouden ze hun ‘aan stand’ of moet je hem altijd met hun eigen afstandbediening aanzetten zodra de spanning eraf is geweest (wat met klikaanklikuit gebeurt)?

Beantwoorden

25 juni 2017 om 10:00
iboodjd1urk Gebruiker

ja ik heb klikaanklikuit waarbij ik een stopkontact aan of uitzet waar de adapter in zit hij onthoud hier gewoon de instelling .

Beantwoorden

25 juni 2017 om 22:55
evdkieft Gebruiker

Dank je! Mooi :-)

Beantwoorden

25 juni 2017 om 09:45
thomas.holemans Gebruiker

Waarom staat er op alle foto’s RGB en in de specificaties soms warm wit?
@evdkieft bij de led strip die ik thuis al heb, onthoudt deze de stand

Beantwoorden

25 juni 2017 om 09:49
thomas.holemans Gebruiker

http://www.ibood.com/extra-be/nl/product-specs/25166/65276/4x-prolight-led-rgb-strip-ip44-30-cm.html
Bijvoorbeeld deze, is deze nu RGB of warm wit?
En welk type leds zijn het?

Beantwoorden

25 juni 2017 om 22:56
evdkieft Gebruiker

Ook dank je! Ook mooi :-)

Beantwoorden

25 juni 2017 om 10:13
iboodjd1urk Gebruiker

Meer info

http:??www.ledlampenfabriek.nl/strips-aansluiten-verbinden

Beantwoorden

25 juni 2017 om 12:51
bart.lambrecks Gebruiker

Hallo, weet er Ireland of deze led strips ook in het water kunnen? Buiten in de regen… ?

Beantwoorden

25 juni 2017 om 14:00
JaB053 Gebruiker

Strips met IP44 betekend: (International Protection Rating, ook soms Ingress Protection)

Eerste 4: Spitse voorwerpen     Bescherming tegen aanraking met een werktuig. Beschermd tegen aanraking met een draad. Beschermd tegen indringen van vaste voorwerpen groter dan 1 mm

Tweede 4: Plensdicht     Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder eender welke hoek

Dus lijkt me wel regendicht

Beantwoorden

25 juni 2017 om 15:04
3S87 Gebruiker

Er staat voltage 220-240V. Komt daar niet nog een Teaneck bij die het omzet naar 12V?

Beantwoorden

26 juni 2017 om 08:59

Beste 3S87,

Inderdaad hebben deze sets allemaal een adaptor 12V nodig. Dit is onderdeel van de set.

Beantwoorden

25 juni 2017 om 15:04
3S87 Gebruiker

Transfo*

Beantwoorden

26 juni 2017 om 01:09
jeroendk Gebruiker

Ik heb twee vragen:

1) In de specificaties wordt bij de 5m LED RGB Strips gesproken van “koppelstukken”. Mag ik daaruit begrijpen dat er koppelstukken bij zitten om meerdere strips aan elkaar te verbinden? (En dus niet om de transfo aan de strip te koppelen, bijvoorbeeld.) Zo ja, zijn de koppelstukken bruikbaar om een hoek te maken? Bij de korte strips zie ik op de afbeeldingen uitdrukkelijk zulke koppelstukken staan, maar bij de strips van 5m helpen de foto’s me helaas niet verder.

2) In diezelfde specificaties wordt bij de IP44-strips gesproken over “binnenshuis”, op de website van de fabrikant staat dat ook zo. In de algemene beschrijving op iBOOD zie ik echter dit staan: “lampen voor buiten. Ideaal voor bij de voordeur bijvoorbeeld, maar natuurlijk ook voor je terras of zelfs balkon.” Welk van de twee is het dan?

Beantwoorden

26 juni 2017 om 09:23

Beste jeroendk,

Op vraag 1 moet ik melden dat niet alle led trips dezelfde koppelstukken bevatten.  Bij de korte versie is het zeker mogelijk om meerdere strips met elkaar te verbinden, natuurlijk is dit niet het geval met de 5 meter versie. Hier zou de totale stroom te hoog worden voor de LED driver. Bevestiging materiaal en adaptor zijn steeds deel van de set.

Voor vraag 2 versta ik de verwarring. IP 44 geeft inderdaad aan dat de led strip water bestendig is. Natuurlijk moet de adaptor en driver wel op een droge plaats gebruikt worden. Deze zijn niet IP44.

Beantwoorden

26 juni 2017 om 09:52
Teazy Gebruiker

Hallo ik ben op zoek naar het type leds van de RGB Led strip 5m, is dit SMD 3528 of SMD 5050? En hoeveel leds per meter zitten er op de strip?

Beantwoorden

26 juni 2017 om 10:23

Beste Teazy,

Dit zijn SMD 5050 RGB led’s.

Er staan 30 led’s per meter op de strip.

Beantwoorden

26 juni 2017 om 17:47
marijnaerts Gebruiker

Even een vraagje, kan ke met de RGB strips ook warmwit simuleren. Want mij zegt die kleuren niet zoveel maar ik zou het wel zeker willen kunnen dimmen.

En aangezien dit enkel gaat met de RGB strips…

Beantwoorden

27 juni 2017 om 09:20

Beste marijnaerts,

Deze RGB versies zijn niet de beste optie om warm wit licht te simuleren. Dit licht gaat eerder naar de groengeel of oranje.

Dus als het echt om warm wit licht gaat zijn de NIET-RGB versies zeker beter. Het is wel mogelijk om de witte-ledstrips te dimmen aan de hand van een extra DC-DC dimmer. Dit geeft een zeer goed resultaat.

Beantwoorden

27 juni 2017 om 23:33
evdkieft Gebruiker

Beste expert, zijn de warm wit strips ook te dimmen met een KlikAanKlikUit dimmer? Ik weet eigenlijk niet exact wat een DC-DC dimmer inhoudt :-)

Beantwoorden

27 juni 2017 om 13:25
Relec-RK Gebruiker

Bij de 3x Prolight LED Alustrip-set zitten koppelstukken. Hoe moet ik me die voorstellen?   Zijn dat haakse, rechte? Hoe lang? Stekkers met draad er tussen? Inkortbaar?

Ik zou deze nl in een kast willen monteren met 3 schuifduiren, dus in elk deel eentje. En tussen de strips zit dan een ruimte van ongever 25 cm. De LED-strips zelf wil ik niet inkorten.

Beantwoorden

27 juni 2017 om 13:47
Binnenmars Gebruiker

Tip. Plak de ledstrips op aluminium strips, dat is veel strakker en makkelijker te plaatsen en is tevens goed voor de warmte afvoer.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 12:40
evdkieft Gebruiker

@Prolight-Expert, zijn de warm wit strips ook te dimmen met een KlikAanKlikUit dimmer? Ik weet eigenlijk niet exact wat een DC-DC dimmer inhoudt :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.