18 maart 2015 om 00:02
iBOOD

Beveiligingscamera's

Product Expert aanwezig

Beveiligingscamera's

Rond je huis, garage of bedrijf een oogje in het zeil houden? Deze Flash Sale maakt het je gemakkelijk! Van eenvoudig te installeren IP-camera's met WiFi en weerbestendige camera's voor outdoor gebruik tot complete CCTV-surveillance kits: allemaal van Conceptronic!

19 maart 2015 om 11:48
McChouffe Gebruiker

@conceptronic-expert

I.v.m. de 720p pan&tilt camera is het me uit de handleiding niet duidelijk of je deze via webinterface volledig kan configureren én besturen (pan/tilt/zoom). Is dit mogelijk via web, of enkelvia de windows client?

19 maart 2015 om 13:45
Official Product Expert Conceptronic-Expert Official Product Expert

Beste McChouffe,

De webinterface bied ook de mogelijkheid hem te configureren en om hem te besturen.

Prettige Dag!

Yannick

19 maart 2015 om 12:16
brechtv Gebruiker

Beste product-expert

Ik ben al een tijdje aan het wachten op een nieuwe aanbieding om een netwerkcamera aan te kopen. Deze netwerkcamera zou via ethernet aangesloten worden op het thuisnetwerk en internet. De bedoeling is vooral op een opname te hebben (op SD-kaart) indien er buiten iets gebeurt, en om live te kunnen kijken via de smartphones (via internet). Graag had ik enerzijds geweten of het mogelijk is om via de smartphone met de applicatie ook de geschiedenis (opgenomen bestanden) te bekijken.

Daarnaast vraag ik me af wat nu juist het verschil is (en dus ook wat het prijsverschil verantwoordt) tussen jullie camera en bijvoorbeeld de netwerk-camera’s die hier eerder passeerden (geen idee of ik de naam mag noemen, Mr. Safe).

Mvg

19 maart 2015 om 14:07

Beste Brechtv,

Via de applicatie op je smartphone kan je heel eenvoudig de beelden en video’s van de SD card benaderen en hier doorheen bladeren.

Ik heb geen ervaring met Mr. Safe producten maar die zullen ongetwijfeld veel van de zelfde mogelijkheden bieden.

Wat ik je wel wil aanraden als je op zoek bent naar een Ip camera, is te kijken naar een camera die ONVIF compatible is. Dit is een standaard die door veel fabrikanten van camera’s en randapparatuur gebruikt wordt, dit maakt dat je camera ook in de toekomst met veel andere systemen samen kan werken.

Prettige Dag!

Yannick

19 maart 2015 om 12:45
thoutekier Gebruiker

Beste product-expert,

Hebben deze camera’s andere ‘alarm’ mogelijkheden behalve email en ftp-upload. Een soort API waarmee ikzelf aan de slag kan?

(bvb: bij motiondetectie doet de camera een http-GET of POST naar een specifieke url die dan zelf geïmplementeerd moet worden)

Bedankt!

19 maart 2015 om 14:54

Beste Thoutekier,

Deze functionaliteit ondersteunen we helaas niet. Misschien een dom vraag is het misschien mogelijk de trigger voor de http-get of post niet door het Alarm zelf te laten gebeuren maar door de email die door het alarm word getriggerd? Het is wel een extra stap maar wellicht ook een mogelijkheid.

Prettige dag!

Yannick

19 maart 2015 om 17:31
thoutekier Gebruiker

Bedankt!

Na een snelle google-zoektocht kwam ik op deze pdf:

http://download.conceptronic.net/manuals/CIPCAMPTIWL_User_Manual_ENG.pdf

Welke camera is dit precies? Het lijkt of deze wel een gelijkaardige functionalteit heeft (zie 5.2.4 alarm server)

19 maart 2015 om 14:09
phillyboyBE Gebruiker

Beste product-expert,

wat is het verschil tussen de 2 8-kanaals sets?

Kunnen beiden volledig via de web-interface geconfigureerd en beheerd worden?

Bedankt.

19 maart 2015 om 15:49

Beste Phillyboy,

Configuratie gebeurd op beide apparaten via het apparaat zelf, het beheer kan op beide apparaten via de web interface.

Het verschil tussen de beide 8 kanaal’s kits zit hem in de resolutie die is bij de C8CCTVKITD1TB Hoger hierdoor zijn de opnames van hogere kwaliteit een ander punt is dat de behuizing kleiner is wat de plaatsing makkelijker maakt. Een nadeel van deze kleinere behuizing is wel dat er maar 1 harde schijf in kan in tegenstelling tot deC8CCTVKITP1TB waar er 2 harde schijven in kunnen.

Prettige dag!

Yannick

19 maart 2015 om 16:00
phillyboyBE Gebruiker

Beste,

is het gemakkelijk om de kabels door de muur te krijgen? Als ik het goed begrijp bevat de camera één kabel met 2 uiteinden ( 1 voor de BNC connector en 1 voor de DC voeding ). Is het mogelijk om deze 1 voor 1 door de muur te duwen zodat je slechts een klein gat in de muur moet boren?

Is de aansluiting tussen de 2 8 kanaalsets hetzelfde?

Bedankt.

19 maart 2015 om 16:05
phillyboyBE Gebruiker

Beste,

het type C8CCTVKITD1TB op ibood, is dit hetzelfde toestel C8CHCCTVKITD als op jullie site van conceptronic?

19 maart 2015 om 16:12

Beste PhillyboyBE,

Dit is inderdaad Het zelfde artikel met enige verschil dat er bij deze ibood deal een 1TB Hardschijf voor geïnstalleerd is. Hij is nu dus helemaal plug en play.

Prettige dag!

Yannick

19 maart 2015 om 16:13
phillyboyBE Gebruiker

Beste,

is het gemakkelijk om de kabels door de muur te krijgen? Als ik het goed begrijp bevat de camera één kabel met 2 uiteinden ( 1 voor de BNC connector en 1 voor de DC voeding ). Is het mogelijk om deze 1 voor 1 door de muur te duwen zodat je slechts een klein gat in de muur moet boren?

Is de aansluiting tussen de 2 8 kanaalsets hetzelfde?

Bedankt.

19 maart 2015 om 18:09

Beste PhillyboyBE,

Dat is zeer goed mogelijk

De kabels van beide kits zijn zo als de foto hier boven.

Nog een fijne Avond!

Yannick

19 maart 2015 om 14:59
nickj81 Gebruiker

Beste,

In de handleiding staat dat de installatie dient te gebeuren via router. Is dit noodzakelijk? Kan de installatie ook gewoon via smartphone en (wifi)modem?

Bedankt

19 maart 2015 om 15:54

Beste Nickj81,

Een wifi Modem heeft in bijna alle gevallen een router ingebouwd. De router zorgt er voor dat er meerdere apparaten tegelijkertijd gebruik kunnen maken van een verbinding. Ik zou er dus maar van uitgaan dat dit gewoon met een smartphone via je Wifi Modem Werkt.

Prettige Dag!

Yannick

19 maart 2015 om 15:37
Andree Gebruiker

Kan je bij de CIPCAM720PTIWL en de 720p cloudcam de IR leds uitschakelen, dus onafhankelijk van de lichtsensor?

19 maart 2015 om 15:58

Beste Andree,

Dit is bij beide in te stellen. In de software heb je een optie IR LED Control deze kan op auto of uit, bij standje uit zullen de leds uitgeschakeld blijven onafhankelijk van de lichtsensor.

Prettige dag!

Yannick

19 maart 2015 om 16:11
Andree Gebruiker

Ik heb de cloudcam, maar zowel in de Android app als met een browser is die optie niet te vinden …

19 maart 2015 om 16:16
Andree Gebruiker

[edit] Ik zie dat je bij image settings omlaag kan scrollen, daar staat het idd :-)

Zou je dit eventueel met een ip command kunnen doen?

19 maart 2015 om 15:45
smmeij Gebruiker

Ik wil de volgende set kopen,

8-kan. CCTV Kit 1TB

Ben alleen benieuwd welke camera hierbij geleverd word en wat de aansluitingen daarvan zijn.

Kan namelijk in de beschrijving en specificaties niet echt zien welke camera erbij geleverd word.

Alvast bedankt!

19 maart 2015 om 16:08

Beste Smmeij,

De camera’s die hier bijgeleverd worden zijn vergelijkbaar met onze CCAM700F24

http://www.conceptronic.net/product.php?id=778&linkid=765

Zie onderstaande link voor uitgebreide uitleg hoe deze camreas zijn aan te sluiten.

http://download.conceptronic.net/qig/C8CHCCTVKITP-V1_QIG_V1.0.pdf

Prettige dag!

Yannick

19 maart 2015 om 16:12
phillyboyBE Gebruiker

Beste,

ik ben ook geïnteresseerd in een 8 kanaals set. Mag ik vragen waarom u de C8CHCCTVKITP neemt en niet C8CCTVKITD1TB neemt? Volgens de expert hebben de camera’s van de C8CCTVKITD1TB een betere resolutie.

Ik kan immers zelf niet kiezen. In de C8CHCCTVKITP kan je wel 2 harde schijven in kwijt.

19 maart 2015 om 19:53
cdenauw Gebruiker

@conceptronic-expert: kan ik ergens een afbeelding van de muur- of plafondbevestiging bekijken. Ik vind hiervan namelijk niets terug op jullie website.

20 maart 2015 om 11:30

Beste Cdenauw,

Hier onder vind je een afbeelding van de onderkant van de CIPCAM720PTIWL deze is met 2 schroeven heel eenvoudig in een plafond of muur te plaatsen.

Prettige Dag!

Yannick

20 maart 2015 om 01:10
philipz Gebruiker

Beste,

Kan de CIPCAM720PTIWL ook aan het plafond bevestigd worden?

En wat betekent 2-weg geluid; kan je via de iphone converseren met de personen die je ziet? Is die kwaliteit sowieso verstaanbaar?

Groetjes,

Philip

20 maart 2015 om 11:53

Beste Philipz,

De CIPCAM720PTIWL kan heel eenvoudig aan het plafond bevestigd worden met 2 schroeven. 2 Weg geluid wil inderdaad zeggen dat je geluid kan ontvangen en zenden je kan dus gewoon via je iphone converseren met de persoon aan de andere kant. De kwaliteit is goed verstaanbaar vergelijkbaar met een standaard webcam. De Camera is daarnaast ook uit te breiden met een externe Microfoon en speaker.

Prettige dag!

Yannick

20 maart 2015 om 10:43
BJJames Gebruiker

Beste Yannick,

Ik overweeg de CIPDCAM720OD te kopen. Ik heb ook een vraag naar de support gestuurd maar die reageren inderdaad niet, helaas. Ik heb 2 vragen:
1. Kan je bevestigen dat de CIPDCAM720OD GEEN microfoon heeft?
2. Ik wil de camerabeelden integreren in mijn Wordpress website. Ik heb dat ooi ook gedaan met een Foscam webcam. Kan ik dat ook met deze camera doen en zo ja, welke html-code moet ik dan gebruiken?

Dank voor je reactie,

BJ

20 maart 2015 om 12:04

Beste BJJames,

De CIPDCAM720OD beschikt inderdaad niet over een microfoon.

De Camera kan een stream uit sturen die via een URL te benaderen is de exacte HTML code hiervoor hebben we niet deze zal per pagina verschillen.

Prettige dag!

Yannick

20 maart 2015 om 11:45
levyvl Gebruiker

Beste,

is het mogelijk om de CIPDCAM720OD (zie foto en link) te installeren en te gebruiken via Wi-Fi ?
Wij hebben echter niet de mogelijkheid om van de ene kant van het huis een Internetkabel te leggen naar de andere kant v/h huis .

( http://www.ibood.com/extra-be/nl/product-specs/1069/2345/720p-outdoor-cam.html )

20 maart 2015 om 12:08

Beste Levyvl,

Dit is heel goed mogelijk de CIPDCAM720OD beschikt over Wi-Fi waar mee je de camera draadloos met je router kan verbinden.

Prettige Dag!

Yannick

20 maart 2015 om 12:25
levyvl Gebruiker

Beste,

Mijn huisgenoten vragen zich af, of de camera ook een afschrikmiddel(geluid,etc) heeft.

Want het is niet de bedoeling dat we 24/7 onze gsm vasthouden om te kijken of er iemand is .

Onze buurt is de laatste tijd nogal inbraakgevoelig, en we zouden buiten het afschrikken met het plaatsen van de camera zelf, de evt. inbrekers/ongewenste gasten ook nog willen afschrikken d.m.v. een alarm(geluid) .

20 maart 2015 om 14:52

Beste Levyvl,

Dit is heel goed mogelijk de camera kan zelf een alarm geluid genereren of afhankelijk van het model op een extern alarm worden aangesloten en deze aansturen. Verder Hoef je ook niet de hele dag op je telefoon te kijken de Camera is zo in te stellen dat je een email krijgt op het moment dat er iets wordt gedetecteerd woord. je kan daarnaast ook de tijden instellen dat de detectie actief moet zijn.

Prettige dag!

Yannick

20 maart 2015 om 12:46
hgoor Gebruiker

Werkt de  CIPCAM720PTIWL met Synology Surveillance station?

20 maart 2015 om 15:14

Beste Hgoor,

De Synology Surveillance station ondersteunt ook het ONVIF protocol waar die ook door de Conceptronic CIPCAM720PTIWL wordt ondersteund. Dit moet dus geen probleem zijn.

Prettige Dag!

Yannick

20 maart 2015 om 13:12
Blaneddy Gebruiker

Geachte,

Misschien een belachelijke vraag, maar zijn de witte camera’s ook in een donkere kleur verkrijgbaar?

Bedankt

Eddy

20 maart 2015 om 13:29
hgoor Gebruiker

Nee

20 maart 2015 om 15:10

Beste Blaneddy,

De witte Camera’s zijn inderdaad alleen in het wit te krijgen.

Prettige dag!

Yannick

20 maart 2015 om 13:30
Fozzie Gebruiker

Product expert een paar vraagjes over het bewegings-melden:

1) Indien nodig gaat dan ook de “lamp” aan voor voldoende licht?

2) Hoeveel seconden video wordt er verstuurd via ftp/mail en hoeveel mb is dit fragment ongeveer? Ik heb de handleiding onder de link bekeken, is dit die ‘5 seconden’ die je kan instellen?

Bedankt!

20 maart 2015 om 15:08

Beste Fozzie,

De lampen kunnen Indien nodig inderdaad aan om zich automatisch aan te passen aan het licht.

bij een alarm worden er foto’s gestuurd naar je email FTP hiervoor kan je een interval instellen.

Daarnaast worden er opnames gemaakt, hier kun je ook de tijd voor instellen en je kunt inreal time de streams bekijken.

Via de mobiel app of je computer.

Prettige Dag!

Yannick

20 maart 2015 om 17:29
Fozzie Gebruiker

Dank voor uw antwoord. Slaan de camera’s ook nog een aantal seconden pre-alarm op  (uit een buffer oid)?

Zodat je wellicht ook nog 3 seconden voor het alarm kan zien/horen wat er toen al gebeurde?

Bedankt.

20 maart 2015 om 17:59

Beste Fozzie,

De Camera begint met het opslaan van de opnamen op het moment dat hij beweging of geluid volgens de ingestelde waarde waarneemt. Alle beweging en of geluid staat dus in principe al op de opnamen.

Nog een fijne avond!

Yannick

20 maart 2015 om 14:45
jjnj Gebruiker

Beste expert,

Is het met de CIPCAM720PTIWL ook mogelijk om via synology de pan/tilt te bedienen en de nacht modus aan en uit te zetten?

Alvast bedankt.

20 maart 2015 om 15:25

Beste Jjnj,

Wij weten niet op welke manier Synology de pan/tilt heeft geïmplementeerd in hun software en of dit compatibel is met de CIPCAM720PTIWL. Wij ondersteunen in elk geval de ONVIF standaard die ook door Synology wordt ondersteund.

Prettige dag!

Yannick

22 maart 2015 om 08:38
sknoops Gebruiker

Beste Yannick,

ik heb nog wat meer uitleg nodig, want ik krijg het niet voor mekaar. De rtsp-stream uit mijn Foscam FI9805W werkt perfect in VLC-player, dus zou het toch ook in de C8CHIPSKIT moeten lukken.

Dus hoe in te stellen aub? In het menu ga ik naar Camera 5 en dan naar Connection Settings. Hier heb ik al héél veel geprobeerd. Als connection type kan ik ‘TCP/IP’ of ‘P2P’ kiezen, en dus neem ik TCP/IP. Als device address geef ik louter het IP-adres van de camera, zonder protocol ervoor en poort erachter. Dan volgende regel de poort en dan username en password zoals ingesteld in de camera (ik kan enkel ‘admin’ kiezen als username, want als ik iets anders ingeef inde C8CHIPSKIT en ik ga uit het ‘Connection Settings’ menu en er terug in, wordt dit steeds terug op ‘admin’ gezet…

Maar dit werkt dus niet … ook niet als ik rtsp:// voor het ip-adres zet, of de streamnaam ‘/mainVideo’ erachter zet, of de hele URL erin zet, zoals ik die in VLC ingeef, niets helpt.

Kan je aan Support enkele screenshots vragen en me die doormailen of zo, zodat ik kan zien hoe zij dit instellen?

Alvast héél erg bedankt voor je hulp!

grtz,

Steffen

26 maart 2015 om 13:17
cyanide_4c Gebruiker

Lol, mijn camera was vorige keer misterieus verdwenen en kon niet meer geleverd worden…

Nu staat die hier terug te koop, alleen duurder…

8 april 2015 om 19:22
Excalibee Gebruiker

en zijn de camera’s al verstuurd?

9 april 2015 om 09:34
hobbix Gebruiker

ibood, graag update op de verzending. Laat je klanten niet zo hangen in het luchtledige.

9 april 2015 om 12:08
bores Gebruiker

Ook ik wil graag weten waneer de camera verstuurd wordt.

Mvg Tom ooms

9 april 2015 om 13:53
Gabrielson Gebruiker

Morgen annuleren als het nog niet is verzonden… echt geen zin in die vage onduidelijkheid over de verzending.

11 april 2015 om 18:21
Leonros Gebruiker

verwachte verzenddatum is opgeschoven naar 22 april…

zie mijn onderstaande reactie ook…

9 april 2015 om 16:13
xphil Gebruiker

Gaat blijkbaar constant fout. Dit is al mijn 3de bestelling die vertraagd verzonden wordt.

9 april 2015 om 19:29
Andree Gebruiker

Ik kreeg een email waarin de leverdatum weer een week opschuift, Ibood leert het echt nooit!

Waarom kan een gangbaar product als dit niet sneller verzonden worden …

Een lage prijs is leuk, maar elke keer een maand of langer wachten gaat me flink de keel uit hangen.

11 april 2015 om 18:20
Leonros Gebruiker

Hallo allemaal,

Ik denk dat iedereen hetzelfde probleem heeft met de levertijd bij Ibood.
De datum staat nog steeds op 08-04-2015 maar dit is natuurlijk totale onzin, ik heb er een ticket van gemaakt en de verzend datum zou nu op 22 april zijn.
Dit is gewoon meer als een maand levertijd, zeker gezien ik dingen koop waar ik in mijn vrije tijd mee wil testen en dit nu dus NIET tijdens mijn vakantie is baal ik hier gruwelijk van!

Gezien dit nu al voor de zoveelste keer mis gaat, zit ik eraan te denken om gewoon dergelijke dingen in de winkel te halen of ergens anders waar ze wel hun levertijd kunnen waarmaken. ik kreeg nu letterlijk de onderstaande update waar ik ook helemaal niets mee kan.

“Helaas hebben wij de afgelopen periode te kampen gehad met grote drukte en hebben wij meerdere klanten moeten teleurstellen in de levering van de door hen bestelde producten. Er is besloten om geen individuele compensatie te geven gezien de grootschalige vertragingen die er zijn geweest.
Als er compensatie wordt toegekend zal dit voor een veel grotere groep klanten zijn middels een mededeling van hogere hand”

IBOOD, jullie geven aan dat jullie eraan werken, maar ik denk dat je beter wat minden producten kunt hebben op de site zodat jullie dit wel kunnen waarmaken.

ik wacht ongeduldig af wanneer ik de bestelling binnen krijg.

mvg,
Leon

12 april 2015 om 15:30
Andree Gebruiker

Die compensatie kan natuurlijk niet meer, het kan niet anders dan dat ze na maanden lang standaard vertraagd leveren klanten verliezen.

Inmiddels zijn de kortingen ook niet meer wat ze zijn geweest, zeer waarschijnlijk omdat Ibood minder goed kan inkopen met minder klanten.

Gerechtigheid zou ik bijna zeggen.

13 april 2015 om 11:17
Gabrielson Gebruiker

Ik heb donderdag bericht gekregen dat de verzending 14 april zou zijn….

Dus morgen of een andere dag uiteraard.

“Helaas heeft het door u bestelde product vertraging opgelopen. De nieuwe verwachte verzenddatum van dit product is 14 april”

14 april 2015 om 01:03
wa1ma Gebruiker

indien deze middag gen bericht van verzonden, annuleer ik deze. Ik ben het moe.Betaal ze liever 10€ duurder en kan ik ze onmiddelijk meenemen.

En bij klachten kun je tenminste ergens terecht.

17 april 2015 om 13:25
Erikvereijken Gebruiker

We wachten al 1 MAAND! ik kan altijd wel iets opbrengen voor vertraagde levering oid, echter nu begin ik me echt te ergeren!Simpel feit is dat als er echt vertraging in de levering was alles al lang binnen had moeten zijn, dus er speelt iets anders…. Ibood; het is NIET OK als je als webshop dingen aanbied en veeeeeel te laat uitlevert.Nee ik wil niet annuleren en mn centen maar weer terug zien te krijgen, ik wil mijn product zoals overeen gekomen!!

18 april 2015 om 00:41
Andree Gebruiker

Rustig maar, de tracking zegt dat mijn bestelling vandaag wordt geleverd!

Het kan nog veel slechter, kijk maar naar de Philips living whites die keer op keer werden uitgesteld.

Nog wat mis-informatie van Philips over een ander model en toen opeens werd het toch wat er verkocht was.

20 april 2015 om 14:15
phillyboyBE Gebruiker

Mijn camera set is intussen aangekomen op 18 april. Ter info, ik ben woonachtig in België. Nu nog testen of het een goede set is. Volgens mij wordt je geld zo lang mogelijk geparkeerd bij IBOOD zodat ze intussen rente hierop kunnen verwerven. Dit zijn gekende praktijken bij banken, overheden, … We spelen dus eigenlijk even renteloze kredietverstrekker. Maar zolang de verkoopprijzen van IBOOD serieus onder de marktwaarde liggen, blijf ik een geduldige klant.

20 april 2015 om 15:00
Moderator Kris Moderator

Beste phillyboyBE, veel plezier met je nieuwe aanwinst!

PS. het zijn eerder de bedrijven die nog lagere rentevoeten krijgen dan particulieren, dit om de economie aan het ‘rollen’ te laten. Geld rolt graag :)

26 april 2015 om 13:35
Erikvereijken Gebruiker

Kris, dit bedoelt phillyboyBE niet en hij heeft een goed punt! ik had er nog niet eerder over nagedacht maar vermoed dat dit idd het Ibood-concept is.

We zijn inderdaad kredietverstrekker aan Ibood; stel jullie moeten dit spul inkopen en de leverancier betalen, dit doen jullie door het eerst aan ons te verkopen, en het geld in te zamelen. Zo hebben jullie geen eigen vermogen of krediet nodig om de leverancier te betalen. Ook is er geen risico voor jullie op deze manier, immers loopt garantie vaak via de leverancier. Je hebt dus meteen je omzet en je inkoop haal je er direct af.

Wel goed bedacht hoor :)

Daarnaast krijgt een beetje formaat bedrijf een betere rente dan een particulier van zijn bancaire instelling, da’s maatwerk.

Dat staat trouwens lis van de ECB rente waar je op doelt ;)

26 april 2015 om 19:56
Moderator Kris Moderator

Beste Erikvereijken,

ik volg jouw denkwijze, maar jammer genoeg dacht mijn bankier er anders over toen ik voor z’n deur stond. Lenen kost een fortuin, maar iets opbrengen voor de zaak was een ramp.

Maar ik ben maar een kleine garnaal :)

Fijne zondagavond!

Kris

PS. en nu terug on-topic ;)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.