14 maart 2015 om 00:01
iBOOD

Ham Flash

Ham Flash

iBOODers zijn Bourgondiers. Dat is een feit. We zijn daarom, niet verassend, ook types die van tijd tot tijd hun neus in een vreemde keuken durven te steken. En dat is precies wat we met deze Flash Sale vol Spaanse delicatessen hebben gedaan. Alle artikelen in deze sale zijn afkomstig van het merk el Porquero wat een en al vakmanschap, kwaliteit en goede smaak ademt. Die authentieke tapas die je van je reis naar Spanje kent zijn nog nooit zo dicht bij geweest als met deze Flash Sale.

14 maart 2015 om 00:42
rniekoop Gebruiker

Heeft deze Iberische ham het “de bellota” keurmerk?

14 maart 2015 om 00:58
Susantigoon Gebruiker

De bijgeplaatste foto laat zien dat zelfs de Serrano van 4-4.5 kg gelabeld is als “Ibérica BELLOTA“.

Nou moe…

15 maart 2015 om 00:54
rniekoop Gebruiker

uiteraard grapjas, maar dat zegt niks over wat het echt is. Zover ik kan zien zijn het allemaal nepperds. Als in, niet de echte Iberico Bellota ham zoals hij bedoeld is. Bij de Jamon zie je bijvoorbeeld Cebo staan. Die hebben gewoon regulier voer gehad dus tenzij iBood kan aangeven wat het nou echt is…

15 maart 2015 om 23:24
Willie6407 Gebruiker

Zelfde aanbieding als eind vorig jaar. Heb toen zelf de Jamon Iberico (inderdaad een Cebo) en een Serrano schouderham gekocht. De Iberico schouderham was toen wel een Bellota (althans bevestigd op het forum, weet het niet uit eigen hand). Dat alleen een Bellota “echt” is en de rest allemaal “nep” is natuurlijk maar heel relatief.

14 maart 2015 om 01:02
davidhasselhoff Gebruiker

Wat is de gemiddelde THT van de verpakking (15×100 ibereco)

14 maart 2015 om 01:15
Susantigoon Gebruiker

Gemiddelde THT?

Bedoel je daarmee het gemiddelde van alle verpakkingen bij elkaar?

Maar ga er maar vanuit dat je deze vacuumpakketjes best wel tot de komende Kerst kunt bewaren, zeker indien gekoeld.

14 maart 2015 om 14:55
mariusjr Gebruiker

Het is gedroogde ham, die zou ik zeker niet in de koelkast bewaren! Gaat de smaak ook achteruit.

Trouwens… er is geen plek met zoveel schimmel als in de koelkast!  Buiten blijft hij langer goed, lijkt mij  ;-)

En tot de kerst zal zeker geen probleem zijn. Soms hebben ze al jaren staan te drogen  ;-)

14 maart 2015 om 17:25
davidhasselhoff Gebruiker

Dank @susantigoon en @mariusjr voor de reacties.

14 maart 2015 om 21:12
wa1ma Gebruiker

pokkeduur.

15 maart 2015 om 13:10
mariusjr Gebruiker

Duur?

Als ik kijk naar de Serranoham, 6 a 7 kilo voor 50 euro, dan zijn de meeste vleessoorten bij de AH toch duurder hoor!

Anders hou je het maar gewoon bij een gehaktballetje ofzo.

15 maart 2015 om 14:06
defere Gebruiker

Iemand een aanrader hierin? Ik zou de serrano willen proberen. Is dit de moeite of zouden jullie eerder de iberico aanraden ?

15 maart 2015 om 23:49
Willie6407 Gebruiker

Heb eind vorig jaar de Jamon Iberico (een Cebo) genomen. Prima smaak, maar deels net te veel ingedroogd. Bovendien veel te dikke laag vet zodat de opbrengst aan vlees uiteindelijk tegenviel (een laag vet draagt bij aan de smaak, maar als een plakje voor de helft vet is, dan is het niet goed!). Van de Jamon Serrano die Albert Heijn een jaar eerder had (6-7 kg, voor dezelfde prijs als deze Cebo) heb ik veel meer plezier gehad. Ook een Serrano schouderham genomen, die heb ik iemand cadeau gedaan. Alleen aan het begin een paar stukjes meegegeten: te droog en relatief weinig smaak. Ik hoop dat het iets dieper beter werd. Mooie prijs om eens uit te proberen, maar de kwaliteit is gewoon  naar de prijs (wellicht dat de Iberico schouderham, wat een Bellota zou moeten zijn, nog de beste prijs-kwaliteitverhouding biedt, maar kan dat niet uit eigen ervaring bevestigen). Wil je echt goede kwaliteit dan ga je zeker meer betalen dan dit.

17 maart 2015 om 12:24
Jappie_78 Gebruiker

Gewoon een serrano proberen, en dan indd een jamon. Jamon heeft +/-40%vet….een paletta (Voorpoot) zit rond de 50 a 60% vet…. Vorig jaar net als Willie hier een poot besteld,ook de Jamon..  was prima te doen. Heb wel eens Pata Negro Bellota besteld,qwa smaak niet te overtreffen,maar of het nou echt het geld waard was….. Zorg voor een goede standaard voor je poot en een vlijmscherp mes……maak een mooi vlak snijvlak voor je plakken….smakelijk alvast

17 maart 2015 om 16:52
jan.vanderborght Gebruiker

Zeer ontoepasselijke aanbieding tijdens Dagen zonder vlees.

http://www.dagenzondervlees.be/

Vlees moeten we consuminderen ipv consumeren.

17 maart 2015 om 17:38
detox Gebruiker

Zeer ontoepasselijk om jouw mening aan anderen op te dringen. Die “Dagen zonder vlees”  actie is alleen marketing geneuzel van een groep die aandachtsgeil is, en is helemaal niet nodig als je gewoon afwisselt met vis en soms een keer een dagje zonder vlees.

17 maart 2015 om 21:09
hwauters Gebruiker

@iBood: Zijn de kwaliteitsgraden van de Iberische hammen zoals afgebeeld (dus Cebo voor de been-/achterham en Belotta voor de schouderham)?

18 maart 2015 om 09:20
Moderator Dees Moderator

Hallo hwauters,
Hierbij de antwoorden;
De Cebo is een (achterpoot) iberico Cebo de Campo
De Belotta is een Paleta (voorpoot/schouder) Iberico de Bellota

Groetjes,
Dees

19 maart 2015 om 23:22
hwauters Gebruiker

Bedankt voor de antwoorden, Dees. Helaas jammer dat de sale al afgelopen was op het moment dat ze gegeven werden.

Elke keer als er hier Iberico-hammen worden aangeboden, wordt deze vraag opnieuw gesteld door geïnteresseerden. Ik snap niet waarom jullie van iBood de kwaliteit niet standaard bij de specificaties vermelden, aangezien dit relevante productinformatie is. Jullie lopen kopers mis hierdoor, want als deze informatie duidelijk vermeld was geweest, had ik vrijwel zeker een ham gekocht.

Ik ga echter geen geld neerleggen voor een dure ham, als ik niet zeker ben van de kwaliteit.

9 april 2015 om 13:14
appie77 Gebruiker

En worden de bestellingen vandaag ook verstuurd? Of.krijgen we over een week een berichtje dat het niet gelukt is deze op de 9de te versturen?

9 april 2015 om 15:42
J0HAN Gebruiker

Ik reken er maar vast op dat ik strak een mailtje krijg omdat de verzending is uitgesteld….

Als dat zo is ben ik wel een beetje klaar met iBood. De laatste bestellingen zijn allemaal te laat geleverd!

10 april 2015 om 01:44
J0HAN Gebruiker

Haha, ik had op z’n minst netjes een mailtje verwacht van iBood… Hoe naïef kan je zijn.

10 april 2015 om 12:19
HB-FBUY Gebruiker

Het wordt inderdaad triest met de leveringen…

Ook ik heb geen enkele van mijn laatste bestellingen tijdig ontvangen…

Waarom moeten die leveringen ook altijd zo lang duren… meestal minimaal 3 weken..

Als er stock is kan er toch snel geleverd worden….

Bestellingen uit China met gratis levering zijn soms sneller, met betere communicatie over de verzending en correcte Tracking…

10 april 2015 om 10:09
appie77 Gebruiker

helaas niets verstuurd…en geen reactie van ibood….klantvriedelijkheid ten top.

10 april 2015 om 15:48
rniekoop Gebruiker

Ik heb ze ook al gebeld, ze hebben zelf ook geen idee waar het blijft.

klantenservice gaat nu de leverancier vragen hoe het er voor staat, en koppelt dat (als ze er aan denkt natuurlijk) terug…

Heb meteen mijn en jullie onvrede geuit over iBood. Ga zelfs steeds vaker naar 1dayfly, levertijd +/- 7 dagen. Go figure iBood.

Ik zei haar ook al, beter iets aan info dan niks. Waardeloos dit, maar je moet het zo zien; iBood houdt je geld zo lang vast dat ze ook daar geld aan verdienen. K*t streek als dat het geval zou zijn. Aanbiedingen zijn ook steeds minder. Goed bezig!

11 april 2015 om 11:02
robert1102 Gebruiker

Waar blijft m’n bestelling in hemelsnaam. Bezorgdatum is nu 2 dagen geleden. Al m’n vorige bestellingen werden ook allemaal te laat geleverd, maar daar werd ik tenminste nog van op de hoogte gesteld. Lijkt alsof iBood hier ook maar gekapt mee is. Ik ga mee met de algehele trend op deze website dat iBood een zinkend schip is met een klantvriendelijkheid van een aardappel.

15 april 2015 om 00:19
J0HAN Gebruiker

Na melding op Twitter heb ik een mail gekregen; nieuwe verzenddatum zou 15 april (vandaag) moeten zijn. Ben benieuwd….

15 april 2015 om 00:40
rniekoop Gebruiker

Ongelooflijk hoe slecht ze communiceren, lekker efficiënt ook allemaal…

Dit soort dingen moeten door iemand in de gaten gehouden worden (planning), meld het zodra iets uitloopt dan is er niks aan de hand.

16 april 2015 om 16:13
HB-FBUY Gebruiker

Ik heb de levering vandaag (donderdag 16 april 2015) aangeboden gekregen…

… echter geen spoor in de bestelstatus op iBood… ( geen Tracking, geen bevestiging van levering ) …

Communicatie ?

15 april 2015 om 11:50
StijnDD Gebruiker

Net vriendelijke dame van de klantendienst aan de lijn gehad. De hammen werden overgedragen aan de vervoerder en worden morgen en vrijdag 17/04 uitgeleverd!

Ik kan niet wachten om er van te peuzelen met dit weer ;)

15 april 2015 om 13:28
Tino69 Gebruiker

Inderdaad heel slecht dat te toch al veel te lange levertijden niet worden gehaald.
Eerder werd er nog een bericht gestuurd, maar dit is schijnbaar te veel werk.
Inmiddels al vele jaren aangesloten met meer dan 100 leveringen, de betrouwbaarheid is er echter het laatste jaar niet beter op geworden.
Zie nu ook steeds vaker van een aanbieding af ivm de lange levertijd.

15 april 2015 om 16:36
Primitim Gebruiker

Ik heb zojuist een bevestiging gehad in de mail dat ik hem morgen aan de deur geleverd krijg :)

16 april 2015 om 15:12
gitaarservice Gebruiker

Ik heb mijn vandaag ontvangen en ben geschrokken, ze staat vol groene schimmel. Van witte had ik vernomen na een maand of 2 maar deze ziet groen?

17 april 2015 om 10:18
Moderator Renate Moderator

Beste gitaarservice,
ik heb totaal geen verstand van ham en hun gezonde toestand.
het lijkt me raadzaam om even contact op te nemen met de klantenservice,
Zij kunnen je hiermee helpen.

17 april 2015 om 15:16
gitaarservice Gebruiker

beste, dit heb ik gedaan maar ze reageren niet

17 april 2015 om 15:49

Ik heb je even intern doorgezet. Ik kan niet beloven dat ze je vandaag nog berichten, maar in begin van de volgende week moet je zeker reactie hebben gehad. Laat het me gerust weten als dit niet het geval is.
Gr. Renate

16 april 2015 om 18:05
dodo2u Gebruiker

Vandaag dat pakket van 1,5 kg mix Iberico ham, salchichón en chorizo ontvangen.

Ik vraag me af of Loncheado jamón bodega — jamón de cerdo hetzelfde is als Iberico ham.
Meteen geproefd en ik mis de typische Serrano ham smaak. Wat ik heb ontvangen lijkt veel minder te zijn gedroogd.

Zal mijn fout kunnen zijn omdat in dezelfde aanbieding er verschillende soorten Serrano werden aangeboden en ik er vanuit ging dat dit ook Serrano zou zijn.

Maar toch lijkt me dat jamón de cerdo niet helemaal gelijk is aan Iberico ham.

16 april 2015 om 20:43
Alainvdam Gebruiker

Deze zijn te vet gewoon een hele slechte levering.

16 april 2015 om 19:55
J0HAN Gebruiker

Vandaag ook ontvangen, had ook gedroogde ham verwacht. Dit moet je blijkbaar dus wél in de koelkast bewaren. Had het dan ook niet gekoeld verzonden moeten worden?

17 april 2015 om 10:19

Beste johan, als het goed is heeft een speciaal bedrijf de ham bezorgd en is deze niet met de postdienst aangekomen.
Het bedrijft neemt alle voorzorgsmaatregelen die nodig is bij het product.

17 april 2015 om 17:45
Alainvdam Gebruiker

Mijn ham is geleverd door GLS, in een niet gekoelde auto, op het moment van leveren was ik niet thuis en kon de ham op een andere depo (winkel) worden afgehaald.

18 april 2015 om 00:26
J0HAN Gebruiker

Mijn pakket is ook door GLS bezorgd. Omdat het later werd geleverd als door jullie was aangegeven waren mijn ouders op vakantie dus heeft het pakket een dag bij de buren gestaan.

Ongekoeld uiteraard…

16 april 2015 om 20:11
Alainvdam Gebruiker

Beste IBood

Na lang wachten vandaag mijn iberica ham mogen ontvangen,  na het uitpaken de ham geplaatst op mij  extra aangekochte ham houder.

Wat mij opvalt is dat er  bij het snijden van de ham meer dan 2 kilo vet aan de ham aanwezig is, en ik ben nog niet klaar met snijden, want ik ben maar gestopt want er zit nog meer vet aan , dit mag en kan toch niet mogelijk zijn als ik een ham besteld van 4,5 kilo? Er meer dan 2 kilo vet aan zit, als ik verder gaat snijden hou ik niet meer dan 500/1000 gram ham over want het been weegt ook nog wat, mijn vorige ham die ik ook bij ibood bestelde was wel perfect, want daar zat wel 4,5 kilo ham aan, deze is dus niet bruikbaar voor consumptie,  ik heb er een aantal foto’s van gemaakt om te bewijzen dat ik hier geen nepverhaal aan het schrijven bent, ik hoop dat IBood hier een passend antwoord op hebt , zo te lezen zijn er nog meedere kopers niet tevreden met de ham die zij besteld hebben, ik ben van mening dat er een slechte levering aan jullie en ons geleverd is, want dik 75€ Neerleggen voor minder dan een kilo ham vind ik wel heel veel.

Mvg

Alain

17 april 2015 om 10:16

Beste Alain,

Neem hiervoor aub contact op met de klantenservice. Wij moderators kunnen je hier helaas niet mee helpen.
Bewaar de foto’s even zodat de je deze naar de klantenservice kan sturen indien zij dit nodig achten.

17 april 2015 om 17:40
Alainvdam Gebruiker

Via facebook contact gehad en foto’s laten zien, er is een oplossing aangeboden wat de schade zal verzachten.

Mvg Alain

7 mei 2015 om 18:32
gitaarservice Gebruiker

Ik heb niets meer gehoord van de klantenservice sinds 22/04 ? Mooie service is dat! Benieuwd wat Test Aankoop hiervan vindt

24 mei 2015 om 18:53
dodo2u Gebruiker

Ik heb 2x een 1,5 kg pakket besteld, dus:

Bundel met Iberico Ham, Chorizo en Salchichón

Elk verpakt in 100 g pakketjes.

Toen ik vandaag een pakje ham openmaakte, zag ik een rare witte uitslag.
Heb het vlees omgedraaid en kreeg toen veel groene schimmel te zien.

Ik heb al eerder van deze vleeswaren gegeten. Vond het sowieso niet speciaal en zeker niet erg Spaans. Alsof het bij een prutser hier om de hoek was gemaakt.
De pakketjes waren slecht gesealed en soms zelfs onvolledig. Dus met openingen!

Wat ik dus al aan troep heb binnengekregen omdat de schimmel nog niet zichtbaar was? Geen idee.
Maar groene schimmel zie je wel goed en dat is schandalig.

Ik koop nooit meer iets (on)eetbaars bij iBOOD. Of ik een eind aan mijn leven maak, beslis ik zelf wel. Daar heb ik iBOOD niet voor nodig.

30 juni 2015 om 12:23
ajahughes87 Gebruiker

Edited by: Kris – Beste, ik heb jouw berichtje onmiddellijk doorgezet naar de klantendienst, zij komen binnen 48u terug bij jou. Fijne dag, Kris

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.