24 april 2017 om 00:00
iBOOD

Venz Multimedia

Product expert aanwezig

Venz Multimedia
Voor als het weer weer eens tegen zit… :-)

Ja, het wordt weer warmer maar ook dan willen we binnendeurs van tijd tot tijd van wat beeld en geluid kunnen genieten. Zeg maar een favoriet album hier en een serie daar, gewoon omdat het fijn is. Een home entertainment set up is daarbij een dikke pre. Maar mocht je die niet hebben dan heb je nu de kans om een alles-in-een oplossing in huis te halen. Van Venz! Dit Chinese bedrijf (met kantoor in Nederland) maakt mediaspelers, speakers en meer van hoge kwaliteit die je geen rib uit je lijf kosten. Dat wordt genieten…

25 april 2017 om 07:44
arnieh Gebruiker

Ik heb net de Venz Pro besteld met kortingscode voor de verzendkosten, maar krijg na betaling een foutmelding dat de servers te druk zijn en dat er iets fout gegaan is. Het bedrag is wel afgeschreven van mijn rekening. Ik zie hem nergens in mijn besteloverzicht terug.

Beantwoorden

25 april 2017 om 07:54
arnieh Gebruiker

Te vroeg gehuild, mijn bevestigingsmail is binnen en hij staat in mijn besteloverzicht.

;)

Beantwoorden

25 april 2017 om 08:29
jgmgaal Gebruiker

twijfel twijfel, beste expert. Overtuig mij eens. Ik zal te kijken naar de v10 pro met de flymouse. Ik twijfel nog steeds aan of ik niet beter een mi box kan halen. Ik heb moeite met de wijze waarop firmware van Venz beschikbaar gesteld wordt. Ik lees steeds dat jullie dat per mail beschikbaar stellen. Bij de mi box heb je een enorme community en ervaringsfora met tips. Forum.kodi.tv. Ook is daar een netjes bij gehouden topic welke media speler je zou moeten kopen. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 Komt de Venz niet in voor anders dan dat je voor any S905 zou kunnen gaan. Overigens wordt de 912 sterk afgeraden welke jullie nieuwste paradepaardje zou moeten zijn. Flymouse… is die beter dan een €10,- c120? Overigens beide nu besteld… hand bij de annuleerknop. Dus, overtuig mij.

Wat wil ik doen, Kodi icm met mijn NAS films streamen. Keertje uitzending gemist en knoeien met de plugins. Wel DTS-HD versterker.

Beantwoorden

25 april 2017 om 08:58
Official Product Expert Venz-Expert Official Product Expert

Goedemorgen, om te beginnen onze standaard firmware voor beiden boxen is Android en deze word middels onze OTA update server up to date gehouden. De enige firmware die per email komt is Libreelec mits u daar interesse voor heeft. Gewoon android krijgt u dus een pop up zodra er een update is en kunt u hem installeren, zeer makkelijk en wij houden ook de Europese apps compatible met onze software. Onze producten zijn meer “retail” massa gericht dan diegene waar u over spreekt wat meer een community product is en minder zichtbaar in winkels. U gaat geen spijt krijgen van de aankoop aangezien er velen VENZ gebruikers u voor zijn gegaan en enorm blij zijn met hun product.

Koppelen van een NAS is makkelijk via Kodi en in Kodi is DTS HD passthrough beschikbaar op de V10 Pro.

Beantwoorden

25 april 2017 om 09:30
jgmgaal Gebruiker

OTA updates… Helemaal vergeten dat dat ook kan. Maar duide inderdaad meer op de libreelec-kant en dual boots welke op Facebook staat. Waar is dat beschikbaar? Waar lees ik ervaringen? Heb je daar meer info over? Afspreken dat als ie niet bevalt ik hem terugstuur?

Kan je nog wat verklappen over de flymouse zoals in mijn eerste vraag?

Beantwoorden

25 april 2017 om 12:13

de dual boot voor de V10 Pro en de Libreelec versies verschaffen wij per email support.eu@venztech.com of middels onze support mailing groep of middels Facebook ja.

De VZ-RK-1 airmouse werkt prima en bied een betere functionaliteit dan diegene die u noemt.

wij zijn zeker van ons product dus wanneer de VENZ niet bevalt neem dan zeer zeker contact met ons op.

Beantwoorden

25 april 2017 om 09:57
Sulaine Gebruiker

Hier met paypal betaald, error gekregen. Betaling is goed gegaan, maar na 1 uur nog geen bevestigingsmail en mijn order staat ook niet in mijn overzicht.

Beantwoorden

25 april 2017 om 10:11
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is niet de bedoeling natuurlijk, Sulaine! Ik ga mijn collega vragen dit zo snel mogelijk even voor je na te kijken.

Beantwoorden

25 april 2017 om 15:55
Moderator Wessel Webcare Moderator

Beste Sulaine,

Je bestelling is inmiddels goed doorgekomen in ons systeem. Deze zal ondertussen ook zichtbaar moeten zijn in je iBOOD-account en bevestigd zijn per e-mail.

Groeten,
Wessel

Beantwoorden

25 april 2017 om 10:17
kawe Gebruiker

Ik heb in juni 2016 de Venz V10 hier gekocht. die draait op android 5.1.

Komt er een update naar 6.0?

Beantwoorden

25 april 2017 om 12:15

Bedankt voor uw reactie, de V10’s startende met serienummer V100…. krijgen de komende tijd hun OTA updates naar Android 6.0.1, zeer waarschijnlijk valt uw V10 ook in die reeks!

Beantwoorden

25 april 2017 om 10:37
Snoesj Gebruiker

Hoe kun je de airmouse instellen dat je de Venz ook weer aan kunt zetten? Reageerd overal prima op maar moet nog altijd de oude afstandsbediening pakken om de Venz aan te zetten. Zit geen beschrijving bij bij de airmouse.

Beantwoorden

25 april 2017 om 13:17

Bedankt voor uw reactie, er is een “self learning” manier om de IR functionaliteit in te stellen bij de airmouse type VZ-RK-1 Basic. Mail ons aub even op support.eu@venztech.com zodat wij u het stappenplan door kunnen mailen.

Beantwoorden

25 april 2017 om 13:17
Snoesj Gebruiker

Oh en de stop knop zit er niet op! Erg jammer! Verder wel fijn.

Beantwoorden

25 april 2017 om 17:18
BackuPs Gebruiker

heb net een venz airmouse besteld via paypal met kortings coupon voor geen verzendkosten. Is ook betaald en afgeboekt. Maar bij terug keer in de website komt deze foutmelding

Onze servers kunnen je verzoek helaas niet verwerken. Probeer het opnieuw.

Onze sys admins hebben hiervan bericht gekregen. Excuses voor het ongemak.

De bestelling staat er niet bij.

ik verneem graag hoe nu verder !

Beantwoorden

25 april 2017 om 17:22
BackuPs Gebruiker

invoice.invoiceIdHeader 157503124069

Beantwoorden

25 april 2017 om 17:47
Moderator Paul Moderator

Beste BackuPs,

Momenteel gaan betalingen via PayPal niet geheel vlekkeloos en verschijnt er soms een foutmelding. Desondanks lopen de bestellingen wel door, maar duurt het enige tijd voordat de bevestiging per email binnenkomt en het overzicht onder Mijn iBOOD wordt bijgewerkt. 
Mocht het in de loop van de avond nog steeds niet zichtbaar zijn, laat het me weten dan zal ik er melding van maken bij de klantenservice.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

26 april 2017 om 08:58

Ik zie je bestelling inmiddels goed in ons systeem staan.

Beantwoorden

25 april 2017 om 19:44
X-Fire-X Gebruiker

Ik had gister het keyboardje bestelt, maar zag vandaag dat ik de kortingscode voor verzending was vergeten. Hierop annuleerde ik mijn bestelling en bestelde het keyboard net opnieuw maar nu met verzendcoupon. Nadat ik via PayPal heb betaald krijg ik een foutmelding. De betaling zelf is volgens PayPal geslaagd, hier heb ik een mail van ontvangen. De bestelling is bij jullie alleen niet goed doorgekomen, ik heb geen nieuwe mail van jullie ontvangen.

Beantwoorden

25 april 2017 om 19:48
X-Fire-X Gebruiker

Ok, de fout herstelt zich tijdens het moment van schrijven. Ik ontvang net een nieuwe bevestigingsmail en ook is de bestelling onder mijn ibood nu geupdatet.

Beantwoorden

25 april 2017 om 21:55
charlybrown Gebruiker

Ik wilde de Venz Airmouse / Toetsenbord bestellen met couponcode. Waarschijnlijk omdat ik een keer teruging in de browser en weer verder krijg ik nu de melding : Deze vouchercode is al gereserveerd.

Nu kan ik dus niet bestellen met korting. Wanneer is die vouchercode weer vrij?

Beantwoorden

26 april 2017 om 00:07
Moderator Paul Moderator

Hallo charlybrown,

De vouchercode wordt binnen 2 uren weer vrijgegeven en kan dan alsnog gebruikt worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

26 april 2017 om 07:32
charlybrown Gebruiker

Hallo Paul. Het is nu 10 uur later, maar krijg dezelfde melding.

Beantwoorden

26 april 2017 om 07:48
charlybrown Gebruiker

Het is me nu gelukt. De melding van gereserveerd krijg ik als ik ingelogt ben. Zodra ik uitlog, vouchercode invul en dan weer inlog, dan werkt het wel.

Bedrag is afgeschreven en nu krijg ik de melding:

Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw.

Onze servers kunnen je verzoek helaas niet verwerken. Probeer het opnieuw.

Onze sys admins hebben hiervan bericht gekregen. Excuses voor het ongemak.

Beantwoorden

26 april 2017 om 00:52
M1956 Gebruiker

Ook hier wel betaald maar geen bevestiging….Flymouse en Keypad….Staat ook niet onder bestellingen in mijn iBood…..En ook nog steeds in winkelwagen….

Dacht ik meld het toch ook maar even om misverstanden te voorkomen…..

Edited by: Paul fixed

Beantwoorden

26 april 2017 om 01:14
Moderator Paul Moderator

Dank voor het melden. Ik raad je aan om nog even geduld te hebben omdat het momenteel langer kan duren voordat bestellingen bevestigd worden. Als het na de nacht nog steeds niet zichtbaar is, laat het weten dan gaan we actie ondernemen.

Beantwoorden

26 april 2017 om 07:14
webside Gebruiker

@Venz expert: waarom is de support via support.eu@venztech.com zo traag? Heb verschillende mails gestuurd: NOOIT antwoord, tenzij men het via u meldt of belt naar jullie! Waarom? Worden emails enkel gelezen als men jullie er attend op maakt? Dit kan toch niet (iedere keer opnieuw)?

Beantwoorden

26 april 2017 om 07:31

Bedankt voor uw bericht, wellicht kunt u aangeven waar het in uw mails om ging? Dan kan ik het met onze support mensen opnemen om te zien wat er mis is gegaan. Wij antwoorden normaal accuraat binnen 24 uur en enkele in bepaalde periodes kan dit vertragen met enkele dagen zeg antwoorden binnen 72 uur.

Beantwoorden

26 april 2017 om 12:53
webside Gebruiker

@Venz-Expert: ik heb een V8 (8Gb) met dualboot (Android – Openelec).

Hoe:

- kan ik beide (android en openelec) updaten?

- wat is de laatste versie van Android voor deze box?

- kan ik de dualboot terug verwijderen? Zo ja, hoe aub?

- hoe switch ik tussen Android en Openelec zonder toestel te herstarten? Is dit mogelijk?

Beantwoorden

26 april 2017 om 16:10

Bedankt voor uw reactie, deze vraag komt ons echt niet bekend voor. U heeft een V8 8GB met dualboot? Deze dualboot is nooit voor de 8GB versie gemaakt alleen voor de 16GB, kunt u ons uw serienummer van de box sturen aub? Dit mag hier of over email

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:10
webside Gebruiker

Raar, ik heb alle e-mails nog die ik van jullie heb gekregen met de install files voor dual boot voor de V8-8Gb… .

Heb dat geinstalleerd en werkt.

Ik zal jullie vanavond mijn S/N sturen via mail (hopelijk krijg ik antwoord terug…!).

Mvg,

Filip

Beantwoorden

26 april 2017 om 09:54
MMM1956 Gebruiker

In aansluiting op mijn bericht van 00.52u:

De bestelling is nog steeds niet bevestigd! Geen mail ontvangen.

De betaling via iDeal is wel voltooid en afgeschreven.

Graag actie iBood!

Gr.M.

Beantwoorden

26 april 2017 om 09:56
MMM1956 Gebruiker

O…En de winkelwagen is nu wel leeg….

Er is dus iets faliekant fout gegaan…????

Beantwoorden

26 april 2017 om 10:29

Je bestelling is goed doorgekomen en om 00:50 hebben we hiervan een bevestiging gemaild.

Beantwoorden

26 april 2017 om 11:45
M1956 Gebruiker

Inderdaad! Vreemd is wel dat dat bericht op een oude email account is binnengekomen en in het Engels….

Maar goed, het is dus in orde. Dank voor de moeite!

Gr. M.

Beantwoorden

26 april 2017 om 11:56

Dat is inderdaad apart. Gelukkig is de bevestigingsmail wel aangekomen!

Beantwoorden

26 april 2017 om 09:59
jtaverne Gebruiker

Zelfde afstandbediening voor 8 euro op Ebay: http://www.ebay.com/itm/2-4GHz-Remote-Control-Wireless-Keyboard-Air-Mouse-for-Smart-TV-Android-Box-PC-CA-/282400256736?hash=item41c05df2e0:g:IPIAAOSwTM5YzPDl

Beantwoorden

26 april 2017 om 11:54

Hij lijkt er verdacht veel op maar is toch een andere, tevens geeft u hier een link van iets wat uit HongKong moet komen en waar het met maar de vraag van is wat er binnen komt en dat zonder garanties ;) Dan is €14,95 bij iBood met garanties en VENZ support in Nederland zo slecht nog niet……

Beantwoorden

26 april 2017 om 10:17
jtaverne Gebruiker

Betaling mislukt en nu is de gratis verzending coupon ongeldig geworden… Kunnen jullie een nieuwe sturen?

Beantwoorden

26 april 2017 om 10:27

Deze coupon wordt na twee uur weer automatisch vrijgegeven!

Beantwoorden

26 april 2017 om 10:35
agthejurist Gebruiker

Hoi,

Werkt het draadloos toetsenbordje ook rechtstreeks op Sony smart TV, dus ook zonder een Venz streamer device?

Beantwoorden

26 april 2017 om 11:58

Bedankt voor uw reactie, indien uw Sony TV een USB poort heeft waar u de ontvanger in stopt dan gaat hij zeker werken.

Beantwoorden

26 april 2017 om 11:59
agthejurist Gebruiker

Bedankt, dan ga ik hem bestellen.

Beantwoorden

26 april 2017 om 14:15
josgelissen Gebruiker

Vraag aan de expert.

Ik wil de mediaspeler enkel gebruiken om, via Kodi, films en series kosteloos te bekijken.

Naast goed beeld is goed geluid ook belangrijk voor mij.

Is de V10 pro daar goed genoeg voor of kan ik dan beter de nieuwe Venz V12 ultra kopen?

Verder vraag ik mij af of het installeren van de Kodi addons voor een leek gemakkelijk te doen is?

Beantwoorden

26 april 2017 om 14:33

Bedankt voor uw reactie, voor het gebruik wat u omschrijft is de V10 Pro prima en snel. Kodi is met behulp van google, kenissen info etc goed te doen, ook voor een leek ;)

Beantwoorden

26 april 2017 om 15:03
josgelissen Gebruiker

Bedankt voor de reactie, betekend dit dat voor Kodi het geluid van de V10 pro net zo goed is als dat van de V12 ultra. Ik vraag dit i.v.m. de volgende beschrijving: Een andere toegift die wij willen brengen met de V12 ULTRA voor de gebruiker is de chip support voor DTS & Dolby HD audio downmix en passthrough functionaliteit.

Beantwoorden

26 april 2017 om 16:08

Bedankt voor uw reactie, het geluid zal niet minder zijn in de V10 Pro als bij de V12 Ultra.

Beantwoorden

26 april 2017 om 15:25
WouterDeneyer Gebruiker

Beste,

Heeft het Venz Draadloze keyboard/muis combo achtergrondverlichting? Op de foto’s lijkt het wel.

Bedankt

Beantwoorden

26 april 2017 om 16:11

Bedankt voor uw reactie, deze heeft geen achtergrond verlichting.

Beantwoorden

26 april 2017 om 15:54
webside Gebruiker

@Venz-expert: kan u aub even kijken naar mijn bericht van 26 april 2017 om 12:53

Beantwoorden

26 april 2017 om 16:11

Bij deze beantwoord!

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:08
webside Gebruiker

bedankt

Beantwoorden

26 april 2017 om 21:03
wfbosman Gebruiker

Dag product expert,

Kan ik apple music afspelen via de venz multi room adapter ?..

Beantwoorden

26 april 2017 om 22:03

Bedankt voor uw reactie, ja de VENZ multiroom adapter ondersteunt airplay dus u ziet de VENZ als afspeelbaar apparaat in uw Apple apparaat en streamt uw audio direct er naartoe.

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:20
G.Heck Gebruiker

Wat zijn nu de grote verschillen tussen  de  V 10 en de pro?

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:44

Goedemorgen, hierbij de grootste verschillen voor u op een rij;

Chipset: V10.heeft S905 en V10 Pro de S905X

HDMI versie: V10 heeft 2.0 en V10 Pro 2.0a type

4K support: beiden ondersteunen 60fps 10bit maar doordat de V10 Pro hdmi 2.0a heeft en de S905X chip ondersteunt deze HDR en VP9 bestandtypen.

Bluetooth: V10 heeft dat niet ingebouwd, V10 Pro wel

RAM geheugen: V10 = 1GB, V10 Pro = 2GB

Flash geheugen: V10 = 8GB, V10 Pro = 16GB

Wifi: V10 ondersteunt 2.4GHz, V10 Pro = 2.4 & 5GHz ondersteunt

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:10
JosBood Gebruiker

Leuk die verschillen tussen de V10 en V10 plus, probleem is echter dat het mij niets zegt. Is het mogelijk te beschrijven wat ik in de praktijk aan verschil merk tussen de V10 en V10 plus indien ik hem gebruik voor films te kijken via Kodi?

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:42

Bedankt voor uw reactie, voor het streamen van internet content zoals u omschrijft zullen ze beiden snel afspelen daar zal weinig verschil in zitten, het enige wat u kunt merken is dat bij langdurig gebruik.en veel gebruik u bij de V10 eerder de cache van het geheugen zult moeten legen of dat er minder Android apps op gaan dan bij de V10 Pro. Een ander verschil is dat als u 5GHz wifi op uw internet router heeft deze wel kan koppelen met de V10 Pro en de V10 alleen op de standaard 2.4GHz wifi verbonden kan worden. Wilt u film bestanden kijken die u op een lokale (USB) schijf heeft staan of op een netwerkschijf (NAS, PC in eigen netwerk) en u wilt deze kijken via Kodi dan zal de V10 Pro meer bestandstypen in 4K af kunnen spelen, HDR en VP9 content. Wat verder een verschil kan maken in dagelijks gebruik is als u Bluetooth apparaten ter besturing of om zaken naar de media speler te streamen dat gaat met de V10 Pro standaard aangezien die een Bluetooth ontvanger heeft ingebouwd en de V10 heeft dat niet.

Beantwoorden

27 april 2017 om 11:00
wbree Gebruiker

@ Venz-Expert

Graag nog even een actie op mijn reactie van 26 april 2017 om 07:39.

Bvd.

Edited by: Paul
om het zoeken te vergemakkelijken: het gaat om deze berichten

Beantwoorden

27 april 2017 om 11:06
JosBood Gebruiker

Bedankt voor de reactie, erg fijn dat een expert de tijd neemt om op alle vragen persoonlijk antwoord te geven. Dit schept vertrouwen in het product en m.n. de ondersteuning van de helpdesk. Dit is voor mij de reden dat ik de Venz media speler ga bestellen.

Beantwoorden

27 april 2017 om 17:06

Bedankt voor deze respectvolle reactie! Wij wensen u alvast veel plezier met uw aankoop.

Beantwoorden

27 april 2017 om 20:34
Bertvanstangen Gebruiker

Is V10 ook te bedienen via iPhone ( ook aan en uitschakelen) of moet dat met afstandsbediening?

Beantwoorden

27 april 2017 om 22:08

de VENZ besturingsapp voor iPhone is er (nog) niet

Beantwoorden

27 april 2017 om 22:50
Bertvanstangen Gebruiker

Thanks voor snelle reactie. Ik wacht dan nog even op nieuwe versie of andere (Android) phone!

Beantwoorden

28 april 2017 om 11:02
webside Gebruiker

@Venz-tech: ik heb een e-mail gestuurd naar jullie e-mail adres.

Mvg,

Filip

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.