24 april 2017 om 00:00
iBOOD

Venz Multimedia

Product expert aanwezig

Venz Multimedia
Voor als het weer weer eens tegen zit… :-)

Ja, het wordt weer warmer maar ook dan willen we binnendeurs van tijd tot tijd van wat beeld en geluid kunnen genieten. Zeg maar een favoriet album hier en een serie daar, gewoon omdat het fijn is. Een home entertainment set up is daarbij een dikke pre. Maar mocht je die niet hebben dan heb je nu de kans om een alles-in-een oplossing in huis te halen. Van Venz! Dit Chinese bedrijf (met kantoor in Nederland) maakt mediaspelers, speakers en meer van hoge kwaliteit die je geen rib uit je lijf kosten. Dat wordt genieten…

24 april 2017 om 00:17
Pvdvenis Gebruiker

Ha expert, werkt het toetsenbord muispad ding met amazon firetv spul?

Beantwoorden

24 april 2017 om 01:00
Official Product Expert Venz-Expert Official Product Expert

Bedankt voor uw reactie, de Keyboard werkt op alle apparaten zolang er een USB poort 2.0 of 3.0 aanwezig is en u de dongel van het keyboard erop aan kunt sluiten om de connectie te maken.

Beantwoorden

24 april 2017 om 00:20
bobpijnenburg Gebruiker

Is de Venz air mouse en vervanging of een aanvulling op de aanwezige afstandsbediening die wordt meegeleverd? Daarmee zeggende, kun je hem daarmee aan een uit zetten en dergelijke. De Venz box is namelijk moeilijk te bedienen zonder, (Netflix iTV en YouTube) omdat het eigenlijk een opgevoerde tablet is met touchscreen besturing. De gui gemaakt door Venz en kodi werken prima.

Beantwoorden

24 april 2017 om 01:06

Bedankt voor uw reactie, zowel de airmouse als de keyboard zijn aanvullingen op de besturing van de boxen voor een “snellere” besturing in apps als Netflix en Youtube. De airmouse kunt u instellen (selflearning knoppen) om infrarood de box uit- en aan te zetten, het keyboard werkt alleen met de dongel (RF) en kunt u de box dus wel mee uit zetten maar niet aan want bij het uitzetten schakelt de USB poort het RF signaal uit en de box heeft infrarood command nodig om weer aan te gaan, de kan met de standaard remote of met de airmouse remote.

Beantwoorden

24 april 2017 om 00:23
Eric-Hartman Gebruiker

Bij omschrijving staat: Android Lollipop 5.1 besturingssysteem.?

Bij specificaties staat: Android 6.0 ?

Wat is nu juist ?

Beantwoorden

24 april 2017 om 00:37
Moderator Paul Moderator

Hallo Eric,

Dank voor het attenderen, dit moet Android 6.0 zijn.
http://venztech.com/v10/

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 april 2017 om 00:55
Eric-Hartman Gebruiker

Ook deze hyperlink met het filmpje behoort bij het andere model en niet bij deze Pro versie met andere verbeterde specificatie’s.

Beantwoorden

24 april 2017 om 01:08
Moderator Paul Moderator

Bij de V10 Pro staat zowel bij de omschrijving als de specificaties Android 6.0 (Marshmellow) vermeld, terwijl de genoemde onduidelijkheid bij de V10 deal staat. Vandaar de hyperlink van het V10 model. :)

Beantwoorden

24 april 2017 om 01:24
tang Gebruiker

De hyperlink naar V10 bevat dezelfde onduidelijkheid. Er staat een grote 5.1 Lollipop afbeelding, maar in de tekst staat 6.0.

Beantwoorden

24 april 2017 om 02:04
Moderator Paul Moderator

Hallo tang,

Ik zie het inderdaad staan. De techniek staat niet stil. Oorspronkelijk zal de V10 geleverd zijn met Android 5.1 en inmiddels met Android 6.0
Wellicht kan de Venz-Expert dit doorgeven aan de website beheerders van Venztech om aan te passen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:09

Goedemorgen, zowel de V10 als de V10 Pro worden standaard met Android 6.0.1 geleverd.

Daarnaast is er voor diegene die geinteresseerd is optioneel vanuit onze Support Desk firmwares beschikbaar LibreELEC voor zowel V10 als V10 Pro en is er voor de V10 Pro ook een dual boot firmware Android 6.0.1 + Libreelec 8 beschikbaar. Om deze op te vragen kunt u ons het beste mailen op: support.eu@venztech.com

Beantwoorden

24 april 2017 om 09:00
BruceMW Gebruiker

Ik vraag mij eigenlijk af of er voor mijn K1 plus 5.1.1, van 1 jaar oud, met dezelfde specs als de V10, ook dual boot firmware Android 6.0.1 + Libreelec 8 beschikbaar is?!

Beantwoorden

24 april 2017 om 11:31
Powder Toastman Gebruiker

Ik bezit de Venz M9, is hier of komt hier nog een update naar Android 6 beschikbaar voor, hij draait nog immer op Android 5.1?

Beantwoorden

24 april 2017 om 04:13
vincmar Gebruiker

Beste, er staat op de doos “Backlit” maar niet of het al dan niet zo is, kan u mij vertellen of de versie die jullie verkopen backlit is of niet?

Beantwoorden

24 april 2017 om 04:17
vincmar Gebruiker

Ik heb het dan over de VZ-KB-4 voor alle duidelijkheid

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:10

Beste Vincmar, onze VZ-KB-4 heeft standaard geen backlight achter de knoppen.

Beantwoorden

24 april 2017 om 06:01
aberg Gebruiker

Ik lees Kodi 16.1 terwijl inmiddels Kodi17 al een tijdje uit is. Hoe zit het met deze update?

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:11

Kodi 17 staat er standaard op in beide modellen!

Beantwoorden

24 april 2017 om 07:03
danidani Gebruiker

Voor de Stereoboom MR200/300 bezitters; de Venz WiFi speaker werkt hiermee samen!

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:08
Ferdikke Gebruiker

Werkt deze ook met Samsung TV toestellen? Bestaat er eventueel compatibiliteitslijst?

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:13

de V10 en V10 Pro werken met iedere TV met HDMI aansluiting. En zijn daarnaast ook aan te sluiten middels een AV kabel aan oude TV’s.

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:08
wbree Gebruiker

Heb zelf indertijd de Venz KIII aangeschaft met als doel Kodi te gebruiken  voor het afspelen van zowel HD video als HD audio (TrueHD, DTS-HD master e.d.).

Helaas bleek dat in eerste instantie (Kodi 151.) bij TrueHD het geluid hiccups vertoonde. Zou opgelost zijn met Kodi 17. Echter helaas geeft Kodi 17 icm de KIII helemaal geen HD audio meer door naar mijn receiver (DENON X6200W). Na overleg met de helpdesk en aanpassingen van instellingen geen resultaat. Hebben me 2x andere firmware opgestuurd. Echter beiden bleken niet geschikt voor mijn apparaat en moesten afgebroken worden bij installatie.

Heb gevraagd via mail (inmiddels 6 weken geleden) om een andere oplossing. Helaas nog geen reactie.

De beloofde upgrade van Android 5 naar 6 in najaar 2016 is helaas ook nog steeds niet gerealiseerd!

Dus ben wat argwanend naar deze producten toe. Bij de verkoop kan het apparaat alles, maar in de praktijk loop je toch tegen problemen aan en is men tot op heden niet in staat deze op te lossen.

Apparaat kan weer naar zolder. Wellicht in de verkoop op Koningsdag?

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:19

Bedankt voor uw reactie, spijtig te horen dat het u niet gelukt is met Kodi 17. Wij zullen vandaag contact met u opnemen om uw case en product te herzien en wellicht kunnen we het anders oplossen voor u. Onze oudere K-series en M-series modellen zijn qua software en opvolging van firmware en gemak van besturing niet te vergelijken met de V-series modellen zoals de V10 en V10 Pro. Dat betekend natuurlijk niet dat zij niet zouden kunnen werken want uw KIII is een prima apparaat maar het betekend wel dat niet alle modellen over 1 kam geschoren mogen worden er is duidelijk verschil.

Beantwoorden

26 april 2017 om 07:39
wbree Gebruiker

24 april : “Wij zullen vandaag contact met u opnemen…”

Twee dagen later, nog niks vernomen.

Tsja, beloftes doen is makkelijk, nakomen is weer wat anders.

Beantwoorden

27 april 2017 om 17:03

Spijtig dat u roept “nakomen is weer wat anders” wij proberen iedere gebruiker die zich bjj ons meld zo goed mogelijk van dienst te zijn en er de tijd voor te nemen men op weg te helpen ook met instellingen van programmas en randapparatuur waar dit nog geeneens over de VENZ eigen vaak gaat! Uw case is onder de loep en word opgepakt om u het eea voor te stellen, deze reactie kunt u snel verwachten ja.

Beantwoorden

27 april 2017 om 17:59
wbree Gebruiker

Jammer van deze ontwijkende reactie.

Ik doelde op het feit dat u toegezegd had “vandaag” contact op te nemen! En in dit geval was vandaag inmiddels meer dan 72 uur geleden. En nog steeds geen contact gehad…..

Ik wacht het verder af. Hopelijk is het geen valse belofte.

Beantwoorden

27 april 2017 om 18:20

U heeft gelijk, er werd “vandaag” beloofd en die belofte is gebroken, excuses daarvoor. U kunt snel onze reactie op email verwachten.

Beantwoorden

27 april 2017 om 22:07

Je zult het niet geloven, wij hebben vandaag geprobeerd tweemaal terug te mailen en beiden mails komen terug, mogen wij uw oude/andere mailadres gebruiken? Is dat nog actief?

Beantwoorden

4 mei 2017 om 20:38
wbree Gebruiker

Er is inmiddels contact geweest!

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:27
Ferdikke Gebruiker

De VZ-KB-4 werkt deze ook met Samsung TV toestellen? Bestaat er eventueel compatibiliteitslijst?

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:40

Bedankt voor uw reactie. De VZ-KB-4 werkt met iedere TV welke een USB poort heeft.

Beantwoorden

24 april 2017 om 09:03
nissort Gebruiker

Hallo,

net Venz pro besteld, maar kreeg een foutmelding dat de betaling niet geslaagd is, maar op mijn rekening is het wel afgeboekt.

hoe zit dit nu? ik wil niet 2 keer betalen.

gr.

Arhtur

Beantwoorden

24 april 2017 om 09:26
nissort Gebruiker

is blijkbar toch goed gegaan, net mail ontvangen met mijn bestelling.

Beantwoorden

24 april 2017 om 09:06
rubinsteinlaan Gebruiker

Ik ben een grote fan van Stremio, heb deze op pc, laptop en smartphone. Kan ik de Stremio ook op de Venz mediaplayer zetten om te streamen ?

Beantwoorden

24 april 2017 om 09:08

Bedankt voor uw reactie, ja de Stremio app kunt u ook op de Venz boxen installeren vanuit de Playstore en deze dan op uw TV gebruiken.

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:04
marcellow1980 Gebruiker

@product expert.

Hebben die boxen HDMI cec support?

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:10

Bedankt voor uw reactie, de V10 Pro heeft standaard HDMI CEC, de V10 niet.

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:19
chumbo Gebruiker

Sorry, I don’t speak dutch :-S

I just want to chime in and say that I bought the Venz V10 last time around and I love it!! :-)
It was a bit tricky to setup but the Venz support team are absolutely awesome and helped me all along until my problem was resolved! 
Buy with confidence, highly recommended!

By the way, For Kodi users, there is also the option of using a Kodi Android remote app for controlling Kodi. Both ‘Air Mouse’ and Keyboard functionality can work this way.

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:26

Thanks for your comments!

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:27
gerbendb Gebruiker

@product expert:

Is het touchpad op het draadloze toetsenbord net als op een laptop om de muis te bewegen of is het alleen om te klikken ?

om youtube op de venz te bedienen, dus typen en klikken, wat werkt dan beter, de flymouse of het toetsenbord met touchpad ?? wat is het verschil in gebruik met die twee ?

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:41

Bedankt voor uw reactie, het mousepad op de keyboard heeft een dubbel functie, u kunt de muiscursor bedienen net zoals op een laptop maar ook kunt u muisklik controle uitvoeren op die mousepad.

Het verschil in het gebruik is uit te leggen door de manier van vast houden om apps te besturen en zaken aan te klikken, de airmouse remote zijde houd u met 1 hand vast waarvan 1 vinger op de OK knop meestal rust en u de airmouse zelf beweegt (zoala een wii remote) om de cursor op beeld rond te laten gaan, het keyboard houd u met 2 handen vast waarvan dan 1 vinger op de mousepad rust om de cursor op beeld rond te laten gaan.

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:29
simozae Gebruiker

Hii gaat deze afstandsbediening ook werken op een Raspberry Pi met OpenElec er op?

Eric Simons

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:42

Bedankt voor uw reactie, ja dat gaat zeer zeker werken, USB dongel in de USB slot van de Pi en gaan!

Beantwoorden

24 april 2017 om 11:17
bobpijnenburg Gebruiker

Is het trouwens mogelijk om het opstartgeluid van de Venz box uit te schakelen?

Beantwoorden

24 april 2017 om 11:44

Hoi Bob, helaas dat is niet mogelijk daar deze standaard in de firmware gebakken zit.

Beantwoorden

24 april 2017 om 12:43
wil6 Gebruiker

Hallo zijn de film addons en andere addons  al voor geïnstalleerd of moet je deze er zelf opzetten.

alvast bedankt.

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:02

Bedankt voor uw reactie, VENZ levert enkel Android boxen met kale apps, Kodi is dus ook leeg zodat de consument zelf uitmaakt en bepaalt wat men met oa Kodi doet.

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:12
vavaamer Gebruiker

hi,

does this remote keyboard works with sony tvs (andoid tv), was it successfully tested?

thanks

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:31

Hi, yes it does work sony Android tvs.

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:30
KoesjeKoes Gebruiker

Beste Expert,

Kunt u aangeven of bij de Venz V10 Pro, de Ethernet-poort 100 of 1000 Mb/s is ?

Met vriendelijke groet,

Koes

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:32

Bedankt voor uw reactie, de V10 Pro en de V10 hebben beiden een 100Mbs ethernet poort.

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:35
KoesjeKoes Gebruiker

Waarom is er gekozen voor een 100 mbs poort? Oudere streamers beschikken wel over een 1000 mbs poort.

Is 100 mbs voldoende om 4K te kunnen streamen ?

Beantwoorden

24 april 2017 om 13:59

Dat is een chipset afhankelijk gegeven S905 en S905X van Amlogic werken met 100Mbs, 100Mbs is overigens voldoende om 4K 60fps, 10bit en HDR bestanden te streamen.

Beantwoorden

24 april 2017 om 15:10
mariskakroezen Gebruiker

Hallo. Zou u zo vriendelijk willen zijn de grootste verschillen tussen de ‘gewone’ venz en de venz-pro op een rijtje te zetten?

Beantwoorden

24 april 2017 om 17:17

Hoi Mariska, hierbij de grootste verschillen voor u op een rij;

Chipset: V10.heeft S905 en V10 Pro de S905X

HDMI versie: V10 heeft 2.0 en V10 Pro 2.0a type

4K support: beiden ondersteunen 60fps 10bit maar doordat de V10 Pro hdmi 2.0a heeft en de S905X chip ondersteunt deze HDR en VP9 bestandtypen.

Bluetooth: V10 heeft dat niet ingebouwd, V10 Pro wel

RAM geheugen: V10 = 1GB, V10 Pro = 2GB

Flash geheugen: V10 = 8GB, V10 Pro = 16GB

Wifi: V10 ondersteunt 2.4GHz, V10 Pro = 2.4 & 5GHz ondersteunt

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:12
mariskakroezen Gebruiker

Hartelijk dank! We hebben de pro zojuist besteld!

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:24

Leuk en goede keuze, daar gaat u veel plezier mee beleven!

Beantwoorden

7 mei 2017 om 20:24
mariskakroezen Gebruiker

Hallo

We hebben de pro versie ontvangen hoor! Nu wilde ik meteen een serie kijken, maar ik zie geen Exodus of iets dergelijks in de lijst staan van Kodi staan. Er staat wel een hele lijst met add-ons uitgerold maar welke moet ik hebben voor series bekijken zoals The Blacklist? Op YouTube staan allerlei filmpjes die uitleggen hoe je bv Exodus kunt installeren op Kodi, maar daar laten ze het zien met een 6,0 versie…

Hoop dat u me kunt helpen, want zo heeft dit kastje geen meerwaarde!

Mvg Mariska

Beantwoorden

8 mei 2017 om 19:10

U heeft van ons antwoord op email gekregen.

Beantwoorden

24 april 2017 om 15:50
Powder Toastman Gebruiker

Ik bezit nog niet zolang de Venz M9, is hier of komt hier nog een update naar Android 6 beschikbaar voor, hij draait nog immer op Android 5.1?

Beantwoorden

24 april 2017 om 17:18

Bedankt voor uw reactie, Android 5.1 is nog de huidige versie voor de M9, Android 6.0 voor de M9 is nog geen tijdspad voor.

Beantwoorden

24 april 2017 om 18:53
CDehairs Gebruiker

Ik probeer het venz draadloos toetsenbord te bestellen, maar mijn bestelling kan niet doorgaan omdat de vouchercode voor gratis verzending al zou gebruikt zijn. Die is echter nog niet gebruikt, maar zijn geldigheid loopt morgen af. Kan dit door een Ibood medewerker snel bekeken worden?

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:24

iBood moderator??

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:29
Moderator Paul Moderator

Beste CDehairs,

Als een bestelling wordt afgebroken nadat de vouchercode geactiveerd is, zal het systeem de code tijdelijk op gereserveerd zetten om misbruik te voorkomen. Binnen 2 uren zal de code weer vrijgegeven worden en kan dan alsnog ingezet worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

25 april 2017 om 13:02
CDehairs Gebruiker

Nu 17 uur later staat de code nog steeds op  al gereserveerd.

Beantwoorden

25 april 2017 om 13:03
Moderator Bas iBOOD Moderator

Zou je de mail met daarin de voucher kunnen doorsturen naar webcare@ibood.nl? Dan pakken we dit zo snel mogelijk voor je op!

Beantwoorden

27 april 2017 om 14:34
CDehairs Gebruiker

Mail nu 28u geleden verstuurd. Niet de minste reactie. Ondertussen staat er niet meer dat de code al gebruikt is, maar dat de code gewoon niet geldig is.

Beantwoorden

27 april 2017 om 16:34
Moderator Paul Moderator

Vandaag is het hoofdkantoor van iBOOD gesloten in verband met koningsdag in Nederland. 
U zult zo spoedig mogelijk een reactie ontvangen.

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:13
Jippo Gebruiker

Ik heb zojuist een Venz multiroom adapter besteld en gebruik gemaakt van de vouchercode voor gratis verzending. Ik kreeg na de betaling via PayPal een foutmelding. Ik heb wel een e-mailbevestiging van PayPal voor de betaling gekregen, maar zie dat het artikel nog in mijn winkelmandje staat. Is na te kijken dat deze bestelling wel goed bij Ibood aangekomen is?

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:18
Jippo Gebruiker

Kijk ik in de Bestelgeschiedenis zie ik de bestelling van de multiroom speakeradapter staan met status onbekend. Echter na een paar seconden is dit artikel nu in de Bestelgeschiedenis verdwenen. Wat is hier aan de hand???

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:25

iBood moderator aub??

Beantwoorden

24 april 2017 om 21:32
Moderator Paul Moderator

Best Jippo,

Dat klinkt erg vreemd en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Is de bestelling wel per email bevestigd? 
Zou je eens uit willen loggen en opnieuw inloggen en dan nogmaals in het overzicht onder Mijn iBOOD kijken?

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 april 2017 om 22:08
wesleyceulemans Gebruiker

Beste,

Is deze mediaplayer (de pro versie) in staat om blu-ray iso bestanden af te spelen? Tevens ook blu-ray iso 3D?

Alvast bedankt!

Mvg,

Wesley Ceulemans

Beantwoorden

25 april 2017 om 07:05

Goedemorgen Wesley, het afspelen van 3D BD ISO bestanden gaat het beste door gebruik te maken van de SPMC app, deze ondersteunt het bestandsformaat en de menu structuur.

Beantwoorden

24 april 2017 om 22:13
Jippo Gebruiker

Ja, heb nu ook de bestelbevestiging van Ibood in de mail ontvangen en de bestelling staat nu weer in de Bestelgeschiedenis. Lijkt dan uiteindelijk wel goed te gaan. Wel vreemd.

Beantwoorden

24 april 2017 om 22:28
Moderator Paul Moderator

Fijn dat het uiteindelijk toch goed gegaan is.

Beantwoorden

25 april 2017 om 00:20
Karell Gebruiker

Dat gaat niet helemaal vlekkeloos, die bestellingen.

Ik had ook een afgebroken bestelling en wel geld afgeboekt via iDeal …

Geen mail …..

Maar uiteindelijk (10 minuten later) toch een bevestigingsmail.

Spannende minuten :-)

Beantwoorden

25 april 2017 om 00:21
Karell Gebruiker

En het artikel staat nog steeds in mijn winkelwagen…

Beantwoorden

25 april 2017 om 00:26
Moderator Paul Moderator

Als je de bevestiging hebt ontvangen kun je de winkelwagen leegmaken. 
Doordat de betaling niet snel genoeg terugkomt momenteel, ‘denkt’ de winkelwagen dat de bestelling nog niet afgerond is en houdt de producten vast om het nogmaals te kunnen proberen.

Beantwoorden

25 april 2017 om 04:26
pjerry Gebruiker

Ik heb het Vens toetsenbord besteld en mijn code ingevoerd maar moest evengoed de verzendkosten betalen, kunt u daar naar kijken aub. Pieter

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.