10 maart 2015 om 00:02
iBOOD

Dab+ Radio's

Dab+ Radio's
DAB+ en meer...

Alle radio's in deze Flash Sale zijn voorzien van DAB+ (Digital Audio Broadcasting). Met deze technologie richt de ontvanger zich op het sterkste signaal dat hij kan vinden en hoef je geen frequenties te onthouden; het toestel wordt namelijk automatisch afgestemd op de zendernaam. Hierdoor kun je genieten van een heldere en kraakvrije geluidskwaliteit en heb je meer keuze uit radiozenders. Kijk gauw wat deze radio's allemaal nog meer kunnen en kies je favoriet!

10 maart 2015 om 00:13
Xaobotnik Gebruiker

Het fenomeen internetradio lijkt wel dood te zijn. Er zijn maar een paar degelijke opties te vinden. Het zijn allemaal DAB+-radio’s tegenwoordig….

10 maart 2015 om 00:41
Analyzer Gebruiker

Een standaard FM radio met RDS (radio data system) stemt ook af op de ingestelde zender met het sterkste signaal, mits je deze functie (AF, aternate frequency) ingeschakeld hebt staan natuurlijk.

10 maart 2015 om 21:25
adonis30 Gebruiker

Hoop hybride radio’s voor de ontvangst van zowel Dab+ als internetradio als FM radio. Tevens fungeren deze ook als audio streamer.

Zoals bijv. Noxon Nova, TechniSat Digit Radio 450, etc.

Pure internetradio’s worden nog steeds gemaakt door de Brands uit de flash sales.

Zeker de iRadio 310 is een mooi voorbeeld hier voor.

10 maart 2015 om 21:30
adonis30 Gebruiker

FM blijft hoe dan ook analoog -> Dab+ en WiFi zijn digitaal en van veel betere kwaliteit :-)

Geen gesis en geen gekraak….

FM zal op termijn verdwijnen net zoals dat iedereen tegenwoordig ook in HD (SD) TV kijkt en niet meer analoog!

We leven per slot van rekening in 2015!

13 maart 2015 om 13:46
HKluivert Gebruiker

dat is natuurlijk niet waar. DAB+ is nu in opkomst, is een leuke ontwikkeling want beter geluid, maar het is heel iets anders dan internetradio; daarmee kun je naar de Thaise omroep luisteren, mocht je daar behoefte aan hebben…! Internetradio’s zijn vast nog veel te koop. Voor draagbaar gebruik heb je niet zoveel aan een internetradio. Overigens kun je internetradio ook luisteren via je smartphone met een geschikte app, TuneIn bijv.

10 maart 2015 om 00:47
Andree Gebruiker

Ik heb een usbstick voor tv en dab+ radio, met een goede antenne heb je 54 zenders, maar veel zijn dubbel en uiteindelijk heb je 20 verschillende zenders.

Wel iets anders dan de wervende texten die ik hier lees :-)

10 maart 2015 om 07:55
adonis30 Gebruiker

Ik ben super tevreden met mijn Noxon en gebruik voornamelijk de internetradio functionaliteit. DAB+ Heeft vele voordelen tov FM en is de uiteindelijke opvolger voor deze…. We leven per slot van rekening in een digitaal tijdperk. Prijzen op de instappers zijn echt nice, dus ik zeg zeker de moeite waard.

10 maart 2015 om 08:49
VoorNiks Gebruiker

Wat ik graag nog van iBood zou willen weten is of als je er een koptelefoon insteekt of dan het geluid STEREO is door de koptelefoon ? ?  ?

Want dat vind ik erg belangrijk!  Het hoeft niet als het apparaat los staat, maar wel als je een koptelefoon aangesloten gebruikt.

Graag even een berichtje/reactie van iBood op deze vraag.

Vriendelijke groeten van gebruikersnaam → VoorNiks.

10 maart 2015 om 12:56
VoorNiks Gebruiker

Ik heb mijn antwoord al zelf gevonden of de draagbare radio`s ook stereo zijn op de koptelefoon, maar volgens deze site van de

fabrikant is dat niet zo → https://www.digitalbox.de/de_DE/DABMAN/490-9266/ , dus ik ben er voor me zelf uit.  Jammer, want ik had graag zo`n draagbaar willen hebben, met de mogelijkheid van stereo geluid via de koptelefoon.

10 maart 2015 om 19:17
adonis30 Gebruiker

De hoofdtelefoon uitgang is altijd stereo

11 maart 2015 om 08:52
VoorNiks Gebruiker

Dat is helaas niet waar !!!! Wel twee oorschelpen met geluid (Mono) dat identiek is aan beide schelpen, maar dat is nog geen stereo.

Want dan heb je intern ook twee versterkers nodig in de radio en dat hebben niet alle portable radio`s.

Daarom was die vraag ook aan iBood gesteld. Ik heb daar al ruim ervaring mee, dus dat kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Een oortelefoon hoeft helemaal niet stereo te zijn!!!! Van twee kanten muziek horen in een koptelefoon kan ook gewoon met Mono geluid.

12 maart 2015 om 12:02
VoorNiks Gebruiker

Na contact met de fabrikant, heb ik antwoord gekregen op mijn vraag, dat de uitgang van de koptelefoon op de DABMAN 20       → stereo ← is.

Gelukkig, dus heb hem gelijk besteld.  Zo, want dit vond ik een leuke aanbieding van iBood !

→ hier heb ik de vraag gesteld → verkauf@telestar.de

10 maart 2015 om 09:18
eldeejee Gebruiker

Iemand gevonden wie er achter Imperial / DABman zit? Deze merken lijken op internet niet te bestaan :-(

10 maart 2015 om 09:25
Janneman99 Gebruiker

Ik heb een halfjaar de Philips Orginal Radio: de geluidskwalteit en ontvangst van de DAB+ kanalen is zeer goed,  maar helaas ontbreekt er een hoofdtelefoon aansluiting.

10 maart 2015 om 09:50
purgie Gebruiker

Kan je ook iets anders ontvangen dan de gebruikelijke 538, Fresh, Slam troep ? Ofwel, Studio Brussel  ?

10 maart 2015 om 19:23
TS79 Gebruiker

Met de Noxon kun je 20.000 radiozenders wereldwijd ontvangen (gratis)…. Enige wat je nodig hebt is WiFi.

Met alle andere Dab+ radio’s kun je volgende zenders in digitale kwaliteit ontvangen

http://www.digitalradio.nl/over-digitale-radio

Van radiomaria tot 538 en zelfs eftelingradio

10 maart 2015 om 09:57
Janneman99 Gebruiker

-Zit er in de Dabman 110 een hoofdtelefoon aansluiting?

- Hoelang is de speelduur op een acculading van de Dabman 20 ?

-De display van de Digiradio 50 is voor een wekkerradio te klein.

10 maart 2015 om 10:31
massareal Gebruiker

Jammer, weer een Iphone docking…blijft jammer hier op Ibood. Zijn ook mensen met andere gsm/tablets!

10 maart 2015 om 10:31
sailor_ej Gebruiker

Wordt het wek volume langzaam hoger met een vooraf ingesteld max?
Zit er een snooze knop op? 
hoelang is de snooze dan

10 maart 2015 om 10:34
sailor_ej Gebruiker

Het gaat om de DigitRadio 50

10 maart 2015 om 18:06
bugsfunny Gebruiker

Dual DAB wekkerradio en de Philips AJB83552 lijken hetzelfde!

10 maart 2015 om 10:48
Janneman99 Gebruiker

Door het ontbreken van antwoorden op de gestelde vragen vanmiddag toch naar de winkel gaan: het prijsverschil is nihil na bijtelling van de verzendkosten en je hoeft geen weken te wachten voordat je dat ding in huis hebt.

10 maart 2015 om 10:50
jhintzbe Gebruiker

Hartstikke mooie ibood, maar in een groot deel van Nederland is nog niet eens DAB

10 maart 2015 om 12:39
bugsfunny Gebruiker

@jhintzebe: Dat is niet waar wat je schrijft. De ontvangst zal nog niet overal even goed zijn. Hier in het oosten van Nederland krijg ik er als extra bonus ook nog de Duitse DAB+ zenders bij. Overigens luister ik meestal via DAB+ naar Q Music Non Stop. Lekker zonder reclame muziek luisteren evenals Sky Hits die via de FM band ook niet te ontvangen is. Iedereen moet zelf zijn keuze maar maken. Misschien handig om daar onderstaande link voor te gebruiken waar bij de FAQ ook een kaart staat met de dekking van de zenders in Nederland.http://www.digitalradio.nl/faqs

10 maart 2015 om 21:13
TS79 Gebruiker

Helemaal correct en onderstaand ook nog een link naar de dekking in Nederland…

http://www.dabmonitor.nl

Wij wonen in het zuidoosten hebben een 3-tal Dab+ / digitale radio’s en ontvangen meer als 65 zenders.

+/- 27 Nederlandse, 22 Duitse en 18 Belgische

10 maart 2015 om 21:05
Haas8 Gebruiker

Op amazon staan reviews van de producten.

10 maart 2015 om 21:34
TS79 Gebruiker

En ook de prijzen… Top aanbieding van iBood dus :-)

11 maart 2015 om 17:27
Marique Gebruiker

Technisch weet ik helaas niet veel van dit nieuwe apparaat, wel dat de ontwikkeling van DAB een vlucht neemt.
Misschien een leuk stuk geschiedenis (tikkeltje dagboek achtig).
In de jaren ‘80 draaide ik bij de Baarnse zender Digitaal HIT FM – een gouden tijd.
Het station was illegaal, zoals alle ‘piraten’, maar toch kreeg het op een goed moment de gedoogstatus, omdat het authentieke radio was.

De gemeente zag de toegevoegde waarde van de programma’s in. Een variatie van hitlijsten, concertagenda en interviews met de muzikanten, country, underground, kinderprogramma elke zondagmorgen (die deed ik, met een kluit kids die er ook een bak lol in hadden), late night easy listening, ‘kruidige geluiden’ (o.a. nummers van LP’s – jawel, vinyl, die niet per se in een of andere hitlijst stonden), oh… te veel om op te noemen.
De deal was dat we regionaal nieuws ook presenteerde. Geen probleem, met plezier brachten we de info van lokale evenementen over. En maakten reportages.
De mooiste was toch wel met een omgebouwde Greyhound bus tot mobiele studio waarmee we live uitzonden op koninginnedag – waanzinnig, met portable apparatuur direct verslag doen van zo’n dag. 
Is jarenlang goed gegaan, totdat toch de overheid alle “illegalen” uit de lucht wilde hebben.
Nadien is nog menig dj bij ‘de groteren’ terecht gekomen, zoals Ruud de Wild, Hans Schiffers etc.

Onlangs, na 25 jaar een reünie gehad, mét uitzending vanuit de studio ziekenomroep Baarn, heel dankbaar waren we voor die gelegenheid.
En het smaakte naar meer…
Er is al een test-stream met geheel nieuwe opzet.
Wat in ieder geval door onze techneuten vlot kenbaar werd gemaakt: jongens & meiden, mannen & vrouwen: de toekomst voor radio wordt DAB.
Of het allemaal gaat lukken om Digitaal DAB (HIT) van de grond te krijgen, wie weet (kost namelijk best wat aan investering).

Deze link heb ik in ieder geval geforward. Voor iedere liefhebber… misschien tot horens.

12 maart 2015 om 20:39
IrisPronker Gebruiker

Over welk type NOXON heeft het forumlid het? Eentje die zowel DAB+ als Internetradio biedt? Waar wij wonen is het aantal omroepen die via DAB+ uitzenden, zeer beperkt. NPO5 zit daar bijvoorbeeld niet bij.

12 maart 2015 om 20:42
IrisPronker Gebruiker

Ik zie het al: er is een Noxon 460i :)

12 maart 2015 om 23:51
RoyD Gebruiker

Is er ook een toestel met spdif interface? Of moet ik hiervoor toch maar een Software Defined Radio op mijn Android tablet installeren en via HDMI de audio digitaal overbrengen?

13 maart 2015 om 09:48
RoelRoel Gebruiker

Ik zoek eigenlijk een DAB+ radio zonder speakers, maar met een digitale uitgang (optisch of coaxiaal)…

13 maart 2015 om 09:49
RoelRoel Gebruiker

DigitRadio 50 was perfect als ie een digitale uitgang heeft. Zo krijg je een onnodige (waarschijnlijk slechte) omzet naar analoog.

1 april 2015 om 15:42
macjap Gebruiker

Verzenddatum verstreken. Geen bericht van iBood.

@moderator: graag een update! En dan niet de standaardreactie over nieuwe website en achterstanden en dat er hard wordt gewerkt om die in te lopen.

1 april 2015 om 16:06
macjap Gebruiker

Een wonder: acht minuten later de verzendbevestiging in de mail. Zou het dan echt weer goed komen met iBood?

1 april 2015 om 19:16
Moderator Kris Moderator

Beste macjap,

na het lange wachten: veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Fijne dag,

Kris

2 april 2015 om 09:54
reingraat Gebruiker

Ik heb nog geen verzendbevestiging mogen ontvangen….

9 april 2015 om 22:29
kevinbartels Gebruiker

Ik heb nog steeds niks mogen ontvangen… Status is nog altijd: bevestigd

10 april 2015 om 10:18
reingraat Gebruiker

Ik heb vorige week nog een mail ontvangen dat er vandaag verstuurd zou gaan worden. Wacht het af…

10 april 2015 om 16:17
reingraat Gebruiker

Net de mail ontvangen dat de Radio verzonden is.

21 april 2015 om 08:35
Refthoom Gebruiker

Ik vind het bijna onmogelijk om goede, ononderbroken ontvangst te krijgen. Met name wanneer ik de koptelefoonuitgang gebruik lukt het me alleen maar radio ontvangst te hebben als ik de antenne draad vasthoud!
Zijn er anderen hier die dezelfde ervaring hebben of is dit een exemplarisch geval?

21 april 2015 om 08:46
Refthoom Gebruiker

Sorry vergeten te zeggen, het gaat om de DigitRadio 50.

25 april 2015 om 12:30
coumose Gebruiker

Hoi Refthoom,

Ik heb de DigitRadio 50 net in gebruik genomen en ik ervaar hetzelfde als jij: slechte ontvangst. Bij FM-zenders is het redelijk, maar ik heb dit apparaat natuurlijk gekocht voor de DAB-zenders en daar schrok ik nogal van de receptie. Op de meeste plekken vindt hij nul zenders, en op de schaarse plek in huis waar dat wel lukt, moet ik de antenne in de lucht houden om een ononderbroken ontvangst te krijgen.

Dit valt mij tegen, ik had hier meer van verwacht.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.