15 januari 2015 om 00:04
iBOOD

Alecto

Alecto
Babyfoons en Portofoons

Alecto is een autoriteit op het gebied van consumentenelektronica en communicatiemiddelen, en dat al meer dan 40 jaar. Het is de missie van Alecto om producten te maken en te verkopen die het leven van haar consumenten praktischer, comfortabeler en veiliger maken.

23 februari 2015 om 14:22
DennisRademaker Gebruiker

Jongens jongen jongens, wat een aanfluiting is dit toch.

Echt om jullie voor te schamen!

Ik denk ook dat het terecht zou zijn om jullie klanten hiervoor een tegemoetkoming te doen!

24 februari 2015 om 07:42
fear4me Gebruiker

Zitten inmiddels al ruim over de levertijd… meteen een goede eerste indruk met mijn eerste bestelling. Gelukkig hebben we hem nog niet nodig,  maar toch…

En dan stel ik meer dan een week geleden een vraag aan de CS en dan krijg ik ook nog eens 0.0 antwoord Behalve dat ze mijn vraag ontvangen hebben.

24 februari 2015 om 11:56
rtete Gebruiker

Ik annuleer de bestelling, bij de mediamarkt in de winkel kost ie 99 euro. Maar dan heb je hem tenminste wel direct.

24 februari 2015 om 14:51
Maruna Gebruiker

Ondertussen is mijn kleine geboren! (Ja jullie mogen me feliciteren met mijn kleine meid)

Ibood, aankomend weekend is de kraamhulp al weer vertrokken en wil ik toch echt de babyfoon hebben. Kunnen jullie dit enigszins bevestigen?

Ondertussen zouden jullie bijna beter iedereen die hem nog niet heeft het bedrag+€40 kunnen overboeken, dan hebben we hem via bol.com morgen in huis

24 februari 2015 om 14:58
Maruna Gebruiker

Ik denk, laat ik ook de klantenservice maar even bellen, maar “In verband met drukte duurt het lang u te woord te kunnen staan”

En ik quote het bandje “Als de levertijd anders wordt dan aangegeven, wordt u via de email op de hoogte gehouden.” -> Nou mooi niet dus….

25 februari 2015 om 16:03
eric42 Gebruiker

Gefel;iciteerd.

@iBood: WTF!!!!!!!

24 februari 2015 om 19:01
Kim Devriese Gebruiker

Verwachte verzenddatum ruim overschreden. Mailtje gestuurd naar de klantenservice. Ook daar niets terug gekregen van antwoord. Eerste maal dat ik zo’n slechte service krijg.

Hopelijk krijgen we via deze weg nog eens nieuws. (20 dagen na verwachtte verzenddatum)

Dit is iig geen goede reclame…

25 februari 2015 om 07:57
goliax Gebruiker

Net als (blijkbaar) velen, heb ik mijn bestelling nog niet binnen (3x alecto dbx-88 eco).

Had een ticket aangemaakt waar ik gister antwoord op heb gekregen.

In dit antwoord wordt gezegt dat volgens onze laatste info het product is ontvangen en om deze reden mijn ticket wordt gesloten :S.

De administratie is dus blijkbaar ook niet helemaal op orde.

25 februari 2015 om 11:59
AlfonsVH Gebruiker

Heb ook nog steeds mijn bestelling niet ontvangen.

Een week geleden annulerings-verzoek ingediend en kreeg 6 dagen geleden het bericht “Helaas is het niet meer mogelijk om uw bestelling te annuleren voor verzending aangezien de bestelling inmiddels onderweg is (zie eventueel de verzendbevestiging die u heeft ontvangen) of uw bestelling is al bijna geheel verwerkt in het logistieke proces waardoor wij de bestelling niet meer kunnen tegenhouden.”

Ondertussen staat de status nog steeds niet op ‘verzonden’ maar al sinds de bestelling (15 januari) op ‘bevestigd’. 6 dagen geleden én gisteren een mail terug gestuurd, nog steeds geen reactie gekregen.

Tenzij er héél snel iets gebeurt zal dit een klacht bij de ECC worden denk ik…

25 februari 2015 om 12:03
roodink Gebruiker

Hier sluit ik me bij aan.

25 februari 2015 om 12:34
alx Gebruiker

Waar is mijn bestelling?

25 februari 2015 om 14:22
eric42 Gebruiker

Waar is mijn babyfoon?

25 februari 2015 om 16:09
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal,

Ik ben aan het navragen waar jullie bestellingen blijven.
Heeft er iemand een bestelnummer?
Dan kan ik makkelijker navraag doen.

Groetjes,
Dees

25 februari 2015 om 16:15
eric42 Gebruiker

SO115098

25 februari 2015 om 16:39
goliax Gebruiker

S0116823

3x alecto dbx-88 eco

25 februari 2015 om 17:43
roodink Gebruiker

Dees,

SO116957, maar als het goed is is deze vanmiddag geannuleerd en wordt het geld teruggestort.

Ik zie van jou graag de bevestiging.

25 februari 2015 om 17:56
Maruna Gebruiker

SO116479

heb al 2x een service ticket gemaakt met alle info.. Ik snap niet waarom dit nu via het forum afgehandeld moet worden…

25 februari 2015 om 18:48
Kim Devriese Gebruiker

Bestelnummer SO115324

Ticket gemaakt en ook geen reactie op gekregen! Klantenservice … :(

25 februari 2015 om 20:57
PK8335 Gebruiker

Ik zou door de grond zakken van schaamte als ik in jullie schoenen zou staan…

Bestelnummer SO117138 Besteldatum: 16 januari 2015 status: Bevestigd

Het enige wat ik hier bevestigd zie is jullie incompetentie…

25 februari 2015 om 23:02
FredFlintsteen Gebruiker

Mijn bestelnummer is SO116645

iBood ik kan jullie wel vertellen dat dit de laatste keer is dat ik wat bij jullie heb besteld.

Het is gewoon een schande hoe jullie met jullie klanten omgaan.

26 februari 2015 om 01:22
eric42 Gebruiker

Dag Tom,

De zoveelste deadline is inmiddels verstreken; het is nu (helaas zoals eenieder had gedacht) inmiddels “over 3 dagen”. Wij zijn hier klaar mee. Dit is vandaag opgelost, niet “even kijken” of “over … dagen bericht”. Vandaag. Bestelnummers zijn niet nodig, alle bestellingen die nog open staan worden vandaag geregeld.

26 februari 2015 om 09:01
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal,

Voor alle wachtenden, de bazen hebben het opgepakt.
Alle bestellingen zijn doorgegeven aan Docdata, maar docdata kan op de een of andere manier niet alle bestellingen inzien.
Hierdoor is een deel verzonden en een deel niet.
We doen ons best de bestellingen zo snel mogelijk te verzenden.
Verwachting is dat dit rond 04-03 zal zijn.

Excuses voor het ongemak,

Dees

26 februari 2015 om 09:25
jess1980 Gebruiker

Wat een ontzettend slechte service… En dat het dan via het forum afgehandeld moet worden en ordernummers moeten worden doorgegeven. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij IBood. Iedereen heeft allang 1 (of meerdere) berichten gestuurd via CS waar je ook al je bestelgegevens moet invullen. Dan kun je toch niet menen dat je op het forum om ordernummers gaat vragen. Hier dus nog een klant die al weken zit te wachten op de bestelde babyfoon. En dan lees ik nu dat deze 4 maart pas verzonden gaat worden. Met zo’n slechte service en communicatie ervaring zal dit mijn laatste bestelling bij IBood zijn helaas.

26 februari 2015 om 09:46
Moderator Dees Moderator

Hallo Jess,

Ter verduidelijking, moderators werken vanuit huis en kunnen de tickets die ingestuurd worden niet inzien.
Door het verstrekken van een bestelnummer kunnen wij makkelijker, gerichter navraag doen bij de juiste personen.
Dit is in dit geval ook gebeurd, vandaar dat ik zojuist heb kunnen melden dat de verzenddatum rond 4 maart zal liggen.

Groetjes,
Dees

26 februari 2015 om 10:52
alx Gebruiker

Hoezo kan het maandag 2 Maart niet al verzonden zijn?

26 februari 2015 om 12:27
eric42 Gebruiker

Hallo Dees,

Ter verduidelijking: Als jullie interne systeem niet goed samenwerkt met jullie personeel is dat niet een reden om het probleem af te schuiven op je klanten. Ik hadden het idee dat “Customer Service” een vertaling was van klantenservice maar dat ik blijkbaar niet het geval, het vertaalt gewoon naar “steek die klacht maar in je reet want ons systeem is zo opgezet dat wij er niks aan kunnen/willen doen”.

De enige manier om een beetje aandacht te krijgen is om op het huidige dag forum te gaan leuren waarna het antwoord is: “Wacht nog maar een weekje voordat we deze überhaupt versturen”, maar wel op zo’n manier presenteren alsof je een hele prestatie geleverd hebt dat je kan vertellen dat je inmiddels van plan bent iets een maand na een al verlate levertijd ongeveer te gaan leveren. Geld overgemaakt betekent simpelweg dat je het product op de bus moet doen. Als dat niet kan moet je bestelling annuleren en geld terugstorten. Detailhandel is niet gruwelijk pittig.

Inmiddels is deze deal €25,- minder de moeite waard geworden dus het lijkt erop alsof men bij iBood gewoon wacht totdat je het voor hun geadverteerde prijs kan halen bij de Media Markt, hetgeen ik ook ga doen.

Aangezien er op tickets niet gereageerd wordt ga ik annuleren niet eens proberen via een ticket, je mag dit lezen als een annulering. Ik zal mijn bank verzoeken het geld terug te boeken, zoek maar met mij contact als je het daarmee oneens bent.

26 februari 2015 om 12:58
roodink Gebruiker

Eric, nu bij Wehkamp 7,5 € extra korting op alecto DBX-88 als TIP.

Ik heb hem ook geannuleerd, heb de babyfoon morgen nodig.

26 februari 2015 om 13:39
eric42 Gebruiker

Dankje, bij Wehkamp besteld.

26 februari 2015 om 10:47
alx Gebruiker

bestelling: SO116545         1x Alecto DBX-88 ECO

26 februari 2015 om 14:07
Jurre19 Gebruiker

Bestelnummer SO116280

2x Portofoon Twinset (FR-57)

26 februari 2015 om 14:07
Moderator Dees Moderator

Hallo Eric42,

Helaas is het via deze weg niet mogelijk om te annuleren. Overigens mogen banken door de klant uitgevoerde betalingen niet zomaar terugboeken. In dit geval zal iBOOD dit zelf moeten doen.
Inmiddels ligt je bestelling al in het magazijn, dit houdt in dat de annulering helaas niet op tijd door komt, om de verzending te voorkomen.
Wil je annuleren, weiger dan je bestelling aan de deur en iBOOD ziet dit als een annulering en dan krijg je je geld teruggestort.

We leveren het bestelde en je kunt in iBOOD in dit geval ook niet betichten van het niet leveren, alleen is de levertermijn later geworden. Kan iBOOD niet leveren, krijg je je geld terug, maar daar is in dit geval zeker geen sprake van.

Groetjes,
Dees

26 februari 2015 om 14:46
eric42 Gebruiker

Hallo Dees,

Interessant dat een week voor de verwachte verzenddatum te laat is om te annuleren en ik beticht ook nergens iBood ervan niet te leveren, alleen van slechte service en niet tijdig leveren; maar de opmerking: “We leveren het bestelde en je kunt in iBOOD in dit geval ook niet betichten van het niet leveren” een tikkeltje te vroeg hè?! Eerst zien dan geloven.

Aangezien inmiddels de vervanging besteld is omdat ik na jullie een behoorlijk ruime marge te hebben gegeven uberhaupt te reageren en pas na leuren op het forum – en niet deze maar pas als ik op de frontpage ga spammen – uiteindelijk het bericht krijg dat ik maar nog een week moet wachten. Ongeacht wat jij ervan vindt vinden normale mensen dit allerminst redelijk gedrag.

26 februari 2015 om 19:16
roodink Gebruiker

Eric gewoon bellen.

Je hoort dan een bandje dat je later terug moet bellen maar als je 10 seconden wacht kom je in de wachtrij en na een x aantal minuten krijg je iemand aan de lijn.

Zij kunnen je order wel annuleren. Zo heb ik het ook gedaan en een bevestiging per mail gehad.

Succes met annuleren

26 februari 2015 om 16:35
fear4me Gebruiker

@Dees, mocht je nog een ordernummer willen noteren, bij deze: SO117220

Eerst zeggen dat ze pas weer vanaf 4 maart geleverd gaan worden, maar vervolgens een paar uur later opeens wél in het magazijn liggen?

Ik weet in elk geval wél, dat het ééns maar nooit meer bij iBood wordt.

Ik ben eens benieuwd of ik hem voor 14 juli, wanneer we uitgerekend zijn de babyfoon in huis hebben en hem kunnen gebruiken. En Roodink, bedankt voor je tip! Met 7,50 korting heb je m ook voor 61,50 in huis… en dat de dag erna, zonder ergernis.

26 februari 2015 om 18:50
PK8335 Gebruiker

Verzenddatum ligt rond 4 maart. Dan heb je hem nog niet thuis he.

Als ik iets vanuit china met dropshipping bestel dan heb ik het nog sneller in huis dan hier bij ibood en gratis…

Ik vraag me af wat ibood gaat doen om al hun slachtoffers te gemoed te komen…

De site verandert om meer kliks te farmen en daarbij er een onoverzichtelijke puinhoop van te maken is één ding, maar daarbij ook nog eens zo’n zware fouten… En die fouten blijken zich steeds frequenter voor te doen.

Statistisch gezien zullen de ‘enkele’ misnoegde klanten, die nu laten blijken nooit geen aankopen meer te willen doen bij ibood, hun verkoopcijfers niet echt laten dalen maar de reclame die zij zullen maken…

Enfin laat het ons positief houden; slechte reclame is ook reclame zeker he ?!?

De tittel van site van het jaar zullen ze op deze manier zeker winnen… Ik vroeg me al af waarom ze deze tittel dit jaar niet gewonnen hadden…

26 februari 2015 om 20:29
Moderator Dees Moderator

Hallo Fear4me,

Ja ze liggen inderdaad in het distributiecentrum, maar ze kunnen pas verzenden als de bestellingen en inmiddels verzonden producten zijn gecontroleerd, zodat mensen geen dubbele zending krijgen en er vervolgens mensen zonder spullen overblijven.

Groetjes,

Dees

27 februari 2015 om 14:36
Maruna Gebruiker

Stuur dan met wat meer snelheid naar de mensen die in ieder geval nog missen.

Hier staan zo een stuk of 10 ordernummers genoemd, mensen die er echt op zitten te wachten. Waaronder ikzelf. Lijkt me geen hogere wiskunde om dat binnen een half uur uit te zoeken en te versturen.

28 februari 2015 om 08:00
fear4me Gebruiker

Dit voorbereidend werk hadden jullie ook al 3 weken geleden kunnen hebben gedaan zodat bij binnenkomst de resterende bestellingen direct geleverd konden worden. Scheelde wellicht wat boze klanten. En je backoffice systeem houdt toch wel bij wat verzonden is? Vraag me af of jullie dan nu wel weten wie al iets heeft gekregen. Vraag me verder af of de producten wel op voorraad liggen nu en het niet weer een of ander smoesje is.

26 februari 2015 om 18:05
david_vermeer Gebruiker

bestelling: SO116446         1x Alecto DBX-88 ECO

27 februari 2015 om 18:59
Mazzie14 Gebruiker

Ordernummer:
SO117080

Klantnummer:
95520

1x alecto en 1x oorthermometer

Onze dochter is ondertussen 5 weken oud… Ik had mijn bestelling nu toch graag gehad… Altijd tevreden geweest van ibood maar dit slaat alles…

28 februari 2015 om 14:27
ZwabberiX Gebruiker

ordernummer:

SO115010

product:

Draadloze AV Babyfoon

aangezien we 13 maart zijn uitgeteld ben ik benieuwd of deze nu dan wel op de zoveelste verwachte verzenddatum verzonden word. Jaren te vreden geweest over ibood maar de laatste tijd gaan er teveel orders mis. Misschien weer terug naar iets minder producten aanbieden tot de zaakjes geregeld zijn? het wordt namelijk erg lastig voor klanten om jullie nog aan te raden bij vrienden en familie.

28 februari 2015 om 14:29
ZwabberiX Gebruiker

product:

DVM-240 AV Babyfoon van Alecto

1 maart 2015 om 07:14
Morph3u55 Gebruiker

Bestelnummer SO116928

1x dbx88

Schandalig dat dit via het forum moet. Ik verwacht dat de levering deze week binnen is anders gaan weer andere stappen ondernemen aangezien annuleren niet meer kan? Daar hebben we gelukkig rechtsbijstand voor. Helemaal erg voor de nieuwe ouders die hem echt nodig hebben voor de kleine en die nu niks hebben en zitten te wachten. Ibood zorg dat jullie de boel op orde krijgen anders gaan jullie veel klanten verliezen. (denk ik)

2 maart 2015 om 16:45
Moderator Eveline iBOOD Moderator

Hallo iedereen,

Zojuist hoorde ik dat de babyfoons morgen worden verzonden.

We betreuren de lange wachttijd, de gebrekkige communicatie en de steeds verzette verzenddatum. We doen er alles aan om dit in de toekomst niet meer te laten voorkomen. Nogmaals excuus voor de gang van zaken.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.